فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

شقایق دهقان: عشق پاورچین آمد



شقایق دهقان می گوید بعد از 10 سال هنوز دیدار اول با مهراب را به خاطر دارد.

  هر دو اول از طریق نویسندگی با هم آشنا شده اند. حالا شقایق دهقان را بیشتر به عنوان بازیگر می شناسند و مهراب قاسم خانی را به عنوان فیلمنامه نویس. تمام کسانی که آنها را از نزدیک می شناسند یک ویژگی مشترک به این زوج نسبت می دهند: دوست داشتنی...

بعد از 10 سال ازدواج هنوز هم مثل روزهای اول عاشقند و خوشحال، که شقایق دهقان مهمترین علتش را دوست بودنشان می داند: «اینکه فکر کنیم طرف مقابل مان دوست خوبمان است، بهترین دوستمان»

اخبار,اخبارفرهنگی,  شقایق دهقان

 
اولین دیدارتان را خاطرتان هست؟
- از اولین روز آشنایی مان، حتی لباس های مهراب کاملا در ذهنم مانده. من اولین بار او را جلوی در سازمان صدا و سیما دیدم.

داستانش چی بود؟
- قرار بود یک جلسه نویسندگان برای کار مشترک داشته باشیم. مهراب همراه یک نویسنده دیگر به نام حمید برزگر آمده بود. من حمید برزگر را از قبل می شناختم. دم در منتظر او بودم. مهراب هم همراه او آمده بود. من قبلا زیاد به صدا و سیما رفت و آمد داشتم و شرایط آنجا را می دانستم. چشمم که به مهراب افتاد، پیش خودم گفتم: «امکان نداره این پسره رو داخل راه بدن» چون با شلوار جین، صندل، تی شرت آستین کوتاه یقه باز و موهای بلند که از پشت بسته بودآمده بود؛ اما بعد از اینکه از سمت حراست خانم ها وارد شدم، دیدم او زودتر از من رسیده داخل. هنوز نمی دانم چطور او را به داخل راه داده بودند و اینطور شد که من از اولین ملاقات لباس هایش دقیقا در ذهنم مانده.

کی فهمیدید که او همان همسر مناسب شماست؟
- راستش من با مهراب قبل از سریال پاورچین هم کار کرده بودم اما خیلی صمیمی نبودیم و فقط در حد دو همکار بودیم. سر ساخت سریال پاورچین من بازیگر بودم و مهراب نویسنده. او پیشنهاد داد که چون ما قبلا با هم به عنوان نویسنده کار کرده ایم و همدیگر را می شناسیم و با قلم هم آشناییم، اینجا هم با هم بنویسیم. همین دیگر، نوشتیم و بعد ازدواج کردیم.

پس شروعش از سریال پاورچین بود؟
- بله... البته مهراب می گوید که من از اول چشمم او را گرفته بود!

الان در انتخاب همسر، همکار بودن را توصیه می کنید؟ جدای از علاقه به آقای قاسم خانی.
- این از چیزهایی است که من همیشه به آدم هایی که قرار است ازدواج کنند پیشنهاد میدهم و خیلی هم توصیه می کنم. فکر می کنم اگر آدم با همکارش ازدواج کند، در هر زمینه ای، چه پزشک و کارمند چه معلم و هنرمند یا هر شغل دیگری، نقاط مشترک زیادی خواهند داشت، حرف های زیادی برای گفتن به هم دارند و دوستان مشترک زیادی می توانند داشته باشند. به نظرم گاهی بین زوج هایی که همکار نیستند فاصله ای می افتد که به خاطر عدم درک متقابل از شغل همسرشان است یا اینکه با آدم هایی که در طول روز با همسرشان همکار هستند ارتباط برقرار نمی کنند و ممکن است گاهی حرف یکدیگر را نفهمند. در کل اصولا با همکار بودن در ازدواج بسیار موافقم.

