فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

شهرام شکوهی: حل شدن مشکلات سیروان آرزوی قلبی من است


در مورد سیروان خسروی و صحبت هایی که در مورد من داشته اند من فقط چند جمله می توانم بگویم و آن هم اینکه امیدوارم هر چه زودتر مشکلات خودش و برادرش رفع و رجوع شود و ما باز هم از کارهای خوب این خواننده لذت ببریم.

تماشا: متولد دهه پنجاه است و می توان در مورد علائق شخصی اش در موسیقی گمانه زنی هایی را انجام داد ولی اینکه تاثیرپذیری کارهایش را باید به حساب چه کسی گذاشت، زیاد کار ساده ای نیست.

شهرام شکوهی سال گذشته با آلبوم «مدارا» کاری کرد که بازار موسیقی کشور پس از سال ها دوباره صاحب یک «پدیده» پرانرژی و خلاق شود و طولی نکشید که آوازه و شهرت آقای پدیده در دورترین نقاط کشور هم پیچید.



شهرام شکوهی حالا دیگر یکی از خوب های بازار پاپ به حساب می آید. جنس صدای خاص و سبک و سلیقه متفاوت او باعث شد حتی سخت گیرترین منتقدان موسیقی هم به او نمره قبولی بدهند تا لحظه شماری برای اجرای زنده این خواننده بیشتر و بیشتر شود و هواداران پیگیر اخبار او باشند.

حرف و حدیث های مختلف در مورد او و اجرای زنده اش و همچنین صحبت های تند و تیز سیروان خسروی در مورد او در یکی از گفت و گوهایش (سیروان گفته بود: من هفت ماه است که بدون ذکر دلیل ممنوع الکارم. از طرفی آقای شهرام شکوهی در این دو سه سالی که برادر من دنبال کارهایش است، تازه در مسابقه شبکه های ماهواره ای که برای همه قدغن است شرکت کرده، کلیپ هم داده اما مجوزش صادر می شود و در تلویزیون هم حضور دارد). باعث شد سراغی از او بگیریم و او هم با خوشرویی جوابمان را داد.

تاریخ کنسرت؟

- هنوز تاریخ قطعی کنسرتم در تهران مشخص نشده ولی به شدت درگیر حل مشکلاتیم و به محض انجام مساعدت های لازم از سوی مسئولان محترم دفتر موسیقی، در تهران روی سن خواهیم رفت.



مشکل خاصی هم که بگویم برنامه ام به خاطر این مشکل مجوز نگرفته هم نیست ولی باید کمی زمان بگذرد تا بتوانیم مجوزهای لازم را اخذ کنیم. البته برخی دوستان در روزهای گذشته گفت و گوها و اظهار نظرهایی علیه من در رسانه ها داشته اند که باعث تعجب خود من هم شد.



سیروان و زانیار

- در مورد سیروان خسروی و صحبت هایی که در مورد من داشته اند من فقط چند جمله می توانم بگویم و آن هم اینکه امیدوارم هر چه زودتر مشکلات خودش و برادرش رفع و رجوع شود و ما باز هم از کارهای خوب این خواننده لذت ببریم.

واقعا نمی توانم بدی کسی را بخواهم. حل شدن مشکلات سیروان آرزوی قلبی من است. دلگیری من از آنها بابت این صحبت هایی هم که کرده اند بماند برای روزی که کارشان درست شده و می توانند با اعصاب راحت واقعیت را قبول کنند.



آلبوم جدید

- چارچوب آلبوم دوم من، کاملا بسته شده و تا حد زیادی هم کارهایش را جلو برده ام. ملودی کارها کلا انتخاب شده و برای ترانه هایش این بار قرار است از کمک برخی دوستانم استفاده کنم. فضا هم تقریبا همین فضای آلبوم اولم است.

در آلبوم اول هم من فضاهای مختلفی را تجربه کرده بودم و قطعات هاوس دنس و شش و هشت داشتم. یعنی همه کارها در فضای اسپانیش نبود در آلبوم دوم هم سیاست کاری ام همینطور است.





وسواس در کار

به نظرم الان می تواند بهترین زمان برای صحبت کردن در این مورد باشد. هیچ وقت و در هیچ کاری امکان ندارد صددرصد چیزی که می خواهی را به دست بیاوری. من به این اعتقاد دارم. نمی گویم باید کم توجهی کرد و وسواس در کار نداشت، مخصوصا در کار موسیقی. ولی هر قدر وسواس در کار بیشتر شود، از اصل ماجرا دور می افتی و این به کار لطمه می زند.

وسواس که بیشتر شود، تو بیشتر به سمت تکنیک می روی و هر چقدر کارت تکنیکی تر شود، احساس بیشتر بیرون می ماند و بعد تکلیف تو روشن می شود و کارت حسش کمتر می شود. به خاطر همین در مورد آلبوم «مدارا» باید بگویم که همانی که باید منتشر می شد، سرانجام بیرون آمد و به خاطر همی اصلا عذاب وجدان و دغدغه ای ندارم.

 اصلا منظور من این نیست که از خودم در این آلبوم راضی ام و خودستایی کنم. منظورم این است که اگر این آلبوم نمره 70 را از صد گرفته، باید همین 70 می شد و شاید اگر بیشتر از این بود اینی نمی شد که من می خواستم.

برای برخی کارها نباید شرایط جدید تعریف کنی و بیش از حد روی آن زوم کنی. حواست روی دوستانی بوده که مثلا سه سال روی یک آلبوم می مانند و آخرش هم آن چیزی که می خواهند نمی شود؟ وسواس کمتر خیلی از اوقات به بهتر شدن کار می تواند بیشتر کمک کند.



انتخاب این روزها

اگر قرار باشد حرف دلم را بزنم، این روزها درگیر قطعه 5 آلبوم مدارا هستم و خیلی با آن ارتباط خوبی برقرار کرده ام. چند جا هم شنیده ام که مردم هم استقبال خوبی از آن داشته اند. داستانش را خیلی دوست دارم و حس می کنم داستان «اسیری» به زندگی خیلی از آدم ها نزدیک است و همین باعث شده خیلی ها بتوانند با آن تصویرسازی های خوبی داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
ایست قلبی شهرام شکوهی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شهرام شکوهی: باید به همسرم جایزه بدهم


هر چند بهارهای کودکی‌اش همه در شیراز گذشته‌اند، اما حالا سال‌هاست تهران می‌ماند و خاطره بهارهای شیراز را دوره می‌کند.