فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ستارگان سینما که سراغ خوانندگی رفتند



اخبار,اخبار فرهنگی,مهران مدیری

 

اخبار فرهنگی - ستارگان سینما که سراغ خوانندگی رفتند / از نوای خوش مهران مدیری تا انتقاد به آلبوم بهرام رادان

تجربه عرصه‌های مختلف هنری یکی از کارهای مرسوم بازیگران در این سال‌هاست، از جمله این تجربه‌ها حضور بازیگران در دنیای خوانندگی و موسیقی است.

 خبر ورود جدی محمدرضا فروتن به دنیای خوانندگی با انتشار آلبومی که پاییز امسال به بازار می‌آید، خاطره بازیگران دیگری که عرصه خوانندگی را تجربه کرده بودند زنده کرد؛ بازیگرانی که گاه آلبوم‌ها و یا تک آهنگ‌هایشان با استقبال گسترده مخاطبان روبرو می‌شد و گروهی هم به طور کامل شکست را در این زمینه تجربه می‌کردند.

از جمله بازیگرانی که سراغ خوانندگی رفته‌اند و آلبومی منتشر کرده‌اند می‌توان به مهران مدیری، بهرام رادان، حامد بهداد و شهاب حسینی اشاره کرد. علاوه بر این‌ها امین حیایی، حمید گودرزی، امین زندگی و امیرحسین مدرس، محمدرضا هدایتی، هم تجربیاتی در این عرصه دارند. و حالا نوبت فروتن است که با انتشار آلبوم موسیقی‌اش خود را در معرض اظهارنظرهای منتقدان عرصه موسیقی قرار دهد.

مهران مدیری
یکی از موفق‌ترین خواننده - بازیگران، مهران مدیری است. او البته وارد هر عرصه‌ای که شده، کمتر پیش آمده که ناموفق باشد،‌ چه وقتی برای تلویزیون در آیتم‌های کوتاه بازی می‌کرد و چه زمانی که سریال‌های شبانه برای شبکه 3 می‌ساخت و چه وقتی پشت دوربین مجموعه‌های مناسبتی نوروزی قرار می‌گرفت و چه در این سال‌ها که مجموعه‌هایش را برای شبکه نمایش خانگی کارگردانی می‌کند. مدیری در فیلم‌های سینمایی نیز حضوری نسبتا موفق داشته است. عملا می‌توان گفت کارهای مدیری هیچ‌گاه به طور کامل شکست نمی‌خورند، گاهی خیلی موفق‌اند، گاهی کمتر و این نتیجه‌ای است که تصور می‌شود در دیدگاه موافقان و مخالفانش مشترک باشد.

یکی از تجربیات مدیری در این سال‌ها که البته از وجه تجربه و گذشته به عنوان یکی از فعالیت‌های همیشگی این هنرمند محسوب می‌شود، خوانندگی است. او آلبوم «از روی سادگی» طی همکاری با زنده‌یاد بابک بیات و فردین خلعتبری در سال 1379 عرضه کرد و همچنین در زمینه خوانندگی، کاستی برای کودکان به کارگرانی بهروز غریب‌پور، دکلمه کاست «دلتنگی‌ها» در سال 1378، خوانندگی تیتراژ سریال‌های «هم‌نفس»، «مهر و ماه»، «شب‌های برره»، «باغ مظفر» و «قهوه تلخ» را در کارنامه دارد و همچنین در آلبوم «دارکوب» گروهی با همین نام، یک تک آهنگ را اجرا کرده است.

محبوبیت صدای مدیری به اندازه‌ای است که لینک دانلود اجرای او روی تیتراژ مجموعه‌هایش در فضای مجازی با مراجعه‌کنندگان بالایی مواجه می‌شود.

بهرام رادان
با وجود آنکه یافتن فیلمی پرفروش در کارنامه کاری بهرام رادان کار ساده‌ای نیست، اما همچنان او در میان ستارگان سینمای ایران جای دارد. رادان در سال 1391 دست به تجربه‌ای جدید زد، یک آلبوم موسیقی با عنوان «روی دیگر» از این بازیگر منتشر شد؛ «روی دیگر» وجهی دیگر از علاقمندی‌های بازیگر شناخته شده سینما را نشان داد. این آلبوم هرچند که با برخی حاشیه‌سازی‌ها روبرو شد و تعابیر مختلفی از آن به عمل آمد، اما از نگاه برخی منتقدان و کارشناسان حوزه موسیقی نیز به صورت فنی مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت.

