فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سوپر استار ها در سوپر مارکت ها


بیلبوردهای «ابله» مدتی است در سطح شهر نصب شده و هر روز عکس های متنوعی از گریم بازیگرانش روی سایت ها قرار می گیرد. روابط عمومی سریال تاریخ دقیق پخش آن را اعلام کرده و از 17 آذر نخستین تجربه کمال تبریزی در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود.




روزنامه هفت صبح: بازار سریال های شبکه نمایش خانگی بعد از یک دوره رکود در آستانه گرم شدن است. بیلبوردهای «ابله» مدتی است در سطح شهر نصب شده و هر روز عکس های متنوعی از گریم بازیگرانش روی سایت ها قرار می گیرد. روابط عمومی سریال تاریخ دقیق پخش آن را اعلام کرده و از 17 آذر نخستین تجربه کمال تبریزی در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود.

چند روزی هم هست که در نقاط مختلف شهر بیلبوردهای «کوچه مروارید» با تصویری دشت از رامبد جوان نصب شده و «به زودی» وارد شبکه نمایش خانگی خواهد شد.

از آن طرف بیژن بیرنگ تمام تلاش خود را صرف «عشق تعطیل نیست» کرده تا طبق برنامه روز اول دی ماه به سوپرمارکت ها بیاید. تا اینجا «ابله» پیشتاز فضای تبلیغاتی است و از همه امکانات بهره می برد. با این همه کیفیت اثر و نظم انتشار آن است که می تواند سریال را به مرور جا بیندازد و از دیگری متمایز کند. هفت صبح مروری دارد بر نقاط ضعف و قوت این سه سریال.

ابله/ کارگردان: کمال تبریزی


از کی توزیع می شود؟ 17 آذر

ماجرا چیست؟ کمال تبریزی بعد از مشکلاتی که برای «سرزمین کهن» اتفاق افتاد و باعث شد زحمات چندین و چند ساله اش به هدر برود، تصمیم گرفت سریال بعدی اش را برای شبکه نمایش خانگی بسازد؛ سریالی کاملا کمدی و فانتزی که گریم های متفاوت در شکل گیری این ساختار فانتزی نقش زیادی دارند. سریال با داستان فردی به اسم هادی شروع می شود؛ نویسنده فیلمنامه های پلیسی جنایی که به خاطر قوه تخیل قوی که دارد، خودش هم وارد داستان هایش می شود و این تخیلات در زندگی اش تاثیر می گذارد و ...

ترکیب بازیگران: تبریزی برای این سریال هم دست روی چهره های آشنا و موفقی مثل سیامک انصاری، هانیه توسلی، احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، بهنام تشکر، مهران احمدی، حمیدرضا آذرنگ، مجید صالحی، محمد لقمانیان، یکتا ناصر و ... گذاشته؛ بازیگرانی که هر کدام مهره های سریال های کمدی مختلفی بوده اند.

برگ برنده: مهمترین برگ برنده «ابله»، خود کمال تبریزی است. حتی اگر به خوبی یا بدی کار مطمئن نباشیم همین که اسم تبریزی روی سریالی قرار بگیرد، یعنی با کاری ایده آل و قابل قبول با استانداردهای کارهای قبلی اش روبرو هستیم. قدم دوم گریم های فانتزی است که روی صورت بازیگران انجام شده و عکس هایش مدام در اینستاگرام و سایت های خبری منتشر می شود.

 سلطه دوباره سوپر استار ها در سوپر مارکت ها

گریم هایی که به گفته مجید اسکندری، طراح چهره پردازی پروژه، بعضی اوقات سه ساعت یا بیشتر وقت می برده. گریم های متفاوت بهنام تشکر، شبنم مقدمی، هانیه توسلی، مهران احمدی و ... آنقدر جالبند که حتی اگر بعدها استفاده دراماتیک خاصی هم در سریال از آنها نشود، باز هم به خودی خودشان مخاطبان را جذب می کنند. اینجا هم تبریزی درست مثل داوود میرباقری که با گریم، محسن تنابنده را به شکل و شمایل خواننده لس آنجلسی درآورده بود، خیلی زودتر از شروع توزیع سریال، مخاطبانش را برای تماشای آن ترغیب کرد.

برگ برنده دیگر این سریال، تبلیغات گسترده آن است. ابله یکی از معدود سریال هایی است که از روز اول تست گریم، تبلیغاتش را در اینستاگرام شروع کرد. عکس ها، فیلم ها، آنونس ها و خلاصه تمام اطلاعات سریال، پشت سر هم در اینستاگرام منتشر می شد و بازیگران هم به طور جداگانه آن را تبلیغ می کردند.

پاشنه آشیل:
نارضایتی مخاطبان از پایان بندی سریال «شاهگوش» که توسط موسسه تصویرگستر پاسارگاد توزیع می شد، از همان ابتدا مهمترین پاشنه آشیل این مجموعه شد. همزمان با جشن پایان کار «شاهگوش»، از «ابله» رونمایی شد و آنهایی که از شاهگوش دل خوشی نداشتند، از همان زمان اعلام کردند که سریال جدید را هم تماشا نمی کنند و به طور کلی نسبت به محصولات این شبکه بدبین شدند؛ با اینحال اما تبلیغات گسترده «ابله» تا حدی توانست این مشکلات را برطرف کند.

