فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ششمین روز جشنواره فیلم فجر (+گزارش تصویری)



اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران در جشنواره فجر,گزارش تصویری از جشنواره فجر

 

اخبار فرهنگی - ششمین روز جشنواره فیلم فجر (+گزارش تصویری)

در روز ششم جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ شاهد فیلمهای مهمان داریم ( محمد مهدی عسکر پور ) پنجاه قدم آخر ( کیومرث پوراحمد) همه چیز برای فروش ( امیر حسین ثقفی ) و معراجیها (مسعود ده نمکی) ، بودیم و در بخش نگاه نو فردا (ایمان افشاریان ، مهدی پاکدل ) چند متر مکعب عشق ( جمشید محمودی ) به نمایش در آمد.


مهمان داریم ( محمد مهدی عسکر پور ) : فیلم با موضوعی متکی بر خانواده شهدا و جانبازان ساخته شده است ، فیلم آرام و ساختاری حرفه ای دارد فقط می توان در موردش گفت برای یکبار دیدن بد نیست ولی از نکات بارز آن بازی خوب پرویز پرستویی در نقش پیرمردی است که عوض شدن جهان اطرافش را با دلگیری شاهد است .

پنجاه قدم آخر ( کیومرث پوراحمد) : دومین فیلم دفاع مقدس پور احمد که واقعا آه از دل مخاطبانش برآورد و همه ناراحت از اینکه کارگردان خوش فکری چون او چرا در چنین فیلمی گرفتار شده که در سالن تماشاگران با سوت و دست زدن و خندیدن ها اعتراضی صریح به ساده انگاری فیلمنامه و سطح پایین فبلم داشته باشند ، آیا شش سال کار نکردن فیلمساز باعث این اتفاق است یعنی کارش را یادش رفته است !؟ یا اینکه از فرط بیکاری هر قصه ای که جلویت قرار می گیرد را با هر شکلی حاضری  بسازی ؟ باید به این اتفاق ناخوشاین که برای پوراحمد سینمای ایران رخ داده بیشتر فکر کرد چون انگار سرنوشت بسیاری دیگر از فیلمسازان خوب این دیار است  .

همه چیز برای فروش ( امیر حسین ثقفی ) : قیلمی بی مکان وبی زمان که فضاسازی و بازیگرانی فوق العاده دارد و تسلط فیلمساز جوان را به ابزار سینما نشان می دهد ، بعد از شش روز فیلمی را شاهد بودیم که بسیار سینمایی است و می توان گفت به درستی مدیوم سینما برای این داستان انتخاب شده داستان برادری که برای عمل جراحی چشم برادرکوچکتر وجلوگیری از کور شدنش حاضر به هر کاری است  ،فیلم خوب جاندار وسرپا ، ای کاش  فیلمنامه آن پرملاط تر می بود ، ای کاش ...

معراجیها ( مسعود ده نمکی ) : خنثی ترین فیلم ده نمکی ، بسیار ضعیف و بی مزه ، طنزی که سالها پیش در نمونه های چون لیلی با من است و سریال وضغیت سفید استفاده و حتی می شود گفت نخ نما شده ،  فیلم را نبینید هیچ چیزی را از دست نداده اید  و توصیه ام به فیلمساز اینست  جناب فیلمساز لطفا مدتی فیلم نساز ، تاریخ سینما بخوان و فیلم خوب ببین.

چند متر مکعب عشق ( جمشید محمودی ) : شوک جشنواره تا به امروز ، قصه عشقی بین یک جوان ایرانی و دختری افغان که بسیار ساده و تاثیرگذار از آب درآمده ، فضا سازی منطقه کارگاهی کارگران ایرانی ، افغانی و ترکیب با محل زندگی آنها ،موقعیتهای جذاب قصه ای ، تعلیق آخر داستان و سرنوشت این عشاق و ... از حسن های این فیلم اولی زنده و پویاست ...ویژگی بارز این فیلم بازیهای خوب بازیگران و فیلمبرداری خوب و تدوین خلاقه آنست ، در کل تعداد خوبان این فیلم زیاد است و ارزشش را دارد که آنرا حتما ببینید .

فردا ( ایمان افشاریان ، مهدی پاکدل ) : فیلم تا حدی ناپخته و خام است که اساسا نمی توان در مورد آن حرف زیادی زد ، چند ایده ساده انگارانه که با شکست زمان و مرز خیال و واقعیت و ... می خواهد ادعای گنده داشته باشد اما نتیجه در حد یک فیلم ابتدایی سینمای جوان است که با پول زیاد ساخته شده است ، همین.

اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران در جشنواره فجر,گزارش تصویری از جشنواره فجر

اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران در جشنواره فجر,گزارش تصویری از جشنواره فجر

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران در جشنواره فجر,گزارش تصویری از جشنواره فجر

اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران در جشنواره فجر,گزارش تصویری از جشنواره فجر

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران در جشنواره فجر,گزارش تصویری از جشنواره فجر

اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران در جشنواره فجر,گزارش تصویری از جشنواره فجر

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران در جشنواره فجر,گزارش تصویری از جشنواره فجر

اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران در جشنواره فجر,گزارش تصویری از جشنواره فجر

اخبار فرهنگی - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
ششمین ویژه برنامه آپاراتچی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روز هشتم جشنواره فیلم فجر‎ (+گزارش تصویری)



اخبار فرهنگی - روز هشتم جشنواره فیلم فجر‎ (+گزارش تصویری)

