فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سریال‌های ویژه تلویزیون برای ماه محرم + عکس



یلدا»، «یک تکه زمین» و «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در محرم دیدنی می‌شود

سریال‌های ویژه تلویزیون برای ماه محرم + عکس

«سریال‌های «یلدا» و «یک تکه زمین» در ایام محرم‌و‌صفر از شبکه‌های یک و دو سیما روی آنتن می‌رود. شبکه تهران هم چند اپیزود از مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را مناسب پخش در این ایام در دست تولید دارد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سریال‌های ویژه تلویزیون برای ماه محرم - اپیزودهای مناسبتی «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را کارگردانانی همچون محسن یوسفی و حسین فلاح کارگردانی می‌کنند.تصویربرداری دو اپیزود از این مجموعه با نام‌های «دروغ» و «جبران» دیروز آغاز شد. اپیزود «نذر کرده» هم امروز کلید می‌خورد. ایپزود «دروغ» به نویسندگی امیر بوالی و کارگردانی محسن یوسفی تولید می‌شود.

محسن یوسفی درباره اپیزود دروغ به جام‌جم گفت: من از سال 1388 با گروه سازنده سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد همکاری دارم. به دلیل علاقه‌ای که به موضوع و ساختار این مجموعه دارم، کارگردانی اپیزود دروغ را پذیرفتم. معتقدم دروغ بهترین فیلمنامه‌ای از این مجموعه است که تا به حال خوانده‌ام.

وی افزود: در ابتدا قرار بوده فیلمنامه «دروغ» در قالب یک تله‌فیلم ساخته شود، اما بوالی این فیلمنامه را در اختیار مجموعه شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، گذاشت.

یوسفی با ذکر ویژگی‌های اپیزود دروغ گفت: شخصیت‌پردازی صحیح و موضوع بکر جزو ویژگی‌های این اپیزود است. ساختار دروغ در گونه معمایی است و بوالی با وجود دشواری‌های این‌گونه، فضاسازی خوبی داشته است. امیدوارم حاصل کار هم مطلوب باشد.

اولین لوکیشن این اپیزود قهوه‌خانه‌ای در میدان محمدیه است.

در اپیزود «دروغ» محمد عمرانی، بیوک میرزایی، ابوالفضل همراه، بیتا خردمند، سیدمجید امامی، مژگان غلامی، رویا امامی و... بازی می‌کنند.

داستان این اپیزود درباره وکیلی درستکار و صادقی به نام محمود است که راز مهمی را از خانواده‌اش سال‌ها مخفی کرده است. او درگیر یک پرونده‌ قضایی می‌شود که موکلش مقصر یک قتل است. گروه حامی موکل از محمود می‌خواهند که روند دفاعیات خود را غیرعادلانه پیش ببرد، ولی او نمی‌پذیرد. از سوی دیگر آن گروه می‌گویند که رازش را می‌دانند و تهدید به برملا کردن راز او نزد خانواده‌اش می‌کنند. محمود در دوراهی و تردید قرار می‌گیرد.

برخی از عوامل سازنده اپیزود دروغ عبارتند از مدیر تصویربرداری: احمد گودرزی، تدوین: روح‌الله هاشمی، مدیر تولید: حسن صداقت، صداگذار: محمد درگاهی، طراح صحنه و لباس: سمیرا شجاعی و طراح گریم: خاطره خاشعی.

اپیزود «جبران» را هم حسین فلاح دیروز مقابل دوربین برد. فیلمنامه این اپیزود را محمد محمود سلطانی و مسعود کرمی نوشته‌اند.

حسین فلاح درباره کارگردانی این اپیزود به جام‌جم گفت: در این اپیزود تکامل و بلوغ پسری را به تصویر می‌کشیم که با شنیدن قصه حُر سعی می‌کند تحولی در زندگی‌اش به وجود بیاید.

وی افزود: وقتی کارگردانی این اُپیزود به من پیشنهاد شد با اشتیاق پذیرفتم، چون قصه خوبی دارد. گرچه مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در ایام مختلف تولید و پخش می‌شود، اما کار با وسواس زیادی انجام می‌شود.

