فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ستاره هایی که اعتیادشان را ترک کردند



اخبار فرهنگی - ستاره هایی که اعتیادشان را ترک کردند

اغلب اوقات اعتیاد به مواد مخدر و ناپایداری روانی است که باعث می شود ستاره ها از صحنه هالیوود محو شوند، با این حال، بعضی از آنها هستند که توانسته اند با اعتیاد مبارزه کنند و دوباره به صحنه شهرت برگردند و حتی موفقیت های بزرگی کسب کنند.

این روزها دیگر هر مجله یا وبسایت مختص ستاره ها و چهره ها را که باز کنید، داستان تازه ای در مورد انحطاط چهره های معروف می خوانید. از ضرب و شتم در رستوران و ... گرفته تا مشکلات روانی، اکثر ستاره ها خودشان را با چنین مسائلی در چشم مردم خراب می کنند.

 

اغلب اوقات اعتیاد به مواد مخدر و ناپایداری روانی است که باعث می شود ستاره ها از صحنه هالیوود محو شوند، با این حال، بعضی از آنها هستند که توانسته اند با اعتیاد مبارزه کنند و دوباره به صحنه شهرت برگردند و حتی موفقیت های بزرگی کسب کنند. در زیر به چند تن از آنها اشاره کرده ایم:

10. درو بریمور با مواد مخدر و الکل مبارزه کرد

اخبار,اخبار فرهنگی ,درو بریمور

 
وقتی به درو بریمور فکر می کنیم، اغلب ما احتمالاً یاد چهره خندان و بانمکی می افتیم که بیشتر در فیلم های کمدی رمانتیک بازی می کرد. ولی هیچکداممان فراموش نکرده ایم که او چطور وارد صحنه بازیگر شد. درو یک "بچه ستاره" بود (فیلم ای. تی. را یادتان هست؟) که وارد دنیای بازیگری شد. وقتی به نوجوانی رسید با مواد مخدر و الکل دست و پنجه نرم کرد و بالاخره توانست خودش را جمع و جور کند و در دهه نود دوباره به صحنه برگردد. او حالا ستاره فیلم های سینمایی است، کمپانی تولید فیلم دارد و برای برندهای مختلف، چهره تبلیغاتی می شود و رقم هایی بالایی دریافت می کند.

9. دیوید دوشوونی انحراف جنسی شدید داشت

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,دیوید دوشوونی

 
همیشه مواد مخدر و الکل نیست که به جان انسان ها می افتد. در سال 2008، دیوید دوشوونی، ستاره برنامه های تلویزیونی اعتراف کرد که انحراف جنسی دارد و خودش را به مرکز ترک اعتیاد معرفی کرد. همسرش تیا لئونی بعد از شنیدن روابطی که او داشته، از او جدا شد. دوشوونی بعد از درمان دوباره به حرفه اش برگشت.

8. نیکول ریچی و اعتیاد به کوکائین و هروئین

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,نیکول ریچی

 
نیکول، دختر لیونل ریچی معروف، لای پر قو بزرگ شد. این بچه ستاره با بهترین دوستش، پاریس هیلتون، یک برنامه تلویزیونی زنده راه انداخت که در آن بخاطر افزایش وزن و رفتار مضحکش مورد نقد قرار گرفت. او بالاخره تصمیم گرفت که خودش را به مرکز ترک اعتیاد معرفی کند و اعتیادش را کنار بگذارد.

 

پدر و مادرش هم کمکش کردند و همیشه در مرکز بودند تا در صورت نیاز کنارش باشند. حالا نیکول بهبود یافته و مجری برنامه تلویزیونی است، خط تولید فشن خودش را دارد و ازدواج کرده و بچه دارد. او در وبلاگ و صفحه های خود در شبکه های اجتماعی، توصیه هایش را با دیگران در میان می گذارد و برای افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند، پول جمع می کند.

7. بن افلک الکلیک بود

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بن افلک الکلیک

 
افلک زمانی که با الکل مشکل داشت، مسائل خصوصی اش را خصوصی نگه می داشت. او که همیشه مواظب بود مثل بعضی از ستاره ها، جلوی فلاش دوربین ها خودش را نبازد، توانست با وابستگی به الکل کنار بیاید. او مستقیماً به مرکز ترک اعتیاد رفت و الکل را کنار گذاشت. سبک زندگی او بعد از ترک تغییر فوق العاده کرد و در فیلم های مهمی بازی کرد.

