فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سریال های محبوب پزشکی را می شناسید؟


سال هاست که مجموعه های تلویزیونی با محوریت فضای پزشکی، طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده اند. از مجموعه هایی همچون آناتومی گری گرفته تا هاوس و اورژانس همگی دارای المان هایی مختص این ژانر هستند.

هفته نامه همشهری جوان: سال هاست که مجموعه های تلویزیونی با محوریت فضای پزشکی، طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده اند. از مجموعه هایی همچون آناتومی گری گرفته تا هاوس و اورژانس همگی دارای المان هایی مختص این ژانر هستند.

در ادامه سعی کرده ایم به معرفی تعدادی از بهترین مجموعه های تلویزیونی با محوریت پزشک ها بپردازیم که سال هاست مخاطب های فراوانی را جذب کرده اند.

اورژانس

پزشک ها در جعبه جادویی

* سال های پخش: 1994 تا 2009

* شبکه: ان بی سی

* ستاره ها: جورج کلونی - نوهاوایل، آنتونی ادواردز

با حضوری 15 سلاه در تلویزیون، اورژانس به عنوان یکی از مطرح ترین مجموعه های آمریکایی شناخته می شود؛ سریالی که از حضور ستاره هایی همچون جورج کلونی بهره برده و مجموعه ای از داستان های قابل توجه را برای اولین بار در تلویزیون به نمایش درآورد.



آناتومی گری

پزشک ها در جعبه جادویی

* سال های پخش: 2005 تاکنون

* شبکه: ای بی سی

* ستاره ها: آلن پومینو، جاستین چمبرز، جیمز پیکتز

آناتومی گری از آن دست مجموعه هایی است که بیشتر تمرکز خود را روی مخاطب عام گذاشته و البته توجه خاصی به پیشبرد یک داستان ثابت ندارد. این مجموعه که تاکنون 12 فصل از آن ساخته شده، داستان تعدادی از جراحان یک بیمارستان را روایت می کند که هر کدام در زندگی شخصی خود مشکلات مختلفی دارند.



اسکرابز

پزشک ها در جعبه جادویی

* سال های پخش: 2001 تا 2010

* شبکه: ان بی سی

* ستاره ها: زک برف، سارا چالک، دونالد فیسون

برخلاف بیشتر مجموعه هایی که در سال های ابتدایی قرن 21 با موضوع پزشک ها ساخته شدند، اسکرابز سعی کرد مجموعه ای کمدی را با این موضوع در اختیار مخاطب قرار دهد. حضور بازیگرهای با استعداد که هر کدام در ادامه تبدیل به ستاره های سینمایی شدند و البته داستانی قابل توجه اسکرابز را تبدیل به یکی از بهترین مجموعه های کمدی تاریخ کرده.



دکتر هاوس


پزشک ها در جعبه جادویی

* سال های پخش: 2004 تا 2012

* شبکه: فاکس

* ستاره ها: هیو لاری

دکتر هاوس یکی دیگر از مجموعه هایی است که سعی کرده خصوصیات جدیدی را به این ژانر وارد کند. از جمله این موارد می توان به حضور یک شخصیت کلیدی و البته متفاوت با دیگر پزشک ها اشاره کرد. دکتر هاوس به عنوان پزشکی قدرتمند ظاهر می شود که می تواند در چند دقیقه مشکلات عادی را برطرف کرده و در نهایت تبدیل به شخصیتی شود که بیماری های سخت را تشخیص می دهد و درمان می کند.


ویدیو مرتبط :
سرنوشت یک مبارز-آهنگ محبوب این سریال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محبوب ترین سریال های درام و کمدی دنیا



نشریه تخصصی اینترنتی تلویزیونی «Buddytv» یکی از معتبرترین نشریه های تلویزیونی است و جان کابیک نویسنده این وب سایت هر ساله لیستی از بهترین های تلویزیونی را معرفی و منتشر می کند. این نشریه در این وب سایت لیستی را منتشر کرده است که در آن 5 سریال برتر درام و 5 سریال کمدی برتر را که در سال 2011 از تلویزیون های جهان در حال پخش بوده اند، معرفی کرده است. بعد از سریال های وحشتناک و اکشن در ادامه این لیست را بخوانید.

