فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سال۹۰ برنامه هفت در حوزه كتاب ،شعر و تئاتر از صدا و سیما پخش می شود



 

سال۹۰ برنامه هفت در حوزه كتاب ،شعر و تئاتر از صدا و سیما پخش می شود

 معاون سیمای صدا و سیما با اشاره به برنامه های نوروزی صدا و سیما از پخش ۱۰۳ فیلم سینمایی درنوروز ۹۰ خبر داد معاون سیمای رئیس سازمان صدا و سیما درامورسیما از پخش ۱۰۳ فیلم سینمایی درنوروز ۹۰ ازشبکه های مختلف سیما خبر داد .

به نقل از روابط عمومی معاونت سیما ، دارابی که در مراسم تقدیر از دست اندرکان برنامه های دهه فجرسخن می گفت ، افزود : این فیلم ها برای نخستین بارازسیما پخش می شود.

معاون سیمای صدا و سیما برنامه های نوروز را شاد ، مفرح و معنوی توصیف کرد و افزود: ویژه برنامه های تحویل سال ازساعت ۱۹یکشنبه ۲۹ اسفند آغاز وتا صبح یکم فروردین ۹۰ ادامه خواهد داشت.

دارابی قدردانی واقعی را ارائه کارهای جدید به برنامه سازان موفق دانست و از مدیران شبکه ها خواست که این موضوع را پیگیری کنند.

معاون رئیس سازمان صدا و سیما درامورسیما در بخش دیگری ازسخنان خود سریال های« بچه های بهشت » و « ارمغان تاریکی» را مجموعه های خوب و ارزنده برای بازخوانی دوران انقلاب و همچنین توجه مردم به نفاق و پلیدی گروهک تروریستی منافقین توصیف کرد و از بازی بازیگران، نویسندگی ، تهیه کنندگی و کارگردانی این دو سریال و طراحی صحنه « ارمغان تاریکی» قدردانی کرد.

وی اهمیت فعالیت موثرعوامل فنی و پخش را درموفقیت یک برنامه تلویزیونی مورد توجه قرارداد و ضمن قدردانی ازآنها ، ابراز امیدواری کرد تجلیل از مدیران و عوامل تولید، پخش و فنی فرهنگ سازی شود.

دکتر دارابی توجه به بازتاب انقلاب اسلامی درعرصه های بین المللی را از ویژگی های برنامه تلویزیونی « راز» خواند.

معاون رئیس سازمان صدا و سیما درامورسیما ، استفاده بهینه از آرشیو را ویژگی بارز برنامه تلویزیونی « همت ماندگار» بر شمرد و گفت:مدیران و برنامه سازان به آرشیو به عنوان گنجینه گران قیمت توجه و در آن کاووش کنند .

دکتر دارابی تاکید کرد: هرشبکه ای که بتواند در سال آینده ، از ذخیره آرشیو هنرمندانه استفاده کند به طور ویژه تقدیرمی شود.

وی نویسندگی ، تهیه کنندگی ، کارگردانی و اجرای برنامه «هفت» ، محصول گروه اجتماعی شبکه سه را شایسته تقدیر دانست و از اختصاص ویژه برنامه های مشابه ای برای کتاب، شعر و تئاتر و دیگر موضوعات ، در سال آتی خبر داد .

معاون رئیس سازمان صدا و سیما در امور سیما، تهیه کنندگی و اجرای برنامه « دیروز، امروز، فردا» را نیز تقدیر كرد و گفت : « دیروز، امروز، فردا » از جمله برنامه هایی است که نقش مهمی در ارتقاء دانش و بینش مخاطبان در ابعاد مختلف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ، داشته است.

معاون رئیس سازمان صدا و سیما درامورسیما از تلاش برنامه سازان « درشهر» و«دراستان» در دهه فجرتقدیر كرد .

دراین مراسم نادرطالب زاده مجری برگزیده برنامه « راز» ، سیما را در مرحله تحول برمبنای زمان دانست و گفت : ما باید بتوانیم با ضرب آهنگ زمان پیش برویم و کارهای بزرگ انجام دهیم و رسانه باید بهترین استفاده را از زمان ببرد.

فریدون جیرانی تهیه کننده ، کارگردان و مجری برگزیده برنامه «هفت» نیز توجه هرچه بیشتر رسانه ملی به طبقه متوسط را خواستار شد .

آرش مجیدی بازیگر برگزیده سریال «ارمغان تاریکی» نیز برای همه برنامه سازان ، موفقیت آرزو کرد.

در این مراسم از دست اندرکاران برنامه های تلویزیونی «همت ماندگار» ، «ارمغان تاریکی » ، « هفت » ، « دیروز، امروز، فردا» ، « راز» ،« بچه های بهشت» ، « در شهر» و « در استان» و ویژه برنامه های ۲۲ بهمن با اهداء لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد.

ازشبکه یک سیما محمدرضا قنبری ، مدیر گروه سیاسی و حسین سبطی تهیه کننده ، کارگردان و نویسنده برنامه « همت ماندگار» برگزیده شدند و پخش موفق ویژه برنامه ۲۲ بهمن ازشبکه یک ، رضا مصداقی مدیرکل پخش این شبکه را منتخب کرد.

