فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سریالهای ماه رمضان



 

 

سریالهای ماه رمضان

 

تلویزیون براساس سنت همیشگی‌اش همه‌‌ساله در كنار برنامه‌های مذهبی ویژه ماه رمضان، سریال‌های داستانی مناسبتی را هم برای ماه مبارك روانه آنتن می‌كند.

این سریال‌ها كه حال و هوایی معنوی دارند، تكمیل‌كننده برنامه‌های مستند و جنگ گونه سیما هستند و مفاهیم اخلاقی و دینی را در قالب داستان‌هایی جذاب و پراوج و فرود به مردم منتقل می‌كنند. امسال شبكه‌های مختلف تلویزیون با 5‌سریال متنوع به استقبال ماه مبارك رمضان می‌روند. هم‌اكنون دست‌اندركاران سریال‌های شبكه‌های مختلف مشغول به پایان رساندن آخرین مراحل تولید مجموعه‌های مناسبتی ماه رمضان هستند.

نكته قابل توجه در كار‌های امسال این است كه بیشتر سریال‌ها در ژانر اجتماعی و دینی تهیه شده و كفه كارهای كمدی سبك‌تر شده است. امسال فقط شبكه تهران اقدام به ساخت سریالی كمدی با عنوان نون و ریحون كرده است.

 

حضور فوتبالیست‌ها در سریال در مسیر زاینده رود

تاكنون تصویربرداری 80 درصد از سریال در‌مسیر زاینده رود ساخته حسن فتحی به پایان رسیده و تدوین همزمان كار در حال انجام است.موضوع ورزشی این سریال باعث شده كه مطبوعات ورزشی نیز به آن توجه زیادی نشان بدهند. حسن فتحی در سریال در مسیر زاینده رود به موضوع دستمزدهای كلان فوتبالیست‌ها و اخلاق ورزشی پرداخته است.

آرش برهانی و كریم باقری 2 بازیكن تیم‌های استقلال و پرسپولیس چند روز پیش در مجموعه تلویزیونی در مسیر زاینده ‌رود جلوی دوربین رفتند. كارگردانی این مجموعه تلویزیونی كه از شبكه یك سیما پخش خواهد شد، به ‌عهده حسن فتحی كارگردان سریال میوه ممنوعه است كه چند سال پیش از شبكه 2 سیما پخش شد.

داستان این سریال مربوط به یك فوتبالیست است كه در سانحه رانندگی موجب مرگ یك مرد می‌شود.در ادامه داستان 6 نفر دیگر از بازیكنان فوتبال به ایفای نقش در سریال «در مسیر زاینده‌رود» پرداختند كه احمد جمشیدیان، وحید شمسایی، مهدی جعفرپور، فرشید طالبی، اسماعیل فرهادی و محمد سلسالی جزو این فوتبالیست‌ها هستند. علیرضا نادری كه پیش از این در مجموعه‌های میوه ممنوعه و اشك‌ها و لبخند‌ها با حسن فتحی همكاری كرده بود، فیلمنامه كار تازه این كارگردان را نوشته و افشین یداللهی ترانه‌ این مجموعه را سروده است.

احسان خواجه امیری هم تیتراژ سریال را با نگاهی به موسیقی سنتی اصفهان ساخته است. در مجموعه در مسیر زاینده‌رود مسعود رایگان، حسین محجوب، مهدی باقربیگی، مهرانه مهین ترابی، اشكان خطیبی، بهنوش طباطبایی، پردیس افكاری، مهرداد ضیایی، هومن برق نورد، افسانه پاكرو و... بازی می‌كنند.

در ساخت این سریال افشین احمدی (مدیر تصویربرداری)، سعید ملكان (طراح چهره‌پردازی)، خسرو كیوانمهر (مدیر صدا)، پیام فروتن (طراح صحنه و لباس)، بابك رضاخانی(تدوین) و مجتبی خادم‌زاده (مدیر برنامه‌ریزی) مشاركت داشته‌اند.

