فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سعید آقاخانی سریال نوروزی شبکه 3 را می‌سازد



اخبار , اخبار فرهنگی ,سعید آقاخانی

 

اخبار فرهنگی - سعید آقاخانی سریال نوروزی شبکه 3 را می‌سازد

امسال یکی از نام آشناترین گروه‌های نوروزی در تدارک ساخت مجموعه‌ای طنز برای شبکه 3 سیما است. سعید آقاخانی که این روزها مشغول تصویربرداری نخستین فیلم بلند سینمایی خود با عنوان «لامپ صد» برای حضور در جشنواره فجر است قرار است سریال نوروزی شبکه 3 سیما را کارگردانی کند.

سعید آقاخانی که این روزها مشغول تصویربرداری نخستین فیلم بلند سینمایی خود با عنوان «لامپ صد» برای حضور در جشنواره فجر است قرار است سریال نوروزی شبکه 3 سیما را کارگردانی کند.


تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی را همچون کارهای پیشین آقاخانی، مهران مهام و ایرج محمدی به عهده دارند که پیش از این «زن بابا»، «راه در رو» و «خوش نشین‌ها» را با همکاری این کارگردان برای این شبکه تولید کرده بودند.


این سریال با نام موقت «دردسرهای عظیم» براساس طرحی از محمدرضا فاضلی ساخته می شود و داستان آن درباره اعضای خانواده یک مرد متمول است که بعد از مرگش دچار مشکلات متعددی می شوند.


«دردسرهای عظیم» سریال طنز 15 قسمتی است و طبق پیش بینی‌ها پیش تولید آن تا 10 روز آینده آغاز خواهد شد و از اواسط دی ماه نیز تصویربرداری کار کلید می‌خورد.


گفتنی است پیش از این قرار بود سریال نوروزی شبکه 3 سیما را این دو تهیه کننده با همکاری محمد حسین لطیفی و بر اساس طرحی از برزو نیک‌نژاد بسازند اما گویا این کارگردان چندان به قرارداد این همکاری پایبند نبوده و با گروه مجموعه جدید سیما فیلم به توافق رسید که همین موضوع باعث گلایه شدید مهام و رسانه‌ای شدن آن شد.

اخبار فرهنگی - شبکه ایران

 


ویدیو مرتبط :
خندوانه - جناب خان و سعید آقاخانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سریال جدید سعید آقاخانی در شبکه خانگی



اخبار , اخبار فرهنگی,فیلم جدید سعید آقاخانی,مصاحبه با سعید آقاخانی

 

سریال «تلفن» به تهیه‌کنندگی مسعود ردایی، که پیش از این قرار بود به کارگردانی مهدی مظلومی و برای پخش از تلویزیون تولید شود، با جایگزینی سعید آقاخانی به عنوان کارگردان، آماده پخش از شبکه نمایش خانگی می‌شود. مهراب قاسم‌خانی نویسنده شناخته شده حوزه طنز فیلمنامه این کار را نوشته است.

 

در مورد داستان و تغییرات «تلفن» با  قاسم خانی، گفت‌و‌گو کردیم

آقای قاسم‌خانی با  توجه به سابقه شما در نگارش فیلمنامه‌های کمدی احتمالا در «تلفن»  هم باید منتظر یک کار کمدی دیگر باشیم ؟ داستان این سریال در چه حال و هوایی جلو می رود؟
 
با وجود اینکه  داستان «تلفن» رگه‌هایی از طنز دارد، نمی توانم بگویم که یک فیلم نامه کاملا کمدی نوشته ام  و از اول هم قرار نبود، این کار، کمدی محض باشد. بسیاری از قسمت های سریال در فضای جدی می گذرد و  در مجموع ، حال و هوای قصه، تلفیقی از طنز و جدی است. داستان، دو مقطع زمانی را به صورت موازی روایت می کند؛ اواخر سال 1366 تا اوایل سال 1367 در کنار زمان حال.
 
قصه های این دو زمان با هم مرتبط اند و  به صورت موازی روایت می شوند. البته، محور اصلی سریال، همان دهه 60 است . در میانه دهه 60 و سال‌های جنگ، دو خانواده که علاوه بر همسایگی با هم رفاقت و صمیمیت زیادی دارند در محله ای در پایین شهر زندگی می کنند ، ماجرا از آن جا شروع می شود که خط تلفن به  این محله  می‌آید و همین ورود تلفن زمینه ساز ماجراهای این مجموعه می شود.
 
