فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سرنوشت مجری های محبوب و حاشیه ساز سیما



سرنوشت مجری های محبوب و حاشیه ساز سیما

 

روزگارنو: «قربانی شدن کیفیت برنامه های تلویزیونی و سیاست کمیت گرای صدا و سیما، تک صدایی و یک جانبه گرایی این رسانه و عدم توجه به انعکاس واقعی خواسته های مردم و ...» این جمله را می توانید با انتقادهای تندتری ادامه بدهید تا کمی به متن انصراف محمود شهریاری از اجرای «جشن رمضان» نزدیک شوید!

 

شهریاری آخرین نمونه از لیست مجری هایی است که دومینوی حذف اجباری و اختیاری آنها از تلویزیون از چند سال پیش شروع شده و هنوز ادامه دارد. اینجا مروری کرده ایم بر مجری هایی که با اتفاقات و دلایل عجیب و غریب و حواشی قید اجرا را در تلویزیون زده اند.

آنها را یا دیگر به تلویزیون راه نداده اند یا اگر هم رفته اند، یک حضور کوتاه مدت و در برنامه های خاص بوده مثل ویژه برنامه های نوروزی، وقتی که کلا همه فتیله ها در صدا و سیما را کمی پایین تر می کشند...

 

 

مجری های تلویزیون, اخبار فرهنگی,

 

محمدرضا شهیدی فرد

سن: 42

سال حذف: 90

شهیدی فرد در سال 1368 پس از قبولی در دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر به تهران آمد و در گروه های ادب و هنر و اجتماعی رادیو همکاری کرد. فعالیتش در تلویزیون را در سال 1370 و با برنامه «تا هشت و نیم» شروع کرد. «مردم ایران سلام» از دیگر برنامه های تلویزیون بود که تهیه کنندگی، کارگردانی و اجرای زنده آن هم برعهده خودش بود. این برنامه که از سال 1385 به مدت 20 ماه پخش شد، حسابی گل کرد.

برنامه بعدی او در تلویزیون که پخش آن در تابستان 1390 از شبکه یک شروع شد با نام «پارک ملت» بود که تهیه کنندگی و اجرای زنده آن را هم باز خودش برعهده داشت. برنامه شهیدی فرد هم در روزهای انتخابات مجلس و بعد از دعوت چند چهره سیاسی مثل عماد افروغ و بازتاب اظهارات آنها تعطیل شد. هر چند وقت یک بار خبرهایی درباره شروع این برنامه منتشر می شود اما خبری از خود شهیدی فر نیست.

 

 

 

مجری های تلویزیون, اخبار فرهنگی,

 

فرزاد حسنی

سن:35

سال حذف: 86

پخش یک گفت و گوی زنده تلویزیونی میان مجری برنامه «کوله پشتی» با احمدرضا رادان، رئیس وقت پلیس تهران درباره طرح ارتقای امنیت اجتماعی نیروی انتظامی واکنش های گسترده ای داشت.

این برنامه واکنش هر دو گروه طرفداران طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مخالفان این طرح را در پی داشت. در آخرین واکنش ها، مدیر اجتماعی

شبکه سوم سیما، فضل الله شریعت پناهی در گفت و گو با رسانه های داخلی گفته است: «از سوی مسئولان صدا و سیما به فرزاد حسنی تذکر داده شد و خودش هم فهمید که پا روی خط قرمزهایی گذاشته است.»

سر و کله فرزاد حسنی بعد از آن ماجرا فقط در شب سال تحویل پیدا شد. او این روزها بیشتر در دنیای بازیگری پرسه می زند و البته هنوز در رادیو اجرا دارد.

 

 

مجری های تلویزیون, اخبار فرهنگی,

 

احسان علیخانی

سن: 33

سال حذف: 91

برنامه پرمخاطب «ماه عسل» که از چند سال پیش پای ثابت برنامه های ماه مبارک رمضان شبکه سوم شد، در سال 90 علیخانی اجرا و همزمان تهیه کنندگی برنامه را برعهده گرفت و ماه عسلی روانه آنتن کرد که پختگی او در طراحی برنامه و اجرا، آن را جزو موفق ترین آثار رمضانی تلویزیون در سال گذشته قرار داد اما برنامه او در نوروز امسال که با پوشش های کمتر دیده شده مهمانان زن همراه بود از یک طرف و بخشنامه اخیر سینما مبنی بر جدایی مجری زن و مرد در برنامه ها و الزام گفت و گوی مهمانان و مجریان هم جنس با هم عملا وجود برنامه ای چون «ماه عسل» را نقض می کند. علیخانی این روزها مشغول تهیه کنندگی است و دیگر در رادیو جوان هم برنامه ای ندارد.