اخبار,اخبارفرهنگی,  شقایق دهقان


خانواده هم با ازدواج شما مشکلی نداشتند؟
- نه... مشکلی نداشتند و خیلی راحت پذیرفتند.

پس راحت ازدواج کردید.
- بله... ما خیلی راحت ازدواج کردیم.

این ازدواج در واقع بیشتر منطقی بود یا احساسی؟
- من و مهراب نقاط مشترک زیادی داشتیم، خیلی با هم خوب بودیم و حرف هم را می فهمیدیم. بعد فکر کردیم وقتی که اینقدر می توانیم دوستان خوبی باشیم و در کنار هم خوشحال هستیم، خب چرا ازدواج نکنیم؟ این بود که تصمیم گرفتیم ازدواج کنیم.

چند سال است ازدواج کرده اید؟
- ما سال 83 ازدواج کردیم... الان ده سال شده... کمی هم بیشتر.

دعوا هم می کنید؟
- خب دعوا قاعدتا برای همه پیش می آید ولی همیشه سعی می کنیم سریع تر از بقیه شرایط را به حالت عادی برگردانیم.

چه کار می کنید تا زندگی تان عادی نشود و مثل روز اول عاشق هم باشید؟
- من فکر می کنم باید همه چیز در زندگی تازه باشد. توی رابطه وقتی آدم ها برای هم تکراری و خسته کننده می شوند، قاعدتا آن دوست داشتن هم مثل اول وجود نخواهد داشت ولی خب در مورد من و مهراب هنوز اینطوری است که خیلی کارها را دوست داریم فقط با همدیگر انجام بدهیم. مثلا اگر اتفاقی سر کار بیفتد من بیشتر از همه هیجان زده ام تا اول از همه آن را برای مهراب تعریف کنم؛ مهراب هم همینطور. همیشه حرف مشترک برای هم داریم و فکر می کنم به خاطر این است که علایق مان خیلی به هم نزدیک است. شاید برای همین است که توانسته ایم تا الان با هم خوب باشیم و در کنار هم ادامه بدهیم.

پس مهمترین علت؟
- مهمترین علت همان دوست بودنمان است.

 

 اخبارفرهنگی  -  برترینها ,تماشاگران


ویدیو مرتبط :
‫مسابقه شقایق دهقان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با شقایق دهقان و محراب قاسم خانی درباره ازدواج



شقایق دهقان و محراب قاسم خانی

 

شقایق می‌گذارد من زندگی خودم را داشته باشم و در زندگی مشترک خودم باشم. زمانی هست که طرف مقابل را می‌پذیرید و سعی نمی‌کنید او را شبیه خودتان کنید و این شرایط ایده‌آلی برای یک زندگی مشترک است. من کارهایی انجام می‌دهم که مطابق سلیقه شقایق نیست؛ ولی مخالفت نمی‌کند و می‌گذارد انجامش بدهم. مثلا فوتبال دوست ندارد؛ ولی از فوتبال دیدن من هم ناراحت نمی‌شود.

 

خانه آن‌ها، دیوار به دیوار خانه پدرومادر شقایق دهقان است و رفت‌وآمدشان به آنجا از پله‌هایی است که حیاط ۲خانه را به هم وصل می‌کند. درست عین قدیما! شقایق در آلمان به دنیا آمده؛ زمانی‌که پدرش برای ادامه تحصیل آنجا بوده و بعد هم بازیگری مثل یک اتفاق سر راهش سبز شده؛ از کلاس‌های عروسک‌گردانی برای پرکردن اوقات فراغتش در یکی از تابستان‌ها تا معرفی شدنش به گروه کودک و تا امروز! بچه بی‌دردسری بوده، مادرش می‌گوید: «ما نفهمیدیم شقایق چطور بزرگ شد» و حالا که خودش مادر نویان است، بیشتر از هر زمان دیگری به سلامت خانواده‌اش اهمیت می‌دهد و آن را در سالم بودن غذایی که می‌خورند، محیطی که در آن نفس می‌کشند و روابطی که با هم دارند، تعریف می‌کند.