رروز هشتم جشنواره فیلم فجر فیلمهای  نمایش داده شده در سینمای رسانه عبارت بودند از اشباح ( داریوش مهرجویی) کلاشینکف ( سعید سهیلی ) در بخش سودای سیمرغ  ، حق سکوت ( محمد هادی نائیجی ) خانوم ( تینا پاکروان ) در بخش نگاه نو و خانه پدری ( کیانوش عیاری ) در بخش خارج از مسابق

رروز هشتم جشنواره فیلم فجر فیلمهای  نمایش داده شده در سینمای رسانه عبارت بودند از اشباح ( داریوش مهرجویی) کلاشینکف ( سعید سهیلی ) در بخش سودای سیمرغ  ، حق سکوت ( محمد هادی نائیجی ) خانوم ( تینا پاکروان ) در بخش نگاه نو و خانه پدری ( کیانوش عیاری ) در بخش خارج از مسابقه .

اشباح (داریوش مهرجویی) : فیلمی درباره خانواده ای مرفه در زمان رژیم سابق که مشکل اعتیاد به الکل پدر خانواده باعث می شود همسر او ، فرزند پنج ساله اش را به خارج از کشور بفرستد و سالها بعد با بازگشت او و علاقه اش به دختری مشکلاتی دیگر سر باز می کند . در یک نگاه اجمالی متاسفانه این فیلم هم اصلا در حد نام داریوش مهرجویی نیست و پر از معایب فیلمنامه ای است دلم نمی آید بگویم اگر نمی دانستم کارگردانش کیست با دیدن فیلم حدس می زدم که احتمالا کار اول کارگردانی بی تجربه است ، با ذکر دوباره متاسفانه .

حق سکوت (محمد هادی نائیجی) : قصه طلبه ای جوان که به دلیل خرید خانه مشکلات مالی دامنگیر او شده است و تو تلاش برای حل مشکلش دارد ، داستانی ساده و روان که به شکلی مطلوب به تصویر کشیده شده است و اگر چه فیلمی نیست که در گیشه موفق باشد ولی از آن فیلمهایی است که ساخته شدنش خوب است و اساسا نگاهی هم به فروش ندارد و با کارکردی دیگر تولید شده است ، بازیگر نقش طلبه  باورپذیر ایفای نقش کرده است.

کلاشینکف (سعید سهیلی) : فیلمی قصه گو که داستان سرباز جوانی است که مشکل پیش آمده برای خواهرش باعث می شود پست نگهبانی خود را ترک کند و اسلحه اش- کلاشینکف -را هم با خود ببرد و باعث مجموعه ای از اتفاقات شود که در تمامی آنها کلاشینکف نقش مهمی ایفا می کند ، سهیلی دست بر روی آسیبهای از جامعه گذاشته است که دغدغه دور و نزدیک همه ماست ، فیلم با تصحیحی در تدوین آن می تواند بسیار بهتر باشد ولی در کل فیلمی قابل قبول برای سینمای بدنه است و ایکاش کلاشینکف هم خود شخصیتی در فیلم پیدا می کرد و فقط در حد یک ابزار باقی نمی ماند و به احتمال زیاد در اکران هم موفق خواهد بود .

خانه پدری (کیانوش عیاری) : فارغ از تمامی بحثهای حاشیه ای باید اذعان داشت فیلم همان چیزی است که از سینمای عیاری انتظار داریم ، فیلمنامه ای عمیق  ، ساختاری بسیار درست در خدمت موضوع فیلم ، اجرایی حرفه ایی وعالی از مجموعه عوامل فیلم مانند بازیگران ، فیلمبرداری ، صدا ، طراحی صحنه و لباس و تدوینی دقیق و چندین حسن دیگر ... از آن فیلمهایی است که اگر اکران شود پیشنهاد می کنم هر کس که می تواند آنرا ببیند زیرا که با سینمایی طرف خواهید بود که اندیشه بارزترین وجه آنست و حتما در یاد سینمای ایران خواهد ماند .

خانوم (تینا پاکروان) : روایتی مدرن از زندگی سه خانواده در طبقات مختلف جامعه که زن خانه در همگی آنها  تمام و کمال پشتیبان شوهرش است و چون ستونی محکم تلاش در سر پا نکه داشتن خیمه زندگیشان دارد . برای تجربه اول  فیلمساز اگرچه داستان خوبی را انتخاب کرده است اما در ساختار فیلم بیشتر احساس می کنیم  تله فیلمی از تلویزیون را می بینیم که بازیگران حرفه ای و شناخته شده سینما در آن حضور دارند .

 

اخبار,اخبار فرهنگی,جشنواره فیلم فجر‎,تصاویر جشنواره فیلم فجر

 

اخبار,اخبار فرهنگی,جشنواره فیلم فجر‎,تصاویر جشنواره فیلم فجر

 

اخبار,اخبار فرهنگی,جشنواره فیلم فجر‎,تصاویر جشنواره فیلم فجر

 

اخبار,اخبار فرهنگی,جشنواره فیلم فجر‎,تصاویر جشنواره فیلم فجر

 

  اخبار,اخبار فرهنگی,جشنواره فیلم فجر‎,تصاویر جشنواره فیلم فجر

 

   اخبار,اخبار فرهنگی,جشنواره فیلم فجر‎,تصاویر جشنواره فیلم فجر

  اخبار,اخبار فرهنگی,جشنواره فیلم فجر‎,تصاویر جشنواره فیلم فجر

  اخبار,اخبار فرهنگی,جشنواره فیلم فجر‎,تصاویر جشنواره فیلم فجر

 

 اخبار فرهنگی - عصرایران