فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سامان جلیلی با سقوط می آید


سامان جلیلی خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان در سومین روز از مرداد 1370 متولد شد. این هنرمند با علاقه ای که به خوانندگی داشت در سن 16 سالگی با گیتار نواختن مسیر موسیقی را در پیش گرفت.

ماهنامه دنیای زنان - بهاره کنجکاو فرد: سامان جلیلی خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان در سومین روز از مرداد 1370 متولد شد. این هنرمند با علاقه ای که به خوانندگی داشت در سن 16 سالگی با گیتار نواختن مسیر موسیقی را در پیش گرفت. نخستین آلبوم سامان جلیلی با عنوان «پرتگاه» شهریور سال گذشته روانه بازار موسیقی شد و مورد استقبال هواداران این خواننده قرار گرفت. گفت و گویی با این خواننده داشته ایم که در ادامه می خوانید:

سامان جلیلی با سقوط می آید

آلبوم «پرتگاه» سال گذشته در موقعیتی منتشر شد که برای جلب نظر مخاطبان لازم بود با آلبوم های هم دوره خودش رقابت کند و در این رقابت توانست رضایت مخاطبان سامان جلیلی را به دست بیاورد. دلیل موفقیت آلبوم اول تان چیست؟

این آلبوم باید دو سال قبل از آن زمانی که منتشر شد پخش می شد با این وجود دو سال بیشتر طول کشید اما یکسری از کارها تغییر کرد. مثلا کار «حرف دلم» هنگامی که سه ماه به زمان انتشار زمان باقی بود، به آلبوم اضافه شد. به خود قطعه «پرتگاه» مجوز ندادند و نتوانستیم آن را پخش کنیم ولی با ایان حال با توجه به زمانی که صرف کردیم و حساسیتی که به خرج دادیم، به لطف خدا و با استقبال مردم، این آلبوم شنیده شد.

فکر می کنم بخشی از موفقیت این اثر به دلیل آهنگسازی خودتان در این آلبوم بود.

بله، تا الان هر کاری را که خوانده ام خودم آهنگسازی کرده ام.

با توجه به اینکه آهنگسازی آثارتان را خودتان انجام می دهید، فکر می کنید فکر واحدی که در ذهن آهنگساز و خواننده برای خلق یک اثر جریان دارد، چقدر به بیشتر شنیده شدن آن کمک می کند؟

هنگامی که یک ترانه سرا ترانه ای می گوید تنها حس خودش را بیان می کند، آهنگسازی هم دقیقا همینطور است یعنی قطعه ای را می خوانم که دوست داشته باشم به این معنا که علاقه دارم ترانه ای خاص را با آهنگ و حسی متعلق به خودم بخوانم. آهنگسازی حس یک خواننده است، بیشتر خواننده ها خودشان کار آهنگسازی انجام نمی دهند و فقط می خوانند اما من دوست دارم در روند آهنگسازی حس خودم نیز دخیل باشد به این معنا که علاوه بر حس یک ترانه سرا حس خودم هم باشد و این بحث جدا از خواندن است چون در خوانندگی هم باید حس وجود داشته باشد.

شما قبلا از تنظیم های مهدی احمدوند به عنوان یکی از دلایل برای بهتر شدن آهنگ هایتان نام برده بودید. به نظرتان تنظیم های این هنرمند چه ویژگی دارد که با جنس صدای سامان جلیلی به خوبی ارتباط برقرار می کرد؟

آن زمان تنظیم کننده کم بود و ما دوست بودیم و می خواندیم. اما الان خیلی وقت است که به مشکل برخورد کردیم و درباره این قضیه چندان علاقه ای به صحبت کردن ندارم چون گفته می شد که سامان جلیلی با تنظیم های مهدی احمدوند معروف شده اما من این موضوع را ثابت کردم که می تواند با حامد برادران هم کار کرد و معروف تر شد.

سامان جلیلی با سقوط می آید

آن موقع خواننده کمتر بود و یکسری از افراد به دنبال موسیقی رپ بودند و به همین دلیل هرچه خوانده می شد به نوعی شنیده می شد اما الان اکثر خواننده ها پاپ می خوانند اما در بازار موسیقی فعلی، خواندن، معروف شدن و بالا آمدن خیلی سخت است و من این موضوع را ثابت کردم که می توان با افراد دیگر معروف شد، آلبوم مجاز منتشر و کنسرت برگزار کرد.