 

محراب قاسم‌خانی هم قبل از آنکه نویسنده باشد، نقاش است و مدرک فوق‌لیسانس نقاشی دارد. می‌خواهد یک روز کارگردان شود و عجله‌ای هم برای این کار ندارد؛ چون معتقد به تحصیلات آکادمیک است و می‌گوید هنوز زمانش نرسیده! محراب برادر کوچک‌تر پیمان قاسم‌خانی است که خلق‌وخویشان بی‌اندازه به هم شبیه است و همیشه در زندگی، بیشتر از یک برادر برای هم مایه گذاشته‌اند. حرف‌های آن‌ها، که در کنار نیروانا، (دختر محراب از ازدواج اولش) و نویان، پسر ۵ ساله‌شان یک خانواده خوب و دوست داشتنی را تشکیل داده‌اند، برای ما که بیشتر از هر زمان دیگری مفهوم «خانواده» را در خطر می‌بینیم، غنیمت است.

 

سختی‌های زن خانه

شقایق:

اوایل کارهایی می‌کردم که نشانه ناشی‌گری و نابلدی‌ام بود. بیشتر وقت‌ها موقع آشپزی یا دستم را می‌بریدم یا دستم می‌سوخت. نمی‌دانستم رفت‌وآمد‌ها باید چه‌جوری باشد یا چه کارهایی وظیفه من است که باید انجام بدهم. نمی‌دانستم زن خانه شدن چه مسئولیت‌هایی بر گردنم می‌گذارد یا چطور باید خانه را اداره کنم؟ ولی چون خودم به این کار‌ها علاقه داشتم و خیلی دلم می‌خواست همه کار‌ها را به نحو احسن انجام بدهم، خیلی زود یاد گرفتم.

 

تعادل بین کار در خانه و بیرون

هیچ منافاتی با هم ندارند. من خانم‌های شاغل زیادی دیده‌ام که به تربیت بچه‌ها یا اداره امور خانه هم خوب رسیدگی می‌کنند. زنان خانه‌داری را هم دیده‌ام که نمی‌توانند حتی از پس کارهای روزمره‌شان بربیایند؛ اما یک معادله ساده است. اینکه وقتی بیرونم، فکر و ذکرم کار بیرون باشد و زمانی که در خانه‌ام، فقط به خانه‌ام فکرکنم. البته این روش با نویسندگی خیلی جور درنمی‌آید! بخش عمده‌ای از نویسندگی در خانه اتفاق می‌افتد. من باید همین‌طور که می‌نویسم، به ماکارونی‌ام که سرگاز است هم سر بزنم. سکانس بعدی را بنویسم و بچه را بخوابانم، سکانس بعدی را بنویسم و بعد گردگیری کنم... اما خیلی برایم سخت نیست. انگار این تداخل شغلم و خانه‌داری‌ام در من درونی شده است.

 

با آشپزی رفیقم!

همیشه آشپزی را دوست داشتم. الان هم از آشپزی‌کردن لذت می‌برم. اصلا به‌عنوان یک وظیفه به آن نگاه نمی‌کنم. یک جور زنگ تفریح است. هر وقت مه‌مان داشته باشم، به شرطی که وقت کنم و سر برنامه خاصی نباشم، ترجیح می‌دهم خودم برای مهمانانم آشپزی کنم تا اینکه از بیرون غذا بگیرم. تنها موردی هم که درباره‌اش نقدپذیر نیستم، همین آشپزی است. مثلا اگر از نویسندگی‌ام یا بازیگری‌ام ایراد بگیرند، ناراحت نمی‌شوم؛ اما در مورد آشپزی همه باید از من تعریف کنند. البته نوع آشپزی​​ام بستگی به این دارد محراب در رژیم باشد یا نه؟! اوایل ازدواج مدام پلوخورش می‌پختم؛ اما الان بیشتر نان جو یا نان سبوس‌دار می‌خوریم، البته حساب غذاهایی که برای نویان درست می‌کنم؛ چون باید بدون ادویه باشد، جداست.