مهدی رفعتی یک کارشناس ارشد و مدرس موسیقی همان سال در نقدی که برای سایت موسیقی ما نوشت، بعد از بیان برخی نکات علمی در زمینه موسیقی در مورد خواندن رادان در این آلبوم نوشت: «تنظیم قطعات با دقت و سلیقه انجام شده است و نمی‌توان به آن خرده گرفت اما در بخش آهنگسازی چه از حیث نوشتن ملودی‌ها و چه از نظر انتخاب گام مناسب برای خواننده اثر دچار ضعف است. چرا که در قطعاتی که بیشتر ملودی مطرح بوده مانند قطعه ماه سیاه کوچولو، یا تو رفتی کنترل نت‌هایی که در قفسه سینه بیشتر تاثیر دارند و خواننده باید کوک این نت‌ها را در سینه خود کنترل کند، به دلیل دقت نکردن آهنگساز، در انتخاب گام دچار مشکل شده، چه بسا اگر همین آهنگ هانیم یا یک پرده بالا‌تر نوشته می‌شدند از محدوده صدایی خواننده خارج نبود. اما کنترل کوک برای خواننده آسان‌تر می‌شد یعنی نت‌های بم به نوعی از نظر کوک درست شنیده نمی‌شوند و در بسیاری از قطعات کوک آن کلمه خارج است و این دقت آهنگساز را می‌طلبد.»

نگاه تحلیلی دیگری هم به این آلبوم از سوی ابوالحسن مختاباد صورت گرفت و او هم نوشت: «...امكان دارد كار آقای رادان برای برخی جوانان در لحظاتی خاص جذاب باشد، به‌خصوص آنانی كه در لحظاتی تعیین‌كننده از زندگی‌اند و ساعاتی خاص و منحصربه‌فرد را در زندگی خود تجربه می‌كنند، (مثل عروسی‌ها و عقد‌ها یا نخستین آشنایی‌ها و دوستی‌ها و قهر و آشتی‌ها) اما اینكه این اثر بتواند روی نسل‌های بعد هم تاثیر بگذارد و به كاری ماندگار تبدیل شود، طبیعی است كه چنین نخواهد شد. دلیل هم این است كه ذات كار ارتفاعی ندارد بلكه تنها در پیوند با برخی عوامل بیرون‌موسیقایی تداعی‌گر برخی لحظات و خاطرات می‌شود. صدای آقای رادان شخصیت مستقلی ندارد. شخصیت مستقل یعنی اینكه شناسنامه و مهر و تمبر خاص خودش را داشته باشد...»

بهرام رادان پیش از آنکه سراغ خوانندگی برود، برای بازی در فیلم سینمایی «گاوخونی» به کارگردانی بهروز افخمی، تمرین بیان طولانی‌مدت داشت. او در این فیلم داستان جعفر مدرس صادقی را باید می‌خواند و تمام طول فیلم غیر از 15 دقیقه پایانی نریشنی با صدای رادان پخش می‌شد. تفاوت صدای رادن بعد از آن فیلم در حضورهای بعدی‌اش در سینما واضح بود. بعد از این تجربیات رادان در نسخه‌ای از فیلم «سنتوری» ترانه‌هایی که محسن چاووشی خوانده بود دوباره اجرا کرد. البته در نسخه‌ای که به صورت غیرمجاز از این فیلم در سطح شهر پخش شد، خواننده قطعات محسن چاووشی بود.

با وجود تجربیاتی که رادان در زمینه خوانندگی داشت، پس از «روی دیگر»، فعلا دیگر سراغ خوانندگی نیامده است.

شهاب حسینی
شاید شهاب حسینی چندان از اینکه او را به عنوان خواننده به خاطر آورند، رضایت نداشته باشد و به وضوح در پانزدهمین جشن سینمای ایران این نظر خود را به دیگران القا کند، اما سابقه او در زمینه خوانندگی باقی است و اتفاقا در این عرصه علاقمندان و دوستدارانی هم دارد.

حسینی با گروه «هفت» همکار داشت، گروهی که امیرحسین مدرس، حمید گودرزی و امین زندگانی هم در آن عضویت داشتند. حسینی در آلبوم یک و دو این گروه دکلمه کرده و درآلبوم سه و چهار خوانندگی کرده است.

حامد بهداد
نخستین بار حامد بهداد با خواندن تیتراژ سریال تلویزیونی «غریبه» خوانندگی را تجربه کرد و در ادامه به صورت جدی‌تر وارد این عرصه شد. او با گروه دارکوب همکاری داشت و همچنین با رضا یزدانی نیز در آلبوم «ساعت 25» همکاری کرده بود. بهداد به عنوان خواننده نتوانسته به میزان محبوبیتش در زمینه بازیگری دست پیدا کند، اما حضورش در این عرصه هم برای او واکنش‌هایی مثبت به همراه داشته است.

محمدرضا فروتن
تازه‌ترین خبرها حکایت از آن دارد که پاییز امسال، محمدرضا فروتن نخستین آلبوم موسیقی خود را منتشر می‌کند. او اواخر سال ۹۰ کار بر روی این آلبوم را آغاز کرد و این آلبوم مهر یا آبان ۹۳ منتشر خواهد شد.