در اپیزود «جبران» شیوا خنیاگر، امید روحانی، مهروز ناصرشریف، شقایق نوروزی، اکبر احمدی، والا شهیری، فرهاد تقدیری و... بازی می‌کنند.

این اپیزود روایتگر قصه جوانی به نام یوسف است. او در راه برگشت از کارخانه پدرش با ماشین با یکی از کارگران کارخانه به نام حنانه تصادف و فرار می‌کند. یوسف که فردای روز تصادف دچار عذاب وجدان می‌شود، برای باخبر شدن از احوال حنانه به بیمارستان می‌رود و متوجه می‌شود که او زنده است، اما یکی از پاهایش برای همیشه معلول شده است و... .

برخی از عوامل سازنده اپیزود جبران عبارتند از مدیر تصویربرداری: حمید شکوهی، تدوینگر: روح‌الله هاشمی، مدیر تولید: مهدی تحویلیان، صداگذار: محمد درگاهی، طراح صحنه و لباس: بهاره امینی، طراح گریم: خاطره خاشعی و عکاس: نرگس مقدسی.

اپیزود «نذر کرده» به کارگردانی مسعود آقابابائیان تولید می‌شود. رضا مولایی در این اپیزود نقش اصلی را بر‌عهده دارد و داستان درباره جوانی است که در یک موقعیت خاص قرار می‌گیرد.

یلدا در شبکه یک

شبکه یک سیما هم سریال «یلدا» را برای پخش در ایام محرم در نظر گرفته است. این سریال را حسن میرباقری به‌سفارش سیمافیلم کارگردانی می‌کند و داوود میرباقری به‌عنوان مشاور با این سریال همکاری دارد. حسن میرباقری در سریال «مختارنامه» نقش ابراهیم اشتر را بازی می‌کرد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در سریال «یلدا» بازیگرانی مانند چنگیز جلیلوند، الهام پاوه‌نژاد، فریبا کوثری، سحر افتاده، ساغر عزیزی و حامد میرباقری ایفای نقش می‌کنند. این سریال را در 11 قسمت بهروز خوش‌رزم تهیه می‌کند. شبکه یک از شنبه هفته آینده پخش سریال «راستش را بگو» را آغاز می‌کند. پخش این سریال تا نیمه آذر ادامه پیدا می‌کند و بعد از اتمام راستش را بگو، سریال «یلدا» روانه آنتن می‌شود.

یک تکه زمین در شبکه دو

مهدی کرم‌پور، سریال «یک تکه زمین» را برای شبکه‌دو کارگردانی می‌کند. این سریال قرار است در دهه دوم محرم از این شبکه پخش شود. فیلمنامه یک تکه زمین را علی‌اکبر محلوجیان نوشته است. سال گذشته مازیار میری براساس فیلمنامه «فرات» نوشته محلوجیان سریالی ساخت که در ایام محرم از شبکه دو بخش شد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در سریال یک تکه زمین که محمدعلی اسلامی آن را تهیه می‌کند، داریوش ارجمند، آتیلا پسیانی، رویا تیموریان، شراره دولت‌آبادی، کورش تهامی و حمید ابراهیمی ایفای‌نقش می‌کنند./شبکه ایران

 


ویدیو مرتبط :
جلوه های ویژه-ویژه ماه محرم-تا آخر نبینی ضررکردی-نظربده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چه سریال‌هایی در ماه رمضان از تلویزیون پخش می‌شود؟ + عکس



سریالهای ماه رمضان,سریال های ماه رمضان 91,فیلم های ماه رمضان

 

چه سریال‌هایی در ماه رمضان از تلویزیون پخش می‌شود؟ + عکس

 

تصویربرداری مجموعه‌های مناسبتی در دست ساخت برای ماه رمضان با حضور پرشمار بازیگران نام‌آشنا پیگیری می‌شود.