از آلبوم جدیدتان چه خبر؟

الان مشغول آهنگسازی های آلبوم جدید هستیم و حدود 8ترانه آن آماده شده. این آلبوم 12 قطعه دارد و اگر خدا بخواهد آهنگسازی هایش تا پایان ماه آینده به اتمام میر سد و پس از آن وارد مرحله تنظیم می شود. تلاش می کنیم این آلبوم پیش از عید یا نهایتا یک ماه بعد از عید پخش شود.

ترانه سرایان این آلبوم چه کسانی هستند؟

شهرام جلیلی، امید علیجانی، عاطفه حبیبی، محسن مقدم و خودم ترانه سرایان آلبوم جدید هستیم. آهنگسازی تمامی قطعه ها را نیز خودم انجام داده ام.

نام آلبوم دوم مشخص شده؟

به احتمال 50 درصد نام آلبوم دوم سقوط است اما خیلی ها انتقاد کردند که چرا بعد از پرتگاه، سقوط انتخاب شده که به این دلیل شاید عنوان آلبوم تغییر کند.

انتشار تک قطعه ها چه روندی را طی می کند؟

الان مشغول آماده کردن قطعه جدیدم هستیم و تک آهنگ جدیدم با یک کلیپ تصویری همراه خواهد بود. در مورد آلبوم هم 3 یا 4 عدد از قطعه ها همراه با کلیپ پخش می شود.

سامان جلیلی با سقوط می آید

نام تعدادی از بهترین تنظیم کننده های موسیقی پاپ در کارنامه آلبوم «پرتگاه» به چشم می خورد. حضور عوامل حرفه ای در روند تولید یک اثر چقدر تضمین کننده موفقیت آن اثر خواهد بود؟

تاثیر زیادی دارد. همان طور که اشاره کردید هر کدام از تنظیم کننده ها برای خودشان اسم و رسم و سبک و سلیقه ای خاص دارند، آهنگ هم همینطور است مثلا سلیقه شهرام جلیلی و امید علیجانی در زمینه ترانه ها با من متناسب است اما در زمینه تنظیم دلم می خواهد افرادی فعالیت کنند که اسم و رسم داشته باشند و سلیقه شان نسبت به من متفاوت باشد و به طور یقین اسمشان هم برخلاف سبک تنظیم شان باعث می شود آلبوم بیشتر شنیده شود چون بی دلیل که یک نفر به عنوان تنظیم کننده مشهور نمی شود.

برنامه ریزی تان برای برگزاری تور کنسرت ها در تهران و شهرستان ها چگونه است؟

برای بعد از ماه محرم و صفر حدود 20 قرارداد برای اجراهای شهرستان بسته ایم. در تهران نیز قطعا کنسرت داریم.

لطفا نظرتان را به اختصار درباره این اسامی بیان کنید.

پوریا حیدری: با انرژی، دوست خوبی که خیلی دوستش دارم و تنظیم کننده ای حرفه ای.

گیتار: نبینمش دلم برایش تنگ می شود.

شیراز: هنوز نرفتم اما فکر می کنم باید خیلی عالی باشد. مردمان خوبی دارد.

محسن یگانه: طرفداران خودش را دارد، یک اسوه است، همین.

آلبوم: خیلی سخت.

کامران رسول زاده: نمی شناسم یعنی برخوردی با ایشان نداشته ام، تنها اسمشان را شنیده ام که کنسرت هایشان با اکسیر نوین برگزار می شود و دو اجرا برگزار کردیم که ایشان سانس یک بوده اند و من سانس دو اما حتی فرصت سلام و احوالپرسی را پیدا نکردم اما در کل ایشان را نمی شناسم.

شمال: شمال عشق است.