 

مجری های تلویزیون, اخبار فرهنگی,

 

داریوش فرضیایی

سن: 36

سال حذف: 90

سال 78 با مجموعه «تورنگ و پورنگ» بین بچه ها چهره شد و پس از آن با اجرای برنامه کودک و نوجوان و با نام «عمو پورنگ» بین مخاطبان کودک و بزرگسال محبوب شد. از دیگر کارهای فرضیایی می توان به «شبکه بی طرف»، «یکی و تکی»، «باز باران با طراوت» و ... اشاره کرد.

پیوستن «امیرمحمد» به او حسابی او را معروف کرد و مدت ها برنامه اش انتخاب اول کودکان و نوجوانان بود. حالا او دیگر در شبکه یک برنامه ای اجرا نمی کند. خودش گفته بود نمی خواهد تکراری شود اما درباره عمو پورنگ هم شایعاتی منتشر شد. هر چه بود حالا مجموعه تصویری کارهایش را می توان در بقالی ها پیدا کرد.

 

 

مجری های تلویزیون, اخبار فرهنگی,

 

محمود شهریاری

سن: 54

سال حذف: 91

نزدیک به یک هفته پس از انتشار واکنش مدیر شبکه تهران به سوال نامتعارف محمود شهریاری در یک برنامه زنده و «غیرقابل دفاع» خواندن آن، این مجری از انصراف از اجرای «جشن رمضان» در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد.

شهریاری در این یادداشت دلایل انصراف خود را «قربانی شدن کیفیت برنامه های تلویزیونی و سیاست کمیت گرای صدا و سیما، تک صدایی و یک جانبه گرایی این رسانه و عدم توجه به انعکاس واقعی خواسته های مردم و همینطور نبود صداقت برنامه ها با مخاطبان و سردرگمی اصول نظارت و خطوط قرمز و ضعف برنامه ها اعلام کرده است.

شهریاری که در سال های دور حاشیه هایی هم داشت انگار در همه این سال ها از سوی مسئولان صدا و سیما حمایت شده اما این بار ورق برگشته و با این اظهارات تند و تیز، دیدن محمود شهریاری در سیما چیزی شبیه دیدن پشت گوش بدون استفاده از آینه است!

 

 

مجری های تلویزیون, اخبار فرهنگی,

 

محمد صالح اعلا

سن: 60

سال حذف: 89

«دو قدم مانده به صبح» برنامه ای شبانه بود که از شبکه چهار پخش می شد. محمد صالح اعلا مجری و مشاور کارگردان این برنامه بود که هر شب به جز پنجشنبه و جمعه شب ها پخش می شد.

در این برنامه شخصیت های فرهنگی و هنری و علمی مثل «فریدون جیرانی، رشید کاکاوند و عیسی جلالی» در رشته ای تخصصی مجری- کارشناس بودند. از 17 آبان 1389 دیگر بنرامه ای با نام «دو قدم مانده به صبح» وجود نداشت و «دور میز شب» روی آنتن می رفت. همزمان با پخش این برنامه ها، روزنامه کیهان علیه او مطالبی به اصطلاح افشاگرایانه نوشت و بعد از آن کسی سر و کله صالح علاء را در تلویزیون ندید.

 

 

مجری های تلویزیون, اخبار فرهنگی,

 

رضا رشیدپور

سن: 37

سال حذف: 89

«مثلث شیشه ای»، «شب شیشه ای»، «عبور شیشه ای» و «مثلث» از موفق ترین برنامه هایی بودند که او در شبکه تهران اجرا کرد. آخرین برنامه او در اولین قسمت هایی که روی آنتن رفت توقیف شد و سر و کله رشید پور هم بعد از آن دیگر در تلویزیون پیدا نشد.

رشیدپور که قبلش در چند فیلم سینمایی مثل بی پولی و سوپراستار بازی کرده بود، بیشتر در سینما ظاهر شد و در فیلم های شیش و بش و در امتداد شهر بازی کرد. با راه افتادن شبکه ماهواره ای ایرانیان که اولین شبکه مجاز ماهواره ای ایران لقب گرفته بود، اصلی ترین مجری اش شد اما یکی دو ماه پیش فعالیت های این شبکه هم تمام شد و رشیدپور فعلا جایی آفتابی نشده.