ویژه برنامه ۲۲ بهمن درشبکه دوسیما نیز انتخاب یدا... سلطانیان مدیرپخش این شبکه و ایوب سلیمی، علیرضا قانع اسماعیلی ، قربانعلی بیات و محمد رضا گنجی به ترتیب مسئول هماهنگی، کارگردان ، مدیر تولید و مجری ویژه برنامه را شایسته تجلیل كرد.

ازشبکه سه سیما محمود رضا تخشید مدیرگروه فیلم و سریال به همراه احمد کاشانچی تهیه کننده سریال « ارمغان تاریکی» ، جلیل سامان ، نویسنده و کارگردان ، آرش مجیدی ، لیلا زارع ، سودابه بیضایی ، امیرآقایی بازیگران و غفار رضایی طراح صحنه این سریال نیز تقدیرشدند.

فضل ا... شریعت پناهی مدیرگروه اجتماعی شبکه سه ، فریدون جیرانی تهیه کننده ، کارگردان و مجری برنامه «هفت» علیرضا حائری و حمید پنداشته به ترتیب مدیر اجرایی و مدیر تولید این برنامه نیزبرگزیده شدند.

برنامه « دیروز، امروز، فردا » نیز برنامه منتخب بود که علی زاهدی تهیه کننده ، محمد حسین رنجبران مجری، حامد جواد زاده ، نویسنده و شهرام وثوقی ناظرمحتوایی آن لوح تقدیر و هدیه دریافت کردند.

ازشبکه چهارسیما مجید یوسفی تهیه کننده ، علیرضا فرحجو کارگردان و نادرطالب زاده مجری برنامه «راز» تجلیل شدند.

دکترجلالی مدیرگروه اجتماعی و جعفرپور و شریفی تهیه کنندگان برنامه های « در شهر» و « در استان» نیز از برگزیدگان دهه فجر امسال بودند.

برنامه « بچه های بهشت » کاری ازمرکزسیما فیلم نیز فرزاد کاشف ، تهیه کننده ، خسرو معصومی ، کارگردان ، محمد رضایی راد ، نویسنده ، بهراد رحمانی و محمد شادانی بازیگران نوجوان خود را شایسته تقدیرکرد.

دراین مراسم شعبان پور رئیس مرکز تولید و فنی ، جهان پناه مدیرکل فنی سیما و فرشاد صادقی مدیرکل تولید سیما نیز لوح تقدیر و هدیه دریافت کردند..... / خبرگزارى ایلنا 



ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شاهكار جدید صدا و سیما؛ همزمانی پخش سخنان مهم رییس جمهور با پربیننده ترین برنامه تلویزیون!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

امشب دكتر حسن روحانی در برنامه ویژه گفت و گوی رییس جمهور با مردم به تشریح مسائل اقتصادی كشور كه یكی از مهم ترین دغدغه های این روزهای مردم كشور است و همچنین دورنمای ایران پس از برجام و اتفاقات پیش امده در روز های اخیر پرداخت .

امشب دكتر حسن روحانی در برنامه ویژه گفت و گوی رییس جمهور با مردم به تشریح مسائل اقتصادی كشور كه یكی از مهم ترین دغدغه های این روزهای مردم كشور است و همچنین دورنمای ایران پس از برجام و اتفاقات پیش امده در روز های اخیر پرداخت .

به گزارش انتخاب؛ اما آنچه باعث تعجب است، همزمانی گفت و گوی رییس جمهور با پربیننده ترین برنامه این روز های صدا و سیما ، خندوانه است، انهم برنامه ای كه قرار بود فینال یكی از جنجالی ترین و هیجان انگیزترین كمدی های تلویزیون را به نمایش بگذارد.

بعلاوه، زمان پخش مصاحبه رئیس جمهور با سریال پربیننده «کیمیا» نیز همزمان بود.

درواقع اگر صداوسیما میخواست بدترین زمان ممكن طی دو ماه اخیر را به دولت اختصاص دهد، اینك این اتفاق افتاده است.

این همزمانی در حالی رخ داده است كه تیم رسانه تیم رسانه ای دولت و صدا و سیما میتوانستند با تدبیر و هماهنگی در انتقال پیام رییس جمهور به مردم موثر باشند و نه آنكه مانع رسیدن صدای روحانی به مردم شوند .

گرچه بنظر می اید این اتفاق در ادامه سیاست های صداوسیما علیه دولت باشد، اما ضعف تیم رسانه ای دولت نیز در میان چشمگیر است ؛ این درحالیست كه ساده ترین راه برای دولت، انتقال این برنامه به فردا یا روزهای اینده بود، گرچه بعید بنظر میرسد تیم رسانه ای دولت انقدر در فضاهای سیاسی قدم برمی دارد كه اساسا از پخش برنامه فینال خندوانه بی اطلاع بوده است!

لازم به ذکر است که برنامه کمدی «خندوانه» جزء پربیننده ترین برنامه های 10 سال گذشته صداوسیما بوده است و برنامه امشب آن که به معرفی فینالیست های مسابقه «خنداننده برتر» می پردازد، مخاطبان بسیاری را به خود جذب می کند.

 

اخبار سیاسی - انتخاب