 

 

 

شقایق دهقان و محراب قاسم خانی

 

 

سالم بودن خیلی برایم مهم است

همیشه به پیشگیری معتقدم تا به معالجه. سعی می‌کنم غذاهایی که در این خانه خورده می‌شود، غذاهایی سالم باشد. سبزیجات و نان‌های سالم را ترجیح می‌دهم. از برنج، روغن یا شیرینی و نمک، کم استفاده می‌کنم. نسبت به هوای خانه حساسم که درجه حرارت از یک حدی بیشتر یا کمتر نباشد و به پاکیزگی خانه و لباس‌هایمان خیلی اهمیت می‌‌دهم.

 

دوران بارداری

یک‌بار پریا دختر بهاره و پیمان از من پرسید: بارداری سخت است؟ و من گفتم: نه! بهترین دوره زندگی‌ام بود. هرچه می‌خواستم می‌خوردم، همیشه در حال استراحت بودم و همه به من می‌رسیدند.

 

دلواپسی‌های مادرانه

البته من نگرانی‌های خاص خودم را داشتم که اگر بچه‌ام سالم نباشد یا اینکه چه شکلی باشد، برایم خیلی هول و هراس داشت؛ البته حالا آنقدر سونوگرافی‌ها پیشرفته شده که دکتر حتی انگشت‌های دست و پای نویان را به من نشان ‌داد. حتی شنیدم بچه یکی از آشنایانمان در ۴ ماهگی سقط شد. به‌خودم می‌گفتم خیلی هم امیدوار نباشم و تا وقتی بچه‌ام به دنیا نیامده، خیلی بهش دل نبندم. فکر می‌کنم این نگرانی‌ها، بخش ذاتی بارداری است و نمی‌شود کاریش کرد.

 

تغذیه دروان بارداری

من در آن دوران، غذا را مثل دارو می‌خوردم و اگر مثلا در یک روز بیشتر میوه مصرف می‌کردم، حواسم بود که روز بعد پروتئین بیشتر بخورم. می‌دانستم به جز قرص‌های آهن و اسیدفولیک، از آن دسته از مواد‌غذایی باید مصرف کنم که آهن بیشتری دارند، مثل جگر یا توت‌فرنگی.

 

زندگی آرمانی یعنی...

هیچ زندگی مشترکی مطلقا خوب نیست. تعریف من از زندگی خوب و ایده‌آل، این است که روزهای خوب و دوست‌داشتنی‌اش خیلی بیشتر از روزهای بیرنگ و کمرنگش باشد.

 

نقش استرس در دروان بارداری

استرس، بخشی از زندگی است و هرقدر بخواهی از آن‌ها پرهیز کنی، باز در مدت ۹ ماه اتفاق‌هایی می‌افتد که خواه ناخواه به تو فشار عصبی وارد می‌کند. مثلا ۳- ۲ هفته به تولد نویان مانده بود که خواهر من با دو نفر از دوستانش در یک ماشین تصادف کردند و فقط خواهرم زنده ماند. خبر را که شنیدیم، محراب ‌گفت: «به خواهرت زنگ بزن، حالش را بپرسیم» و من زنگ نمی‌زدم، می‌ترسیدم زنگ بزنم و بفهمم اتفاق بدی برایش افتاده. بعد از چند ساعت زنگ زدم و همین که صدای خواهرم را شنیدم، خیالم راحت شد که سالم است. بعد هم در مراسم عزاداری دوستانش سعی می‌کردم، خیلی خودم را اذیت نکنم و به هدف بزرگ‌تری فکر کنم، یعنی به بچه‌ای که در شکم داشتم. با خودم فکر می‌کردم حالا که این اتفاق برای خواهرم افتاده و دوستان نزدیکش را از دست داده، قرار است تا چند هفته دیگر بچه من به دنیا بیاید و شاید به‌واسطه تولد بچه بتواند این اتفاق را فراموش کند. یعنی در دل‌‌ همان استرس‌ها سعی می‌کردم از اتفاقات فاصله بگیرم و به جنبه‌های خوب آن فکرکنم و حس مادری که برایم پر از لذت کشف است.

