فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ستاره اسکندری: «شوق پرواز» روایت جذابی ندارد



 

 

 

ستاره اسکندری: «شوق پرواز» روایت جذابی ندارد

 

ضعف بزرگی که این کار دارد نداشتن قصه است. قصه ای ندارد که بخواهد مخاطب را کنجکاو کند و او را پیگیر ماجرا.

ستاره اسکندری بازیگر نقش لیلی در مجموعه تلویزیونی «شوق پرواز» در گفت وگویی ضمن بیان این نکته که قبل از بازی در این سریال به مناطق جنگی رفته و تحت تاثیر فضای معنوی جبهه و برای ادای دین به شهدا نقش را قبول کرده است، نداشتن قصه را بزرگترین ضعف سریال عنوان کرده است.

این بازیگر در گفت وگویی با ماهنامه ۲۴ ضمن انتقاد از ضعف داستانی سریال گفته است: شاید از لحاظ تکنیکی در پرداخت شخصیت ها مشکل وجود داشته باشد؛ کلا شتاب در کار آنقدر زیاد است که وقت این که بنشینی و تحلیل روی کار داشته باشی نیست. در واقع دارد هزینه هنگفتی می شود ولی کیفیت پایین است. الان هنوز هم که هنوز است از سربه داران حرف زده می شود ولی در این چند ساله اخیر از چند سریال جدید حرف زده شده؟! هیچی!

اسکندری در ادامه افزوده است: در واقع این سریال را یک جور بزرگداشت برای شهید بابایی دیدم و شناساندنش به مردمی که فقط ممکن است این اسم را شنیده باشند. ضعف بزرگی که این کار دارد نداشتن قصه است. قصه ای ندارد که بخواهد مخاطب را کنجکاو کند و او را پیگیر ماجرا. تنها تعلیقی که در فیلمنامه وجود دارد همان به کما رفتن لیلی است.... / شبکه ایران 


ویدیو مرتبط :
لاله اسکندری ازدواج خواهرش ستاره اسکندری را اعلام کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كوروش تهامی، بازیگر «شوق پرواز»



 

 

 

امیدوارم خانواده شهید بابایی راضی باشند

 

كوروش تهامی در سریال «شوق پرواز» به كارگردانی یدالله صمدی، ایفاگر نقش جوانی به نام «مسعود» است كه در ادامه ی تحقیقات نامزدش ، ماجرای زندگی شهید بابایی را دنبال می كند.

 

خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به انگیزه ی ایفای نقش این بازیگر در سریال «شوق پرواز» گفت وگویی را با وی انجام داده است.

تهامی در ابتدای این گفت وگو درباره ی دلایل انتخاب نقش «مسعود» در سریال شهید بابایی گفت: یكی از دلایلی كه باعث شد نقش مسعود در ذهن من پررنگ شود، این بود كه «شوق پرواز» درباره ی شخصیتی ساخته می شد كه خاص بود. بعد از این كه درباره ی این شخصیت مطالبی شنیدم و از جانب تهیه كننده و كارگردان ، مطالبی در اختیارم قرار داده شده و من را با شخصیت این شهید بزرگ ، آشنا كرد، متوجه شدم ایشان شخصیت خاصی دارد.

بازیگر «شوق پرواز» ادامه داد: برای مثال ، تعهدی كه شهید بابایی در زندگی به كشور و مردمش داشت برای من جالب بود؛ این كه یك فرد تا چه حد می تواند به خدا نزدیك شود و خداوند را در تمام ابعاد زندگی اش مدنظر داشته باشد و طوری زندگی كند كه خداوند از او راضی باشد ، بزرگترین چیزی بود كه در من ایجاد انگیزه كرد. رشادت ها و از خود گذشتگی شهید بابایی و در درجه بعد ، خود نقش برای من جالب بود كه مستقیما با مسائل سریال درگیر می شد.