درام
1- سریال «بازی تاج و تخت / Game of Thrones»

سریال, تلویزیون, اخبار فرهنگی و هنری

سریال «بازی تخت و تاج» یک سریال درام ماجراجویی فانتزی است که از سال 2011 پخش آن از شبکه HBO آغاز شد. این مجموعه برگرفته از پرفروش ترین اثر مجموعه داستان های فانتزی جورج آر. آر. مارتین یعنی ترانه یخ و آتش ساخته شده است. سه فصل از این سریال تا امروز پخش شده است و توانسته 22 جایزه مطرح تلویزیونی را که مهمترین آن جایزه گلدن گلوب سال 2012 بوده، از آن خود کند. دیوید بنیوف و دی. بی. وایس سازندگان این سریال هستند و شون بین، مارک ادی، میشل فیرلی، نیکولای کاستر – والدو، لنا هدیگ، امیلیا کلارک بازیگران اصلی این سریال پرطرفدار هستند. آهنگسازی این سریال را رامین جوادی، آهنگساز مطرح ایرانی الاصل هالیوود برعهده داشته است.


2- سریال «اخبار بد / Breaking Bad»

سریال, تلویزیون, اخبار فرهنگی و هنری

مجموعه تلویزیونی «اخبار بد» به تهیه کنندگی وینس جیلیگان برای شبکه ای ام سی ساخته شده است. «اخبار بد» که از سال 2008 آغاز شده است و تاکنون 5 فصل از آن پخش شده، داستان یک معلم شیمی زحمتکش در یک دبیرستان است. او همان ابتدای داستان متوجه می شود سرطان ریه غیرقابل درمان دارد. او پیش از فرا رسیدن مرگش، برای تامین مالی خانواده اش همراه دانش آموز پیشین خود، شروع به تولید و پخش مت آمفتامین (شیشه) می کحند. مجموعه «اخبار بد» تحسین گسترده منتقدان را به دست آورد. این مجموعه تاکنون هفت جایزه امی به دست آورده همچنین دو بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر مرد مجموعه درام و سه بار نامزد جایزه انجمن بازیگران فیلم برای بهترین بازیگر مرد مجموعه درام بوده است.

 


3- «میهن / Homeland»

 

سریال, تلویزیون, اخبار فرهنگی و هنری

«میهن» توسط کمپانی فاکس 21 تهیه شده است و از سال 2011 در حال پخش است. از این درام تاکنون سه فصل پخش شده و توانسته دو جایزه گلدن گلوب را به دست آورد. الکس گانسا و هاوارد گوردون سازندگان این سریال هستند. کلیر دانس، دامین لویس، مورینا بکرین و دیوید هاروود بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی هستند. این مجموعه درباره یک افسر عملیاتی سیاسی است که بعد از عملیاتی بدون اجازه در عراق، مجبور به استعفا و بازگشت به مرکز مبارزه با تروریسم در لانگلی، ویرجینیا شده است. در زمان عملیاتش در عراق، توسط شخصی از موضوعی مطلع می شود. او در ابتدا به موضوع اهمیتی نمی دهد اما بعدها با آزادی یکی از سربازان آمریکایی که هشت سال توسط القاعده در عراق و افغانستان اسیر بوده، موضوع را به جریان می اندازد. او بر اساس گفته های خبرچینش، معتقد است که به سمت القاعده متمایل شده تا مقاصد سرباز نجات یافته این گروه را در آمریکا برآورده و به امنیت ملی آسیب وارد کند.


4- «مد من / Mad Men»

سریال, تلویزیون, اخبار فرهنگی و هنری

«مد من» از سال 2007 آغاز شد. این سریال تاکنون 6 فصل از داستان خود را از شبکه ای ام اس پخش کرده است. میتو وینر کارگردان و سازنده این درام داستانی است و چون هام الیزابت ماس بازیگران اصلی این فیلم هستند. این سریال درباره یک شرکت تبلیغاتی است که در خیابان مدیسون (به اختصار مد که نام سریال نیز از آن گرفته شده است) امریکا تاسیس شده است. یکی از کارمندان این شرکت تلاش بسیاری برای ارتقای هر چه بیشتر این کمپانی دارد اما به خاطر مسائلی که در گذشته خود با آ« روبرو بوده است در این راه دچار مشکلات بسیاری می شود.


5- «مناسب / Suits»

سریال, تلویزیون, اخبار فرهنگی و هنری

«مناسب» یک درام داستانی است که از سال 2011 توسط آرن کورش ساخته شده است. گابریل جاچت، پاتریک جی آدامز و ریک هافمن بازیگران اصلی این سریال هستند و تاکنون سه فصل از این سریال پخش شده است. داستان این سریال درباره هاروی اسپکتر وکیلی بسیار باهوش و البته شوخ است.