 

ازدواج برای من...

من تا قبل از اینکه ازدواج کنم، همیشه می‌گفتم من هرگز ازدواج نمی‌کنم؛ اما در زندگی به نقطه‌ای می‌رسی که احساس می‌کنی پیرامون تو یک خلأهایی به‌وجود آمده که دیگر به تنهایی نمی‌توانی آن‌ها را پر کنی و باید یک آدم دیگر کنارت باشد تا بتواند کمکت کند و در آن نقطه که مستاصل ایستاده‌ای، یک نفر باید باشد تا زندگی‌ات را با او تقسیم کنی. شرط مهمش هم این است که آدمی را پیدا کنی که تا حدودی ویژگی‌های شخصیتی‌اش مثل تو باشد و دغدغه‌های مشترکی با هم داشته باشید. یک‌جور پختگی که باید زمانش فرا برسد و به‌خودت بگویی من تا این لحظه مجرد بودم و حالا وقتش رسیده که زندگی‌ام را با یک نفر دیگر قسمت کنم.

 

من و محراب از ۱۰ سال قبل همدیگر را می‌شناختیم. تا مدت‌ها همکار بودیم و سر سریال پاورچین بود که قضیه جدی شد. خیلی هم برای هردویمان انتخاب سختی نبود؛ چون همدیگر را از قبل می‌شناختیم. چیزی نداشتیم که از هم پنهان کنیم و بعد توی زندگی دستمان برای هم رو شود. وقتی ازدواج کردم، می‌گفتم امکان ندارد بچه‌دار شوم. فکر می‌کردم تا وقتی من و محراب و البته نیروانا می‌توانیم راحت با هم زندگی کنیم، چرا باید وقت و انرژی و هزینه‌مان را برای یک نفر چهارم تقسیم کنیم. وقتی زندگی ما کامل است، دیگر نیازی به یک نفر نیست؛ ولی زمانی فرا رسید که احساس کردیم چقدر به حضور یک بچه نیاز داریم. خیلی گفتنی نیست. یک‌جور حس پنهان است که باید وقتش برسد.

 

رابطه نیروانا با نویان چطور است؟

با تولد نویان رابطه من و نیروانا یک پله بالا‌تر رفت. شاید تا قبل از تولد نویان با هم دوست بودیم، بازی می‌کردم و توی سر و کله هم می‌زدیم و شوخی می‌کردیم؛ ولی حالا از اینکه من، مادر برادرش هستم، حس بهتری داریم و با بزرگ‌تر شدن نویان، این رابطه مدام نزدیک‌تر می‌شود.

 

وقتی نیروانا به خانه می‌آید، من تقریبا با نویان کاری ندارم. با اینکه نوجوان است؛ اما هرچه می‌گویم، سریع یاد می‌گیرد و دفعه بعد خودش انجام می‌دهد. پوشکش را عوض می‌کند، غذایش را می‌دهد و ساعت‌ها سرگرمش می‌کند، حتی من به این قسمت قضیه نگاه نمی‌کنم و دور‌تر را می‌بینم. به محراب می‌گویم، ممکن است زمانی من و تو نباشیم و این دو تا بچه باشند؛ چون خواهر و برادرند. حتی زمانی که می‌خواستم برای نویان اسم انتخاب کنم، به نیروانا گفتم اسمی انتخاب می‌کنم که اولش با اول اسم تو یکی باشد تا هرکس برای بار اول می‌شنود، بفهمد که نویان قاسم‌خانی برادر نیروانا قاسم‌خانی است.

