فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سیناپس کامل «گرگ وال استریت»؛ فیلم پرحاشیه این روزهای هالیوود+عکس



اخبار,اخبار فرهنگی,پرحاشیه ترین فیلم روز هالیوود,فیلم گرگ وال استریت

 

اخبار فرهنگی - سیناپس کامل «گرگ وال استریت»؛ فیلم پرحاشیه این روزهای هالیوود+عکس

 «گرگ وال استریت» یک وقایع نگاری همه جانبه از زندگی یک کارگزار سابق بورس نیویورک است که با وارد شدن به وادی کلاهبرداری اقتصادی خیلی زود ثروتمند می شود. شبکه ایران برای آشنایی بیشتر مخاطبان با ماجراهای رخ داده در این فیلم سیناپس کامل آن را ارائه می کند.

 تازه ترین فیلم «مارتین اسکورسیزی» که «لئوناردو دی کاپریو» را به عنوان بازیگر اصلی دارد پرحاشیه ترین فیلم روز هالیوود است. اثری که به واسطه صراحتی که در نمایش نماهای خشن، زننده و سوء رفتارهای کاراکتر اصلی دارد با درجه R در سینماها اکران شده است و همین نماها هستند که باعث شده اند برخی از منتقدان، اسکورسیزی را به خاطر عرضه بی پرده آنچه ابتذال خوانده شده، مذمت کنند. اما «گرگ وال استریت» درباره چیست؟

این فیلم یک وقایع نگاری همه جانبه از زندگی یک کارگزار سابق بورس نیویورک به نام «جوردن بلفورت» ارائه می کند که با وارد شدن به وادی کلاهبرداری اقتصادی خیلی زود ثروتمند می شود. شبکه ایران برای آشنایی بیشتر مخاطبان با ماجراهای رخ داده در «گرگ وال استریت» سیناپس کامل آن را ارائه می کند.

 

مروری بر سیناپس این فیلم و آشنایی با نحوه زندگی کاراکتر اصلی آن که یک کلاهبردار تمام عیار است، شباهتهایی که زندگی مفسدان اقتصادی در سراسر دنیا دارد را بیش از پیش عیان می کند به خصوص که در روزهای اخیر یکی از چهره های ایرانی که متهم به سوء رفتارهای اقتصادی است بازداشت شده!

!!! آن دسته از مخاطبان که علاقمندند پیش از دیدن فیلم داستانش لو نرود، این سیناپس را نخوانند!

گرگ وال استریت
The Wolf of Wall Street

کارگردان: مارتین اسکورسیزی
فیلمنامه: ترِنس وینتر براساس کتاب خاطرات جوردن بلفورت

بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، جونا هیل، مارگوت رابی، متیو مک کانافی، کایل چندلر، راب رینر، جان برنثال، جان فاوریو، ژان دوژاردین، کریستین میلیوتی، ژان دوژاردین
مدت: 180 دقیقه
محصول 2013 آمریکا
ژانر: کمدی، جنایی، زندگینامه ای
سیناپس فیلم:

در سال 1987 «جوردن بلفورت»(با بازی لئوناردو دی کاپریو) به عنوان کارگزار سهام در بازار بورس وال استریت به کار مشغول است. مدیر او «مارک هانا»(با بازی متیو مک کانافی) سعی می کند به او سبکی خاص برای زندگی را توصیه کند؛ سبکی که در آن استعمال مخدر و البته خوشگذرانیهای آنچنانی در محوریت قرار دارد.


جوردن هرچند بعد از مدتی موفق می شود در آزمونهای کارگزاری موسوم به «سری 7» شرکت کرده و مدرک کارشناسی خود در زمینه کارگزاری را دریافت کند اما به واسطه اتفاقات رخ داده در سقوط ناگهانی ارزش سهام در 19 اکتبر 1987 موسوم به «دوشنبه سیاه» کارش در وال استریت را از دست می دهد!

