فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

صائب «مختارنامه»؛ عباس خوان سریال «یلدا»



حمید عطایی ایفاگر نقش صائب ابن مالک در مجموعه ' مختارنامه' ، در سریال تلویزیونی ' یلدا' در کاراکتر یک جانباز جنگ تحمیلی ظاهر شده است.

صائب مختارنامه عباس خوان سریال یلدا

عطایی درباره نقش خود گفت: مهدی از بچه‌های جبهه و جنگ است که در دوران دفاع مقدس دچار معلولیت شده او که ارادت خاصی به شخصیت حاج ممدلی دارد، عباس خوان تعزیه است. در پی وقوع ماجراهایی مهدی مسئولیت می‌یابد تا برخی فنون تعزیه را به افراد خانواده حاج ممدلی آموزش دهد اما..

وی افزود: پس از مجموعه "مختارنامه" فیلمنامه‌های بسیاری به من پیشنهاد شد و طبیعتا باید بهترین آنها را انتخاب می‌کردم که خوشبختانه " یلدا" با قلم اندیشمندانه داود میرباقری ،فیلمنامه بسیار زیبا و د رعین حال منسجمی دارد و از همکاری دوباره با گروه داود میرباقری بسیار خوشحالم. 

صائب مختارنامه عباس خوان سریال یلدا

این بازیگر تصریح کرد: از شروع فعالیت حرفه‌ایم همواره قصد داشتم تا دین خود را به بچه‌های جنگ که دلیرانه از این آب و خاک دفاع کردند ادا کنم که تصور می‌کنم با حضور در مجموعه " یلدا" این اتفاق افتاده است و شخصیت مهدی علاوه بر اینکه طراحی بسیار درستی دارد دراین قصه به خوبی جای گرفته است.

عطایی اذعان داشت : در این اثرمانند اکثر همکارانم با لهجه بسطامی صحبت می‌کنم و امیدوارم ماحصل کار برای بیننده باورپذیر باشد. 

صائب مختارنامه عباس خوان سریال یلدا

وی افزود غالبا با توجه اینکه مجموعه های مناسبتی در زمانی فشرده تولید می شوند فشار مضاعفی را برای عوامل صحنه و بازیگران به همراه دارند اما چون اکثریت عوامل تولید " یلدا" سابقه همکاری با یکدیگر در مجموعه "مختارنامه" را دارند با روحیات و جنس کار هم آشنا هستند و به همین دلیل مدت زمانی که در سایر آثار، اعضای گروه تولید نیاز دارند تا با یکدیگر هماهنگ شوند را در این مجموعه ما صرف تولید کردیم و تصور می‌کنم مجموعه در تاریخ معین شده از سوی سازمان برای پخش آماده شود. 

صائب مختارنامه عباس خوان سریال یلدا

گفتنی است محمدرضا شریفی نیا ، کاظم هژیر آزاد ، چنگیز جلیلوند ، اسماعیل خلج ، فریبا کوثری ، ماهچره خلیلی ، الهام پاوه نژاد، حمیدرضا آذرنگ ، سید مهرداد ضیائی ، حامد میرباقری ، بیژن افشار ، اکبر سلطانعلی و سحر افتاده به نقش یلدا بازیگران اصلی این فیلم هستند.

در خلاصه داستان "یلدا" آمده است:حاج محمد علی زاهدی مشهور به مندلی که سالهاست سنت تعزیه خانی را در شهرستان بسطام حفظ کرده است با نزدیک شدن زمان مرگش احساس می کند که خطا یا گناهی در گذشته باعث تنهایی و آشفتگی امروز او و دور افتادن فرزندانش از اصالت هاست وی به جستجو در گذشته اش می‌پردازد تا اینکه ...

بهروز خوش رزم "یلدا " را دریازده قسمت و در گروه معارف ، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مرکز سیمافیلم تهیه می‌کند ./شبکه ایران


ویدیو مرتبط :
شبیه خوانی مشگین شهر(عباس خوان.علی عباس پور)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهره حضرت ابوالفضل از سریال مختارنامه حذف شد



 

 چهره حضرت ابوالفضل از سریال مختارنامه حذف شد

 

به رغم تلاش های کارگردان سریال مختارنامه در خلق صحنه شهادت حضرت ابوالفضل (ع)، این تصاویر در سریال به نمایش در نمی آیند.

رئیس مرکز سیما فیلم گفت: صحنه های مربوط به چهره نورانی حضرت ابوالفصل (ع) از سریال مختار نامه حذف شده و عدم نمایش چهر ه ایشان از مدت ها قبل به تیم سازنده اعلام شده است.

حسن اسلامی مهر درباره دلایل حذف این تصاویر گفت: به دلایل مختلف و از مدتی پیش بنا بر نظر مخالف معاون سیما جناب آقای دارابی در خصوص نمایش چهره حضرت ابوالفصل (ع)، به تیم سازنده اعلام و پیشنهاد شد که در نشان دادن چهره آن حضرت همان گونه عمل شود که با نمایش چهره معصومین (ع) عمل می شود..... / خبرگزارى فارس