كوروش تهامی خاطرنشان كرد: «مسعود» شخصیتی نیست كه به چیزهای كه می شنود اكتفا كند؛ بنابراین خودش وارد میدان و دست به كار می شود. حضور فرهاد توحیدی ، یدالله صمدی ، جواد نوروز بیگی و حسن پویا و شهاب حسینی و سایر بازیگران «شوق پرواز» نیز از دیگر دلایل من برای ایفای نقش مسعود بودند.

این بازیگر، با بیان این كه از همان ابتدا قرار بوده نقش «مسعود» را بازی كند، درباره ی تفاوت این نقش با سایر كاراكترهایی كه تا به حال ایفا كرده است ، گفت: البته شخصیت مسعود خیلی پیچیده نیست. او روراست است و پیچیده حرف نمی زند، پیچیده برخورد نمی كند و توقعات عجیب و غریبی ندارد. «مسعود» در كارش مستعد است ، اراده ی راسخ دارد و تصمیمی را كه می گیرد انجام می دهد و بدون توجه به درست یا غلط بودن قضایا دوست دارد خودش به آنها پی ببرد؛ او در روابطش با چیزهایی آشنا می شود كه ناخودآگاه ، وارد فصل جدیدی از زندگی اش می شود.

وی ادامه داد: این نقش بازگوكننده ی شخصیتی است كه از طریق تحقیقاتی كه پیش از آن توسط نامزدش انجام شده ، بازگو می شود. مسعود از جایی وارد قضیه می شود و از طریق پیگیری های مسعود، با شخصیت شهید بابایی آشنا می شویم. مسعود به نوعی راوی ماجراست؛ البته نه راوی به شكل كلاسیك بلكه راوی دراماتیك سریال.

كوروش تهامی به این پرسش كه با توجه به واقعی بودن كاراكتر شهید بابایی و بسیاری از شخصیت های داستان «شوق پرواز»، آیا قبل از شروع كار، نگرانی در این زمینه وجود نداشت؟ پاسخ منفی داد و افزود: خانواده ی شهید بابایی مستقیما در كار حضور داشتند و اگر قرار بود از راه اصلی مان خارج شویم، از راهنمایی های آنها و یا كسانی كه با شهید بابایی همكاری داشته اند استفاده می كردیم؛ استفاده از این كمك ها نگرانی های ما را كم كرد.

وی در ادامه، درباره ی شخصیت «مسعود» كه كاراكتری غیرواقعی است ، گفت: به هر حال باید یك شخصیت جدید خلق می شد؛ هر قدر كه اطلاعات كمتری درباره ی او وجود داشته باشد و از لحاظ مابه ازای بیرونی ، شخصیتی غیرواقعی باشد ، به تصویر كشیدنش سخت تر می شود ، به همین دلیل بازیگر باید بخش هایی از وجود خودش را در نقش بگذارد و بخش هایی نیز به آن اضافه كند.

این بازیگر در بخش دیگری از گفت وگویش با ایسنا ، با اشاره به جایگزینی سریال «شوق پرواز» در باكس سریال «مختارنامه»، عنوان كرد: ماه رمضان بین تمام شدن «مختارنامه» و شروع «شوق پرواز» وقفه ای ایجاد كرد و تماشاگر را كمی از حال و هوای تاریخی «مختارنامه» جدا و به سریا ل های به روزتر نزدیك كرد. نمی توان به طور مدام، در یك باكس(ساعت پخش)، برای مثال فقط سریال تاریخی پخش كرد. موضوعات باید تنوع داشته باشند، هر كاری نیز حال و هوا و رنگ و بوی خاص خودش را دارد.

وی در ادامه تاكید كرد: من و تك تك عواملی كه در «شوق پرواز» حضور داشتند، تلاش كردیم كه یك كار خوب و در خور شخصیت شهید بابایی و خانواده اش انجام دهیم. امیدوارم همین طور باشد و آنها هم راضی باشند.

كوروش تهامی در پایان از حضورش در یك تله فیلم خبر داد و گفت: «عامل سوم» به كارگردانی مجید جوانمرد یا موضوع پلیسی و امنیتی است و من در آن نقش یك مهندس كامپیوتر را ایفا می كنم.... / مصاحبه : خبرگزارى ایسنا