سامان جلیلی با سقوط می آید

با در نظر داشتن اینکه نخستین کنسرت شما از طراحی صحنه ویژه ای برخوردار بود، فکر می کنید طراحی صحنه و کارگردانی چقدر می تواند در موفقیت یک اجرای صحنه ای تاثیرگذار باشد؟ ایده ای برای طراحی صحنه های ویژه تر در برنامه های بعدی دارید؟

ایده زیاد است اما عملی شدن آن سخت است. بحث مجوز بر اجرایی شدن خیلی از ایده ها تاثیر می گذارد. البته نباید فراموش کرد که برخی طراحی ها قبلا و توسط دیگر خواننده ها عملی شده است اما با این حال دوست داریم و تلاش می کنیم که مردم هر مرتبه می آیند طراحی جدیدی را مشاهده کنند اما چندان دست خواننده ها باز نیست.

 در اولین اجرا استرس به اندازه ای بود که تنها به این فکر می کردم که خوب اجرا کنم و برنامه تمام شود و چندان به فکر شروع برنامه نبودم، سن کمی دارم و با این حال کمتر خواننده ای در سن 24 سالگی توانسته در سالن میلاد اجرا داشته باشد.

عده ای از افراد منتقد این موضوع را بیان می کنند که سبک شما در خواندن برگرفته از سبک محسن یگانه است. این موضوع را قبول دارید؟

اصلا این موضوع را قبول ندارم. جنس صدای من همین است و هر آهنگی را که بخوانم همینطور است. مثلا قطعه «وای دلم» را اگر خواننده دیگری مثل رضا صادقی می خواند اصلا نمی گفتند شبیه به شادمهر است اما چون من خواندم گفته اند اولش شبیه به شادمهر شده، چون جنس صدایم این است این موضوع گفته می شود و به آن عادت کرده ام.


ویدیو مرتبط :
کنسرت سامان جلیلی در تهران ، آهنگ باریچه (جاست سامان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سامان جلیلی چطور این همه طرفدار پیدا كرد؟


سامان جلیلی متولد اوایل دهه 70 است . سن زیادی ندارد و دو ماه قبل اولین آلبوم مجاز خود را روانه بازار كرد.سامان جلیلی در طول چهار سال فعالیت خود توانسته طرفداران زیادی را به سمت آثارش جذب كند.


مجله زندگی ایده آل - وحید لشكری: سامان جلیلی  متولد اوایل دهه 70 است . سن زیادی ندارد و دو ماه قبل اولین آلبوم مجاز خود را روانه بازار كرد.سامان جلیلی در طول چهار سال فعالیت خود توانسته طرفداران زیادی را به سمت آثارش جذب كند. چندی پیش هم برای اولین‌بار پا به تلویزیون گذاشت و برای اولین‌بار تیتراژخوانی را هم تجربه كرد.

سراغ این خواننده جوان رفتیم و با او درباره «پرتگاه» صحبت كردیم؛آلبومی كه با نظرات مثبت و منفی متعددی همراه بود. البته او در این گفت‌وگو از اهداف و آرزوهای خود و انگیزه‌هایش هم سخن گفت. همچنین سامان جلیلی برای اولین‌بار رسما درباره الگوی هنری خود به تفصیل صحبت كرد.

سامان جلیلی خواننده آلبوم «پرتگاه»  چطور این همه طرفدار پیدا كرد و چهره شد؟

باید دو سال پیش منتشر می‌شد

آلبوم پرتگاه در كل خوب بود و به جز مقوله پخش كه به نظر خودم ضعف‌هایی داشت، استقبال خوبی از كار‌ها به عمل آمد. در كنار نظرات مثبت، انتقاداتی هم به برخی قطعات وارد شد. یكی از انتقادات به ملودی‌ها و ترانه‌ها بود. آنهایی كه كارهای من را دنبال می‌كنند می‌دانندكه ملودی‌ها و ترانه‌ها حدودا برای سه سال قبل بود. آلبوم پرتگاه باید دو سال پیش منتشر می‌شد ولی ان‌شاءالله در آلبوم‌های بعدی قوی‌تر و به‌روز‌تر ظاهر خواهم شد.

با وجود انتقاداتی كه به ترانه‌ها مطرح شد ولی همین بخش هم یكی از نقاط قوت آلبوم بود. اگر به برخی آلبوم‌ها دقت كنید متوجه می‌شوید كه فقط 60 یا 70 كلمه را جابه‌جا می‌كنند و می‌خوانند. ترانه‌های من از قطعه اول تا پایان آلبوم شامل موضوعات متفاوتی است.

