فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سایت احمد شاملو فیلتر شد



 

سایت احمد شاملو فیلتر شد

 

در پی فیلتر شدن سایت شاملو و هوشنگ گلشیری، ع.پاشایی این اقدام را سایسی قلمداد نمی كند و دلیل آن را اجرای طرح ساماندهی سایت ها ازسوی ارشاد عنوان می كند.

ع.پاشایی یكی از سرپرستان آثار زنده یاد احمد شاملو ضمن تكذیب شایعاتی مبنی بر درج مطالب سیاسی در سایت shamlou.org افزود: همیشه وقتی حرف فیلتر شدن به میان می آید، برداشت هایی از قبیل سانسور و توقیف شایع می شود اما سایت رسمی احمد شاملو هیچ مطلب سیاسی یا خارج از موازین قانون درج نكرده است، بنابراین دلیل فیلتر شدن سایت، مسایل سیاسی نیست.

وی گفت: به احتمال زیاد این مساله برمی گردد به طرح ساماندهی سایت های اینترنتی كه مجری آن ادارات ارشاد هستند. در این طرح معمولا فرم هایی دراختیار سرپرستان سایت ها قرار داده می شود كه در آن ضمن درج دقیق مشخصات و آدرس، سرپرستان می بایست تعهداتی را بپذیرند.

پاشایی ادامه داد: اگر مشكل دیگری در میان بود، سایت shamlou.ir نیز می بایست فیلتر می شد درحالیكه این سایت درحال حاضر قابل دسترسی است و فیلتر نشده است چراكه فرم های مربوطه برای آن تكمیل شده است. من فكر می كنم سایت رسمی هوشنگ گلشیری نیز به همین دلیل مسدود شده است. به هرحال از آنجایی كه یكی از سرپرست های آثار شاملو هستم، این مساله را پیگیری می كنم.

گفتنی است سایت رسمی بنیاد گلشیری به آدرسhttp://www.golshirifoundation.org/ و سایت رسمی احمد شاملو به آدرس www.shamlou.org از روز پنجشنبه ۲۷ آبان ماه فیلتر شده و از دسترس خارج شده است.... / خبرگزارى ایلنا


ویدیو مرتبط :
انیمیشن زیبای هفت شهر اثر علی اکبر صادقی و با گفتار و صدای احمد شاملو برگرفته از وبسایت احمد شاملو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واكنش احمد توکلی به فیلتر شدن سایت الف



هیچ حدسی نمی‌زنم

در حال پیگیری هستیم/باید از مسئولینی که دست به این کار زده‌اند پرسید که چرا این کار را کرده‌اند.

ایلنا: مدیر سایت الف درباره فیلتر شدن این سایت گفت: در این زمینه چیزی به ما اعلام نشده بود.

احمد توکلی درباره فیلتر شدن سایت الف در گفت وگو با ایلنا با بیان اینکه همین الان از این موضوع مطلع شدم اظهار کرد: درباره دلیل فیلتر شدن سایت چیزی نمی‌دانم و پیش از فیلتر شدن هم چیزی به ما اعلام نکرده بودند.

وی افزود: باید از مسئولینی که دست به این کار زده‌اند پرسید که چرا این کار را کرده‌اند.

توکلی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید دلیل فیلتر شدن سایت چه بوده است گفت: مگر من خودم را مجرم می دانم که در این باره حدس بزنم؟

گفتنی است از دقایقی پیش سایت الف متعلق به احمد توکلی نماینده تهران فیلتر و دسترسی به این سایت قطع شده است. سایت الف از رسانه های منتقد دولت محسوب می شود./ایلنا