 

سریالهای ماه رمضان

 

ادامه تصویربرداری ملكوت در بیمارستان

سریال «ملكوت» برای گروه فیلم و سریال شبكه 2 سیما در 30 قسمت 30 دقیقه‌ای تهیه می‌شود.

13 قسمت از سریال «ملكوت» به كارگردانی محمدرضا آهنج آماده پخش شده و تصویربرداری بقیه قسمت‌های آن در حال انجام است. محسن شایان‌فر،‌ تهیه‌كننده این سریال در گفتگو با روزنامه جام‌جم از اتمام 70 درصد تصویربرداری كار خبر داد و گفت: گروه تصویربرداری هم‌اكنون در لوكیشن بیمارستانی در خیابان صیادشیرازی مشغول به كار هستند. این سریال به زندگی مردی متمول به نام حاج فتاح می‌پردازد كه در ابتدای ماه مبارك بر اثر سانحه‌ای به بیمارستان منتقل می‌شود.

محمدرضا شریفی‌نیا، احمد نجفی، رضا رویگری، علی دهكردی، كوروش تهامی، نیما شاهرخ‌شاهی، آهو خردمند، پروانه معصومی، منوچهر آذری، ایرج نوذری بازیگرانی هستند كه در این سریال دیده خواهند شد.

برخی از دست‌اندركاران این سریال عبارتند از: احمدرضا معتمدی(نویسنده)، فرشاد گل‌سفیدی (مدیرتصویربرداری)، مهدی بدرلو (مدیرتولید)، سیدحسین عالی‌نژاد (طراح صحنه و لباس) و داوود یارندپور (‌هماهنگی تولید و روابط عمومی).

 

 

فاصله گرفتن شبكه 3 از ژانر كمدی

شبكه 3 سیما پس از پایان یافتن سریال فاصله‌ها، با مجموعه داستانی جراحت مهمان خانه‌های مردم می‌شود.

سریال جراحت به كارگردانی محمدمهدی عسگرپور هم‌اكنون آخرین روزهای ضبط را سپری می‌كند و احتمالا همزمان با آغاز ماه رمضان تصویربرداری آن به اتمام می‌رسد. گروه تصویربرداری كه بتازگی از شمال كشور بازگشته اند هم‌اكنون در شهر مقدس قم مشغول كار هستند.

جراحت در 27 قسمت 35 دقیقه‌ای تولید می‌شود و بازیگرانی مثل امین تارخ، علی عمرانی، آتنه فقیه‌نصیری، مهوش صبركن، رامین راستاد، لیلا بلوكات، هستی مهدوی‌فر، یاسر جعفری، میلیشیا مهدی‌نژاد، كریم اكبری‌مباركه و گیتی قاسمی در آن حضور دارند.داستان این سریال درباره لطیفه، مادر 75 ساله‌ای است كه با 2 پسرش با نام‌های بزرگ و اسماعیل زندگی می‌كند.

این دو برادر از بچگی پدرشان را از دست داده‌اند و با سرپرستی مادر مهربان و دلسوزشان بزرگ شده‌اند. حالا هم خانواده و بچه‌های خیلی خوبی دارند، ولی یك مساله ساده، زندگی آنها را در آستانه از ‌هم پاشیدگی قرار می‌دهد. از خلاصه داستان سریال جراحت كاملا پیداست كه حال و هوایی اجتماعی و تراژیك دارد و شبكه 3 از فضای فیلم‌های كمدی سال‌های پیش فاصله گرفته است.در ساخت این سریال عواملی همچون سیدحسین یعقوبی(مدیر تولید)، رضا شیخی(مدیر تصویربرداری)، عباس رستگارپور(صدابردار)، سعید آهنگرانی(طراح صحنه و لباس)، حسین صالحیان(طراح چهره‌پردازی) و مهدی دلخواسته (عكاس) همكاری كرده‌اند.