 

شبکه ایران: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، تلویزیونی‌ها این روزها در تب و تاب ساخت مجموعه‌های این ایام هستند. هنوز به طور رسمی خبرهایی از سوی شبکه‌ها در این ارتباط منتشر نشده و پیش بینی می شود در روزهای آینده شاهد خبرهای دیگری در این باره باشیم اما آنچه می‌خوانید آنچه می‌خوانید آخرین اخبار مراحل تولید سریال‌هایی است که به عنوان گزینه پخش در شب‌های رمضان سال 91 مطرح شده‌اند.

 

روایت نیوشا ضیغمی و دانیال عبادی از شهید چمران

شبکه یک سیما که از چندی قبل ساخت مجموعه تلویزیونی «راستش را بگو» را به عنوان گزینه قطعی برای پخش در روزهای ماه مبارک رمضان در دستور کار خود قرار داده بود، روز گذشته بر اساس گفته‌های مهدی فرجی مدیر این شبکه در یک برنامه تلویزیونی، سریال «راز پنهان» را هم به عنوان رقیب این مجموعه تلویزیونی مطرح کرد.

 

 

سریالهای ماه رمضان,سریال های ماه رمضان 91,فیلم های ماه رمضان

 

راستش را بگو- ساخت موسیقی این مجموعه تلویزیونی توسط فردین خلعتبری به تازگی به پایان رسیده ضمن اینکه تدوین 17 قسمت از کار به پایان رسیده و مرحله صداگذاری توسط سامان نخعی پیگیری می‌شود. محمدرضا آهنج که ساخت مجموعه‌هایی چون «ملکوت»، «ستاره‌های سربی»، «معما»،  «سایه آفتاب»، «عملیات 125» را در کارنامه دارد این سریال را بر اساس فیلمنامه مصطفی رستگاری و با حضور چهره‌های شناخته شده سینما و تلویزیون اواسط آذرماه سال گذشته جلوی دوربین برد.  این سریال نگاه فلسفی از اخلاق به جامعه ایرانی دارد و در قسمت‌هایی از کار زندگی شهید مصطفی چمران را در جنگ به تصویر می کشد. حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، رویا تیموریان، نیوشا ضیغمی، دانیال عبادی، لعیا زنگنه، مهدی سلوکی، سام درخشانی، علیرضا جلالی تبار، رحیم نوروزی، امیرحسین مدرس، اصغر نقی زاده، علیرضا خطیبی، الناز بهمن زاده، محمد عمرانی، شیما نیکپور، نازآفرین کاظمی، عباس جمشیدی، اشکان اشتیاق، ایمان صفا و (با حضور) ثریا قاسمی و امیر آقایی (در نقش دکتر چمران) بازیگران اصلی این سریال هستند. فاطمه سمرقندی تهیه کنندگی «راستش را بگو» را در 30 قسمت 30 دقیقه‌ای با مشارکت مترو و شبکه اول سیما برعهده دارد.

 

 

سریالهای ماه رمضان,سریال های ماه رمضان 91,فیلم های ماه رمضان

 

راز پنهان- تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «راز پنهان» به کارگردانی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی طی دو روز آینده به پایان می‌رسد و تاکنون حدود پنج قسمت از سریال آماده پخش شده است. داریوش ارجمند در این سریال نقش یک درجه‌دار بازنشسته ارتش به نام ابراهیم احصایی را بازی می‌کند که در اطراف تهران مشغول کشاورزی است. علیرضا جلالی‌تبار نقش فرامرز پسر او را دارد و پروانه معصومی مادر اوست. سعید پورصمیمی (مش قربان)، کامران تفتی (امیرعلی)، الهام حمیدی (ماهرخ، همسر فرامرز)، لادن طباطبایی (هانیه، خواهر امیرعلی)، لیلا بلوکات (ستاره)، کاوه آشنا، حمیدرضا محمدی و محمود عزیزی (پدر ماهرخ) دیگر بازیگران اصلی سریال هستند.این مجموعه مضمونی درام دارد و قصه دو دوست قدیمی را روایت می‌کند که پس از سال‌ها یک بار دیگر طی یک اتفاق همدیگر را پیدا می‌کنند و دیدار آن دو پس از سال‌ها، زمینه‌ساز اتفاقاتی جدید می‌شود. ترانه تیتراژ پایانی این سریال با صدای فرزاد فرزین و شعری از عبدالجبار کاکایی ضبط شده است و ترانه عنوان‌بندی ابتدایی نیز توسط گروهی با همراهی پیام حصیری و بر اساس غزلی از حافظ بزودی ضبط می‌شود.