6. دمی لوواتو اختلال دوقطبی داشت

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,دمی لوواتو

 
این ستاره بانمک دنیای دیزنی با مشت زدن به صورت یکی از رقصنده های گروهش، جنجال زیادی به پا کرد. این اتفاق باعث شد که او چند ماهی را به علت دوقطبی بودن در آسایشگاه بگذراند. او در مورد مشکلاتش آزادانه حرف می زد و توضیح می داد که پزشکان گفته اند او اختلال دوقطبی دارد و دارو و الکل مصرف می کند و به خودش آسیب می رساند. او بعد از بهبود، آلبوم موفقی منتشر کرد و استعدادش را با بازی در سریال های محبوبی همچون "آناتومی گری" ثابت کرد.

5. زک افرون به کوکائین معتاد است

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,زک افرون

 
جدیدترین عضو ستاره های جوان هالیوود که وارد مرکز ترک اعتیاد شده، زک افرون است. این ستاره جوان اخیراً خودش را به مرکز ترک اعتیاد معرفی کرده تا ترک کند و کوکائین را کنار بگذارد. طرفداران او از شنیدن این خبر شوکه شدند. او در مدت درمان مشکلاتش را پنهان نگه داشت و نگذاشت که خبر آن در رسانه ها پخش شود. او حالا بهبود یافته و دو فیلم هم در نوبت اکران دارد.

4. وینونا رایدر به مسکن و دزدی معتاد بود

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,وینونا رایدر

 
وینونا رایدر دوست داشتنی و بانمک هم در زمان خودش مشکلات خاص خودش را داشت. او که حالا ثروتی بالغ بر 14 میلیون دلار دارد، در سال 2001 بخاطر دزدی از مغازه بازداشت شد. شاید فکر کنید که او توانایی مالی برای خریدن وسیله موردنیازش را داشته، پس چرا دزدی کرده؟ ولی بعد از تماشای فیلم های گرفته شده از او توسط دوربین های مداربسته فروشگاه های مختلف، متوجه می شوید که دزدی برای او تبدیل به اعتیاد شده بود.

 

بعداً مشخص شد که او به مسکن هم اعتیاد پیدا کرده و همین موجب رفتار گمراهانه او شده است. قضیه بازداشت برای او مانند زنگ خطری بود که باعث شد او خودش را جمع و جور کند. او اخیراً در چندین فیلم بازی کرده و دوباره جایگاهش را در هالیوود بدست آورده است.

3. ماریا کری بحران روحی و عصبی داشت

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,ماریا کری

 
ماریا بعد از امضای قرارداد 100 میلیون دلاری با ویرجین رکوردز، بحران روحی بسیار بزرگ و بدی داشت. او که همیشه می خواست جلب توجه کند، این بحران بزرگ را در یکی از قسمت های TRL تجربه کرد. او به مرکز درمانی رفت و از چشم عموم مردم دور بود. مدت زیادی طول نکشید که او برگشت. تیم مدیریتی ماریا جادوی خودشان را کردند و ترتیب انتشار آلبوم جدید و محبوبش را دادند. او بعداً با نیک کانن ازدواج کرد و دوقلویی به نام های مونرو و موروکن آورد.

2. رابرت داونی جی. آر. به مواد مخدر اعتیاد داشت

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,رابرت داونی جی. آر

 
برای مردی که در چندین فیلم سینمایی درخشیده، خیلی حرف است که با اعتیادش به مواد مخدر شناخته شود.

 

خبرهای مربوط به اعتیاد رابرت داونی پس از اخراجش از فیلم Alley McBeal و بازداشت به جرم حمل مواد مخدر و سلاح، خیلی سریع و آتشی پیچید. او در مصاحبه با اوپرا وینفری مجبور شد در مورد اعتیادش به مواد صحبت هایی بکند. البته مسیر او به سمت بهبود خیلی زود طی شد و او دوباره به روزهای اوجش برگشت. فیلم "مرد آهنی" او از فروش بلیت در گیشه 400 میلیون دلار سود داشت.

1. بریتنی اسپیرز: شایعاتی در مورد مواد مخدر و الکل

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بریتنی اسپیرز

 
روزی که مردم آمریکا تلویزیون را روشن کردند و تصاویر بریتنی با سر تراشیده را دیدند، روزی فراموش نشدنی بود. او هم بچه ستاره ای بود که با باشگاه میکی ماوس وارد دنیای ستاره ها شد. بعد از خروج از دنیای دیزنی، او با صحنه موسیقی پاپ برای خودش نام و نشانی دست و پا کرد.

