فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سال نو با «عشق» آغاز می‌شود / رقابت ۷ فیلم در اکران نوروزی



اکران نوروزی,سریال های نوروزی,فیلم های نوروزی

سینما - دو فیلم «عشق» ساخته میشائل هانکه و «آقای الف» علی عطشانی به پنج فیلم اکران نوروز 1392 اضافه شدند.
الهام نداف: در جلسه شورای صنفی نام هفت فیلم به عنوان فیلم‌های اکران نوروز 92 مشخص و به صورت قطعی اعلام شد.
 در این میان پنج فیلم «رسوایی»، «تهران 1500»، «قاعده تصادف»، «رژیم طلایی» و «حوض نقاشی» که از قبل مشخص شده بودند در سینماهای تهران و شهرستان روی پرده می‌روند.
به گفته حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش، فیلم سینمایی «آقای الف» به دلیل سه بعدی بودن امکان نمایش در همه سینماها را ندارد. این فیلم در تمام سئانس‌های تالار ایوان شمس و سئانس‌های فوق‌العاده سینما آزادی و فرهنگ نمایش داده می‌شود.
 کاوش همچنین عنوان کرد «اکران فیلم «عشق» ساخته میشائل هانکه که اخیرا برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد، منوط به بستن قرارداد پخش‌کننده این فیلم با سینماهای مورد نظر خود است. در صورت بستن قرارداد این فیلم به عنوان اکران ویژه نوروز در سئانس‌های ویژه سالن‌های سینمایی اکران می‌شود.

نام فیلم کارگردان بازیگران خلاصه داستان گروه سینمایی
حوض نقاشی مازیار میری شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی، سیامک احصایی زندگی یک زوج کم‌توان ذهنی که یک پسربچه دارند، به دلایلی با چالش روبه‌رو می‌شود. آزادی
تهران 1500 بهرام عظیمی مهران مدیری، بهرام رادان، حبیب رضایی، هدیه تهرانی پیرمردی به نام اکبر با بازی مهران مدیری که 160 سال سن دارد، در آستانه مرگ از نوه‌اش با بازی هدیه تهرانی که در کره ماه درس می‌خواند می‌خواهد به زمین برگردد. استقلال
قاعده تصادف بهنام بهزادی امیر جعفری، اشکان خطیبی، مهرداد صدیقیان، امید روحانی روایتی از زندگی یک گروه تئاتری است که درگیر آماده کردن این نمایش و رساندن آن به اجرا هستند. عصر جدید
رسوایی مسعود ده‌نمکی اکبر عبدی، الناز شاکردوست، محمدرضا شریفی‌نیا،کامران تفتی افسانه دختر بدنام محل که مورد توجه همسایه‌ای است به علت بدهی‌های خود و پدرش تحت فشار و در آستانه فروپاشی کامل اخلاقی است. آفریقا
رژیم طلایی رضا سبحانی مهدی هاشمی، امین حیایی، مریلا زارعی مهریه یک زن معادل وزن او و شوهرش است. همین امر اتفاق های عجیبی را بوجود می آورد. قدس
آقای الف علی عطشانی پوریا پورسرخ، لیلا اوتادی، مهران رجبی «آقای الف» ناگهان متوجه می شود که تنها چند روز به پایان زندگی وی باقی مانده است. ایوان شمس و سئانس‌های فوق‌العاده سینما آزادی و فرهنگ
عشق میشائل هانکه  ژان-لویی ترنتینیان، امانوئل ریوا و ایزابل هوپر  داستان زن و شوهری سالخورده که وقتی زن سکته مغزی می‌کند، رابطه غنی و توام با عشق‌شان مورد آزمون قرار می‌گیرد. سئانس‌های فوق‌العاده سینماها

 

 منبع:khabaronline.ir


ویدیو مرتبط :
اولین سالگرد اکران فیلم سال نو مبارک 2015

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رقابت فیلم‌ها برای اکران نوروزی



اخبار,اخبار فرهنگی ,فیلم‌های نوروز

شورای صنفی نمایش در هفته پیش رو در زمینه فیلم‌های اکران نوروز 1394 تصمیم‌گیری خواهد کرد؛ فیلم‌هایی که امید می‌رود شروع اکران پرانرژی سال جدید باشند.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم‌های به نمایش درآمده در سی و سومین جشنواره فیلم فجر نشان داد که نگاه‌های بخش عمده‌ای از فیلمسازان علاوه بر ساخت یک فیلم باکیفیت ارائه فیلمی بوده که در گیشه نیز بتواند قدرتمند عمل کند، مخاطب را به سینما بیاورد، موجب رونق نمایش آثار سینمایی شود و قطعا علاوه بر بازگشت سرمایه به سود نیز برسد.