 

علی نصیریان و آزیتا حاجیان از «رویای گنجشک‌ها» می‌گویند

شبکه دو سیما نیز دو سریال «رویای گنجشک‌ها» راما قویدل و «چمدان» خسرو ملکان را سدر دست انتخاب دارد. قویدل به تازگی مجموعه تلویزیونی «یک لحظه دیرتر» را به روی آنتن این شبکه داشت؛ کارگردانی که پیش از این مجموعه تلویزیونی «گمشده» را به کارگردانی او شاهد بودیم. ملکان را نیز در سینما با فیلم‌هایی چون «تماس»، «طوبی» و این اواخر «مادر زن سلام» می‌شناسند.

 

 

سریالهای ماه رمضان,سریال های ماه رمضان 91,فیلم های ماه رمضان

 

 

رویا گنجشک‌ها- مجموعه تلویزیونی «رویای گنجشک‌ها» به تهیه‌کنندگی رضا جودی اوایل اردیبهشت‌ماه در شمال کشور کلید خورده و تصویربرداری همچنان ادامه دارد.علی نصیریان که تجربه بازی در سریال موفق «میوه ممنوعه» را دارد با سریال «رویای گنجشک‌ها» بار دیگر در شب‌های ماه مبارک رمضان مهمان خانه‌های مردم می‌شود.این بازیگر در سریال «رویای گنجشک‌ها» در نقش «دوست علی» خانه‌اش را به بچه‌های یتیم و بی‌سرپرست اختصاص می‌دهد. آزیتا حاجیان و کوروش تهامی در نقش دو مددکار اجتماعی جلوی دوربین ظاهر می‌شوند. سام درخشانی، مهسا کرامتی و گلاره عباسی از دیگر بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی هستند. «رویای گنجشک‌ها» با محوریت موضوع خانواده و اکرام ایتام یک ملودرام اجتماعی به حساب می‌آید که فرهاد پور سعیدی است نگارش فیلمنامه آن را به عهده دارد.

 

 

سریالهای ماه رمضان,سریال های ماه رمضان 91,فیلم های ماه رمضان

 

 

چمدان- تصویربرداری مجموعه طنز اجتماعی «چمدان» که اردیبهشت سال گذشته در تهران کلید خورده بود پس از یک سال، اردیبهشت امسال به پایان رسید. این سریال به کارگردانی و تهیه‌کنندگی خسرو ملکان با پایان مراحل فنی در 30 قسمت به شبکه دو تحویل داده شد. قصه این مجموعه درباره چمدانی است که گمشده و در هر قسمت دست به دست می‌گردد و به جمع خانواده‌های مختلفی راه پیدا می‌کند. در این مجموعه حسین خواجه‌امیری (ایرج) در مقام خواننده تیتراژ، ترانه‌خوانی را به همراه احسان فدایی برعهده دارد. در سریال چمدان فتحعلی اویسی، اکرم محمدی، هوشنگ توکلی، ارژنگ امیرفضلی، تورج نصر، محسن قاضی‌مرادی ، شیوا خنیاگر، میرطاهر مظلومی، فلور نظری، داریوش اسدزاده، و... بازی دارند.

 

شهرام حقیقت‌دوست و مهرآوه شریفی‌نیا در آرزوی تولد فرزند

 

شبکه سه هم این وظیفه را به منوچهر هادی محول کرده است، کارگردانی که سال گذشته «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» را در جشنواره فیلم فجر داشت و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (یکتا ناصر) را از آن خود کرد.