 

 

2 سریال شبكه تهران برای قبل و بعد از افطار

شبكه تهران برای شب‌های ماه رمضان 2 سریال در نظر گرفته است. اولی سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» است كه قبل از اذان مغرب پخش می‌شود و نام دومی «نون و ریحون» است كه هر شب ساعت 10/23 روی آنتن می‌رود.

«شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» به تهیه‌كنندگی اكبر تحویلیان سریالی است كه سال گذشته نیز شاهد پخش آن بودیم. این سریال در گروه فیلم و سریال شبكه تهران در 90 قسمت تهیه شده كه 30 اپیزود آن به صورت شبانه در شب‌های ماه رمضان پخش می‌شود. از این 30 اپیزود، 10 اپیزود آن تكراری است و 20 اپیزود جدید با نام‌های باقیمانده روز، دستبرد، حرف مردم، حامی، دست شیطان، به سوی خورشید، نور در تاریكی، تقدیر و... روی آنتن می‌رود.

تصویربرداری اپیزود «راز» به كارگردانی احمد معظمی از مجموعه 90 قسمتی «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»

چند روز گذشته با ضبط صحنه‌های داخلی در ساختمان روزنامه اطلاعات جلوی دوربین رفت.

در این مجموعه سعی شده از داستان‌های واقعی كه ممكن است برای هریك از افراد جامعه اتفاق بیفتد، استفاده شود.

نگاه در این مجموعه به این سمت و سو است كه نشان دهد وقایعی كه برای افراد اتفاق می‌افتد، بازتاب رفتار و اعمال افراد در گذشته و هشداری برای زندگی آینده است وسعی شده تلنگری به بیننده زده شود تا در اعمال و رفتارش دقت نظر بیشتری داشته باشد. كارگردانی دیگر سریال شبكه تهران را فرزاد موتمن به عهده گرفته است.

جدیدترین خبر درباره سریال فرزاد موتمن این است كه نام آن به «نون و ریحون» تغییر پیدا كرده است. نام قبلی این مجموعه «از پذیرفتن خانواده معذوریم» بود كه احتمالا به دلیل طولانی بودن كمی كوتاه‌تر شده است.

باتوجه به این كه اتفاقات داستان در یك سفره‌خانه سنتی رخ می‌دهد هر دو نام می‌تواند بیانگر مضمون سریال باشد.

این مجموعه، داستان 5 دوست است كه با یكدیگر یك حمام را به سفره‌خانه سنتی تبدیل می‌كنند، ولی اتفاقاتی رخ می‌دهد كه تصمیم می‌گیرند دیگر ازدواج نكنند.

در نخستین تجربه سریال‌سازی فرزاد مؤتمن، بازیگرانی چون برزو ارجمند، علی قربانزاده، امیرحسین رستمی، رضا داوودنژاد، مهران رنجبر، شبنم قلی‌خانی، بهنوش بختیاری، بیتا سحرخیز، ملیكا شریفی‌نیا، گلاره عباسی، پرستو صالحی و داریوش كاردان حضور دارند. تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی در سفره‌خانه‌ای در خیابان مازندران ادامه دارد و شقایق دهقان و مائده طهماسبی آخرین بازیگرانی هستند كه به این مجموعه مناسبتی پیوسته‌اند.

 

سریالهای ماه رمضان

 

 

نون و ریحون تنها سریال كمدی امسال ماه رمضان است.در ساخت این سریال عواملی چون امیر كریمی(مدیر تصویربرداری)، هادی پویان (تصویربردار)، حسین غفاری (صدابردار)، مهدی بداغی(طراح صحنه)، رعنا امینی(طراح لباس)، دانیال حقیقت(طراح چهره‌پردازی) و محمدصادق آذین(مدیر تولید) حضور دارند.


