فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سر یکی از سربازان هخامنشی پیدا شد +عکس




اخبار فرهنگی - سر یکی از سربازان هخامنشی پیدا شد +عکس

یک قطعه از آثار تاریخی تخت جمشید که سر یک سرباز هخامنشی را نشان می دهد و سپتامبر سال ۲۰۱۱ از موزه هنرهای زیبای مونترال در ایالت کبک کانادا به سرقت رفته بود در آپارتمان مسکونی یک پسر جوان کانادایی پیدا شد.

به گزارش مهر، این تکه سنگ ارزشمند مربوط به قرن پنجم قبل از میلاد بوده و ارزش آن ۱.۲ میلیون دلار برآورد شده است. پلیس ایالت کبک پس از اینکه این گنجینه تاریخی را در  اواخر ژانویه کشف کرد، به دلیل اهمیت موضوع در یک کنفرانس خبری توضیحاتی ارائه داد که رسانه های کانادایی نیز آن را منتشر کردند.

سایت شبکه تلویزیونی سی.بی.سی. کانادا به نقل از پلیس اعلام کرده که" این قطعه یکی از دو شی تاریخی است که تقریبا به صورت همزمان از موزه هنرهای زیبای مونترال دزدیده شده بودند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,آثار تاریخی تخت جمشید

 قطعه ای از آثار تاریخی تخت جمشید که سر یک سرباز هخامنشی را نشان می دهد

پلیس در مورد شی دوم توضیح اندکی داده است مبنی بر اینکه سر مجسمه مردی از جنس مرمر متعلق به قرن اول پیش از میلاد بوده و ارائه توضیحات بیشتر را منوط به تحقیقات بیشتر دانسته است.

پلیس امونتون درباره شی دوم دزدیده شده اعلام کرده مردی را در این شهر به اتهام خرید شیء تاریخی مسروقه با قیمت بالاتر از پنج هزار دلار بازداشت کرده است. این مرد در اعترافات خود مدعی شده از مسروقه بودن این شیء تاریخی و ارزش واقعی آن بی خبر بوده و آن را به قیمتی بسیار پایین تر از ارزش واقعی اش خریده است.

او گفته است که کتیبه هخامنشی را سه سال پیش از دوستانش به قیمت هزار و 400 دلار خریداری کرده و فکر نمی کرده که قیمتی باشد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,آثار تاریخی تخت جمشید

سر مجسمه مردی از جنس مرمر متعلق به قرن اول پیش از میلاد

 

این مرد باید در ماه مارس در دادگاه حاضر شود و در این خصوص توضیح بدهد چرا که پلیس حدس زده دست فرد یا گروه دیگری پشت پرده این سرقتها باشند.

اگر حرف های این مرد جوان صحت داشته باشد، یعنی سارق هنوز به دام نیفتاده است. پلیس اعلام کرده تحقیقات خود را در این باره ادامه می دهد.

رسانه های کانادایی فیلم نشست خبری پلیس را نیز منتشر کرده اند.
  اخبار فرهنگی - مهر


ویدیو مرتبط :
رفتار سربازان هخامنشی با مردمان دیگر سرزمین ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سر بریده مجری بی بی سی پیدا شد*عکس



سر بریده مجری بی بی سی پیدا شد*عکس

سر بریده شده مجری و بازیگر برنامه معروف شبكه بی بی سی بعد از گذشت 6 ماه كشف شد.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جام نیوز؛ پلیس اسكاتلند یارد بالاخره بعد از گذشت 6 ماه از حادثه قتل هولناك "جما مك كلاوسكی" بازیگر و مجری برنامه پربیننده است "اندرز" ،سر بریده شده او را پیدا كرد.

"مك كلاوسكی" 6 ماه پیش در جشن افتتاحیه بیمارستان سلطنتی انگلستان در شهر شرقی لندن بنام "ویتی چاپل" ،برای آخرین بار دیده شد و چند روز بعد از گم شدنش پلیس جسد بدون سرش را در شرایط بسیار دلخراش در كانال آبی "ریگنتس" در مركز شهر هكنی واقع در شرق لندن پیدا كرد.ولی سر مقتول علیرغم جستجوهای بسیار توسط غواصان پلیس پیدا نشد

گاردین؛ تا اینكه در روز یكشنبه همین هفته بعدظهر توسط یك شهروند كه در حال گذشتن از كنار كانال بود،پیدا شد و بعد از تحقیقات پزشكی قانونی مشخص گردید كه این سر مربوط به "جنا مك كلاوسكی" می باشد./جام نیوز