فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

شب «عاشقانه‌ها»ی احسان خواجه امیری با حضور خانواده و دوستدارانش



احسان خواجه امیری,عکس احسان خواجه امیری,تولد احسان خواجه امیری,

اگر می‌خواهید احساس حضور در اجرای شب گذشته احسان خواجه امیری را داشته باشید این گزارش را بخوانید؛

شب «عاشقانه‌ها»ی احسان خواجه امیری با حضور خانواده و دوستدارانش

موسیقی ما : محوطه برج میلاد را که نگاه می‌کنی از هر سن و سال و هر تیپ آدمی منتظر ورود به سالن و آغاز برنامه کنسرت هستند. این گستردگی مخاطب را در هواداران و علاقه مندان کمتر خواننده پاپی می‌توان دید. موسیقی احسان خواجه امیری از جوانان تا آدم‌های سن و سال دار مخاطب دارد.

امشب شبِ تولد احسان است، آلبوم جدیدش با عنوان «عاشقانه‌ها» امروز منتشر شده و این اولین اجرای بعد از انتشار آلبوم جدید است. همه این‌ها نوید یک برنامه ویژه‌تر از کنسرت‌های قبلی این هنرمند پرطرفدار موسیقی کشورمان را می‌دهد. این بار انگار قرار است اتفاق‌های تازه‌ای نیز در اجرا رخ دهد و البته همه کسانی که برای امشب و این سانس کنسرت بلیت خریده‌اند نیز به نظر می‌رسد از این موضوع خبر دارند. به بک استیج کنسرت رسیدیم، وقتی که تقریبا همه اعضای خانواده احسان هم در اینجا حضور دارند حدس و گمانمان به واقعیت نزدیک می‌شود.

انتظار‌ها به سر رسید و گروه ارکستر به رهبری زایا سلیمان که چند سالی است ترکیبش حفظ شده است روی استیج می‌آیند و در حالی که کلیپ زیبایی برای معرفی تک تک اعضای ارکس‌تر در حال پخش است و نوازنده‌های نیز هنرنمایی می‌کنند، رونمایی جالبی از تیم هنری این اجرا انجام می‌شود.

نوبت به خود احسان می‌رسد و مثل همیشه با تشویق پرشور هوادارانش روی صحنه‌ای که با گل تزئین شده حاضر می‌شود. اولین جمله احسان درباره روز تولدش است: «همیشه روزهای تولدم روزهای دلگیری برای من بود اما امسال قضیه فرق می‌کند. روز تولد ۲۸ سالگی من تبدیل به بزرگ‌ترین روز زندگی‌ام شده است» و رو به پدر مادرش که در ردیف اول روبه روی‌اش نشسته‌اند می‌کند و ادامه می‌دهد: «از شما واقعا متشکرم.»

کنسرت برای اجرای یک قطعه هیت آغاز می‌شود و مثل همیشه خواجه امیری گرم و صمیمی برنامه‌اش را پیش می‌برد. امشب تولد احسان است و اینکه هر لحظه یکی از خضار نزدیک سن شود و دسته گلی تقدیمش کند دور از انتظار نیست.

برنامه به میانه‌هایش رسیده که احسان می‌خواهد قطعه «نابرده رنج» را بخواند. اما به یکباره صحنه تاریک می‌شود و بچه گروه ارکس‌تر دور احسان جمع می‌شوند و یک کلیپ دیدنی به نمایش در می‌آید. محمد جلیل‌پور مدیر موسسه آوای هنر و تیم خوش ذوق‌اش از جمله علی نیکونیا سورپرایز ویژه‌ای برای خواجه امیری دارند. یک کلیپ که عکس‌های احسان را از دوران طفولیت تا اوج شهرت و محبوبیت به تصویر کشیده، برای حضار به نمایش درآمده و از خوشبختی من است که درست کنار استاد ایرج و همسرش نشسته‌ام و عکس العمل آن‌ها را در مواجهه با عکس‌های دوران کودکی احسان را می‌بینیم؛ «اشک از جشمانشان جاری بود.»