ویدیو مرتبط :
نظر مردم راجع به سریالهای رمضان 94

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز پخش سریالهای تلویزیونی ماه رمضان از فردا



اخبار , اخبار فرهنگی,سریال های ماه رمضان,زمان پخش سریال های ماه رمضان

 

اخبار فرهنگی - آغاز پخش سریالهای تلویزیونی ماه رمضان از فردا

پخش هر چهار سریال‌ رمضانی‌ تلویزیون، از یکشنبه (هشتم تیر ماه) آغاز می‌شود.

اولین سریالی که در شب‌های رمضان به روی آنتن می‌رود، سریال شبکه دو سیماست که پیش از افطار پخش می‌شود.

با فاصله سه ساعت از پخش اولین سریال، تلویزیون پخش دومین سریال ماه رمضانی‌اش را آغاز می‌کند که از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. هر چند این سریال در برخی شب‌ها به دلیل همزمان شدن با پخش بازی‌های جام‌جهانی در ساعتی متفاوت از زمان معمول تعیین شده، پخش خواهد شد.

در ادامه‌ی پخش سریال شبکه‌ی سه، شبکه‌های یک و تهران به ترتیب سریال‌های رمضانی خود را هر شب به روی آنتن می‌برند.

در میان سریال‌های انتخابی برای رمضان 93، «هفت سنگ» تنها سریال طنزی است که به چشم می‌خورد همچنین سه سریال «شاید برای شما اتفاق بیفتد»، «فاخته» و «هفت سنگ» اپیزودیک هستند.

***

«فاخته» عنوان سریال رمضانی شبکه دو سیماست که در گروه کودک و نوجوان ساخته شده است. کارگردان این سریال محمود معظمی است و از یکشنبه ساعت 18 پیش از زمان افطار به روی آنتن می‌رود؛ ضمن اینکه این مجموعه در شب‌های قدر به مدت چند شب قطع می‌شود و سریالی مناسبتی با عنوان «کیفر» که ویژه شب‌های قدر ساخته شده است، به پخش می‌رسد.

ثریا قاسمی، فرخ نعمتی، کمند امیرسلیمانی، عبدالرضا اکبری، شهرام عبدلی، فریبا نادری و... از بازیگران سریال «فاخته» هستند.

***

 

دومین سریالی که در شب‌های ماه رمضان از تلویزیون پخش می‌شود، سریال طنز «هفت سنگ» به کارگردانی علیرضا بذرافشان است که ساعت 21 پخش می‌شود؛ این مجموعه از یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری ساعت 22 و30 دقیقه به روی آنتن شبکه سه می‌رود و پس از آن هرشب ساعت 21 پخش خواهد شد.

از بازیگران اصلی این سریال طنز می‌توان به مهدی سلطانی، بهنام تشکر، الهام پاوه‌نژاد، سعید پورحسینی، شبنم مقدمی، فرناز رهنما و عزت‌الله مهرآوران اشاره کرد.

همچنین «دیگری» عنوان سریال مناسبتی ویژه شب‌های قدر شبکه سه سیماست که قرار است در ایام شب های قدر جایگزین «هفت سنگ» شود.

***

«مدینه» سیروس مقدم سومین سریالی است که قرار است هرشب ساعت 22 و 30 دقیقه از شبکه اول به روی آنتن برود.

پخش سریال سیروس مقدم در شب‌های قدر هم ادامه دارد. «مدینه» با بازی پریوش نظریه، مهدی سلطانی، مهرداد ضیایی، آتیلا پسیانی، رضا رویگری، شبنم مقدمی، مهرداد صدیقیان و ...همراه است.


***


«شاید برای شماهم اتفاق بیفتد» عنوان آخرین سریال ماه رمضانی تلویزیون است که ویژه ماه رمضان تولید شده است.

این مجموعه اپیزودیک از فردا شب ساعت 23 از شبکه تهران پخش می‌شود. 14 قسمت از سریال «شاید برای شماهم اتفاق بیفتد» برای ماه رمضان تولید شده است وقرار است مابقی شب‌ها تکرار قسمت‌های قبلی این مجموعه به روی آنتن برود.

اخبار فرهنگی - ایسنا