شادمهر،  الگوی من

تا آنجایی كه من نظرات مخاطبان را خواندم و شنیدم، بیشتر از قطعه دوم آلبوم یعنی «شعله‌دار» انتقاد شده بود كه می‌گفتند شبیه كارهای شادمهر عقیلی است. بعضی‌ها انتقادات تندی داشتند و می‌گفتند كه این كار كاور است و اسم سامان جلیلی در آن ذكر شده است. خیلی‌ها به من انتقاد می‌كنند كه از فلان خواننده‌ها تقلید می‌كنی ولی با این قطعه خواستم بگویم كه الگوی من چه كسی است.

من سبك خودم را دارم و از كسانی كه اتهام تقلید به من می‌زنند این سوال را می‌پرسم كه كدام یك از خواننده‌هایی كه شما اسم می‌برید در سبك قطعه «تردید» اثری را منتشر كرده‌اند. شاید صدای من شباهت داشته باشد در این آلبوم هم می‌خواستم بگویم كه الگوی من كدام خواننده است ولی متاسفانه خیلی‌ها متوجه نشدند و اتهام دزدی و كاور به من زدند.

قضاوت‌ها متعصبانه بود

حجم انبوهی از نظرات مخاطبان موسیقی و طرفداران عزیزم پس از انتشار آلبوم در سایت‌های موسیقی به ثبت رسید. فكر می‌كنم آرزوی هر خواننده‌ای است كه همه مخاطبان موسیقی كار او را بررسی كنند و درباره آن نظر بدهند. این اتفاق برای من بسیار جالب و خوب بود و به فال نیك گرفتم. بیشتر نظرات را خواندم و برای خودم جالب بود كه حتی نظرات منتقدان هم بر مبنای شنیدن آلبوم بود. شاید جزو اولین خواننده‌هایی باشم كه آلبوم من ابتدا شنیده می‌شود و سپس مورد نقد قرار می‌گیرد. به دلیل اینكه متاسفانه این روز‌ها شاهد برخی قضاوت‌های متعصبانه‌ای از سوی مخاطبان هستیم كه بدون شنیدن كار‌ها نظر می‌دهند.

برای خودم و مردم می‌خوانم

تنوع زیادی در این آلبوم داشتیم و چهار قطعه شش و هشت ارائه كردیم. فكر می‌كنم در هیچ كدام از آلبوم‌های امسال چهار قطعه شش و هشت نبوده است و در كنار آن سبك‌های دیگری هم داشتیم. من برای مردم می‌خوانم ، نه برای خودم.

خدارا شکر که مجوز گرفتم

هر كسی حتی یك بار هم آثار مرا پیش از آلبوم پرتگاه شنیده باشد، می‌داند كه من خواننده غیرمجاز مجاز بودم و مجاز می‌خواندم. زمانی كه برای اخذ مجوز به ارشاد مراجعه می‌كردم به من می‌گفتند شما بروید و ما بررسی می‌كنیم. همین رفت‌وآمد‌ها حدود دو سال و نیم طول كشید و هیچ جواب دقیقی هم دریافت نمی‌كردم.

از زمانی كه آقای پیروز ارجمند بر مقام ریاست دفتر موسیقی ارشاد قرار گرفت، كلا شرایط موسیقی كشور عوض شد. لطف آقای ارجمند و حراست ارشاد بود كه توانستیم كار را منتشر كنیم و شاید باز هم انتشار آلبوم دو سال دیگر به طول می‌انجامید. در طول این دوران دو بار خسته و دلسرد شدم. آنقدر به ما گفتند صبر كنید که ممکن بود آلبوم را به صورت غیرمجاز پخش كنم. خدا را شكر می‌كنم كه صبر ما بی‌نتیجه نبود و الان نتیجه آن را می‌بینیم.

آلبوم را فامیلی جمع کردم

تمامی اعضای تیم تولید آلبوم را خودم انتخاب كردم. اگر بخواهید بازخورد خوب داشته باشید باید با چهره‌های حرفه‌ای همكاری كنید. من اسپانسری نداشتم و تهیه‌كننده مجموعه هم مدیر برنامه‌های من یعنی آقای محمد قیامتی بود.  دوست داشتم با چهره‌های درجه یك همكاری كنم  وكسانی كه هر كدام یك برند هستند.

همكاری با بزرگان ریسك بود ولی باتوجه به تجربه كمی كه در آلبوم اول داشتم انتخاب‌های من خوب بود. امید علیجانی و شهرام جلیلی كه در بخش ترانه حضور داشتند، پسرخاله و پسر عموی من هستند. تنظیم‌كننده‌ها را هم خودم انتخاب كردم .در كل تمامی اعضا با یكدیگر هماهنگ بودند. این نكته را هم بگویم كه در برخی موارد می‌توانستم تصمیم‌ها و انتخاب‌های بهتری داشته باشم.

دوست دارم یك آلبوم تنوع داشته باشد و خیلی‌ها هستند كه فقط با كارهای شاد یا اسلو یا هاوس و ترنس ارتباط برقرار می‌كنند. دوست دارم برای همه سلیقه‌ها بخوانم و از قبل هم برای هر قطعه برنامه‌ریزی می‌كنم. برای آلبوم پرتگاه هم برنامه‌ریزی دقیقی داشتم و هدف من پوشش تمامی نظرات و سلایق بود. در آلبوم‌های آینده هم این روند را قطعا دنبال خواهم كرد.

سامان جلیلی خواننده آلبوم «پرتگاه»  چطور این همه طرفدار پیدا كرد و چهره شد؟

اهداف بزرگی درسر دارم

مطمئن هستم كه می‌توانم اتفاقات خوبی را رقم بزنم. واقعا نمی‌دانم برای رسیدن به صددرصد اهدافم چند سال یا چند آلبوم باید بگذرد. در موسیقی ایران هیچ چیز مشخص و قطعی نیست و ممکن است خواننده‌ای با كاری که از دیدگاه منتقدان ضعیف است، بسیار موفق ‌شود اما در مقابل كارهایی هم هستند كه با حضور بهترین افراد تولید می‌شوند اما آن‌طور كه شایسته است شنیده نمی‌شوند، به همین دلیل همیشه با تمام داشته‌هایم وارد میدان می‌شوم و شك نكنید كه برای آلبوم بعدی هرچه دارم را عرضه می‌كنم.

قطعا بیشتر كار می‌كنم تا در همین سطح باقی نمانم یا خدایی نكرده سقوط نداشته باشم. این روند را در آلبوم دوم و سوم و آثار آینده‌ام دنبال می‌كنم. نمی‌دانم چه زمانی به سقف آرزو‌ها و اهداف خودم دست پیدا كنم اما اهداف بزرگی در سر دارم!

خواننده شده‌ام که کنسرت بگذارم

یكی از مهم‌ترین اهداف من از حضور در عرصه موسیقی مجاز، اجرای زنده رسمی است، به دلیل اینكه می‌خواهم از نزدیك با مخاطبان عزیزم در ارتباط باشم. برای كنسرت تهران اتفاقاتی رخ داده و برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم اما نمی‌توانم الان چیزی بگویم.

قراردادی برای كنسرت تهران به ثبت رسیده و برگزاركننده برنامه به‌زودی جزئیات لازم را اعلام می‌كند اما قطعا در این دو ماه به شكل جدی و متمركز تلاش می‌كنیم تا كنسرتی با سطح بالا  روی صحنه ببریم، اما پس از توزیع آلبوم كنسرت‌هایی را در شهرستان‌ها برگزار كردیم كه از مردم عزیز كرمان، سیرجان، جویبار و سایر شهر‌ها كه میزبان ما بودند بازخوردهای خوبی را دریافت كردیم. برای كنسرت تهران انگیزه بالایی دارم و می‌خواهم توانایی‌هایم را اثبات كنم.

احترام به سلیقه‌ها

برخی خواننده‌هایی كه طی سال‌های اخیر توانستند مجوز رسمی فعالیت دریافت كنند در كنسرت موفقیت چشمگیری نداشتند. یكی از مهم‌ترین دلایل این اتفاق به‌نظر من به انتخاب كار‌ها و آثاری كه می‌خوانند باز می‌گردد. بعضی دوستانی كه در این چند سال به جمع خوانندگان مجاز پیوسته‌اند فقط در یك سبك فعالیت می‌كنند.

برخی از آنها فقط آثار غمگین می‌خوانند یا فقط به‌دنبال كارهای غربی هستند. كنسرت مرحله پس از آلبوم و انتشار تك قطعات است و اگر تمامی سبك‌ها را در آثار خود داشته باشید به تبع آن تمامی سلایق به كنسرت شما می‌آیند. من دوست دارم عامه مخاطبان موسیقی را در جمع طرفدارانم داشته باشم. تمایل دارم بتوانم در تمامی سلایق نفوذ كنم و برای انتشار هر تك قطعه یا آلبوم بررسی‌های دقیقی پیرامون این موضوع انجام می‌دهم.

افراط در كنسرت

درست است كه دوست دارم تمامی مخاطبان موسیقی در كنسرت‌های من حضور داشته باشند ولی به برگزاری كنسرت در سئانس‌های زیاد اعتقادی ندارم. باید میزان تمایل و نیاز مخاطبان بابت كنسرت‌ها سنجیده شود و شرایطی مانند زمان و تقویم هم تاثیرگذار است اما باید حضور خواننده روی صحنه مفید باشد. دوست ندارم امروز در تهران و فردا در یك شهر دیگر و طی یك ماه مدام در شهرهای مختلف برنامه داشته باشم.

سبک خودم را دارم

الگوی من شادمهر است و همان‌طور كه گفتم در قطعه دوم آلبوم می‌خواستم الگوی خودم را معرفی كنم، اما اصلا دوست ندارم كه بگویند تو شبیه فلان خواننده می‌خوانی! اگر به قطعاتی مانند «حرف دلم»، «تردید»، «خیال» و «دوست دارم» گوش بدهند متوجه می‌شوند كه من سبك خودم را دنبال می‌كنم.

این شباهت صدا وجود دارد ولی سامان جلیلی كاراكتر هنری متفاوتی دارد. این آخرین بار بود كه در آلبوم من قطعه‌ای شبیه خواننده دیگر می‌شنوید. از آلبوم دوم باز هم ابعاد دیگری از توانایی‌های من شنیده خواهد شد و همه مخاطبان قطعا درك می‌كنند كه كار من جدا و متفاوت از هنرمندان دیگر است.

سامان جلیلی خواننده آلبوم «پرتگاه»  چطور این همه طرفدار پیدا كرد و چهره شد؟

نه الهام گرفتم نه کاور کردم

 چند قطعه از آلبوم از لحاظ تم و سازبندی شبیه كارهای تركی بود. حامد برادران هرچند نظرات تخصصی روی آنها داشت ، برای تنوع این تم را دنبال كردیم و بسیار موردپسند مخاطبان گرفت و نظرات مثبت آنها را به‌دنبال داشت. سازهایی كه پیام طونی یا كیان دارات نواختند را دوست داشتم و با وجود برخی شباهت‌هایی كه پیش آمد تمامی ملودی‌ها و تنظیم‌ها ایده خودمان بود. از كسی الهام نگرفتیم و كاور نكردیم و خودم هم از این سبك كار‌ها لذت بردم.

مجاز شدن یعنی

مدتی پیش از انتشار آلبوم در مصاحبه‌ای گفتم كه هدف من فاصله گرفتن از خواننده‌هایی است كه الان هم‌سطح آنها هستم. همین كه مجاز شدم، برای من به منزله صعود چند پله‌ای بود. حضور من در تلویزیون و خواندن تیتراژ برنامه «بعضیا» و اجراهای بزرگ‌تر در شهرستان‌ها اتفاقاتی هستند كه پس از آلبوم به‌وجود آمد. پرتگاه توانست من را به اهدافم نزدیك‌تر كند ولی این تازه ابتدای راه است. هدف من بسیار بالا‌تر و بیشتر است. شرایط سنی من هم به‌گونه‌ای است كه تجربه ندارم اما انگیزه بسیار زیادی برای ادامه راه دارم.