با نویسندگی میانه​ای ندارم

 

محراب:

میانه‌ام با نویسندگی خوب نیست؛ شاید چون کاملا اتفاقی نویسنده شدم. علاقه اصلی من فیلم و کتاب است که هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم در آینده برای شغل یا کاری که در پیش می‌‌گیرم، به دردم بخورد؛ اما برنامه ثابتم بوده و هست. همانطور که مدت‌ها برای سرگرمی نقاشی می‌کشیدم و بعد دیدم نقاش شدم و بعد هم تحصیلات دانشگاهی‌ام گره خورد به نقاشی! به‌نظرم یکسری اتفاقات هستند که می‌خواهی از کنارشان بگذری و بعد می‌بینی که با آن‌ها گره خورده‌ای. اسمش تقدیر است؟ نمی‌دانم. نویسنده شدنم هم اتفاقی بود. یک‌بار چیزی به ذهنم رسید که به بچه‌های نویسنده پیشنهاد دادم و آن‌ها سرشان شلوغ بود. فشار آوردند که خودت بنویس و من هم بدون هیچ اعتمادبه‌نفسی نوشتم و شد یک قسمت از سریال پاورچین و بعد ادامه پیدا کرد.

 

زندگی مشترک با شقایق

شقایق می‌گذارد من زندگی خودم را داشته باشم و در زندگی مشترک خودم باشم. زمانی هست که طرف مقابل را می‌پذیرید و سعی نمی‌کنید او را شبیه خودتان کنید و این شرایط ایده‌آلی برای یک زندگی مشترک است. من کارهایی انجام می‌دهم که مطابق سلیقه شقایق نیست؛ ولی مخالفت نمی‌کند و می‌گذارد انجامش بدهم. مثلا فوتبال دوست ندارد؛ ولی از فوتبال دیدن من هم ناراحت نمی‌شود.

 

سلامت؟!

من اصلا دکتر نمی‌روم. سرما هم که می‌خورم، صبر می‌کنم تا خودش خوب شود. دندان‌هایم مشکل دارد و ۲ سال است که به دندانپزشکی نمی‌روم درستش کنم و حالا چند تا دندان نصفه و نیمه در دهانم دارم. البته این قضیه در مورد خانواده‌ام کاملا فرق می‌کند و یک جورایی هم نسبت به شرایط خانه مطمئنم؛ چون می‌دانم شقایق حواسش به سلامت اهل خانه هست.

 

تفاوت​‌هایمان؟!

سلیقه‌مان در مورد فیلم متفاوت است. همیشه وقتی می‌خواهم فیلم بگیرم ۲ دسته را جدا می‌کنم: فیلم‌های شقایقی و فیلم‌های محرابی. یا ساعت خوابمان خیلی متفاوت است. شقایق ۰۱ شب می‌خوابد و من ۶ صبح تازه خوابم می‌گیرد. خیلی سال است که اینطوری هستیم و تا به حال مشکلی بر سر این اختلاف سلیقه‌ها نداشته‌ایم. کاملا با هم کنار می‌آییم. من این شرایط را دوست دارم. اینکه یک رابطه بتواند آنقدر دوستانه باشد که آدم بتواند کنار یک نفر دیگر احساس آسایش و آرامش داشته باشد. اینکه احساس نکنیم باید در خودمان تغییرات اساسی ایجاد کنیم تا مطلوب دل طرف دیگر باشیم و از ترس تنش، خودمان را قایم نکنیم.

