فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سیناپس کامل «سقوط آسمانی»؛ تازه ترین فیلم از سری جیمز باند+عکس



تازه ترین فیلم از سری جیمز باند

تازه ترین فیلم از سری «جیمز باند» با عنوان «سقوط آسمانی» در پنجمین هفته نمایش خود با فروشی معادل 261 میلیون دلار در صدر جدول فروش سینماهای آمریکا قرار گرفته است. این فیلم که حدودا 200 میلیون دلاری صرف تولید آن شده است بار دیگر از «دانیل کریگ» در نقش مامور 007 یا همان جیمز باند بهره برده است.در ادامه مشخصات و سیناپس کامل این فیلم را ارائه کرده ایم.

سقوط آسمانی

کارگردان: سام مندِس

فیلمنامه: نیل پِرویس، رابرت وِید، جان لوگان براساس شخصیتهای داستان یان فلمینگ

بازیگران: دانیل کریگ، خاویر باردم، نائومی هریس، جودی دنچ، رالف فاینس، بِرِنیس مارلو، آلبرت فینی، بن ویشاو، اُلا راپاس، روری کینر

مدت: 97 دقیقه

محصول 2012 آمریکا

ژانر: اکشن، جنایی، حادثه ای

سیناپس:

سرویس جاسوسی مخفی بریتانیا یا همان MI6 دو تن از ماموران خود به نامهای «جیمز باند»(با بازی دانیل کریگ) و دستیارش «ایو»(با بازی نائومی هریس) را برای یک ماموریت تازه به ترکیه فرستاده است؛ این دو نفر وظیفه دارند یک درایو کامپیوتری که بعد از کشته شدن یک مامور MI6 از وی دزدیده شده را یافته و به این سازمان جاسوسی بازگردانند. این درایو شامل لیست کامل اسامی آن دسته از ماموران ناتو است که در سازمانهای تروریستی مشغول به کار هستند. فردی که این درایو را دزدیده مزدوری به نام «پاتریس»(با بازی اُلا راپاس) است. باند و ایو بعد از پیدا کردن پاتریس، به تعقیب او پرداخته و حین این تعقیب و درگیری، شانه باند به طور تصادفی هدف گلوله ای قرار می گیرد که از اسلحه ایو شلیک شده! اصابت گلوله سبب ساز آن می شود که باند به درون یک رودخانه سقوط کرده و ناپدید شود به نحوی که همه فکر می کنند او کشته شده است!

این ماجرا سبب ساز آن می شود که «اِم»(با بازی جودی دنچ) سرکرده سازمان MI6 بعد از ملاقات با «گارث مالوری»(با بازی رالف فاینس) مدیر کمیته ایمنی و جاسوسی، تحت فشار سیاسی قرار گیرد تا بازنشسته شود. در بازگشت «اِم» به محل کارش، MI6 تحت حمله قرار گرفته و انفجاری در تعدادی از دفاتر این سازمان رخ می دهد؛ انفجاری که سبب کشته شدن تعدادی از پرسنل MI6 می شود. در نتیجه این انفجار نیروهای این سازمان به یک سری پناهگاه زیرزمینی مخفی منتقل می شوند.

تازه ترین فیلم از سری جیمز باند

در سوی مقابل جیمز باند هم از شایعه مرگ خود برای استراحت و تجدید قوا استفاده می کند، او به لندن رفته و براساس نوع گلوله ای که به شانه اش اصابت کرده بود به تعیین هویت «پاتریس» می پردازد. در نهایت همین تعیین هویت است که باند را در جستجوی «پاتریس» به شانگهای چین می کشاند.

