فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سری جدید "خنده بازار" کلید خورد



 

 

سری جدید

 

 

سری تازه از مجموعه "خنده بازار" به تهیه کنندگی فرید شب خیز صبح امروز ۱۶ مهر ماه کلید خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز ۱۶ مهر ماه سری تازه مجموعه "خنده بازار" در ۱۵ قسمت کلید خورد تا برای پخش نخستین قسمت در ۲۸ مهر ماه آماده شود.

محمدرضا خسروی، سیاوش مفیدی، شهاب عباسی، یزدان فتوحی، کوروش معصومی، آرش میراحمدی، ابراهیم شفیعی، مرتضی رستمی، احمد ایراندوست، مریم سروری، پریسا روشنی و سوزان عزیزی از جمله بازیگران "خنده بازار" هستند.

این برنامه طنز به کارگردانی شهاب عباسی با برنامه های تلویزیونی چون "هفت"، "نود" و "صندلی داغ" و موضوع های اجتماعی و سیاسی جامعه شوخی می کند و سرپرست نویسندگان آن آرش قادری است..../مهر


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرنوشت مبهم بازار مسکن در فاز دوم هدفمندی/ گرانی مسکن از تیرماه کلید خواهد خورد؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,هدفمندی یارانه ها

 

اخبار اقتصادی - سرنوشت مبهم بازار مسکن در فاز دوم هدفمندی/ گرانی مسکن از تیرماه کلید خواهد خورد؟

کارشناسان اقتصادی معتقند در شرایطی که سیاست های وزارت مسکن اجرایی شود قیمت مسکن افزایش نخواهد یافت.

به گزارش نامه نیوز، سرانجام پس از گذشت 40 ماه از اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه ها دولت اجرای طرح ثبت نام مجدد متقاضیان دریافت یارانه نقدی و همچنین افزایش قیمت حامل های انرژی وارد فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها شد و این موضوع فضای روانی جدیدی را بر بازارهای مختلف حاکم کرده است.

بازار مسکن نیز در روزهای اخیر از این قاعده مستثنی نبوده و بحث های فراوانی درباره تاثیر فاز دوم هدفمندی یارانه ها بر این بازار مطرح شده است و همین موضوع باعث ایجاد رکود در بازار به دلیل مشخص نبودن آینده قیمت ها شده است.

البته رکود در بازار مسکن تنها مربوط به سال جاری نمی شود و در سال گذشته نیز علی رغم کاهش قابل توجه قیمت مسکن شاهد رکود در بازار بودیم و همین موضوع باعث افزایش تقاضا در بازار اجاره مسکن شده بود.

اما بازار مسکن در شرایطی سال 93 را آغاز کرده است که فضای اقتصادی کشور تحت تاثیر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و آزادسازی قیمت حامل های انرژی بوده است و همین موضوع نیز موجب شده تا نگرانی هایی درباره آینده قیمت مسکن در میان مردم ایجاد شود.

همچنین در ماه های گذشته بحث افزایش قیمت مصالح ساختمانی در بازار مسکن حاشیه هایی را به همراه داشته است و بسیاری از کارشناسان و همچنین مشاوران املاک معتقدند که این افزایش قیمت در نهایت منجر به گران شدن قیمت مسکن خواهد شد.

یکی فعالان در این حوزه در شرق تهران می گوید دلایلی وجود دارد که بر اساس آنها می توان گفت قیمت مسکن در سال آینده افزایش خواهد یافت. دلیل اصلی افزایش قیمت در سال 93 که از اردیبهشت ماه آغاز می شود تصمیم جدیدی است که درباره مالیات برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شده و آنها باید 10 درصد از میزان فروش را به صورت مالیات پرداخت کنند و قطعا این موضوع بر افزایش قیمت مسکن تاثیر گذار خواهد بود.

همچنین یکی دیگر از فعالان بازار مسکن به افزایش قیمت مصالح ساختمانی اشاره کرده و می گوید متاسفانه قیمت مصالح ساختمانی افزایش یافته و این موضوع افزایش قیمت مسکن در سال جاری را تضمین می کند و در صورتی که از تولیدکنندگان در این زمینه حمایت نشود به زودی قیمت مسکن افزایش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره آینده قیمت مسکن می گوید تقریبا از تابستان شاهد افزایش حجم معاملات خواهیم بود و امیدوار هستم رونمایی طرح های مختلف از طریق وزارت راه و شهرسازی از موجبات پیشگیری و جلوگیری از افزایش قیمت شود.

وی معتقد است اگر دولت نتواند از طرح های خود رونمایی کند با توجه به گران شدن تراکم، افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تورم و هدفمندی یارانه ها و همچنین افزایش دستمزد کارگران، از تیرماه شاهد افزایش قیمت مسکن به صورت شیب ملایم هستیم.

اما  حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در خصوص آینده بازار مسکن با اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها، معتقد است انتظار زیادی نداریم که اجرای هدفمندی یارانه‌ها بتواند بازار را دچار تلاطم و بحران کند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در این مدت مصالح ساختمان افزایش قیمتی داشته باشد، می گوید اما این افزایش قیمت به مقداری نیست که منجر به یک بحران شود. معتقدیم که متناسب با تورم بازار رونق می‌گیرد اما خوشبختانه تلاطمی در بازار نخواهیم داشت.

همچنین مصطفی قلی خسروی رییس کمیسیون تخصصی املاک معتقد است با توجه به اینکه مرحله اول این قانون اجرا شده و در آن زمان هیاهو و نقدینگی در جامعه اتفاق افتاد اجرای مرحله دوم آن تاثیر زیادی در این بخش نخواهد گذاشت و جهش قیمت خاصی پیش نخواهد آمد.

وی معتقد است ما محکوم به ساخت و ساز هستیم چراکه در قانون اساسی ذکر شده که برای دهک‌های پایین جامعه خانه بسازیم. هر تسهیلاتی که برای ساخت مسکن در نظر گرفته می‌شود باید به بازار کمک و این بخش را از رکود پیش آمده خارج کند.

اما در همین رابطه محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید می گوید به طور حتم افزایش هزینه مردم قطعا قیمت ها را افزایش خواهد داد و افزایش هزینه مردم بر بازارهای مختلف تاثیر گذار خواهد بود. اما باید کارشناسان اقتصادی باید میزان تاثیر فاز دوم هدفمندی را بر بازارهای مختلف محدود کنند و به صورت کنترل شده فاز دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا کنند.

وی معتقد است نکته ای که وجود دارد این است که اگر قانون هدفمندی یارانه ها در سال های گذشته بر اساس قانون اجرا می شد هم اکنون شاهد چنین چالش بزرگی در حوزه اقتصاد کشور نبودیم.

اخبار اقتصادی - نامه نیوز