فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

شهادت آیت الله مطهری و روز معلّم



روز معلّم,شهادت آیت الله مطهری و روز معلّم,۱۲ اردیبهشت روز معلم

شهادت آیت الله مطهری و روز معلّم

۱۲ اردیبهشت،شهادت استاد مرتضی مطهری، روزمعلم

امروز میلیون ها دانش آموز با قلبی شیفته و جانی جویای دانایی و خردمندی به مدارس می روند و با شاخه گلی به نشانه مهر و سپاس، به دیدار معلمان خود می شتابند تا تلاش بزرگ آنها را برای ترویج علم و فضیلت سپاس گویند و در عمل نشان دهند که قدر تلاش ها را می دانند و از همین امروز مصمم ند تا فردای بهتری را تحقق بخشند.
آموزگاران انسان
آنچه مسلم است، اولین معلم بشریت، خود خداوند است که از پس خلق انسان، راه نیکو زیستن را به او آموخت؛ زشتی ها و زیبایی ها را به او نمایاند و چراغ خرد را به دست او داد تا درستی پیشه کند.
پس از حق تعالی، پیامبران الهی و جانشینان آنانند که برترین آموزگاران انسان محسوب می شوند و در طول عمر بشر، زندگی خود را وقف سعادت انسان کردند و کوشیدند تا دست او را گرفته، به سوی سرانجامی نیک رهنمون شوند.

آفرینش مکتب است و کردگار     خود مدیر و انبیا آموزگار

پدر و مادر هم در درجه بعدی تعلیم و تربیت انسان، نقش بسیار حساسی را ایفا می کنند و بالاترین الگوی رفتاری فرزندانند که این امر نشان دهنده اهمیت جایگاه خانواده در شکل گیری شخصیت علمی، فرهنگی و اجتماعی فرزندان است.
پس از والدین، هرکس که چیزی به انسان بیاموزد، به همان میزان معلمِ آن شخص به شمار می رود و هرچه مقدار آموختن از معلمی بیشتر باشد، به همان اندازه نسبت به او تعهد نیز افزایش می یابد.

یادبود شهادت استاد شهید مرتضهی مطهری
امروز مصادف است با سال روز شهادت استوانه دین و دانش، استاد مرتضی مطهری رحمه الله ؛ او که پاره تن امام بود و حاصل عمرش محسوب می شد؛ او که مدافع دین و شریعت بود و کمر همت بسته بود تا کیان اسلام ناب را صیانت کند؛ او که با تکیه بر توانایی های علمی، عقیدتی و فلسفی خود از هرگونه شبهه و سؤال در حوزه دین استقبال می کرد و این امر را موجب پویایی و انتشار هرچه بیشتر اسلام می دانست.

روز معلّم,شهادت آیت الله مطهری و روز معلّم,۱۲ اردیبهشت روز معلم

با شمشیر قلم و بیان و با منطق و استدلال، با التقاط و انحرافات شجاعانه مبارزه کرد و پندارهای غلط منحرفان را باطل ساخت و تلاش های دین ستیزان و معاندان اسلام را به یأس مبدل ساخت و با تقدیم جان، راهش را تداوم بخشید و با خون سرخش پای صفحات مبارزاتش را امضا کرد.

او معلمی بود آشنا به علوم اهل بیت علیه السلام که در لحظه لحظه عمر شریفش، معارف ناب محمدی صلی الله علیه و آله وسلم از قلم و بیان او تراوش می کرد و منتشر می شد. از این رو مورد غضب شب پرستان قرار گرفت و در آتش کینه دشمنان عقیده و ایمان سوخت و تشنگان فضایلش را در فراق خود سوزاند. یادش برای همیشه جاودان و پر رهرو باد.
آثار معلم شهید از نگاه امام خمینی(ره)
درباره نوشته ها و آثار معلم شهید نظریات فراوان گفته شده و تمجیدهای زیادی شده است. اما جامع ترین و محکم ترین نظر، فرمایش استاد ایشان، یعنی حضرت امام خمینی رحمه الله است که فرمودند: «آثاری که از او هست، بی استثنا همه آثارش خوب است و من کس دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم بی استثنا آثارش خوب است. ایشان بی استثنا آثارش خوب است، انسان ساز است». در سال روز شهادت آن حاصل عمر امام، که به نام زیبای معلم نام گذاری شده، به روان پاکش درود می فرستیم و امیدواریم که آثار پربرکتش هم چنان فراراه جوانان و جویندگان اسلام ناب قرار گیرد.

منبع: تلخیص از hawzah.net


ویدیو مرتبط :
سخنان آیت الله خامنه ای در خصوص شهادت شهید مطهری (1)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد آیت‌الله مظاهری از شعاردادن علیه هاشمی در راهپیمایی روز قدس



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتقاد آیت‌الله مظاهری از شعاردادن علیه هاشمی در راهپیمایی روز قدس:

 گروهی اندک خودسرانه تفرقه افکنی میکنند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

آیت‌الله مظاهری، كسانی را كه در راه‌پیمائی روز قدس علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شعار دادند فرصت‌سازان برای دشمنان نامید. آیت‌الله مظاهری با اشاره به برخی از پیامدهای منفی و آثار زیان‌بار بروز اختلاف در جامعه، از تفرقه‌افكنی در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یك تهدید بزرگ برای این نظام مقدس یاد كرده و تصریح كرد: بدخواهان جمهوری اسلامی ایران همواره در انتظار بروز و ظهور اختلاف و تفرقه در جمهوری اسلامی هستند و با بزرگ‌نمایی و نمایش نقاط تفرفه‌آمیز، سعی در پوشاندن موفقیت‌های بزرگ و دستاوردهای چشمگیر ملت سرافراز ایران دارند.

ایشان، پس از انتشار خبر سر دادن شعار توسط برخی افراد علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در راهپیمایی روز قدس تصریح كرد: به عنوان نمونه، مردم با نادیده گرفتن معضلات اقتصادی و مفاسد اخلاقی و اداری موجود، برای احترام به آرمان‌های اسلام و انقلاب، با حضور در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن یا روز قدس، حمایت خود را از اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رخ جهانیان می‌كشانند، اما گروهی اندك در گوشه‌ای از این صحنه‌های وحدت و اتحاد ملت، با رفتارهای مذموم و ناپسند و به صورت خودسرانه، حركت زیبا و وحدت آفرین مردم را مخدوش می‌كنند و برای دشمنان فرصت‌طلب و بوق‌های تبلیغاتی آنان فرصت تفرقه‌افكنی ایجاد می‌كنند.

آیت‌الله مظاهری در همین زمینه خاطرنشان كرد: علاوه بر رسانه‌های بیگانه، برخی روزنامه‌ها و سایت‌های داخلی كه ادعاهای فراوانی در حمایت از انقلاب و نظام دارند نیز دامن به آتش تفرقه و اختلاف می‌زنند و آن چنان با تهمت و ناسزاگویی به دیگران بر طبل اختلاف می‌كوبند كه گویا اساساً به جای روزنامه، تهمت‌نامه و فحش‌نامه شده‌اند و آن قدر داغ و تند هستند كه داغی آن‌ها درحال سوزاندن نظام و لطمه زدن به اسلام است./خبرآنلاین