 

بعد از آنکه اشتیاق به نوع موسیقی او کاهش یافت، بریتنی هم با مشکلات شخصی روبرو شد. روابط نادرست و شایعات مربوط به مواد مخدر و الکل برای او رسوایی های زیادی به بار آورد. بعد از مدتی دوری از چشم همگان، بریتنی بهتر از همیشه برگشت و آلبوم جدیدی منتشر کرد. او حالا بهتر از همیشه می درخشد و مادر دو فرزند است. در ضمن قراردادی 100 میلیون دلاری با باشگاه وگاس برای چند سال اجرا، منعقد کرده است.
اخبار فرهنگی - برترینها

 


ویدیو مرتبط :
‫ستاره معروف فوتبال قلیان را ترک کرد!‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ستاره های ترک در «حریم اردوغان»



بعد از بی‌خبری از کیوانچ تاتلیتوگ و موضع‌گیری علیه این بازیگر از سوی مقامات دولتی، اولین کسی که به معترضان پیوست، حالیت ارگنچ بود. او به همراه همسرش، برگوزار کورل، سردمدار حضور بازیگران این مجموعه در میدان تقسیم استانبول شد.

بعد از بی‌خبری از کیوانچ تاتلیتوگ و موضع‌گیری علیه این بازیگر از سوی مقامات دولتی، اولین کسی که به معترضان پیوست، حالیت ارگنچ بود. او به همراه همسرش، برگوزار کورل (که در حریم سلطان نقش کوتاهی بازی کرده است)، سردمدار حضور بازیگران این مجموعه در میدان تقسیم استانبول شد تا در حمایت از مردم و محند، دست به فعالیت بزند اما این فعالیت‌ها تنها به دلیل حمایت نبود. او کینه‌ای دیرینه از رجب طیب اردوغان داشت و حالا بهترین فرصت برای انتقام‌جویی بود. قبل و بعد این ماجرا را از دست ندهید.

ستاره های ترک ,اردوغان , حریم اردوغان

اردوغان علیه «حریم سلطان»
تقریبا یک سال پیش بود که رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه از سریال «حریم سلطان» به شدت انتقاد کرد. اردوغان با اشاره به اینکه تصویری که از سلطان سلیمان در این سریال نمایش داده می‌شود، به هیچ وجه با تصویر واقعی این سلطان عثمانی مطابقت ندارد، گفت: «اجداد ما به هیچ وجه اینطور نبودند. ما چنین سلطان سلیمانی که در سریال تصویر شده، نمی شناسیم. در این سریال سلطان سلیمان فردی خوشگذران تصویر شده که فقط در قصر است اما واقعیت این است که ۳۰ سال از زندگی سلطان سلیمان در پشت اسب گذشته است.» او همچنین از سازندگان این مجموعه تلویزیونی انتقادهای تند و تیزی کرد: «من همین‌جا در مقابل ملت از سازندگان و شبکه تلویزیونی نمایش‌دهنده این سریال به شدت انتقاد و این اقدام آنها را محکوم می‌کنم و امیدوارم قوه قضائیه ترکیه به وظایف خود در قبال ادامه پخش آن عمل کند.» اردوغان با ارائه طرح شكایت خود به مجلس این كشور نسبت به نمایش چهره‌ای مخدوش‌شده از این پادشاه عثمانی رسما وارد عمل شد تا كارگردانان این سریال تركیه‌ای از سر همبندی آن و ساخت قسمت‌های پایانی و در نتیجه اتمام این سریال تا پایان خرداد سال جاری خبر دهند.

 

انتقام سلطان سلیمان از نخست‌وزیر
انتقادهای تند اردوغان از «حریم سلطان» اگرچه منطقی، درست و بجاست اما باعث شد کینه‌ای در دل دست‌اندرکاران این سریال نسبت به این نخست‌وزیر شکل بگیرد. بیش از همه هم این حالیت ارگنچ بود که در نقش سلطان سلیمان، حسابی دیده و معروف شده بود. به محض ورود سلطان سلیمان میان مردم معترض، خیلی‌ها به یاد ضرب‌المثل قدیمی افتادند: «کوه به کوه نمی رسه ولی آدم به آدم می‌رسه!»  اگرچه ارگنچ، در دفاع از محند، همکار مشهورش وارد گود شده بود، اما انتقامگیری شخصی هم در این اعتراض‌ها بی‌تاثیر نبود. در شرایطی كه كارشناسان سیاسی تركیه، اردوغان را به تلاش برای ایفای نقش اول سریال تركیه‌ای «حریم سلطان»، در صحنه سیاسی واقعی متهم می‌كنند، اعتراضات گل درشت بازیگر این نقش در سریال، خیلی جالب توجه است.

