فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

شبنم قلی خانی: بازیگران در موفقیت فیلم های كوتاه موثرند



 

 

 

شبنم قلی خانی: بازیگران در موفقیت فیلم های كوتاه موثرند

 

«شبنم قلی خانی» گفت: اگربازیگران در نقش های كوتاه بازی كنندبدانند با بازی شان، تاثیرگذاری آن فیلم بیشتر خواهد شد.

«شبنم قلی خانی» بازیگر، درباره جایگاه جشنواره فیلم كوتاه در سینمای كشور، بیان كرد: اصولاً جشنواره های فیلم كوتاه كه در چند سال اخیر تعدادشان بیشتر شده، كمك خوبی به فیلمسازان فیلم كوتاه می كند، چرا كه بحث رقابت پیش می آید و برای ساخت فیلم كوتاه در میان جوانان انگیزه ایجاد می كند.

وی به مشكلات زیاد ساخت فیلم كوتاه اشاره كرد و گفت: چون من خودم چند سالی فیلم كوتاه می ساختم، كاملاً در جریان هستم كه بدون هیچ كمك و حمایتی، همه سختی های ساخت فیلم كوتاه روی دوش خودم بود؛ به همین علت دقیقاً وضعیت جوانان فیلمساز را درك می كنم. خیلی از جوانان شهرستان های كوچك با وجود اینكه هنرجو هستند، این شرایط سخت را متحمل می شوند. به همین علت، وجود جشنواره هایی چون فیلم كوتاه تهران، انگیزه مضاعفی بین جوانان فیلمساز و كارگردان ایجاد می كند.

این بازیگر با تاكید بر بحث استقلال فیلم كوتاه در بحث تولید و توزیع، تصریح كرد: باید به فیلم كوتاه مستقل تر از آن چیزی كه هست، پرداخته شود؛ یعنی سالن های نمایشی باشند كه فیلم های كوتاه اعم از قدیمی و جدید در آنها اكران شود و آثاری از كارگردانان بنام و پیشكسوت مان به نمایش درآید.

وی افزود: جشنواره های فیلم كوتاه در همه جای دنیا با موضوعات مختلف برگزار می شود و همین نوع موضوعات، سبب می شود كه برای تولید فیلم كوتاه انگیزه ایجاد شود.

قلی خانی در مورد سینما آزادی و ارتباط آن با جذب مخاطب عام و تبلیغات برای فیلم كوتاه، توضیح داد: برای جذب مخاطب عام برای فیلم كوتاه، یك سالن از یك سینما و فقط یك سینما كفایت نمی كند، بلكه باید فیلم كوتاه در چند سینما اكران شود. از طرفی همان طور كه برای فیلم های بلند سینمایی، تبلیغات صورت می گیرد، برای فیلم كوتاه هم باید این چنین باشد و اگر تبلیغی در این حوزه صورت نگیرد، همین طور مهجور خواهد ماند. اصولا آن چیزی كه در كشورهای دیگر می بینیم، این است كه فیلم های كوتاه در سطح شهر پخش می شوند؛ یكی از محیط هایی كه در آلمان فیلم كوتاه پخش می شود، ایستگاه های مترو است كه از تلویزیون های شهری نمایش داده می شوند.

وی پیشنهاد داد: خوشبختانه خیلی از تیزرهای تبلیغاتی ما هم اكنون تبدیل به فیلم كوتاه شده است و هر كدام شان روایتگر نوعی قصه است. این موضوع، اتفاق خیلی خوبی است و بد نیست اگر موضوعات اجتماعی و شهروندی كه این روزها خیلی از آنها سخن به میان می آید، به صورت فیلم كوتاه توسط خود مردم و فیلمسازان ساخته شود و این فیلم ها در تلویزیون های شهری نمایش داده شوند تا فرهنگسازی میان مردم، از این طریق صورت گیرد؛ چرا كه تاثیرگذاری فیلم و تصویر به مراتب بیشتر از مدیوم های دیگر است.

قلی خانی با اشاره به تاثیر بازیگران در عرصه فیلم كوتاه، تاكید كرد: در این میان، بازیگران به ویژه بازیگران حرفه ای می توانند خیلی به مجموعه فیلم كوتاه كمك كنند و نقش هایی را در فیلم های كوتاه بپذیرند و بازی كنند و بدانند با بازی شان، تاثیرگذاری آن فیلم بیشتر خواهد شد.... / شبکه خبری برنا


ویدیو مرتبط :
شبنم قلی خانی-فیلم صد ثانیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شبنم قلی خانی با تیپ جذاب در جشنواره فیلم سبز + عکس



 شبنم قلی خانی با انتشار عکس زیر در صفحه اجتماعی اش نوشت:

دیشب آیین پایانی جشنواره فیلم سبز

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید