فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سودآورترین بازیگر هالیوود کیست؟



سودآورترین بازیگر هالیوود کیست؟

 ‌ناتالی پورتمن بر مبنای دستمزدی که برای هر فیلم دریافت می‌کند بیش از هر بازیگر دیگر هالیوود پولساز است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار 

جالب

به گزارش خبرآنلاین، سه فیلم آخر این بازیگر برنده اسکار در سه سال اخیر به ازای هر یک دلاری که او دریافت کرده، 42.70 دلار فروخت و به این ترتیب ناتالی پورتمن توانست بر صدر فهرست «بهترین بازیگران هالیوود برای سودآوری» مجله فوربس قرار بگیرد. 

در حالی که بیش از نیمی از بازیگران حاضر در فهرست فوربس را بازیگران فیلم‌های دنباله‌دار و پرفروش تشکیل می‌دهند، قرار گرفتن پورتمن بر صدر فهرست از این جهت قابل توجه است که یک فیلم مستقل («قوی سیاه») او را بالاتر از همه قرار داده است. 

«قوی سیاه» به کارگردانی دارن آرونوفسکی با بودجه‌ای در حدود 13 میلیون دلار ساخته شد و در دنیا 329 میلیون دلار فروخت. در این بین دو فیلم استودیویی دیگر پورتمن هم نقش داشتند: کمدی رومانتیک «بدون قید و شرط» («No Strings Attached») که در دنیا 150 میلیون دلار فروش داشت و کمدی «سرورم» (Your Highness) که در گیشه شکست خورد. 

کریستن استیوارت به پشتوانه سری فیلم‌های «گرگ و میش» و فیلم «سفیدبرفی و شکارچی» با اختلاف اندک پس از پورتمن در رده دوم فهرست فوربس است. فیلم‌های استیوارت به ازای هر یک دلاری که او به عنوان دستمزد گرفته، 40.60 دلار فروخته‌اند. 

شایا لابوف (35.80 دلار)، رابرت پاتینسن همبازی استیوارت در «گرگ و میش» (31.70 دلار)، دانیل رادکلیف بازیگر نقش هری پاتر (30.50 دلار)، تیلور لاتنر دیگر بازیگر «گرگ و میش» (29.50 دلار)، برادلی کوپر (25 دلار)، دواین جانسن (22.70 دلار)، ایمی آدامز (22.60 دلار) و کوین جیمز (22.40 دلار) 10 نفر اول فهرست را تشکیل می‌دهند. 

سودآوری بازیگران در قبال سرمایه‌گذاری انجام‌شده با استفاده از اطلاعات مربوط به درآمد آن‌ها در فهرست 100 چهره سرشناس فوربس، فروش فیلم‌های آن‌ها و هزینه ساخت این فیلم‌ها محاسبه شده است. 

فوربس برای انجام این کار سه فیلم آخر بازیگران در سه سال اخیر را که در بیش از 2000 سینما اکران شده‌اند، مبنا قرار داده است. نقش‌های مکمل و گروهی همین طور فیلم‌های انیمیشن منظور نشده‌ است.

فهرست فوربس بخصوص از این جهت اهمیت دارد که استودیوها می‌توانند با بررسی آن در میزان دستمزد بازیگران تجدیدنظر کنند. 

فوربس ماه پیش فهرست بازیگرانی را منتشر کرد که سال 2012 بیش از استحقاق خود دستمزد دریافت کرده‌اند. ادی مرفی صدرنشین این فهرست شد. سه فیلم آخر او به ازای هر دلاری که برای هر فیلم دریافت کرد، تنها 2.30 دلار فروختند./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
مسلمان شدن بازیگر هالیوود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گران‌ترین بازیگر هالیوود کیست؟



اخبار,اخبارفرهنگی,گران‌ترین بازیگر

اخبارفرهنگی -  گران‌ترین بازیگر هالیوود کیست؟

مجله «فوربس» در چاپ اخیر خود، فهرست گران‌ترین بازیگران هالیوود را در حالی معرفی کرد که «ساندرا بولاک» با ۵۱ میلیون درآمد،صدرنشین این فهرست است.

مجله «فوربس»، «ساندرا بولاک»، بازیگر برنده اسکار هالیوود را با 51 میلیون دلار درآمد از ژوئن سال 2013 تا ژوئن سال 2014 ، گران‌قیمت‌ترین بازیگر هالیوود نامید، در این فهرست «جنیفر لورنس» و «جنیفر آنیستون»، نیز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جدول قرار دارند.

«بولاک» 50 ساله سال گذشته در فیلم فضایی «جاذبه» ایفای نقش کرد که توانست 7 جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین کارگردانی را برای «آلفونسو کوآرون» به دست آورد. فروش این فیلم در سطح جهان بیش از 716 میلیون دلار است.

«جنیفر لورنس» 23 ساله با درآمد تقریبی 34 میلیون دلار در مدت زمان اعلام شده در جایگاه دوم پردرآمدترین‌های هالیوود و «جنیفر آنیستون» 45 ساله با 31 میلیون دلار درآمد در جایگاه سوم قرار دارد.

همچنین «گوینت پالترو» 41 ساله با 19 میلیون دلار درآمد، آنجلینا جولی با 18 میلیون دلار درآمد به ترتیب جایگاه چهارم و پنجم این جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

«جولی» 39 ساله سال گذشته در جایگاه اول این جدول قرار داشت.

«اسکارلت جوهانسن» 29 ساله نیز با 17 میلیون دلار درآمد نفر ششم این فهرست است.

همچنین «کریستین استوارت» 24 ساله با 12 میلیون دلار، از جایگاه سوم در فهرست سال گذشته به جایگاه دهم سقوط کرده است.

اخبارفرهنگی - فرارو