 

سلطان بلندگو به دست
اعتراض سلطان سلیمان به همین جا ختم نشد. او در روز سوم حضورش میان مردم، ضمن دفاع از کیوانچ تاتلیتوگ، بلندگو به دست گرفت وخطاب به دولت این کشور گفت: «تنها راهی که بتوانید این مشکل را حل کنید، این است که از طرز رفتارتان دست بردارید و به جای آن به صدای مردم گوش دهید. شما باید راهکاری داشته باشید که حرف‌های معترضان شنیده شود.» او در میان تشویق مردم فریاد زد: «خشونت را تمام کنید و به جای آن به مردم گوش دهید و سعی کنید حرف‌ها و خواسته‌های‌ آنها را بفهمید.»

ستاره های ترک ,اردوغان , حریم اردوغان

سلطان سلیمان پشت مهند درآمد
حالیت ارگنچ، در ابتدای پیوستنش به جنبش مردمی ترکیه، از کیوانچ تاتلیتوگ حمایت و تهدید کردن او به برخورد جدی و قانونی را متهم کرد. حالیت متولد اردیبهشت است. مردی که دیر ناراحت می‌شود ولی اگر ناراحت شود، دنیا را به هم می‌ریزد و تهدید یکی از هم‌صنفی‌هایش او را حسابی ناراحت کرده بود. او به عنوان یک اردیبهشتی حرفه‌ای، با کارهایی که می‌کند، اسد پرجنب و جوش و عقرب آتشین مزاج را هم در تعجب می‌گذارد. به همین دلیل است که در اعتراض، حتی از مهند به عنوان یک آبانی، پیشی گرفت.

 

سلطان با ماست، اردوغان برو
وقتی حالیت ارگنچ، تصمیم گرفت در دفاع از مهند و مردم ترکیه وارد میدان شود، تنها نبود. حضور به همراه همسرش، خیلی زود تبدیل به تیتر یک رسانه‌های ترکیه شد. او همچنین گروه زیادی از بازیگران و عوامل این سریال را به میدان تقسیم آورده بود تا در کنار معترضان در برابر نیروهای پلیس مقاومت کنند. حضور حالیت ارگنچ در میدان تقسیم باعث شادی مردم شد و مردم حاضر در میدان تقسیم با شعار «سلطان با ماست، اردوغان برو» نشان دادند که از حضور این بازیگر چقدر خوشحال هستند. در کنارحالیت ارگنچ، مهمت گونسور که نقش شاهزاده مصطفی و پسر سلطان را در «حریم سلطان» بازی می‌کند، حضور داشت اما بازیگر نقش سلطان سلیمان با حضور مستمر در میدان تقسیم در میان مردم چهره‌ای‌ ویژه‌ به نظر می‌رسید.

 

سلطان: مهند مرد بزرگی است
حالیت ارگنچ اما حتی کارش در حمایت از اعتراض‌های مردم را به حضور در میدان تقسیم میان شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از ماشین‌های آبپاش محدود نکرد. در حالی که رجب طیب اردوغان، نخست وزیر و رهبر حزب «عدالت و توسعه» (آک پارتی) معترضان را اوباش خوانده که قصد ضربه زدن به اقتصاد را دارند، سلطان سلیمان دست به قلم شد و در نامه‌ای به مقامات این حزب انتقاد خود را از خشونت علیه مردم اعلام کرد. بازیگر نقش سلطان سلیمان در این نامه سرگشاده به مقامات حزب عدالت و توسعه از جمله رجب طیب اردوغان توصیه کرده شرایط این کشور را بهتر ببینند و جلوی خشونت‌ها علیه مردم را بگیرند. البته او همزمان از حمایت از مهند دست برنداشت و در صفحات مجازی‌اش، شروع به تاختن به مقامات وزارت فرهنگ کرد. او جایی نوشت: «هر چیزی را می‌توانم تاب بیاورم جز اهانت به یک هنرمند. اگر مقابل این اهانت‌ها و تهدیدها ایستادگی نکنیم، گریبان خودمان را هم می‌گیرد. کیوانچ تاتلیتوگ، مرد بزرگی است که در کنار مردمش ایستاده.»

 

امضا: سلطان سلیمان!
حالیت ارگنچ در نامه‌ سرگشاده‌اش اینها را نوشته: «هیچ وقت در زندگی‌ام دست به خشونت نزده‌ام و دستم روی کسی بلند نشده است. همیشه آدم آرام و خونسردی بوده‌ام و کسانی که من را می‌شناسند می‌توانند این مسئله را حتی در سخت‌ترین شرایط و بدترین مشکلات زندگی من تصدیق کنند. به دلیل اینکه همیشه فکر کرده‌ام که حرف زدن و فهمیدن همدیگر تنها راه حل مشکلات است. راه من همیشه اینطور بوده است. خشونت نیروهای پلیس و نحوه برخورد آنها ناعادلانه است. این نوع خشونت در هیچ زمانی توجیهی ندارد. من از ابتدای ناآرامی‌ها با چشم‌های خودم استفاده بیش از اندازه و بی‌مورد از خشونت را از طرف نیروهای پلیس دیدم. مسئله‌ای که باعث شد مردم در خیابان‌ها مقاومت کنند و اعتراض‌ها گسترده‌تر شود. استفاده از گاز اشک‌آور،اسپری فلفل و ماشین‌های آبپاش فقط باعث شد ناآرامی‌ها بیشتر شده و درهای مساجد،خانه‌ها و مغازه‌ها برای کمک به مردم باز شود.مغازه‌ها و رستوران‌ها در نیمه شب باز شدند تا به مردم پناه دهند. پزشکان به صورت داوطلبانه میان مردم آمدند تا مجروحان را درمان کنند و تاکسی‌ها به صورت داوطلبانه معترضان را به بیمارستان‌ها می‌رساندند. اگر مردم با خشونت پلیس موافق بودند و آن را تایید می‌کردند این صحنه‌های کمک به مخالفان دیده می‌شد؟ بهتر است کمی از نزدیک‌تر ماجرا را ببینید. کسانی را که در خیابان‌ها هستند، بشناسید و جلوی خشونت علیه کسانی را که برادرها،خواهرها،مادران و پدران شما هستند، بگیرید.»

ستاره های ترک ,اردوغان , حریم اردوغان

آیا بازیگر نقش سلطان سلیمان بیش از اندازه روی شهرتی که از سریال «حریم سلطان» به دست آورده، حساب باز کرده است؟
مردم چه گفتند؟
با اینکه مردم نسبت به برخورد و توهین به کیوانچ تاتلیتوگ، تقریبا هم نظر بودند اما از تب تند حالیت ارگنچ، چندان حمایت نکردند. اگرچه خیلی‌ها از مردمی بودن سلطان سلیمان خوش‌شان آمد اما عده‌ای هم او را به رفتاری عوام‌فریبانه و سوء‌استفاده از شرایط برای کسب محبوبیت بیشتر متهم کردند. عده‌ای هم گفتند او خودش را به مهند چسبانده تا به اندازه او مشهور شود. هر چند حالیت در جریان اعتراض‌های مردم ترکیه تلاش کرد نقش یک ستاره طرفدار مردم را بازی کند اما رفتار او مورد تایید همه هم قرار نگرفت. گروهی از منتقدان این بازیگر با انتقاد از حرکت او و حرف زدنش با بلندگو میان مردم حاضر در میدان تقسیم او را به زیادی مهم فرض کردن خودش متهم کردند. آنها گفتند که بازیگر نقش سلطان سلیمان بیش از اندازه روی شهرتی که از سریال «حریم سلطان» به دست آورده، حساب باز کرده است و با سوء‌استفاده از موقعیت خود می‌خواهد تبدیل به یک چهره سیاسی شود.

 

نبرد گلادیاتورها در میدان تقسیم
تقریبا همه در ترکیه ماجرای کل کل همیشگی کیوانچ و کنان را می‌دانند. دو بازیگر محبوب ترکیه‌ای که با سریال‌های این کشور به اوج شهرت رسیده‌اند. یکی از دستاویزهای رقابت دائمی این دو بازیگر، میزان محبوبیت‌شان است. طرفداران ازل معتقدند او محبوب‌ترین بازیگر مرد این کشور است و طرفداران محند، چشم‌های روشن و نقش‌های عاشقانه‌ای را که بازی کرده، دلیلی بر پرطرفدارتر بودن او نسبت به ازل می‌دانند. درست مثل کل کل استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها در ایران، هواداران هر کدام از این بازیگرها، او را محبوب تر می‌دانند. یکی دیگر از دلایل کل کل این 2بازیگر، مدل بودن هر دوست. اما رقابت این دو نفر و هواداران‌شان به همین جا ختم نمی شود. این کل کل جلوه‌های مختلفی داشته و دارد. کل‌کلی که حتی پایش به ماجرای بحران‌های ترکیه هم باز شده است. بعد از تحت پیگرد قرار گرفتن مهند و ماجرای اعتراضاتش، ازل هم ساکت ننشست. اما نه در حمایت از او. ازل، راه رقابتی تازه را پیدا کرد! داستان این رقابت جذاب است. راند به راند پیش برویم.

 

راند اول: قد کی بلندتره؟
اولین بار وقتی کل کل این دو نفر جدی و رسمی شد که برنامه تلویزیونی «شو کلوب» (یکی از برنامه‌های شبکه ترکیه که با پاپاراتزی هایش، وارد زندگی شخصی و خصوصی چهره‌ها می‌شود) و آن را مطرح کرد. چه جوری؟ خیلی ساده؛ این برنامه سنگ بامزه‌ای را وسط انداخت: «ازل قدبلندتر است یا محند؟»، همین سؤال باعث شد طرفداران هر کدام از این بازیگران، در سراسر ترکیه دست به کار شوند. یک روز آمار کسانی که می‌گفتند ازل قدبلندتر و در نتیجه خوش تیپ تر است، بیشتر بود و فردا طرفداران مهند و آرای‌شان از جناح روبه‌رو پیشی می‌گرفت. این کل کل 2، 3 هفته ادامه داشت تا سرانجام «شوکلوب» اصل ماجرا را لو داد: «ازل با 189 سانتی متر قد، یک سانتی متر از مهند بلندتر است!» مهند هم سخت نگرفت و در صفحه شخصی اش در اینترنت نوشت: «سانتی مترها، کم یا زیاد نمی توانند کیفیت، محبوبیت و جذابیت را زیر سؤال ببرند.» البته ازل این حرف مهند را نشنیده گرفت تا خیلی رقیب را جدی نگرفته باشد. البته قد واقعی هر کدام از این بازیگران در هر کدام از سایت‌های هنری، متفاوت اعلام شده است.

ستاره های ترک ,اردوغان , حریم اردوغان

راند دوم: رقیب عشقی
هیچ رقابتی بدتر از رقابت عشقی نیست. ازل و مهند در این زمینه هم یكدیگر را بی‌نصیب نگذاشتند. ازل نامزدی داشت به نام «اوزگه آک بولوت» که یکی از مدل‌های معروف ترکیه است. این دو نفر مدتی پیش، از هم جدا شدند و حرف‌وحدیث‌ها شروع شد. این بار کتاب کل کل ازل و مهند وارد فصل تازه‌ای شد. پاپاراتزی‌ها و حرف‌های درگوشی، خبرهای بدی داشتند! در یک شب تعطیل، نامزد ازل، به یک کافه می‌رود و در آن کافه، با فردی دیگر صمیمی می‌شود. عکس‌ها و خبر این اتفاق خیلی زود به دست ازل و نامزدی شان، به پایان می‌رسد. اما هواداران ازل به چیزی مشکوکند: پاپاراتزی‌هایی که این عکس‌ها را شکار کرده اند، از طرف چه کسی اجیر شده بودند؟ خیلی زود، همه نگاه‌ها به سمت مهند می‌رود. اما این تردید، خیلی زود رنگ باخت چون منبع جدی و قابل اعتمادی نداشت. جالب اینکه خیلی‌ها در جدایی ازل از نامزد قبلی اش، باز هم حس می‌کردند که پای مهند در میان است. نامزد قبلی ازل، «زینب بشرلر» بود. کسی که از نظر ظاهر شباهت زیادی به اوزگه آک بولوت داشت. زینب، یکی از بازیگران سریال «عشق و جزا» بود. بعد از جدایی اول ازل، مهند درباره عشق گفته بود: «من به عشق در یک نگاه اعتقاد ندارم، چون محکوم به جدایی است.»  او در حال حاضر مجرد است.

 

