فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

شش نامزد دریافت جایزه بوكر معرفی شدند



 

  شش نامزد دریافت جایزه بوكر معرفی شدند

۶ نویسنده ازجمله «پیتر كری» برنده دو دوره و «تام مكارتی» به عنوان نامزد دریافت جایزه بوكر معرفی شدند.

آسوشیتدپرس نوشت: ۶ نامزد دریافت جایزه سال بوكر(سه شنبه) معرفی شدند.

«پیتر كری»، رمان نویسن استرالیایی و برنده دو دوره جایزه بوكر ، «تام مك كارتی» نویسنده انگلیسی ، «اما دانوگه»، نویسنده ایرلندی ـ كانادایی ، «دامون گالگوت»، نویسنده آفریقای جنوبی ، «هووارد جاكوبسن»، نویسنده انگلیسی و همچنین «آندریا لیو»، نویسنده جامایكایی؛ در فهرست نامزدهای دریافت جایزه بوكر معرفی شدند.

مراسم معرفی جایزه بوكر كه در لندن برگزار می شود؛ قرار است تا ساعاتی دیگر و در نشست بعدازظهر خود برنده جایزه این مراسم را از بین این شش نفر معرفی كند.

پیش بینی می شود كه پیتر كری و تام مكارتی از شانس بیشتری برای به دست آوردن جایزه برخوردار هستند.

كری با كتاب «طوطی و اولیور در آمریكا» و مكارتی با كتابی به نام «سی» ، داستانی در مورد تكنولوژی در قرن ۲۰ ، در این مراسم شركت كردند.

كری پیش از این در سال های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۱ برنده جایزه بوكر شده بود.

همچنین اما دانوگه، نویسنده ایرلندی ـكانادایی با كتابی به نام «اتاق» كه داستانی از یك پسر و مادر در یك كلبه باغی است در این مراسم شركت كرده است.

دامون گالگوت هم با كتاب «در اتافی غریب» ، هووارد جاكوبسن با كتاب «پرسش فینكلر»، و همچنین آندریا لیو با كتاب «آواز طولانی» در رقابت برای كسب جایزه بوكر شركت كرده اند.... / خبرگزارى ایلنا


ویدیو مرتبط :
ده گل نامزد دریافت جایزه پوشکاش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ویکی‌لیکس نامزد دریافت جایزه ۲۰۱۱ صلح نوبل شد



 

 

 

ویکی‌لیکس نامزد دریافت جایزه ۲۰۱۱ صلح نوبل شد

 

یك نماینده پارلمان نروژ، وب‌سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» را برای جایزه صلح نوبل ۲۰۱۱ میلادی نامزد کرده است.

«اسنور والن»، نماینده پارلمان نروژ با استناد به این‌که ویكی‌لیكس با افشای اسناد محرمانه یکی از مهمترین همکاران آزادی بیان در قرن بیست و یکم بوده است، این وب‌سایت را برای دریافت جایزه 2011 نوبل صلح كاندید كرد.

این نماینده گفت: «ویکی‌لیکس با افشای اطلاعات مربوط به فساد، نقض حقوق‌بشر و جنایات جنگی طبیعتا مدعی برای جایزه صلح نوبل است.»

بنا بر این گزارش، ویکی‌لیکس که توسط «جولیان آسانگ» استرالیایی تاسیس شده تاكنون صدها هزار سند محرمانه را در وب‌سایت خود منتشر کرده است. این اسناد شامل هزاران تلگرام دیپلماتیک محرمانه آمریکا و همچنین اسناد محرمانه مربوط به جنگ در عراق و افغانستان بوده است.

كمیته صلح نوبل و نمایندگان پارلمان نروژ از تمام ملت‌ها، استادان علوم سیاسی و قانون و برندگان پیشین این جایزه خواسته‌اند كه نامزدهای خود را برای جایزه صلح نوبل ارسال کنند.

آسانگ هم اکنون در انگلیس در تلاش برای جلوگیری از استرداد خود به سوئد برای بازجویی درباره پرونده اتهام سوء رفتار جنسی است...../تحلیل:عصرایران