فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سگ آبی خانم جودی فاسترِ جوان


موقعیت‌های تازه در طول زندگی اغلب اوقات محل مناقشه‌های بسیاری می‌شود و این بازخوردها گاه در تقابل با دیگر اعضای یك خانواده یا در وجود یك فرد زمینه برقراری آن موقعیت حتی با استحاله‌ی ظاهری یا باطنی آن را فراهم می‌سازد.

موقعیت‌های تازه در طول زندگی اغلب اوقات محل مناقشه‌های بسیاری می‌شود و این بازخوردها گاه در تقابل با دیگر اعضای یك خانواده یا در وجود یك فرد زمینه برقراری آن موقعیت حتی با استحاله‌ی ظاهری یا باطنی آن را فراهم می‌سازد.

در «سگِ آبی» یكی از این موقعیت‌ها در خانواده "والتر بلك"(مل گیبسون) رخ می‌دهد. او پس از مدتی افسردگی كه همسر و پسرانش را به ستوه آورده ناگهان با كشف و در واقع رو آوردن به یك عروسك دستی كه یك سگِ آبی‌ست، بخشی از خودش را در اختیار آن قرار می‌دهد. سگِ آبی توسط والتر هدایت می‌شود و والتر به جای او صحبت می‌كند، اما در این موقعیت تازه والتر همچون شاگرد و یك مرید طبق خواسته‌ی سگِ آبی عمل می‌كند.

 والتر به دو شخصیت تبدیل می‌شود، یكی همان والتر افسرده و دیگری سگِ آبی كه دانا، بامزه، خشن و جدی‌ست. این وضعیت برای همسرش "مردیت"(جودی فاستر) حداقل برای مدتی هم كه شده خوشایند است.

پسر كوچكش كاملاً سگِ آبی را باور می‌كند و حتی جرقه ساخت اسباب‌بازی تازه‌ای را در ذهن والتر كه یك شركت ساخت اسباب‌بازی دارد، می‌زند. اما پسر بزرگ او "پورتر"(آنتون یلچین) از پدرش ناامید شده و سعی می‌كند هرگز مثل او نباشد.

شاید اولین پرسشی كه به ذهن برسد این است كه آیا والتر به این جان دادن به سگِ آبی وانمود می‌كند و از آن آگاه است، یا واقعاً در این موقعیت روانی گیر افتاده و چاره‌ای جز تسلیم در برابر خواسته‌های سگِ آبی یا بخشی از وجودش ندارد؟ پاسخ را می‌توان در پایان فیلم پیدا كرد. او در نهایت دستش را كه با آن به عروسك سگِ آبی جان می‌داده قطع می‌كند. پس قضیه كاملاً جدی‌ست.

 اما بگذارید بلافاصله پرسش دوم را مطرح كنم: اگر حضور و سر برآوردن سگِ آبی توانسته به والتر كمك كند تا از شر افسردگی‌ای كه به آن دچار بود خلاص شود، چرا والتر باید بی‌رحمانه او را و در واقع بخشی از وجودش را از خود جدا كند؟ یافتن پاسخ این سئوال اما در مواجهه با روند اوج و فرود دوگانه‌ی والتر/ سگِ آبی در مدت كوتاه حضورشان در موقعیت تازه‌ی زندگی خانواده والتر بلك میسر است.




 


ویدیو مرتبط :
خانم جودی و استفاده از قلم اموند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جودی فاستر امروز با «سگ آبی» به سینما می‌رود


فیلم سینمایی«سگ آبی» جدیدترین كار جودی فاستر با بازی «مل گیبسون» امروز‌١٧ می، در سینماهای شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم كن به روی پرده می رود.  این فیلم با مدت زمان ‌١٠٠ دقیقه، درشركت فیلمسازی «سامیت اینترتینمنت» تهیه و تولید شده است.


فیلم سگ آبی به کارگردانی جودی فاستراست، مل گیبسون بار دیگر با فاستر، همبازی اش در فیلم ماوریک، همبازی شده است.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جشنواره فیلم كن،این فیلم داستان زندگی مدیر اجرایی یک شرکت سازنده اسباب بازی را روایت می کند که دچار افسردگی است و از یک عروسک سگ آبی استفاده می کند تا با خانواده اش ارتباط برقرار کند.

دراین فیلم که سگ آبی نام دارد، مل گیبسون نقش اول را دارد و جودی فاستر نیز علاوه بر کارگردانی نقش همسر وی را در این فیلم ایفا خواهد کرد.

مل گیبسون در این فیلم نقش مرد متاهلی را ایفا می کند که در می‌یابد با درست کردن یک عروسک دستی که به شکل یک سگ آبی است احساس آرامش پیدا می‌کند؛ بنابراین در خیابان‌ها قدم می‌زند و در حالی که عروسک را به دست کرده است همانند موجودی زنده با آن صحبت می‌کند.

مل گیبسون و جودی فاستر پیشتر نیز در فیلم Maverick محصول سال ‌‌١٩٩٤ با یکدیگر همبازی بوده‌اند.

ساخت این فیلم اواخر سپتامبر امسال کلید خورده است.

جودی فاستر، برنده دو جایزه اسكار بهترین بازیگری، در این فیلم نقش همسر «گیبسون» را بازی می‌كند.

این پروژه ‌‌١٩ میلیون دلاری چهارمین ساخته بلند جودی فاستر است.

مل گیبسون به همراه «وارن بیتی»، «كلینت ایستوود»، «رابرت ردفورد»، «ریچارد آتن بورو» و «كوین كاستنر»، ششمین بازیگری است كه اسكار بهترین كارگردانی را برای فیلم «شجاع دل» به دست آورده است.

در سال ‌‌٢٠٠٤، وی به عنوان بانفوذ ترین بازیگر هالیوود در صدر فهرست مجله «فوربس» قرار گرفت.

گیبسون كارگردانی، تهیه كنندگی و فیلمنامه‌نویسی «رنج های مسیح» را، خود به عهده گرفت و ‌‌٢٥ میلیون دلار روی این فیلم سرمایه گذاری كرد. تحقیقات او درباره فیلم «رنج‌های مسیح» از سال ‌‌١٩٩٢ آغاز شد و فیلم در سال ‌‌٢٠٠٤ اكران شد.

اكتبر سال ‌‌١٩٩٧، مجله «امپایر» گیبسون را به عنوان دوازدهمین ستاره تاریخ سینما برگزید.

وی نخستین بازیگر استرالیایی است كه برای كارگردانی یك فیلم، یك میلیون دلار دستمزد گرفته است

«گیبسون» از مخالفان سرسخت جنگ عراق بود. وی از «مایكل مور» بابت ساخت فیلم جنجالی «فارنهایت ‌‌١١/٩»، در محكومیت جنگ عراق بارها تجلیل كرد.

وی از محبوب‌ترین بازیگران حال حاضر هالیوود و سینمای استرالیاست كه بارها جایزه محبوب‌ترین بازیگر مرد را از آن خود كرده است.

شصت‌وچهارمین جشنواره فیلم کن كه از روز چهارشنبه با نمایش فیلم «نیمه‌شب در پاریس» وودی آلن آغاز شد، تا روز ‌٢٢ می ادامه خواهد داشت و امسال «رابرت دنیرو»، بازیگر سرشناس آمریكایی ریاست هیات داوران را برعهده دارد.

 منبع: خبرگزاری ایسنا