راند سوم: مدل برتر
ازل و مهند هر دو مدل هستند. ازل برای برندهای معروف جهانی مدل خوبی بوده و مهند هم هست. اما معروف ترین برندهایی که این دو نفر مدل‌شان بوده اند، کنزو و ماوی بوده است. ازل، به دلیل ظاهر رسمی تر و چهره جدی ترش به نسبت محند، مدل کنزوست. در پاساژهای الهیه هم اگر چرخی بزنید، پوسترهای بزرگ ازل را درعکس‌های تبلیغاتی کنزو خواهید دید. از طرف دیگر محند، مدل ماوی بوده و جین‌های بسیار خوش ترکیب این برند را تبلیغ می‌کرده است. اما چه شد که این دو نفر، مدل شدند؟ خانواده کیوانچ، با تلاش زیاد او را برای تحصیل به یک مدرسه خصوصی فرستادند و در آنجا بود که استعداد کیوانچ در رشته ورزشی بسکتبال شکوفا شد و در این راه به سرعت پیشرفت کرد. ولی در ادامه به دلیل بیماری پدرش مجبور شد به همراه خانواده‌اش به استانبول نقل مکان کند. او در بسکتبال آنقدر پیشرفت کرد که به تیم «فنرباغچه» پیوست. در زمانی که کیوانچ تاتلیتوگ بازیگر نقش مهند به سختی درگیر بازی بسکتبال بود، مادرش عکس‌های او را برای یک آژانس مدلینگ ای‌میل کرد و از آنجایی که پسرش صاحب قد و بالای بلند و ظاهری زیبا بود، خیلی زود به عنوان مدل به استخدام آن کمپانی درآمد و برای دنبال کردن حرفه مدلینگ به فرانسه رفت. حرفه مدلینگ در فرانسه باعث شهرت کیوانچ تاتلیتوگ شد و او موفق شد در سال ۲۰۰۲ جایزه بهترین مدل ترکیه را از آن خود کند و به مسابقات جهانی راه یابد. از طرف دیگر کنان، تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه «فنی ییلدیز» استانبول، در رشته ریاضی به پایان رساند و خودش وارد کار مدلینگ شد.

 

راند چهارم: سن و سال
یکی دیگر از عرصه‌های رقابتی برای این دو بازیگر، ماجرای سن و سال‌شان است. کنان ایمیرزالی اوغلو در ۱۸ ژوئن سال ۱۹۷۴ در روستای اوچم (Üçem) در حومه آنکارا به‌دنیا آمد. یعنی او الان 39 ساله است و در آستانه 40 سالگی. از طرف دیگر، کیوانچ تاتلیتوگ در سال ۱۹۸۳ و در ۲۷ اکتبر در خانواده‌ای فقیر و در شهر آدانا ترکیه به دنیا آمد. یعنی تازه 30 ساله است. همین اختلاف 10 ساله باعث شده که طرفداران محند، آینده را از آن او بدانند و معتقد باشند که ازل به زودی از میدان به در می‌شود. از سوی دیگر، طرفداران ازل می‌گویند، حالا که او 40 ساله است، تازه به اوج مردانگی رسیده و می‌تواند به سرعت برق و باد، رقیبان کم‌تجربه تر را پشت سر بگذارد.

ستاره های ترک ,اردوغان , حریم اردوغان

راند پنجم: رقابت سیاسی مهند و ازل
در ماجرای بحران‌های ترکیه، مهند خیلی زود در تظاهرات مردمی شرکت کرد. وقتی از او درباره رقیبش که هنوز به کمک مردم نیامده بود، پرسیدند، گفت: «به هر حال کله آدم‌های قد بلند از میان کله مردم بیشتر دیده می‌شود و ممکن است در درگیری ها، کله شان زودتر مورد هدف قرار بگیرد»! او با این جمله ازل و شجاعتش را نابود کرد و کینه‌ای را که سر ماجرای قد و قواره داشت را به میان آورد، اما ازل هم آنقدرها مظلوم کنار ننشست. او که برای کار مدلینگ به خارج از ترکیه سفر کرده بود، با بازگشت به کشورش بلافاصله به مردم پیوست. او روزی که اعلام شد 6 نفر از نیروی پلیس خودکشی کرده‌اند، طعنه‌ای اساسی به مهند زد: «لابد چهره‌ای آشنا و چشم‌های روشن بعضی‌ها را در میان مردم دیده اند و خودشان را برایش کشته اند!» او این تکه را مستقیما به مهند انداخت. چون مهند چند وقت پیش اعلام کرده بود که در ظاهرش، چشم هایش را خیلی دوست دارد چون به نظرش خیلی چشم‌های خوشرنگ و زیبایی هستند! بعد از ماجرای تهدید محند، ازل نه به شکل مستقیم بلکه از طریق سایت‌های طرفدارانش، این شائبه را ایجاد کرد که ماجرای پیگرد قانونی و مجازات و ممنوع الکاری، از طرف خود مهند سر زبان‌ها افتاده است تا در کنار اعتبار هنری، پیشینه مردم دوستی و فعالیت سیاسی را برای خودش دست و پا کند.

