فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

صدای اعتراض نیکی کریمی هم بلند شد!



اخبار,اخبار فرهنگی,نیکی کریمی

نیکی کریمی: چندی پیش به سنت فیلمسازان دنیا قصد انتشار فیلمنامه‌هایم را داشتم،اما فیلمنامه «یک شب» نیز اجازه نشر نگرفت!

علت عدم چاپ کتاب نیکی کریمی
نیکی کریمی که پیش از این از انتشار کتاب فیلمنامه‏ های آثار سینمایی‌ اش همزمان با اکران «شیفت شب» خبر داده بود، در یادداشتی خطاب به مردم علت عدم چاپ این کتاب را اعلام کرد.

این نویسنده، بازیگر و کارگردان در بخشی از یادداشت خود نوشت: چندی پیش به سنت فیلمسازان دنیا قصد انتشار فیلمنامه‌هایم را داشتم،اما فیلمنامه «یک شب» نیز اجازه نشر نگرفت!

طنز تلخ این است که فیلم بالاخره پیش‌پروانه نمایش گرفت و در گروه خوب هنر و تجربه اكران شد و بعد هم وارد شبكه خانگی شد.

امیدوارم مردم ایران و به‏ ویژه زنان پاک این سرزمین، من، نیکی کریمی را به‌عنوان فرزندشان چه زمانی که افتخار بازیگری دارم چه نویسندگی و چه کارگردانی، قبول کنند و نشود که زنانی که مانند من در چارچوب قوانین کشور با همه محدودیت‌هایش به کارفرهنگی مشغولند، در حسرت انتشار کتابشان سال‌ها انتظار بکشند و مسوولان فرهنگی به فکر صدور فرهنگی این چنین به زنان جهان باشند.

 

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
شعر پرنده مردنیست با صدای نیکی کریمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بالاخره صدای اعتراض به انحصار خودرو بلند شد! + جدول قیمت خودروهای کارکرده خارجی



بالاخره صدای اعتراض به انحصار خودرو بلند شد! + جدول قیمت خودروهای کارکرده خارجی

تقسیم پاداش‌های چند صد میلیونی سالانه از سوی خودروسازان نشان دهنده تداوم سودهای هنگفت آنهاست، خودروسازان در هر مقطع زمانی سودهای کلانی را به جیب زده‌اند... چرا خودروهای صادراتی به کشورهای مختلف پس از مدتی مرجوع می‌شود؟ آیا غیر از این است که مدیران خودرویی کشور در امر ارتقاء کیفیت تولیدات‌شان کوتاهی کرده‌اند؟ قطعات اساسی خودروهای داخلی با بیش از 20-30 سال سابقه داخلی سازی همچنان از خارج وارد می‌شود...

انحصار خودرو در کشور که با حمایت همه جانبه دولت و خودرو سازان همراه است، چندین دهه است که مصرف کننده ایرانی زا از رسیدن به آنچه شایسته‌اش است باز داشته. انحصاری که باعث شده است مصرف کننده ایرانی مجبور به سوار شدن بر خودروهایی باشد که عملاً استاندارد و کیفیت آن‌ها زیر سوال است و سالیانه موجب ضرر و زیان جانی و مالی می‌شود.

به گزارش تابناک، مصوبه اخیر دولت برای واگذاری قیمت گذاری خودرو بر اساس نرخ ارز مبادلاتی، این امکان را به خودرو سازان کشور داده است که ضمن حفظ انحصار در حوزه خودروی کشور، قیمت‌های بازار آزاد را به عنوان بهای رسمی خودرو تصویب کنند و بار دیگر مصرف کننده ایرانی در این میان تاوان انحصار را پس می‌دهد.

این مصوبه منجر به آن شد که کارشناسان و نمایندگان مجلس به شدت در برابر تصمیم دولت موضع بگیرند. مصوبه‌ای که تنها اشاره کرده بود که تعرفه واردات خودرو طی 5 سال و هر سال به اندازه 5 درصد کاهش یابد. این یعنی مصرف کننده ایرانی هیچ گاه رویای آزادی واردات خودرو را نخواهد دید.

امروز علی پور مختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اعتراض شدید به انحصار خودرو در کشور گفته واگذاری مجوز قیمت‌گذاری خودرو به خودروسازان را تصمیمی اشتباه است و تاکید کرده برای مهار خودسری‌های مدیران خودروساز باید واردات خودرو افزایش یابد.

وی گفته: خودروسازان قیمت محصولاتشان را همواره با قیمت خودروهای وارداتی که به دلیل وضع تعرفه، با قیمت‌های بالا وارد کشور می‌شود مقایسه کرده و با افزایش قیمت سود خوبی را به جیب زده‌اند.

وی اشاره کرده که: مدیران صنایع خودروسازی به لطف سد نظام تعرفه گذاری خودرو در برابر واردات خودروهای خارجی به جای بهبود فرآیندها و کیفیت تولیدات تنها و تنها افزایش قیمت تولیداتشان را محور لابی‌ها و رایزنی‌هایشان با مسوولان اجرایی قرار داده و در نهایت موفق شدند ساز و کار قیمت‌گذاری خودرو را دور زده و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را مسلوب‌الیه کنند.

وی همچنین گفته: گویی در فرهنگ مدیران صنایع خودرویی کشور مفهومی تحت عنوان «افزایش کیفیت خودروهای داخلی» وجود ندارد. خودروسازان در هر مقطع زمانی سودهای کلانی را به جیب زده‌اند. باید فکری اساسی برای تصمیمات نامعقول و از سر سوءاستفاده مدیران خودرویی کرد برای این کار باید مجوز واردات خودروهای خارجی در کلاس خودروهای پر تیراژ داخلی صادر شود چرا که کیفیت خودروهای خارجی بسیار بالاست و مردم نباید بیش از این جور متولیان صنعت خودروسازی کشور را تحمل کنند به بیان دیگر باید به جفای خودروسازان پایان داد.

واقعیت آن است که همان‌گونه که پور مختار اشاره کرده، اکنون مصرف کننده ایرانی تاوان لابی خودروسازان با دولت را برای نگه داشتن انحصار خودرو در کشور پرداخت می‌کند. چندی پیش، در گزارشی اشاره کردیم که اگر واردات خودرو در کشور با ارز مبادلاتی آزاد بود با رقم 40 میلیون تومان مصرف کننده ایرانی چه قدرت انتخابی میان خودروهای روز دنیا داشت.

در اینجا قصد داریم نشان دهیم که در صورت آزادی واردات خودرو، با همین رقم و کمتر از آن می‌توانستید سوار چه خودروهای کارکرده‌ای شوید. کافی است نگاهی به فهرست زیر بیندازید:

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

تقسیم پاداش‌های چند صد میلیونی سالانه از سوی خودروسازان نشان دهنده تداوم سودهای هنگفت آنهاست، خودروسازان در هر مقطع زمانی سودهای کلانی را به جیب زده‌اند... چرا خودروهای صادراتی به کشورهای مختلف پس از مدتی مرجوع می‌شود؟ آیا غیر از این است که مدیران خودرویی کشور در امر ارتقاء کیفیت تولیدات‌شان کوتاهی کرده‌اند؟ قطعات اساسی خودروهای داخلی با بیش از 20-30 سال سابقه داخلی سازی همچنان از خارج وارد می‌شود...