فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

صدا و سیما کارت زرد گرفت/ انتقاد شورای نظارت از صداوسیما



اخبار,اخبارفرهنگی, صدا و سیما

 

صدا و سیما کارت زرد گرفت/ شورای نظارت: روند پخش تبلیغات فزاینده و قرعه کشی های متعدد را اصلاح کنید

شورای نظارت بر سازمان صداوسیما تبلیغات فزاینده پیام‌های بازرگانی با تبلیغ جوایز هنگفت و قرعه‌کشی‌های متعدد را نامناسب ارزیابی کرده و این رویه را نیازمند اصلاح سریع دانست.

شورای نظارت بر صداوسیما، روند پخش پیام‌های بازرگانی و تبلیغات فزاینده این پیام‌ها با تبلیغ جوایز هنگفت و قرعه‌کشی‌های متعدد را نامناسب دانسته و این نوع تبلیغات را دارای اشکالات اساسی عنوان کرده که نیازمند اصلاح سریع این رویه است.

ایجاد فضای تبلیغاتی ناسالم، ترویج رویکردهای مادی گرایانه و ضد ارزشی و روحیات عافیت طلبی در مقابل کار و تلاش همراه با تبلیغ نمادهای زندگی غربی و متعارض با سبک زندگی دینی و ایرانی، ترغیب مخاطبان به استفاده از محصولات و برندهای خارجی، ترغیب به مال‌اندوزی کاذب و نامتعارف از طریق اهدای جوایز در قرعه‌کشی محصولات، ذائقه‌سازی برای استفاده از غذاهای آماده و به تصویر کشیدن زن در لفافه‌ی گرایش‌های فمینیستی و نگاه ابزاری به آن از جمله ی موارد مورد انتقاد شورای نظارت در پخش پیام‌های بازرگانی بوده است که باعث نقض صریح بندهای دستورالعمل‌های اجرایی تولید، تامین و پخش برنامه‌ها شده است.

مراتب تذکر، طی نامه‌ای از سوی رییس شورای نظارت به رئیس سازمان صدا و سیما ابلاغ شد.

اخبار فرهنگی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
انتقاد به صدا و سیما و سایر قوا، انتقاد به رهبری نیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد جدید شورای نظارت از صدا و سیما


شورای نظارت از عدم دعوت و استفاده از نظرات نمایندگان قوا در نشست‌های افق رسانه انتقاد کرد.

خبرگزاری ایسنا: شورای نظارت از عدم دعوت و استفاده از نظرات نمایندگان قوا در نشست‌های افق رسانه انتقاد کرد.

 شورای نظارت از عدم دعوت و استفاد از نظرات کارشناسی نمایندگان قوا در نشست‌های افق رسانه، علیرغم توصیه‌های قبلی انتقاد کرد.

در این مطلب آمده است: با عنایت به رصد دقیق برنامه‌های سازمان صدا و سیما توسط شورای نظارت و ارائه گزارشات موردی و تحلیل‌های جامع روندی توسط کارشناسان شورا، قطعاً نظرات اعضای شورای نظارت که از قوای سه گانه هستند می تواند به موفقیت و تعالی سازمان صدا و سیما کمک شایانی کند.

صداوسیما افق رسانه سی و پنجم خود را روز شنبه، هفدهم اسفند ماه بدون اطلاع، دعوت و حضور اعضای شورای نظارت و با موضوع «دین در رسانه» برگزار کرد.