 

چهره‌های تلویزیونی ترکیه با ماجرای مهند و اعتراضات مردمی چه کردند؟
علاوه بر حالیت ارگنچ (سلطان سلیمان) و کیوانچ تاتلیتوگ (محند) و کنان ایمیرزالی اوغلو (ازل)، دیگر اهالی سینما و تلویزیون هم در جمع مردم ترکیه حاضر شدند تا از اعتراضات‌شان حمایت کنند. البته خیلی‌ها معتقدند، حضور ابتدایی مهند باعث شد پای بقیه هم به میدان تقسیم باز شود و علیه سیاست‌های رجب طیب اردوغان شعار دهند. هرچند تهدید و تحت فشار قرار دادن مهند هم در کشیدن چهره‌ها به عرصه سیاست و مخالفت ورزی‌ها بی تاثیر نبوده است. حضور آنها را با عکس نوشت‌هایی از آنها دنبال کنید. کیفیت عکس‌ها به دلیل ممنوعیت عکاسی در تظاهرات و تصویربرداری با دوربین موبایل است.

 

جانسو دره را با نقش کلیدی‌اش در سریال «ازل» می‌شناسید. او متولد 1980 است. این روزها او در نقش فیروزه خاتون در «حریم سلطان» مشغول بازی است اما گویا نقش «آیسان» در سریال «ازل» برایش بیشتر مهم بوده. او امسال با فیلمی به اسکار رفته بود.

ستاره های ترک ,اردوغان , حریم اردوغان

یکی از بازیگرانی که به تشویق حالیت ارگنچ و همسرش در تظاهرات اعتراض آمیز شرکت کرد، سلما ارگچ است. او در «حریم سلطان» نقش خواهر سلیمان را بازی می‌کند به نام خدیجه سلطان. او متولد 1978 است و دورگه آلمانی-ترکیه‌ای است. او یک طراح و دکتر روانشناس است. خدیجه سلطان درباره ماجرای هنرمندان در صفحه شخصی اش نوشت: «او را می‌ستایم که به ما نشان ‌داد می‌توانیم بیرون از استودیو هم تاثیرگذار باشیم.»

 

«لیلا هزال کایا» متولد 1990 است و از طرفداران دو آتشه تیم فوتبال بشیکتاش. او به ترکی، انگلیسی و ایتالیایی مسلط است. او در تظاهرات با گرفتن پلاکاردی در دست دیده می‌شود. پلاکاردی که روی آن نوشته شده: «استانبول تو تنها نیستی»؛

 

یكی دیگر از كسانی كه در تظاهرات به جمع مردم و دیگر هنرمندان پیوست، دمت اوگار است. او هم در دفاع از مهند حرف‌‌های جدی زده یعنی بازیگری كه با هم در سریال «كوزی گونی» همبازی بوده‌اند. جالب اینكه او در تظاهرات، پلاكاردی دست گرفته بود كه روی آن نوشته شده بود: «اگر در مقابل بی‌عدالتی سكوت كنید، به همراه حقوق، آبروی خود را نیز از دست می‌دهید.»

ستاره های ترک ,اردوغان , حریم اردوغان

«بیرجه آکالای» متولد ۱۹۸۴ از دیگر بازیگرانی است که به جنبش مردمی در ترکیه پیوسته است. او فارغ التحصیل رشته تئاتر و فیلمنامه نویسی از دانشگاه استانبول است و سال ۲۰۱۱ با مرات آنلمیش (بازیگر نقش یوسف در سریال «شمیم عشق») ازدواج کرد. یکی از شوخی‌های این روزها در ترکیه درمورد نبودن مرات آنلمیش (یوسف)، همسرش در کنار او در این تظاهرات است. بعد از ازدواج این دو نفر، اختلافاتی میان‌ آنها باعث شده بود که تا پای طلاق بروند اما جدا نشدند. نبودن یوسف در کنار حوا در تظاهرات، شایعاتی را مبنی بر طلاق این دو نفر مطرح کرده است.

ستاره های ترک ,اردوغان , حریم اردوغان

بوراک اوزچیویت، از بازیگرانی است که با «حریم سلطان» خیلی طرفدار پیدا کرد. او در نقش «مالکوچ‌اوغلو بالی خان»، اتاقدار مخصوص سلطان ظاهر شد. وی در این تظاهرات، بعد از حرف‌های حالیت ارگنچ (سلطان سلیمان) به دفاعی تمام قد از او و مهند و در انتقاد به برخورد نادرست با هنرمندان پرداخت. از او در این روزها تبلیغ روغن موتور ماشین، در ترکیه بسیار دیده می‌شود.

ستاره های ترک ,اردوغان , حریم اردوغان

لامیا هم از دیگر بازیگرانی است که وظیفه خود دانسته با مردم ترکیه همراه شود. «آسیل تاندوگان» متولد 1979 است. او متولد ترکیه است و در جنبش‌های مردمی در این کشور که اطراف میدان اصلی رخ داده، حاضر شده است.

ستاره های ترک ,اردوغان , حریم اردوغان

منبع:bartarinha.ir