این آلبوم هشت قطعه دارد و ترانه‌های آن را افشین یداللهی سروده است. ترانه‌هایی با مضامین عاشقانه که بابک زرین آهنگسازی آن را برعهده داشته و به صورت ارکسترال کار شده است. در این اثر ملودی‌هایی از سیروان خسروی نیز به کار گرفته شده است.

فروتن پیش از اینکه سراغ انتشار این آلبوم برود، در فیلم سینمایی «شب یلدا» تجربه‌ای نه چندان جدی در زمینه خوانندگی داشت. باید تا پاییز منتظر ماند و دید که خوانندگی فروتن با استقبال مخاطبان روبرو می‌شود یا نه.

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
ارتش سوریه و حزب الله بعد از زبدانی سراغ مضایا رفتند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ستارگان كم خرج و خسیس عرصه سرگرمی و سینما (تصاویر)



ستارگان کم خرج هالیوودی , تصاویر خسیس ترین ستارگان هالیوودی

مردم عادی تنها كاربران برگه های تخفیف و كوپن های روزنامه ها نیستند بلكه برخی از هالیوودی های درجه اول كه عادت به جمع كردن پولهایشان دارند با جدا كردن كوپن های تخفیف از روزنامه ها سعی می كنند زندگی كم خرج تری را دنبال كنند

سایت خبری (Coupons.com) به تازگی فهرستی از ناخن خشك ترین ستارگان هالیوودی را معرفی كرده كه معمولا به جای پرداخت پول از كوپن های تخفیف استفاده می كنند.

«كریستین بل» بازیگر فیلمهای «كونان» و «خانه دروغ» خیلی ناخن خشك است . او كه خود به این موضوع اذعان دارد برای خرید مواد غذایی از كوپن تخفیف استفاده می كند.

ستارگان کم خرج هالیوودی , تصاویر خسیس ترین ستارگان هالیوودی


«جی لنو» مجری برنامه (The Tonight show) از كودكی در كمپانی فورد ، مك دونالد و در نهایت تلویزیون كار كرده و درآمد بالایی كسب می كند. او نیز هر چیزی را با حداقل پرداخت پول دوست دارد.

ستارگان کم خرج هالیوودی , تصاویر خسیس ترین ستارگان هالیوودی


«كری آندروود» بیش از 15 میلیون نسخه از آلبوم موسیقی «كری آندروود» در سال 2012 به فروش رفت ، ولی او همچنان هر روز ، به دنبال كوپن های تخفیف روزنامه ها را جستجو می كند تا برای خرید آخر هفته از آنها استفاده كند.

ستارگان کم خرج هالیوودی , تصاویر خسیس ترین ستارگان هالیوودی

«وینسنت كارتایزر» بازیگر فیلم پرفروش «مردان دیوانه» زمانی در گفتگو با نیویورك تایمز گفته بود كه وسایل نقلیه عمومی را به خودرو شخصی ترجیح می دهد . او در یك آپارتمان یك اتاقه در هالیوود زندگی می كند.

ستارگان کم خرج هالیوودی , تصاویر خسیس ترین ستارگان هالیوودی


«سارا میشله گلر» او و همسرش نیازی نمی بینند كه برای خرید مواد غذایی پول پرداخت كنند. آنها از كوپن تخفیف استفاده می كنند و از حراجی استقبال می كنند.

ستارگان کم خرج هالیوودی , تصاویر خسیس ترین ستارگان هالیوودی


«تیرا بنكس» سوپر مدل ثروتمند هالیوود از كودكی به جمع كردن كوپن تخفیف عادت داشته و هم اكنون هم این شیوه را برای خرید مایحتاج استفاده می كند.

ستارگان کم خرج هالیوودی , تصاویر خسیس ترین ستارگان هالیوودی


«جنی گارت» او كمدی پر از لباسهای قدیمی دارد و طوری لباس می خرد كه بتواند با لباسهای قدیمی آن را هماهنگ كند. او برای دخترش نیز از حراجی خرید می كنند.

ستارگان کم خرج هالیوودی , تصاویر خسیس ترین ستارگان هالیوودی


«سارا جسیكا پاركر» بازیگر فیلم «شهر پر هیاهو» لباسهای دسته دوم را به پسرش می پوشاند. او خود به این موضوع اذعان داشته است.

ستارگان کم خرج هالیوودی , تصاویر خسیس ترین ستارگان هالیوودی


«اشلی گرین» با بریدن برگه های تخفیف ، هزینه های اتومبیل و سگهایش را در می آورد.

ستارگان کم خرج هالیوودی , تصاویر خسیس ترین ستارگان هالیوودی


«لیدی گاگا» او از برگه های تخفیف روزنامه ها برای خرید مواد غذایی استفاده می كند و طرفدارانش را به این كار ترغیب می كند..... /  cinemakhabar.ir

ستارگان کم خرج هالیوودی , تصاویر خسیس ترین ستارگان هالیوودی