با این حال افشای اطلاعاتی که در دست «پاتریس» است سبب ساز آشکار شدن نام سه مامور ناتوی درگیر در گروههای تروریستی شده و به این ترتیب این سه نفر کشته می شوند و به دنبال آن نیز تعدادی از دیگر ماموارن ناتو هم تهدید به قتل می شوند. پاتریس مترصد کشتن یکی دیگر از اعضای ناتو است که به ناگاه جیمز باند در برابر وی قرار گرفته و در نبردی تن به تن، پاتریس خود را به کشتن می دهد بدون آن که باند بفهمد او از سوی چه شخص یا اشخاصی اجیر شده است. در جستجوی محتویات لباس پاتریس، جیمز باند یک برگ قمار پیدا می کند. برگی که متعلق به یک قمارخانه در ماکائو است.

تازه ترین فیلم از سری جیمز باند

«سِوِرین»(با بازی بِرِنیس مارلو) که جیمز باند پیش از این و به هنگام درگیری با «پاتریس» او را دیده بود به باند اخطار می دهد که وی در معرض کشته شدن است ولی به باند قول می دهد که اگر به او در تهدیدکنندگان به وی کمک کند در آن صورت او نیز در برابر سوء قصد کنندگان به باند به او کمک خواهد کرد و محل اختفای کارفرمای «پاتریس» را هم به او می گوید. باند حمله کنندگان به سِوِرین را از بین برده و سوار بر قایق او به جزیره ای می روند که محل استقرار قوای «رائول سیلوا»(با بازی خاویر باردم) است یعنی همان کارفرمای سِوِرین. بلافاصله بعد از حضور در جزیره، جیمز باند و سِوِرین توسط نیروهای رائول دستگیر شده و تحویل او می شوند.

رائول سیلوا یکی از نیروهای سابق MI6 است که تحت نظر «ام» کار می کرده؛ او مسئول مرگ و شکنجه تعداد زیادی از چینیها است. رائول در برخورد با باند و سِوِرین، ابتدا سِورین را به قتل می رساند اما جیمز باند باهوشتر از آن است که نتواند در برابر رائول مقاومت کند. نبرد مابین این دو به جاهای باریک کشیده و در نهایت باند، رائول را اسیر کرده و او را به انگلستان برده و تحویل مقامات می دهد.

تازه ترین فیلم از سری جیمز باند

در بازگشت به انگلستان و در مرکز فرماندهی MI6، نیرویی به نام «کیو»(با بازی بن ویشاو) در حال رمزگشایی از لپ تاپ شخصی رائول است اما یک اشتباه سهوی موجب هک شدن سیستمهای اطلاعاتی MI6 شده و به این ترتیب رائول سیلوا شانس آن را می یابد که فرار کند. سیلوا می کوشد با استفاده از سیستم کانالهای زیرزمینی شهر لندن برنامه فرار خود را ادامه دهد؛ اینجاست که بار دیگر باند به تعقیب وی می پردازد. سیلوا حین فرار با جا زدن خود در قامت یک مامور پلیس به جلسه بازپرسی از «ام» که درباره چگونگی به سرقت رفتن آن درایو کامپیوتری است راه یافته و با حمله به «ام» سعی می کند او را بکشد اما باند از راه رسیده و با کمک «مالوری» و «ایو»، «ام» را از مهلکه نجات می دهد. اینجاست که «ام» از فرصت استفاده کرده و با استفاده از دستیارش «بیل تانر»(با بازی روری کینر) از ساختمانی که در آن بازجویی می شده با عجله خارج می شود. به دنبال آن نیز باند به سراغ «ام» آمده و با دور کردن او از صحنه وی را به سمت خانه دوران کودکی اش که «سقوط آسمانی/اسکایفال» نام دارد و در اسکاتلند واقع است، می برد.

تازه ترین فیلم از سری جیمز باند

جیمز باند سپس به «کیو» می آموزد که با قرار دادن یک ردیاب الکترونیکی در وسایل سیلوا به تعقیب او بپردازد، این تصمیم از سوی «مالوری» هم مورد تایید قرار می گیرد.