از طرف دیگر تمرکز بیش از حد روی گریم ها، این نگرانی را به همراه دارد که شاید سایر بخش های کار از قبیل فیلمنامه و بازی ها تا این حد وزن نداشته باشند یا اصلا اینکه این گریم های سنگین قرار است ضعف هایی را در بخش های دیگر بپوشانند. همه به یادمان مانده که «شاهگوش» ابتدای امر با تمرکز روی گریم های سنگین به میدان آمد و مخاطبان را ترغیب کرد اما بعد از مدتی نشان داد که در پیشبرد داستان مشکل دارد.


عشق تعطیل نیست / کارگردان: بیژن بیرنگ

از کی توزیع می شود؟
نیمه اول دی ماه

ماجرا چیست؟ بیژن بیرنگ هنوز نامش یادآور سریال های نوستالژیک «خانه سبز» و «همسران» است. این دو مجموعه بیش از دیگر کارها برایش شهرت و محبوبیت به همراه داشته تا جایی که او را ترغیب کرده بار دیگر در همان حال و هوا سریال بسازد.

بیرنگ بعد از تجربه ناخوشی که با «شام ایرانی» در شبکه خانگی داشت، سراغ طرح «عشق تعطیل نیست» رفت و ابتدای مهر ماه آن را کلید زد. سریال درباره «رها» (محمدرضا گلزار) و «نفس» (مهناز افشار) زوجی جوان است که در آستانه هفتمین سالگرد ازدواج شان با اتفاقاتی روبرو می شوند که زندگی خود و اطرافیان شان را تحت تاثیر قرار می دهد.

ترکیب بازیگران: آنچه در «عشق تعطیل نیست» بیش از همه به چشم می آید، همکاری زوج هنری مهناز افشار و محمدرضا گلزار در یک سریال است. همکاری این دو به محض رسانه ای شدن بر کل سریال سایه انداخت تا جایی که به نظر می رسد تکیه خود کارگردان هم به آنها است. محض اطلاع اینکه در کنار گلزار و افشار بازیگران دیگری مثل مهرانه مهین ترابی، شهرام حقیقت دوست، علیرضا خمسه، مائده طهماسبی، حدیث میرامینی، رضا ناجی، زانیار خسروی و بهنوش بختیاری هم حضور دارند.

برگ برنده:
محمدرضا گلزار و مهناز افشار. این دو بازیگر در سینما در چند فیلم در قالب زوج هنری بازی کردند که همه از پرفروش های سینما بوده است. نخستین تجربه بازی شان در یک سریال از حالا شاخک ها را برای نتیجه این همکاری مشترک حساس کرده؛ به ویژه آنکه حال و هوای سریال به «خانه سبز» و «همسران» تنه می زند و احتمالا از موش و گربه بازی های سینمایی خبری نیست. پس باید حس و بازی شان متفاوت از تجربیات سینمایی باشد و به واقعیت های ملموس تنه بزند.

سلطه دوباره سوپر استار ها در سوپر مارکت ها

پاشنه آشیل: «این کار در راستای کارهای قدیمی من است اما با یک حال و هوای جدید.» این جمله بیژن بیرنگ نشان می دهد که همچنان دلبسته سریال های «خانه سبز» و «همسران» است و از یک سو چون می داند دوره آنگونه سریال ها تمام شده، می خواهد بیانی جدید به «عشق تعطیل نیست» بدهد.

بیرنگ پیش از این یک بار دیگر خواسته بود فضای آن دو سریال موفق را در مجموعه «همچو سرو» تکرار کند که شکست بدی خورد. خودش می داند دوره حرف های فانتزی و سریال های آرام و خنثی تمام شده و مردم تعریفی دیگر از سریال پیدا کرده اند.

او در صورتی موفق می شود که بتواند «خانه سبز» و «همسران» را با حال و هوا و فضای سال 93 بسازد، در غیر اینصورت نه افشار و گلزار و نه نوستالژی به دادش نمی رسند. وقتی عکس های دکور «عشق تعطیل نیست» منتشر شد، برخی کاربران با یک پرسش چالشی گفته بودند این سریال برای ایرانی ها ساخته می شود یا خارجی ها؟ این نشان می دهد تا چه حد کار بیرنگ سخت و حساس است.

نکته دیگر اینکه بیرنگ حواسش به حجاب بازیگران زن بوده و سریال را بر اساس الگوی تلویزیون ساخته نه شبکه خانگی. او با این استراتژی می خواهد سریالش را بعدا از تلویزیون پخش کند و خب خیلی ها به انتظار آن روز می مانند.


کوچه مروارید/ کارگردان: سعید سالازهی

از کی توزیع می شود؟ آنونس های این مجموعه چند وقتی است در فیلم های شبکه نمایش خانگی گنجانده شده و در چند روز اخیر هم بیلبوردهای تبلیغاتی آن در سطح شهر دیده می شود اما هنوز تاریخ دقیقی برای توزیع آن اعلام نشده.