سورپرایز آوای هنری‌ها برای احسان با یک کیک تولد تکمیل می‌شود و هوادارانی هم که با پلاکارد‌های تولدت مبارک در سالن حضور داشتند هر طوری که در توان داشتند برای این جشن کم نگذاشتند.

احسان بعد از تشکر از دست اندکاران این برنامه و به خصوص آقای جلیل‌پور اجرای قطعه «نابرده رنج» را - که خودش یکی از بهترین آثارش می‌داند - آغاز می‌کند که در میانه‌های اجرا مادرش که در تمام طول اجرا گونه‌هایش از اشک خیس بود شاخه گلی تقدیم احسان می‌کند که تا بغض احسان نیز بترکد و با بوسه دستان مادرش صحنه را سرریز احساس این خانواده هنرمند کند.

این شب رویایی که از صبح با انتشار آلبوم و اتفاق‌های خوب برای احسان رقم خورده بود و همچنین حضور هواداران پرشوری که حتی قطعاتی که ساعاتی بیشتر از انتشارشان نمی‌گذشت را در کنسرت هم خوانی می‌کردند، باعث شد احسان با این جمله از همه حضار در سالن تقدیر کند: «در بهترین سالن‌های دنیا اجرا داشتیم از دبی تا آمریکا اما هیچ جا تهران خودمان نمی‌شود.»

اجرای گرم و صمیمی خواجه امیری با قطعات محبوبش از جمله سلام آخر، هر چی آرزوی خوبه، نمی‌دونم، دارم می‌ام پیشت، نمی‌دونی، خوشبختی و البته قطعات تازه از آلبوم جدیدش از جمله احساس آرامش، کجایی، دریا و... پیش رفت تا وقتی که نوبت به اجرای قطعه «دوستی» از آثار پدرش رسید و البته حتما اجرای این قطعه آوازی در حضور استاد سختی‌های خاص خودش را داشت. اما احسان مثل همیشه با تسلط مثال زدنی از عهده ماجرا برآمد و البته از نقطه تواضع رو به پدرش گفت: «جسارت من را ببخشید استاد» و در توصیف اجرایش افزود: «می‌ان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است»

شب به یاد ماندنی کنسرت احسان با اجرای قطعه پرنده تمام شد. احسان در این اجرا بار‌ها از اعضای گروه ارکسترش به ویژه هومن نامداری که تنظیم کننده آلبوم جدیدش نیز هست و همچنین بهرنگ بهادر‌زاده (نوازنده کیبرد و تنظیم کننده قطعات برای کنسرت)، سامان امامی (نوازنده گیتار الکتریک)، احسان نی زن (نوازنده وبلن و کمانچه که هنرنمایی‌اش در قطعه کجایی واقعا دیدنی بود.) و البته رهبر ارکسترش زایا سلیمان تقدیر کرد.

بعد از اتمام کنسرت، بازار عکس و کادو و جشن تولد در بک استیج داغ داغ بود و احسان هدایای نفیسی از شرکت آوای هنر، خانواده و دوستانش دریافت کرد و کیک تولدش را برید تا روز رویایی‌اش با حسن ختام شرینی تمام شود.

 

احسان خواجه امیری,عکس احسان خواجه امیری,تولد احسان خواجه امیری,

 

احسان خواجه امیری,عکس احسان خواجه امیری,تولد احسان خواجه امیری,

 

احسان خواجه امیری,عکس احسان خواجه امیری,تولد احسان خواجه امیری,

 

احسان خواجه امیری,عکس احسان خواجه امیری,تولد احسان خواجه امیری,

 

احسان خواجه امیری,عکس احسان خواجه امیری,تولد احسان خواجه امیری,

 

 منبع:موسیقی ما


ویدیو مرتبط :
احسان خواجه امیری.........عاشقانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور رضا صادقی و مازیار فلاحی در آلبومهای آینده احسان خواجه امیری





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حضور رضا صادقی و مازیار فلاحی در آلبومهای آینده احسان خواجه امیری

آلبوم جدید احسان خواجه امیری «عاشقانه ها» نام دارد که کمتراز دو هفته دیگر به بازار موسیقی می آید.

