فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سلاطین موقت تلویزیون ایران!


رضا عطاران، حسین سهیلی زاده و سعید آقاخانی از جمله کارگردانان تلویزیونی هستند که در دوره ای سریال های زیادی در تلویزیون ساختند اما سپس یا با تلویزیون به مشکل خوردند و کنار رفتند یا خودشان کنار کشیدند.





روزنامه هفت صبح:
 رضا عطاران، حسین سهیلی زاده و سعید آقاخانی از جمله کارگردانان تلویزیونی هستند که در دوره ای سریال های زیادی در تلویزیون ساختند  اما سپس یا با تلویزیون به مشکل خوردند و کنار رفتند یا خودشان کنار کشیدند.

رضا عطاران

«مجید دلبندم» اولین سریال رضا عطاران بعد از مجموعه آیتمی «سیب خنده» است که سال 87 تلویزیون پخش شد. او تا چهار سال بعد به عنوان مشاور کارگردان، نویسنده و کارگردان هنری در بسیاری از سریال ها حضور داشت و فقط بخش های آیتمی مجموعه «قطار ابدی» را کارگردانی کرد. تا اینکه سال 82 سریال پرمخاطب «کوچه اقاقیا» را کلید زد. عطاران با سریال مناسبتی «خانه به دوش» در سال 83، وارد عرصه مناسبتی سازی شد.



او درست یک سال بعد برای ماه رمضان سال 84، «متهم گریخت» را ساخت و بعد از آن سراغ ساخت سریال نوروزی «ترش و شیرین» برای نوروز 85 رفت. سریال «بزنگاه» آخرین ساخته تلویزیونی رضا عطاران است که ماه رمضان سال 87 روی آنتن شبکه سوم سیما رفت. پخش این سریال با حواشی و انتقادات زیادی همراه بود. او بعد از این سریال، به سینما رفت و دیگر به کارگردانی در تلویزیون ادامه نداد.


حسین سهیلی زاده

حسین سهیلی زاده کار خود را با دستیاری فیلم های سینمایی شروع کرد اما از وقتی کارگردان شد هرگز به سینما برنگشت. او اولین سریالش را در سال 81 ساخت اما در سال 85 با سریال «آخرین گناه» توانست نام خود را به عنوان کارگردان مطرح کند. با اینحال رقبای این سریال مناسبتی در ایام رمضان آنقدر قوی بودند که آخرین گناه آنچنان به چشم نیامد. او بعد از آن برای محرم «روزهای اعتراض» را ساخت که کار موفقی بود.



«ترانه مادری» اولین ملودرام شبانه او بود که سال 86 ساخته شد. موفقیت این سریال باعث شد تا او سال 87 پرکارتر از همیشه باشد. او در این سال «آخرین دعوت» را برای مناسبت محروم و همینطور «گیلعاد» را با تمی تاریخی ساخت. سهیلی زاده یک سال بعد با ساخت سریال «دلنوازان»، دوباره به موفقیت دست پیدا کرد و سال 89 «فاصله ها» را جلوی دوربین برد. «سه پنج دو» در سال 90 را کارگردانی کرد. دختران حوای او پارسال روی آنتن رفت و الان سریال پرحاشیه «آوای باران» از شبکه سوم سیما در حال پخش است.


سعید آقاخانی

سعید آقاخانی تا سال 1385 تنها به عنوان بازیگر در سریال های کمدی فعالیت می کرد. در همین سال سریال « روزگار خوش حبیب آقا» را همراه با مهدی مظلومی کارگردانی کرد. در سال 88 اولین سریالش را با عنوان «عید امسال» به طور مستقل کارگردانی کرد. هر چند این سریال در جذب مخاطب موفق نبود اما او توانست سال 89 با ساخت سریال «زن بابا» نام خود را به عنوان کارگردان موفق تلویزیونی ثبت کند. همان سال سریال های «راه در رو» و «خوش نشین  ها» را هم ساخت.



«نقطه سر خط»، «دزد و پلیس» و «خروس» دیگر سریال های کمدی به کارگردانی سعید آقاخانی هستند که طی سال های 90 و 91 ساخته شدند. آقاخانی امسال شیوه کار خود را به کل تغییر داد و اولین فیلم بلند سینمایی اش را که یک درام اجتماعی است کلید زد اما انگار سریال های کمدی با او گره خورده است چرا که بعد از تمام شدن فیلمش، ساخت سریال «روزهای بد به در» را برای پخش در نوروز 93 شروع کرد.


ویدیو مرتبط :
مستند سلاطین خیابان ها : پارکور در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیالوگ های ماندگار در سینما و تلویزیون ایران


حجت به قاضی: من همه زندگی مو باختم. منو از حبس می‌ترسونی؟ برو از خدا بترس