ماجرا چیست؟ بعد از مدت ها انگار قرار است طلسم ساخت یک کار جذاب کودکانه شکسته شود و مجموعه ای با حال و هوای کودکان به شبکه نمایش خانگی بیاید. در واقع تلویزیون در این حوزه هم مثل حوزه ساخت سریال و برنامه های مفرح، کنار ایستاد و فرصت را دو دستی تقدیم شبکه نمایش خانگی کرد تا مخاطبان کودکش را هم مثل بزرگسالان به رسانه های رقیب واگذار کند. آنطور که از آنونس های مجموعه پیداست، به نظر می رسد با کاری برگرفته از «ماپت شو» روبرو باشیم، کاری با عروسک های جذاب و قصه ای شاد و پرآواز.

ترکیب بازیگران:
رامبد جوان، علیرضا خمسه، عارف لرستانی، آناهیتا همتی و ... از جمله بازیگران این مجموعه هستند و صداپیشگانی مثل محمد بحرانی، محمد لقمانیان، اردشیر منظم و ... هم در این پروژه حضور دارند.

برگ برنده: مهمترین برگ برنده این مجموعه، ساختار شاد، خوش آب و رنگ و عروسک های خوش ساختی است که در آنونس ها معرفی می شوند. کاملا مشخص است که تیمی حرفه ای کنار گروه قرار گرفته و ورودش به حوزه کار کودک، اتفاقی نیست. مسئله مهم دیگر، موزیکال بودن آن است. مدت هاست در ایران با کاری موزیکال در حوزه کودک و نوجوان مواجه نبوده ایم. حالا مجموعه ای در اختیارمان است که جدای رنگ و لعاب خوشی که دارد، به لحاظ موسیقی هم می تواند قدرتمند ظاهر شود.

سلطه دوباره سوپر استار ها در سوپر مارکت ها

در کنار این موفقیت ذاتی، عوامل دیگری هم هستند که توجه ها را بیشتر به سمت آن جلب می کند. اولین آنونس این مجموعه دو سه هفته قبل همراه با فیلم سینمایی «پنج ستاره» در شبکه نمایش خانگی منتشر شد؛ آن هم درست زمانی که پخش سری اول «خندوانه» تمام شده بود و رامبد جوان به شدت در اوج قرار داشت. حالا حضور این ستاره جنجالی تلویزیون طبیعتا برای یک برنامه کودک و نوجوان بهترین تبلیغ است، ضمن اینکه علیرضا خمسه هم با گریمی متفاوت در آن ظاهر شده و نقش یک مادربزرگ را ایفا می کند.

پاشنه آشیل:
پاشنه آشیل این مجموعه را هم باید در ساختارش جستجو کرد. مخاطبان طبیعتا الان براساس یک آنونس خوش آب و رنگ و شاد نتیجه گرفته اند که سراغش بروند و تماشایش کنند اما درست بعد از آمدن قسمت اول به بازار مشخص می شود که آیا حدس شان درباره کار درست بوده است یا نه!

حتی این احتمال وجود دارد که سازنده آنونس، صرفا روی بخش های جذاب و شاد مجموعه دست گذاشته باشد و کل کار، تا این حد خوشایند نباشد.

مسئله دیگر اینکه قصه مجموعه چقدر قابلیت دارد که کودکان را در قسمت های بعدی با خودش همراه کند؟ اگر همان قسمت اول دستش را برای بچه ها رو کند و قصه پرکششی نداشته باشد، بعید به نظر می رسد اتفاق خوشایندی برایش بیفتد.

توزیع نامناسب و با تاخیر مجموعه هم از دیگر نکاتی است که می تواند باعث ضعف مجموعه شود؛ درست مثل اتفاقی که برای «شبکه کودک عمو پورنگ» افتاد. چند قسمت اول مجموعه با استقبال زیادی روبرو شد اما تاخیرهای یک یا چند ماهه در توزیع قسمت های بعدی، باعث شد تا بخشی از مخاطبانش را از دست بدهد.


ویدیو مرتبط :
سوپر سکانس از سوپر استار ایران(غیرت ایرانی رو عشقه!!!)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آدامس های الکل دار در سوپر مارکت های شهر !



 

 

 

آدامس های الکل دار در سوپر مارکت های شهر !

 

 

آدامس آمریكایی با عنوان تجاری 5 كه هم اكنون به صورت گسترده در بازار ایران خریدو فروش می شود حاوی میزان قابل توجهی الكل است.

 

سروش نیوز:این آدامس كه نسبت به دیگر محصولات مشابه از قیمت بالایی برخوردار است هم اكنون با استقبال چشمگیر جوانان در ایران مواجه شده است.

گفتنی است بر روی جلد این آدامس كه به راحتی در سوپر ماركت ها یافت می شود به زبان لاتین ،به كار رفتن الكل در مراحل ساخت درج شده است كه با این وجود جای تعجب است كه این محصول آمریكایی بدون هیچگونه مشكلی در ایران خرید و فروش می شود..../سروش نیوز