 

سریالهای ماه رمضان,سریال های ماه رمضان 91,فیلم های ماه رمضان

 


تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی با عنوان «خداحافظ بچه» اول اردیبهشت ماه در بیمارستان طوس آغاز شد و گروه تولید این روزها در ترمینال اتوبوسرانی مشغول ضبط تصاویر هستند. تاکنون بیش از 70 درصد تصویربرداری انجام شده و در حدود نیمی از سریال آماده پخش است. ضمن این‌که به تازگی علی لهراسبی به عنوان خواننده تیتراژ سریال انتخاب شده است. «خداحافظ بچه» داستان مرتضی و لیلا زوج خوشبختی است که در آرزوی تولد فرزند به سر می‌برند، امّا وقوع حادثه‌ای زندگی آرامشان را به هم می‌ریزد. نقش مرتضی را شهرام حقیقت‌دوست بازی می‌کند و مهرآوه شریفی‌نیا در نقش لیلا همسر وی ظاهر شده است. آتیلا پسیانی(خسرو)، بهاره رهنما (نازنین)، مائده طهماسبی (شهناز)، بهنوش بختیاری (گیتی)، مهدی صبایی (احمد)، ناصر گیتی جاه (عباس)، شهین تسلیمی (منی‍ژه، مادر مرتضی) و حدیث میرامینی(رعنا، خواهر لیلا) و پوراندخت مهیمن (خواهر لیلا) از دیگر بازیگرانی هستند که در نقش‌های اصلی این سریال ایفای نقش خواهند کرد.

 

سجاد ابوالحسنی نگارش فیلمنامه «خداحافظ بچه» را به عهده دارد و داود هاشمی تهیه‌کننده سریال است. علیرضا افخمی که در ایام ماه رمضان سال گذشته مجموعه تلویزیونی«پنج کیلومتر تا بهشت» را در همکاری با هاشمی روانه آنتن این شبکه کرده بود به عنوان مشاور پروژه و ناظر کیفی با «خداحافظ بچه» همکاری دارد.

 

بازیگران شناخته شده سینما،تئاتر و تلویزیون در «طهران نو»

در حالی که از سی تیر، ماه رمضان آغاز می‌شود و فرصت چندانی باقی نمانده درباره سریال مناسبتی شبکه تهران هنوز خبری رسمی منتشر نشده و در این خصوص شایعات زیادی شنیده می شود.تنها سریال ماه رمضان این شبکه قرار بود سریال اپیزودیک «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» باشد و باکس اصلی پخش به مسابقات و جنگ‌های شاد اختصاص یابد اما گویا هنوز قطعیت نیافته و مدیر تازه منصوب شده این شبکه به دنبال یافتن گزینه های مناسب تری هست و در این میان زمزمه‌هایی از پخش سریال «طهران نو» نیز شنیده می‌شود.

 

 

سریالهای ماه رمضان,سریال های ماه رمضان 91,فیلم های ماه رمضان

 

 

تصویربرداری سریال «طهران نو» به کارگردانی فرید سجادی‌حسینی و تهیه‌کنندگی علی تقی‌پور 17 آذر ماه سال گذشته با حضور حضور جمع قابل توجهی از بازیگران جوان سینما و تلویزیون کلید خورد و با پایان ضبط تصاویر در خرداداماه امسال تاکنون بیش از  75 درصد صداگذاری و تدوین توسط امین میرشکاری و روزبه فرازمند به پایان رسیده است. در این سریال بازیگرانی چون مهران احمدی، علی سرابی، هومن سیدی، بهروز شعیبی، شقایق دهقان، ندا مقصودی، سمیرا ذکایی، لیندا کیانی، گلاره عباسی، بهناز جعفری، آتنه فقیه نصیری، پوراندخت مهیمن، سوگل طهماسبی، بیژن افشار، الهام کردا بازی می‌کنند. دومین سریال سجادی حسینی پس از «بانو» روایت زندگی کیا مقدم (با بازی علی سرابی) است که پس از 12 سال دوری از وطن و شکست در زندگی زناشویی، برای پیگیری کارهای شخصی به کشور باز می‌گردد، ولی در همان بدو ورود با اتفاقی رو به رو می‌شود که زندگی خودش و بسیاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. فیلمنامه این سریال را امید سهرابی و امیررضا طلاچیان نوشته‌اند... / شبکه ایران