او برای ترفیع گرفتن در محل کار خود باید دستیاری استخدام کند که فارغ التحصیل از دانشگاه هاروارد است. از سوی دیگر مایک راس که یک جوان نابغه است برای به دست آوردن پول به جای دیگران در امتحانات آنان شرکت می کند.

او برای اینکه هزینه درمان مادر بزرگ خود را فراهم کند به پیشنهاد یکی از دوستانش که یک قاچاقچی مواد است بله می گوید و در یکی از معامله های او شرکت می کند. مایک متوجه می شود که این معامله یک تله بوده است و ...


کمدی
1- «انجمن / Community»

سریال, تلویزیون, اخبار فرهنگی و هنری

سریال «انجمن» یک سریال کمدی است و ماجرای معلمی را نقل می کند که به خاطر مشکلات اخلاقی از مدرسه اخراج شده است. او مجبور می شود در یک مرکز آموزش خصوصی به کار بپردازد و در آنجا با دانش آموزان عجیب و غریبی روبرو می شود. این سریال از سال 2009 از شبکه ان بی سی در حال پخش است و تاکنون 4 فصل از آن پخش شده. دان هرمن سازنده این سریال است و جوئل مک هائل، دنی پودی و دونالد گلور بازیگران اصلی این سریال هستند.


2- «پارک ها و بازسازی Parks & Recreation»

سریال, تلویزیون, اخبار فرهنگی و هنری

کمدی «پارک ها و بازسازی» تولید ان بی سی است و از سال 2009 در حال پخش است. گرگ دنیلز و مایکل شور سازندگان و امی پولر، رشیدا جونز و عزیز انصاری بازیگران اصلی این سریال کمدی هستند. این سریال تاکنون سه بار نامزد دریافت امی و یک بار نیز نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بوده است.

ماجرای «پارک ها و بازسازی» در شهری ساختگی به نام پاونی اتفاق می افتد که در آن تعدادی از کارمندان دولتی سعی دارند با انجام یکسری کارهای عجیب و غریب و حتی بیهوده پارکی را در شهر خود بسازند تا به شهر رونق بخشند اما آنها برای این کار دچار مشکلات بسیاری می شوند.


3- «پایان خوش Happy Endings»

سریال, تلویزیون, اخبار فرهنگی و هنری

«پایان خوش» را دیوید کاسپی برای شبکه ای بی سی ساخته است و الیشا کاتبرت، الیزا کوپ، زاخاری نایتو، آدام پالی، دیمون و ایانز جونیور و کسی ویلسون در این سریال نقش آفرینی کرده اند. این سریال از سال 2011 آغاز شده و تاکنون سه فصل از آن پخش شده و تاکنون سه فصل از آن پخش شده است. داستان این سریال درباره زوجی است که از یکدیگر جدا می شوند و دوستان مشترکشان درگیر مسائل جدایی آنها می شوند.


4- «دختر تازه / New Girl»

سریال, تلویزیون, اخبار فرهنگی و هنری

«دختر تازه» یک سریال کمدی است که از سال 2011 آغاز شده است و از شبکه های تلویزیونی اینترنتی پخش می شود. الیزابت مریوتر سازنده این سریال است و زویی دیشنل، مکس گجرین فیلد و هاناسیمون بازیگران اصلی این سریال هستند.

«دختر تازه» که تاکنون دو فصل آن پخش شده توانست در مراسم گلدن گلوب سال گذشته نامزد دریافت دو جایزه شود. داستان این سریال درباره دختری به نام جسیکا دی است. او یک دختر قابل ستایش و پر حرارت است که بعد از 20 سالگی و قطع رابطه با نامزدش به جای جدیدی نقل مکان می کند. او در این مکان جدید با چند نفر آشنا می شود و این دوستی منجر به اتفاقات جالبی می شود.


5- «خانواده مدرن Modern Family»

سریال, تلویزیون, اخبار فرهنگی و هنری

«خانواده مدرن» یک کمدی خانوادگی است که توسط کمپانی فاکس قرن 20 تولید شده است. استیولویتان و کرستفر لوید سازندگان این سریال هستند و اداونیل، سوفیا و گارا، جولی بوئن و تی بوئل بازیگران اصلی این سریال هستند.

«خانواده مدرن» در سال گذشته شش جایزه امی و جایزه گلدن گلوب را به دست آورد. تاکنون 4 فصل از این سریال پخش شده و داستان این سریال درباره سه خانواده مختلف است که در هر قسمت درگیر ماجراهایی می شوند.

منبع:bartarinha.ir