 

این اتفاق موجب آن میشود که جوردن بلفورت به فکر پیدا کردن کار دیگری بیفتد اما همسرش «تِرِزا پتریلو»(با بازی کریستین میلیوتی) آگهی مربوط به دادو ستد سهام در یک اتاق کارگزاری غیرقانونی در لانگ آیلند که سهامی با ارزشهای پایین را معامله می کند دیده و همسرش را ترغیب می کند وارد این کارگزاری شود. دیری نمی گذرد که سوابق بلفورت به کمکش آمده و فعالیتش در این کارگزاری با موفقیت روبرو می شود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پرحاشیه ترین فیلم روز هالیوود,فیلم گرگ وال استریت

 

 در ادامه بلفورت با «دانی آزوف»(با بازی جونا هیل) فروشنده ای که همسایه اوست، رفیق شده و این دو می کوشند در کنار هم شرکت تحت مدیریت خود را راه اندازی کنند. در این مسیر چند تن از دوستان سابق بلفورت که معامله کنندگان قهار ماری جوآنا(!) هستند هم در کنار او قرار می گیرند ضمن اینکه تعدادی کارمند از طریق یک مرکز سرمایه گذاری به آنها ملحق می شوند.

 

تیزهوشی بلفورت موجب می شود که شرکت تحت امرش «استراتون اوآکمونت» که چیزی جز یک کارگزاری غیرقانونی نیست(!) خیلی زود به یک شرکت بیلیون دلاری بدل شود و بلفورت بتواند والدینش که دو حسابدار زبده به نامهای «مکس»(با بازی راب رینر) و «لی بلفورت»(با بازی کریستین اِبِرسول) هستند را برای بررسی ریز به ریز حسابهای شرکت نزد خود آورد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پرحاشیه ترین فیلم روز هالیوود,فیلم گرگ وال استریت

 
کار و بار بلفورت بر مدار سوددهی پیش می رود و او در مدتی کوتاه توسعه قابل ملاحظه ای را در شرکت خود به وجود می آورد اما از آن طرف عیاشی و خوشگذرانیهای او نیز روزبروز افزایش می یابد. او مرتب به همسرش خیانت می کند و به مخدرهایی مانند کوکائین اعتیاد پیدا می کند. بلفورت در یکی از مهمانیهای مجلل اش با «نائومی لاپاگلیا»(با بازی مارگوت رابی) ملاقات کرده و این آشنایی آن قدر جدی می شود که او از همسرش جدا می شود و بعد از مدتی با نائومی ازدواج می کند. ازدواجی که یک دختر به نام «اسکایلر» ثمره اش است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پرحاشیه ترین فیلم روز هالیوود,فیلم گرگ وال استریت

 

 در همین اوضاع و احوال یک مامور اف.بی.آی به نام «پاتریک دنهام»(با بازی کایل چندلر) سعی می کند به طور نامحسوس اوضاع و احوال بلفورت و شرکت تحت امرش را زیرنظر بگیرد. با امتداد تحقیقات اف.بی.آی، «کمیسیون امنیت و مبادلات» هم وارد کار می شود و به بررسی فعالیتهای بلفورت می پردازد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پرحاشیه ترین فیلم روز هالیوود,فیلم گرگ وال استریت

 

بلفورت به همراه «ژان ژاکوس سائورل»(با بازی ژآن دوژاردین) حسابی را در یک بانک سوئیسی به نام عمه نائومی «اِما»(با بازی جوآنا لوملی) باز می کند و از او در جهت پولشویی کمک می گیرد به این ترتیب که «اِما» هر ماه به همراه تعدادی از اشخاص غیرآمریکایی مبالغی پول نقد که بلفورت به روشهای مختلف و کم و بیش آلوده به کلاهبرداری استحصال کرده را به جنوا منتقل می کنند و با تغییر پی در پی حساب، شرایطی را فراهم می کند که تشخیص منبع اصلی درآمد نامشخص بماند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پرحاشیه ترین فیلم روز هالیوود,فیلم گرگ وال استریت

 

 این روش پولشویی با موفقیت همراه است تا اینکه میان «آزوف» شریک کاری بلفورت و «براد بودنیک»(با بازی جان برنثال) درگیری رخ می دهد. بودنیک که یک دلال مواد مخدر است در انتقال مقادیری از سرمایه های بلفورت به سوئیس به او کمک می کرده. درگیری میان آزوف و بودنیک در نهایت به اختلاف میان آزوف و بلفورت می انجامید و در نتیجه این اتفاق، این دو نفر در یک تماس تلفنی که شنود می شود درباره ماجرای پولشویی در شرکت بحث می کنند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پرحاشیه ترین فیلم روز هالیوود,فیلم گرگ وال استریت

 

 مدتی بعد بلفورت و آزوف به همراه همسرانشان عازم سفر به ایتالیا می شوند و وقتی به آنجا می رسند متوجه می شوند «اِما» در اثر حمله قلبی مرده است! آنها بعد از ابراز تسلیت به همسر «اِما» با کرایه کردن یک قایق به سمت موناکو حرکت می کنند. در این مسیر آنها قادرند که با توقفی کوتاه در سوئیس فرصت رسیدگی به حسابهای بانکی را فراهم آورند اما در میانه راه به علت وزیدن یک طوفان شدید، قایق واژگون می شود.