در این چارچوب فیلم‌های جشنواره امسال اغلب موفق عمل کردند و برهمین اساس است که کارشناسان حوزه اکران امیدوارند سال 1394، سال خوبی برای نمایش عمومی فیلم‌های سینمایی باشد.

سال آینده، همانند چهار پنج سال اخیر، ماه مبارک رمضان در فصل تابستان از ره می‌رسد و همین موضوع موجب می‌شود اکران نوروزی از اهمیت بیشتری برخوردار شود.

اسفندماه هر سال فرصتی است برای رقابت جدی پخش‌کنندگان فیلم‌های سینمایی برای به دست آوردن یکی از فرصت‌های مناسب نمایش عمومی فیلم‌های سینمایی،‌یعنی اکران نوروزی. امسال نیز همین روند ادامه دارد و البته برخلاف دو سه سال قبل دعوا و کش‌مکشی فعلا آغاز نشده و تصور می‌شود به دلیل روند قانونمندی که شورای صنفی نمایش در یکسال و نیم اخیر پیش گرفته، توقع می‌رود برنامه اکران نوروزی به دور از حواشی تنظیم شود.

در حال حاضر تنظیم اکران نوروزی در انتظار تصویب و قطعی شدن آیین‌نامه اکران سال آینده است. این آیین‌نامه انتظار می‌رود در هفته پیش رو به تصویب برسد و بعد از آن اسامی فیلم‌های اکران نوروزی اعلام شود.

پیش از اعلام رسمی اسامی فیلم‌ها فرصتی برای گمانه‌زنی‌ها فراهم است؛ اینکه کدامیک از فیلم‌های موفق جشنواره و یا فیلم‌هایی که احتمالا راه به جشنواره نیافتند ممکن است در نوروز روی پرده نمایش بروند.

«رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داودی که موفق به کسب سه سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم از نگاه مردمی به علاوه سیمرغ‌های بخش فنی شده بود، یکی از گزینه‌های جدی اکران نورزی است. این فیلم که روایت‌گر داستان گروهی جوان است، در جلب نظر داوران و مخاطبان جشنواره موفق عمل کرد و همین مساله که زمینه جوسازی مثبت در مورد فیلم را به وجود آورده می‌تواند از سوی پخش‌کننده فیلم مورد توجه قرار گرفته و فیلم را در جمع کارهای اکران نوروز قرار دهد. طناز طباطبایی، صابر ابر، نازنین بیاتی، ساعد سهیلی، امیر جدیدی، گوهر خیراندیش و بیژن امکانیان از بازیگران فیلم داودی هستند.

ساخته قبلی داودی «زادبوم» بیش از پنج سال است که امکان نمایش عمومی به دست نیاورده و تکلیف فیلم از سوی صادرکنندگان مجوز نمایش روشن نیست. «تقاطع» دیگر ساخته داودی نیز در مقطعی اکران شد که نتوانست به اندازه قابلیت‌هایش دیده شود، حالا انتظار می‌رود «رخ دیوانه» بتواند ناکامی‌های دو فیلم قبلی را در جریان اکران جبران کند.

«دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان نیز از دیگر فیلم‌هایی است که اکران آن در نوروز 1394 دور از انتظار نیست. این فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در 10 رشته کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بود. او دو سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و بهترین فیلمبرداری را به دست آورد.

لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پرویز پورحسینی، فرهاد اصلانی و مینا وحید بازیگران این فیلم هستند.

«من دیه گو مارادونا هستم» به کارگردانی بهرام توکلی از جمله فیلم‌های موفق جشنواره گذشته بود؛ فیلمی که جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد را برای هومن سیدی، سیمرغ بلورین صدابرداری را برای محمود سماک‌باشی و دیپلم افتخار کارگردانی را برای توکلی به همراه داشت. این پربازیگر از گزینه‌های احتمالی اکران نوروزی است.

«شیفت شب» به کارگردانی نیکی کریمی که توانست دیپلم افتخار هیات داوران را برای کریمی و دیپلم افتخار بازیگری را برای لیلا زارع بازیگر نقش اول فیلم به ارمغان آورد. این فیلم داستان خانواده‌ای است که اتفاقات رخ داده برای مرد خانواده موجب می‌شود، همسر او وارد مجموعه‌ای از اتفاقات شود.

«فرار از قلعه رودخان» ساخته غلامرضا رمضانی که در میان پنج فیلم برتر انتخاب شده از سوی تماشاگران قرار داشت، از فیلم‌هایی است که بعید نیست در نوروز پیش رو روی پرده برود.

انتظار می‌رود شورای صنفی نمایش با یک برنامه‌ریزی دقیق نه فقط برای نوروز بلکه برای نوبت‌های مختلف اکران در سال آینده زمینه‌ای مناسب برای دیده شدن فیلم‌ها در زمان مناسب خود فراهم کنند.
اخبار فرهنگی - خبرآنلاین