منبع: مجله یکشنبه


ویدیو مرتبط :
آخرین سلام یک مجری محبوب در برنامه ای محبوب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عاقبت مجری محبوب اما فراری صدا و سیما


خیلی دور نبود. زمانی که شبکه 5 تلویزیون یا همان شبکه تهران چنان تلویزیون را قبضه کرده بود که مردم دیگر استان‌ها حسرت ندیدنش را می‌خوردند و یکی از عوامل این محبوبیت چیزی نبود جز حضور یک مجری سر زنده و شوخ طبع که یک تنه تمام مخاطبان تهرانی را جذب خودش کرده بود.

خبرگزاری ایسنا: خیلی دور نبود. زمانی که شبکه 5 تلویزیون یا همان شبکه تهران چنان تلویزیون را قبضه کرده بود که مردم دیگر استان‌ها حسرت ندیدنش را می‌خوردند و یکی از عوامل این محبوبیت چیزی نبود جز حضور یک مجری سر زنده و شوخ طبع که یک تنه تمام مخاطبان تهرانی را جذب خودش کرده بود.

 مثلث آنلاین در ادامه نوشت: سید محمد حسینی طباطبایی ۱۴ خرداد ۱۳۴۸ در فیروزکوه متولد شد. وی از ابتدای شروع به کار شبکه تهران تا سال 1384 مجری تلویزیونی این شبکه بود که برنامه‌های او خصوصا با سید کاظم احمدزاده محبوبترین مجری صداوسیما چه بر سر خودش آورد؟ هواداران فراوان زیادی داشت. او اولین مجری صدا وسیما بود فضای اجرای خودش را از قالب خشک و جدی خارج کرد و اغلب در برنامه‌های خودش آواز می‌خواند و مردم نیز به واسطه این سبک جدید و شاد او را دوست داشتد.



حسینی در دهه هشتاد عملا سوپر استار اجرا بود و حضورش در هر برنامه‌ای تضمین پربیننده شدن آن را به همراه داشت. از شوهای تلویزیونی و مناسبتی گرفته تا مسابقات حضوری و تلفنی، همه و همه به واسطه وجود این پدیده فیروزکوهی دیده می‌شدند. آن روزها نه احسان علیخانی و فرزاد حسنی بودند و نه علی ضیا و محمد سلوکی. بنابراین سید محمد آنقدر رشد کرد که دیگر اجرای مهمترین برنامه‌های تلویزیونی نظیر جشن رمضان را به او می‌سپردند.در اولین سال روی کار آمدن دولت نهم به ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، خیلی بی‌سروصدا از ایران رفت و مدتی از او هیچ خبری نبود. ابتدا در دوبی کوشید که در اولین شبکه خصوصی مجاز ایران، مجری اول باشد اما آن شبکه راه نیفتاد و او ناراضی و سرخورده به آمریکا رفت تا بخت خودش را آنجا بیازماید.



در آمریکا مدتی به عنوان شومن مشغول به فعالیت بود، پس از آنکه تاریخ مصرفش در تلویزیون‌های ماهواره‌ای به سر رسید در رسانه‌های سیاسی با رویکردهای تند علیه ایران ظاهر شد. از آنجا که وی چندین سال در ایران به عنوان شومن فعالیت داشت و از محبوبیت نسبی برخوردار بود از او دعوت به عمل آوردند تا هم در صدای آمریکا و هم در تلویزیون پارس برنامه اجرا کند. پس از آنکه رسانه‌های ضدانقلاب از او بهره‌برداری کردند، دیگر خبری از او در آن رسانه‌ها نبود.

او امروز کم‌کار است و به غیر از یک تئاتر درجه سوم که با همکاری مینا لاکانی به روی صحنه برده، فعالیت دیگری ندارد. گاهی در فیسبوک ایده سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران را مطرح می‌کند و گاهی هم به مقدسات مردم توهین می‌کند اما تنها چیزی که عایدش شد یک خاطره غبار گرفته و کمرنگ در ذهن مردم است که هنوز هم گاهی او را به واسطه جشن رمضان و کاظم احمد‌زاده به یاد می‌آورند نه حرف‌هایی که زد و احتمالا در آینده خواهد زد.