احسان خواجه امیری خواننده دوست داشتنی موسیقی پاپ که تا به امروز توانسته آلبوم های موفق و اجراهای خوبی داشته باشد در سال جدید تصمیم دارد «عاشقانه ها» را به هوادارنش تقدیم کند. این خواننده چندی پیش اجرای خوبی را در نروژ برگزار کرد و تصمیم دارد این بار  برای دوستداران احسان در تهران به روی صحنه برود.

زایا سلیمان، رهبر ارکستراحسان خواجه امیری درباره اجراهای جدید احسان گفت: به یاری خدا تصمیم داریم اوایل آبان ماه کنسرتی را در برج میلاد برگزار کنیم اما تاریخ اجرا مشخص نشده است.وی افزود: این برنامه بعد از کنسرت های استرالیا،آلمان و لندن اجرا خواهد شد.

سلیمان اظهار داشت: دراجرای تهران 4 نفر نوازنده جدید خواهیم داشت که شامل سازهای بوزوکی ، گیتار آکوستیک، ترومپت، پرکاشن و تنبک می باشد.

وی درباره حضور اعضای ارکستر در کنسرت های خارج از ایران گفت: در کنسرت استرالیا آقای بهادر زاده(نوازنده کیبورد) و نوازنده نی و ویلون حضور خواهند داشت، در کنسرت لندن هومن نامداری حضور دارد و به علت محدودیت اخذ ویزا نوازنده نی شرکت نمی کند در برنامه آلمان علاوه بر افراد نامبرده شد آقای امامی و آقای هزارخانی نیز حضور دارند.

رهبر ارکستر احسان خواجه امیری درباره آلبوم جدید این خواننده اظهار داشت: آلبوم جدید احسان خواجه امیری «عاشقانه ها» نام دارد که کمتراز دو هفته دیگر به بازارموسیقی می آید.وی افزود: این آلبوم 10 قطعه دارد و سبک آن تقریبا شبیه آلبوم «سلام آخر» می باشد. بیشتر قطعات این آلبوم را آقای هومن نامداری تنظیم کرده است البته علاوه بر ایشان سیروان خسروی نیز در تنظیمات این آلبوم با ما همکاری داشته است. همچنین ملودی سازی این کار با همکاری علیرضا افکاری بوده است و ترانه سرای آن روزبه بمانی می باشد.

زایا سلیمان درباره حضور خواننده میهمان در آلبوم گفت: در حال حاضر تقریبا یک سال از ضبط و جمع آوری این آلبوم گذشته است و نزدیک به انتشار است دیگر هم نمی شود کاری کرد اما انشاالله در یک تک ترک یا در آلبوم بعدی احسان حتما یک خواننده میهمان حضور خواهد داشت.

وی درباره خوانندگان میهمان و پیشنهادی اظهار داشت: در این باره نظرات مختلف است اما بیشتر نظرات مبنی بر همکاری با مازیار فلاحی و رضا صادقی است.سلیمان تصریح کرد: البته ناگفته نماند آقای بهادرزاده نوازنده کیبورد گروه که جزو خواننده های برتر سال 86 موسیقی معرفی شده اند نیز جزو الویت های خواننده میهمان می باشند منتهی هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.این رهبر ارکستر در پایان افزود: برای انتخاب یک خواننده میهمان اول باید ترانه انتخاب شود تا ببینیم متن به صدای کدام خواننده نزدیک تر است./شبکه ایران