 

نیروانا با همه فرق دارد

نیروانا برایم به‌طور کلی با همه‌چیز فرق دارد. بیشتر از آنکه در موردش احساس پدربودن داشته باشم، برایش یک دوست هستم و نیروانا هم یکی از صمیمی‌ترین دوستان من است. هیچ‌وقت با هم مشکلی نداشتیم؛ چون آدم پرتحملی در مقابل بچه نیستم و اگر نیروانا طور دیگری بود، شاید من هم پدر دیگری می‌شدم.

 

از موقعی که به دنیا آمده، یادم نیست بی‌خودی لج کرده باشد، بهانه گرفته باشد یا برایمان دردسری درست کرده باشد. خیلی منطقی است و درعین حال حس طنزی دارد که می‌توانیم خیلی راحت با هم شوخی کنیم.

 

زندگی سالم

محراب: به‌نظرم یک زندگی که روابطش، فضای دوروبرش و اتمسفری که در آن زندگی می‌کنند، سالم باشد، رفت‌وآمدهایی که به یک خانه می‌شود، باید الک شده و خالص باشد. این قضیه خیلی برایم مهم است. شاید دوستان زیادی در محیط کار یا بیرون از زندگی‌ام باشند؛ ولی من معتقدم‌‌ همان چند نفری که بیشتر از ۶- ۵ نفر هم نیستند، برای رفت‌وآمد کافی‌اند و دلیلی ندارد با هر آدمی که سلام‌علیکی دارم یا با هر همکارم روابط گسترده‌ای داشته باشم. زندگی سالم به‌نظرم در روابطی که با دیگران تعریف می‌کنیم، می‌تواند پا بگیرد و پایدار بماند.

 

دوست‌داشتن در فرم‌های مختلف را دوست دارم

شقایق: محراب برای زندگی‌اش کلی تعریف دارد. زندگی او بدون نقاشی، فیلم یا کتاب تعریف نشده؛ ولی هیچ‌کدام از این‌ها مانع نشده‌اند محراب پدر نمونه‌ای نباشد. نمونه نه به‌دلیل فداکاری‌های بزرگ یا کارهای خارق‌العاده‌ای که هیچ پدری برای فرزندانش نکرده؛ نمونه به دلیل همین روابط ساده و سالمی که با نویان یک ساله‌اش و البته نیروانای ۱۱ساله‌اش دارد. به این دلیل که می‌تواند سربه سر دخترش بگذارد و او را بخنداند. به این دلیل که وقتی نیروانا غمگین است، می‌تواند با او حرف بزند. به این دلیل که در زندگی‌ جدیدش با شقایق، جای نیروانا تنگ نشده و هرکسی سرجای خودش است. با محراب از حس و حال‌ پدرانه‌اش حرف زدیم.

 

نگران رابطه​ام با نیروانا بودم

محراب: بی‌اندازه نگران بودم و می‌دانستم با این نگرانی‌ها و تنش‌هایی که برایم ایجاد شده، ممکن است غیرمنطقی فکر کنم یا عمل کنم؛ ولی در واقع نیروانا بود که به نگرانی‌هایم پایان داد و مسیر این ازدواج و زندگی را مشخص کرد. از وقتی فهمید، تا حالا منطقی و عاقلانه رفتار کرد و مسیر کوتاه و مطمئنی را برای سرگرفتن رابطه من و شقایق برگزید و می‌توانم بگویم تمام اتفاقات را کارگردانی کرد.

 

نویان هم که فلسفه‌اش کاملا فرق می‌کند!

هیچ‌وقت از نیروانا صدایی نشنیده بودم، حتی نوزاد که بود، گریه نمی‌کرد. با آمدن نویان حضور یک بچه را در خانه متوجه شدم. کاملا پسر است و من این تجربه جدید را دوست دارم. اینکه زندگی به آدم فرصت می‌دهد تا دوست‌داشتن را در مدل‌های مختلفی تجربه کند. پدر، مادر، همسر، دختر و حالا هم پسر.

 

منبع: سیب سبز