فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سجده حسین علیزاده به استاد صبا


یازدهمین نشست نقد و بررسی موسیقی شهرکتاب، 12 شهریورماه، اختصاص به نقد و بررسی آثار حسین علیزاده داشت.

«حسین علیزاده» در نشست نقد و بررسی آثارش گفت: یکی از سازنده‌ترین بحث‌ها در زمینه موسیقی، بحث موجود بین اهالی موسیقی و روشنفکران است، اما متاسفانه جامعه روشنفکری ما در این زمینه بسیار فقیر است. این فقر از آن جهت اهمیت دارد که فرد روشنفکر، نیاز بیشتری به فرهنگ دارد، اما در زمینه موسیقی، شنونده خوبی ندارد.

وی، اثر هنری را اثری دانست که جامعه نسبت به آن آگاه باشد و توضیح داد: اثر هنری زمانی اثر هنری محسوب می‌شود که جامعه نسبت به آن آگاه باشد. هرچه سطح آگاهی جامعه بیشتر باشد، هنرمند متعهد هم بیشتر سر ذوق می‌آید و کار می‌کند و هم پویاتر می‌شود. در واقع هنر برای جامعه‌ای با تمام روابط انسانی‌اش ساخته می‌شود و با توجه به روابط انسانی موجود در آن است که اثر هنری به وجود می‌آید.



ویدیو مرتبط :
حسین علیزاده، صبا علیزاده و بهنام سامانی – کنسرت مادرید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر استاد شجریان درباره اقدام حسین علیزاده


محمدرضا شجریان در واکنش به امتناع حسین علیزاده از دریافت نشان شوالیه، گفت: نگرفتن نشان شوالیه از طرف حسین علیزاده، اعتراض به «بادمجان دور قاب‌چین»هایی است که نام این نشان‌ها را پیشوند نام هنرمند مورد علاقه‌شان می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: محمدرضا شجریان در واکنش به امتناع حسین علیزاده از دریافت نشان شوالیه، گفت: نگرفتن نشان شوالیه از طرف حسین علیزاده، اعتراض به «بادمجان دور قاب‌چین»هایی است که نام این نشان‌ها را پیشوند نام هنرمند مورد علاقه‌شان می‌کنند.

محمدرضا شجریان متنی را بدین شرح در صفحه شخصی خود قرار داده است:

«با خوشحالی به حسین علیزاده تبریک می‌گویم که ضمن سپاس و احترام به دولت فرانسه از دریافت نشان شوالیه رسماً پوزش خواست. پوزش‌خواهی او از جنبه اعتراض به دولت فرانسه نبود بلکه اعتراض به رفتار و گفتار کسانی از خودمان بود که از این نشان‌ها استفاده نابجا کردند و می‌کنند.

منظورم خود شخصیت‌های دریافت‌کننده نشان و مدال نیست بلکه بادمجان دور قابچینهایی‌ست که نام این نشان‌ها را پیشوند نام هنرمند مورد علاقه‌شان می‌کنند. نمونه دیگری هم اغلب سازمان‌های تبلیغاتی برای موفقیت در کسب درآمد بیشتر یک شرکت تولیدکننده و یا برگزار کننده کنسرت‌ها برای پر کردن سالن‌های کنسرت پیشوندهایی به نام هنرمند و یا گروه هنری اضافه می‌کنند که مفهوم آن هیچ مناسبتی با کاری که آن هنرمند یا گروه انجام می‌دهند ندارد و گاه خنده‌آور است. این نابجاگویی‌هاست که نشان‌ها و مدال‌ها را بی‌اعتبار می‌کند.

حسین علیزاده خواست این موقعیت را از آنان بگیرد که دستاوردی برای اضافه کردن واژه‌های بی‌ربط با هنرش، به نامش نباشد.

حسین علیزاده پیشوند و پسوند نیاز ندارد، با سپاس از دولتمردان فرانسه که به نویسندگان، دانشمندان، هنرمندان و شخصیت‌های فرهنگی ادبی و هنری ایران توجه خاص دارند.

محمدرضا شجریان آذر 1393 »