در خبرها گفته شده که این سریال 13 قسمت است، شما  چطور قصه را در این قسمت ها جلو برده اید؟
 
راستش را بخواهید، از اول که فیلم نامه را نوشتم،  فکر می کردم قرار است تعداد  قسمت ها  بین20 تا  30 باشد و کار هم در تلویزیون پخش شود. اما چند روز پیش بود که آقای ردایی با من تماس گرفتند و گفتند کارگردانی کار را عوض کرده اند و کار هم در 13 قسمت و به جای تلویزیون، در شبکه  نمایش خانگی پخش خواهد شد.  من اصلا با این تغییر موافق نیستم، چون کم شدن قسمت‌ها و عوض شدن نوع رسانه ، قصه را تحت تاثیر قرار می دهد و من ترجیح می دهم، کار به همان شکل قبل ادامه پیدا کند و پیشنهادم را  هم به آقای ردایی دادم، اما چون نویسنده کار هستم و از مراحل ساخت اطلاعی ندارم، نمی دانم سرانجام چه اتفاقی خواهد افتاد .
 
پس کوتاه شدن قسمت ها به خاطر پخش در شبکه خانگی است؟ چرا تا به حال خبری در این زمینه منتشر نشده است؟
 
راستش، من خودم هم چند روز بیشتر نیست، که این خبر را از تهیه کننده کار شنیده ام . اول قرار بود این سریال از شبکه 3 پخش شود چون  طرح این کار به یک سال و نیم پیش برمی گردد تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است و باید بگویم،  به خاطر تنبلی های من  است که تولید کار، تا  امروز طول کشیده است و حالا بعد از تغییر کارگردانی، طبق آخرین اطلاع من، قرار است  این سریال ، در شبکه نمایش خانگی پخش شود و من خودم هم، واقعا موافق این تغییر رسانه نیستم.
 
شما پیش از این، سابقه فعالیت در شبکه  نمایش خانگی داشته اید؟ چرا این رسانه را نمی پسندید؟
 
من همیشه کارکردن در تلویزیون را نسبت به رسانه های دیگر، ترجیح می دهم.  مدتی قبل، در شرایط خاصی مجبور شدم یک تله فیلم برای شبکه خانگی بنویسم که تا امروز خودم هم کامل تماشایش نکرده ام. مخاطبان تلویزیون وسیع هستند و اصلا با تعداد مخاطب در شبکه نمایش خانگی قابل مقایسه نیستند . در شبکه خانگی اگر من خیلی خوش شانس باشم هر قسمت را در 200 هزار نسخه به فروش می رسانم و با احتساب احتمالات در بهترین حالت یک تا دو ملیون بیننده خواهم داشت که در مقایسه با  مخاطبان تلویزیون، بسیار ناچیز است. باید بگویم شبکه خانگی هیچ وقت، رسانه مورد علاقه من نبوده است.

به نظر شما وارد شدن سعید آقا خانی برای کارگردانی کار چه تاثیری در سریال دارد ؟


من، هم با سعید آقا خانی و هم با مهدی مظلومی کار کرده ام و با هر دو، تجربه های بسیار خوبی داشتم. همین چند روز پیش بود که آقای ردایی خبر تغییر کارگردان را به من اعلام کردند و از من در مورد انتخاب سعید آقاخانی، پرسیدند،  من هم بلافاصله نظر موافق دادم. البته من نمی دانم دلیل این تغییر چه بود، اما احساس می کنم جنس و فضای این سریال برای کارگردانی آقاخانی مناسب تر باشد. مهدی مظلومی کارگردان بسیار خوبی است اما در کارهایش گرایش بیشتری به کمدی و فضاهای فانتزی دارد تجربه «کمربندها را ببیندیم»  این را نشان می دهد.

به نظر من، جنس کمدی مظلومی، برای فضای این سریال مناسب نیست. اما آقا خانی، با توجه به شناختی که از فضاهای اجتماعی محله‌های پایین شهر و طبقات ضعیف‌تر دارد و با توجه به سابقه و کارهایش، برای کارگردانی این کار مناسب تر است. هرچند گمان می کنم مهدی مظلومی به خاطر مشغله کاری، از کارگردانی «تلفن» کنار رفته باشد. اما من از این تغییر نا راضی نیستم و کارکردن با سعید آقاخانی را هم مثل مهدی مظلومی دوست دارم.

با توجه به فیلم نامه و شخصیت هایی که نوشته اید، بازیگر مشخصی برای کار در نظر دارید و آیا بازیگرهای این سریال انتخاب شده اند؟

من یک سال و نیم پیش که این طرح را در ذهن داشتم با چند نفر از  بازیگران صحبت کردم اما از آن زمان تا به حال تغییرات زیادی در کار پیش آمده است و فعلا در زمینه انتخاب بازیگر هیچ تصمیمی گرفته نشده است. بعد از تغییر مهدی مظلومی، در روزهای آینده، با آقای ردایی و آقا خانی، جلسه ای برگزار می کنیم و در مورد بازیگران  تصمیم می گیریم. اما تا امروز، هیچ بازیگر خاصی را انتخاب نکرده ایم و با هیچ کس  هم در این مورد صحبت نشده است. من  خودم هم  گزینه هایی در نظر دارم که قطعا آن ها را با تهیه کننده و کارگردان در میان خواهم گذاشت.


اخبار فرهنگی - خبرآنلاین