در عمارت اسکایفال، باند و «ام» با «کینکاد»(با بازی آلبرت فینی) شکاربان خانواده باند دیدار کرده و این سه با هم متحد می شده و سپس برای حفظ جان خویش یک سری تله بمبگذاری شده را ایجاد می کنند. هنگامی که نیروهای سیلوا محل استقرار این سه نفر را پیدا می کنند باند و کینکاد به مقابله با آنها پرداخته و در این بین «ام» هم مجروح می شود اما سیلوا دست بردار نیست و در دومین یورش خود با هلیکوپتر به سراغ این سه نفر می آید. در این میان باند، کینکاد و «ام» را از طریق تونلی مخفی که در پشت حفره ای واقع در کلیسا وجود دارد فراری می دهد. در سوی دیگر «ام» با هلیکوپتر به بمباران کردن عمارت اسکایفال پرداخته و باند هم چاره ای نمی بیند جز اینکه مقدار زیادی گاز اشک آور و به دنبال آن دینامیت را منفجر کرده و از همان مسیری که رفقایش را فراری داده بود، فرار کند. در نتیجه انفجاری که باند ایجاد کرده هلیکوپتر منفجر شده و یکی از آدمهای سیلوا کشته می شود اما سیلوا همچنان به تعقیب این سه نفر پرداخته و در نهایت با تعقیب نور چراغ قوۀ «کینکاد» آنها را در دریاچه ای یخزده می یابد. اینجا بار دیگر یک درگیری رخ داده و باند تنها نیروی همراه سیلوا را از بین می برد اما سیلوا باز هم به تلاش خود ادامه داده و در نهایت در کلیسا با «ام» روبرو شده و از او می خواهد باند و کینکاد را بکشد ولی باند سررسیده و سیلوا را می کشد در حالی که «ام» به واسطه شدت جراحت قدیمی خود می میرد.

تازه ترین فیلم از سری جیمز باند

در نهایت «مالوری» به عنوان رییس جدید MI6 انتخاب شده و «ایو» که خود را با نام کامل «ایو مانی پِنی» معرفی کرده از کار خود به عنوان مامور مخفی استعفا داده اما همچنان به عنوان منشی «مالوری» به فعالیت خود ادامه می دهد.

منبع:inn.ir


ویدیو مرتبط :
جیمز باند جدید(٠٠٠٧ نوه ی جیمز باند)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیناپس کامل «اطلس ابر»؛ تازه ترین فیلم تام هنکس+عکس




درام رازآمیز «اطلس ابر» تازه ترین حضور سینمایی «تام هنکس» است؛ فیلمی که کارگردانی آن به طور مشترک توسط «تام تیکور» و «اندی واچوسکی» و «لانا واچوسکی» انجام شده است.
درام رازآمیز «اطلس ابر» تازه ترین حضور سینمایی «تام هنکس» است؛ فیلمی که کارگردانی آن به طور مشترک توسط «تام تیکور» و «اندی واچوسکی» و «لانا واچوسکی» انجام شده است. فیلمنامه این کار براساس رمانی از «دیوید میچل» نوشته شده و شش داستان غیرمرتبط را به گونه ای فلسفی به هم ربط می دهد. داستان کامل «اطلس ابر» را در ادامه می خوانید:

اطلس ابر
Cloud Atlas
کارگردان: تام تیکوِر، اندی واچوسکی، لانا واچوسکی
فیلمنامه: تام تیکوِر، اندی واچوسکی، لانا واچوسکی براساس رمانی از دیوید میچل
بازیگران: تام هنکس، هالی بری، هیو گرانت، جیم برودبنت، هوگو ویوینگ، جیم استارجِس، دونا بائی، بِن ویشاو، کیث دیوید، جیمز دی آرکی
مدت: 172 دقیقه
محصول 2012 آلمان، آمریکا، هنگ کنگ و سنگاپور
سیناپس فیلم
روایتی از شش داستان مرتبط و در هم آمیخته که به لحاظ بازه زمانی در دوران مختلفی به تصویر درمی آیند از سالها پیش در قرن نوزدهم گرفته تا دنیایی پساآخرالزمانی در آینده!
داستان اول: حوالی سال 1849 میلادی، «آدام اِوینگ»(با بازی جیم استارجِس) یک حقوقدان آمریکایی اهل سانفرانسیسکو برای انجام یک معامله تجاری مربوط به پدر همسرش به جزیره چاثام واقع در اقیانوس آرام می رود. در این مسیر وی با «دکتر هنری گاز»(با بازی تام هنکس) آشنا می شود؛ هنری برای درمان کرمی انگلی که در حال تغذیه از مغز آدام است، درمانی ارائه می کند. آدام در این جزیره با مردمان قبیله موریوری آشنا می شود که اغلب به عنوان برده برای سفیدپوستان به کار مشغول هستند. یکی از این بردگان بعد از تحمل تازیانه های اربابانش به کشتی آدام پناهنده شده و آدام هم او را در نقطه ای از کشتی پنهان می کند.

درام اطلس ابر, تازه ترین فیلم تام هنکس
داستان دوم: حوالی سال 1936 و جایی در ادینبورگ اسکاتلند، یک موزیسین انگلیسی فقیر به نام «رابرت فِرابیشِر»(با بازی بن ویشاو) مجبور می شود که به عنوان دستیار برای یک آهنگساز مشهور به کار مشغول شود. این فرصت شغلی سبب ساز آن می گردد که رابرت بتواند شاهکار موسیقایی خود که «شش گانه اطلس ابر» نام دارد را خلق کند.

درام اطلس ابر, تازه ترین فیلم تام هنکس
داستان سوم: سال 1975 و در سانفرانسیسکوی کالیفرنیا «لوئیزا رِی»(با بازی هالی بری) که یک روزنامه نگار است برای نوشتن داستانی درباره نیروگاه هسته ای اعزام می شود. این روزنامه نگار زن با یک فیزیکدان هسته ای به نام «سیکسمیث»(با بازی جیمز دی آرکی) دیدار کرده و این فیزیکدان می کوشد درباره میزان ایمنی نیروگاه هسته ای مطالبی را در اختیار لوئیزا قرار دهد.

درام اطلس ابر, تازه ترین فیلم تام هنکس
داستان چهارم: سال 2012 و در بریتانیای کبیر، یک ناشر 65 ساله به نام «تیموثی کاوِندیش»(با بازی جیم برودبنت) بعد از فرار از عوامل یک مولف تبهکار زندانی به میل و اراده خودش در یک آسایشگاه سالمندان بستری می شود.

درام اطلس ابر, تازه ترین فیلم تام هنکس
داستان پنجم: قرن 22 و در نئوسئول کره یک موجود روباتیک به نام «سونمی 451»(با بازی دونا بائی) که در یک رستوران فست فود به کار مشغول است بعد از اعتراضاتی که نسبت به جامعه دیکتاتوری که منشأ خلق اش بوده رواداشته قبل از اعدام، محاکمه می شود.

درام اطلس ابر, تازه ترین فیلم تام هنکس
داستان ششم: در دورانی پساآخرالزمانی و در جزیره ای زیبا بعد از آن که مقدار بسیار زیادی از انسانها می میرند یک مرد به نام «زاکاری»(با بازی تام هنکس) یک زندگی بدوی را تجربه می کند. زاکاری بعد از آشنایی با «مِرونیم»(با بازی هالی بری) که موجودی برآمده از مدرنترین تکنولوژیها است به دنبال یافتن «اطلس ابر» می رود؛ یک پایگاه مرزی و ایستگاه مخابراتی که بتوان از آن برای یافتن سایر انسانهای زمین و یا موجودات فضا استفاده کرد.

درام اطلس ابر, تازه ترین فیلم تام هنکس
منبع : شبکه ایران