 

بدتر اینجاست هواپیمایی که برای کمک به آنها فرستاده می شود نیز قبل از فرود در میان آسمان منفجر می شود! این اتفاقات باعث میشود بلفورت به لحاظ روحی قدری تکان خورده و حس کند این ماجراها همه علائمی است از سوی خدا به او برای اینکه رویه ای عاقلانه تر در زندگی در پیش گیرد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پرحاشیه ترین فیلم روز هالیوود,فیلم گرگ وال استریت

 
دو سال بعد و با تکمیل شدن اطلاعات اف.بی.آی، بلفورت به هنگام فیلمبرداری یک کلیپ تبلیغاتی توسط «دنهام» دستگیر می شود. «سائورل» نیز که پیشتر بسیاری از اطلاعات را در اختیار اف.بی.آی گذاشته طی ماجرایی مشابه در فلوریدا بازداشت می شود. بلفورت که می بیند طاقت تحمیل اتفاقات پیش آمده را ندارد می پذیرد که برای جمع آوری یک سری اطلاعات علیه شرکایش با اف.بی.آی همکاری کند اما او در جریان مکالمه ای با «آزوف» با ارسال یادداشتی او را از اوضاع فعلی اش باخبر می کند.


بلفورت که مدتی است با همسرش هم مشکل پیدا کرده برای آن که بتواند در جریان دادگاهش از کمکهای همسر برخوردار باشد با او آشتی می کند اما «نائومی» در اقدامی غیرقابل باور با او برخوردی سرد کرده و بعد از ارائه درخواست طلاق به همراه «اسکایلر» دخترشان زندگی جداگانه ای را پی می گیرد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پرحاشیه ترین فیلم روز هالیوود,فیلم گرگ وال استریت

 

 یک روز بعد «دنهام» بعد از به دست آوردن یادداشتی که بلفورت برای «آزوف» فرستاده او را هم دستگیر می کند. اینجاست که بلفورت مجبور می شود هر آنچه درباره فساد در شرکت «استراتون» وجود داشته را عیان کند. این برملا شدن حقایق سبب ساز آن می شود که بیش از 20 نفر از پرسنل درگیر در ماجرای پولشویی دستگیر شوند.


در نهایت بلفورت به واسطه اتهامات وارده به سبب پولشویی و جعل اوراق بهادار به سه سال زندان متهم می شود. او سالهای اتهام خود را در فضایی با کمترین نیروهای امنتی در نوادا می گذراند؛ جایی که به واسطه اینکه در آن همه چیز قابل فروش است به شدت برایش یادآور «وال استریت» می باشد!!!


انتهای فیلم نمایی است از سخنرانی بلفورت در سمیناری مرتبط با تکنیکهای فروش؛ در این سمینار که در نیوزلند در حال برگزاری است بلفورت به تدریس ریزه کاریهای تکنیکی مقوله فروش می پردازد!!!

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پرحاشیه ترین فیلم روز هالیوود,فیلم گرگ وال استریت

اخبار فرهنگی - شبکه ایران


ویدیو مرتبط :
گرگ وال استریت(فیلم 2013)-پارت اول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیناپس کامل «اطلس ابر»؛ تازه ترین فیلم تام هنکس+عکس




درام رازآمیز «اطلس ابر» تازه ترین حضور سینمایی «تام هنکس» است؛ فیلمی که کارگردانی آن به طور مشترک توسط «تام تیکور» و «اندی واچوسکی» و «لانا واچوسکی» انجام شده است.
درام رازآمیز «اطلس ابر» تازه ترین حضور سینمایی «تام هنکس» است؛ فیلمی که کارگردانی آن به طور مشترک توسط «تام تیکور» و «اندی واچوسکی» و «لانا واچوسکی» انجام شده است. فیلمنامه این کار براساس رمانی از «دیوید میچل» نوشته شده و شش داستان غیرمرتبط را به گونه ای فلسفی به هم ربط می دهد. داستان کامل «اطلس ابر» را در ادامه می خوانید:

اطلس ابر
Cloud Atlas
کارگردان: تام تیکوِر، اندی واچوسکی، لانا واچوسکی
فیلمنامه: تام تیکوِر، اندی واچوسکی، لانا واچوسکی براساس رمانی از دیوید میچل
بازیگران: تام هنکس، هالی بری، هیو گرانت، جیم برودبنت، هوگو ویوینگ، جیم استارجِس، دونا بائی، بِن ویشاو، کیث دیوید، جیمز دی آرکی
مدت: 172 دقیقه
محصول 2012 آلمان، آمریکا، هنگ کنگ و سنگاپور
سیناپس فیلم
روایتی از شش داستان مرتبط و در هم آمیخته که به لحاظ بازه زمانی در دوران مختلفی به تصویر درمی آیند از سالها پیش در قرن نوزدهم گرفته تا دنیایی پساآخرالزمانی در آینده!
داستان اول: حوالی سال 1849 میلادی، «آدام اِوینگ»(با بازی جیم استارجِس) یک حقوقدان آمریکایی اهل سانفرانسیسکو برای انجام یک معامله تجاری مربوط به پدر همسرش به جزیره چاثام واقع در اقیانوس آرام می رود. در این مسیر وی با «دکتر هنری گاز»(با بازی تام هنکس) آشنا می شود؛ هنری برای درمان کرمی انگلی که در حال تغذیه از مغز آدام است، درمانی ارائه می کند. آدام در این جزیره با مردمان قبیله موریوری آشنا می شود که اغلب به عنوان برده برای سفیدپوستان به کار مشغول هستند. یکی از این بردگان بعد از تحمل تازیانه های اربابانش به کشتی آدام پناهنده شده و آدام هم او را در نقطه ای از کشتی پنهان می کند.

درام اطلس ابر, تازه ترین فیلم تام هنکس
داستان دوم: حوالی سال 1936 و جایی در ادینبورگ اسکاتلند، یک موزیسین انگلیسی فقیر به نام «رابرت فِرابیشِر»(با بازی بن ویشاو) مجبور می شود که به عنوان دستیار برای یک آهنگساز مشهور به کار مشغول شود. این فرصت شغلی سبب ساز آن می گردد که رابرت بتواند شاهکار موسیقایی خود که «شش گانه اطلس ابر» نام دارد را خلق کند.

درام اطلس ابر, تازه ترین فیلم تام هنکس
داستان سوم: سال 1975 و در سانفرانسیسکوی کالیفرنیا «لوئیزا رِی»(با بازی هالی بری) که یک روزنامه نگار است برای نوشتن داستانی درباره نیروگاه هسته ای اعزام می شود. این روزنامه نگار زن با یک فیزیکدان هسته ای به نام «سیکسمیث»(با بازی جیمز دی آرکی) دیدار کرده و این فیزیکدان می کوشد درباره میزان ایمنی نیروگاه هسته ای مطالبی را در اختیار لوئیزا قرار دهد.

درام اطلس ابر, تازه ترین فیلم تام هنکس
داستان چهارم: سال 2012 و در بریتانیای کبیر، یک ناشر 65 ساله به نام «تیموثی کاوِندیش»(با بازی جیم برودبنت) بعد از فرار از عوامل یک مولف تبهکار زندانی به میل و اراده خودش در یک آسایشگاه سالمندان بستری می شود.

درام اطلس ابر, تازه ترین فیلم تام هنکس
داستان پنجم: قرن 22 و در نئوسئول کره یک موجود روباتیک به نام «سونمی 451»(با بازی دونا بائی) که در یک رستوران فست فود به کار مشغول است بعد از اعتراضاتی که نسبت به جامعه دیکتاتوری که منشأ خلق اش بوده رواداشته قبل از اعدام، محاکمه می شود.

درام اطلس ابر, تازه ترین فیلم تام هنکس
داستان ششم: در دورانی پساآخرالزمانی و در جزیره ای زیبا بعد از آن که مقدار بسیار زیادی از انسانها می میرند یک مرد به نام «زاکاری»(با بازی تام هنکس) یک زندگی بدوی را تجربه می کند. زاکاری بعد از آشنایی با «مِرونیم»(با بازی هالی بری) که موجودی برآمده از مدرنترین تکنولوژیها است به دنبال یافتن «اطلس ابر» می رود؛ یک پایگاه مرزی و ایستگاه مخابراتی که بتوان از آن برای یافتن سایر انسانهای زمین و یا موجودات فضا استفاده کرد.

درام اطلس ابر, تازه ترین فیلم تام هنکس
منبع : شبکه ایران