فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ساخت فیلم مرتضی پاشایی منتفی شد



اخبار,اخبار فرهنگی ,  مرتضی پاشایی

فیلمساز، خواننده، هنر‌پیشه، نویسنده، شاعر‌ و هر‌کسی که در زمان حیا‌تش شهرتی بدست آورده و محبوب شده است، دیگر متعلق به خودش نیست بلکه متعلق به مردم است و مردم دوست دارند زندگی این افراد را در قالب فیلم ببینند.

یک کارگردان مطرح حوزه سینما در کشور، پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر اختلافات عدیده بین خانواده، همکاران و تهیه کننده آثار مرتضی پاشایی، از ساخت فیلم سینمایی این خواننده منصرف شد.

 ضیاء‌الدین دری قرار بود فیلم سینمایی «مرتضی پاشایی» را بسازد که پس از کشمکش‌های رسانه‌ای و حقوقی که در هفته‌های گذشته بین خانواده، همکاران و تهیه‌کننده آثار پاشایی اتفاق افتاد، از ساخت این فیلم منصرف شد.

او در توضیح این ماجرا گفت: «پیشنهاد تولید فیلم زندگی پاشایی را من مطرح کردم و این پیشنهاد از طرف خانواده این خواننده نیز پذیرفته شد اما به دلیل نبود شرایط مناسب، اجرایی کردن آن را متوقف کردیم چراکه هر چند مانور‌ دادن بر روی این قضیه مهم بوده اما فضای فرهنگی کشور آماده پذیرش چنین کارهایی نیست.

فیلمساز، خواننده، هنر‌پیشه، نویسنده، شاعر‌ و هر‌کسی که در زمان حیا‌تش شهرتی بدست آورده و محبوب شده است، دیگر متعلق به خودش نیست بلکه متعلق به مردم است و مردم دوست دارند زندگی این افراد را در قالب فیلم ببینند.»

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که آیا برخی کشمکش‌های حقوقی بین اطرافیان و خانواده پاشایی باعث این تصمیم وی شده است؟ گفت: «دلایل زیادی دست به دست هم دادند. متاسفانه در حال حاضر و چند ماه مانده به سالگرد فوت این خواننده، فضای بدی در جامعه درباره این خواننده و اتفاقات و حواشی پس از فوتش بوجود آمده است. بخاطر همین بهتر دیدیم که فعلا این پروژه متوقف شود.»

«منصور پاشایی» (عموی مرتضی پاشایی) پیش از این در گفت‌وگو با رسانه‌ها درباره این پروژه گفته بود: ضیاءالدین دری با خانواده مرحوم پاشایی مذاکراتی انجام داده و قرار است براساس زندگینامه مرتضی پاشایی یک فیلم سینمایی بلند ساخته شود. این فیلم همچنان در مرحله نگارش فیلمنامه است و قرار است در آن با یک رویکرد مثبت شخصیت واقعی پاشایی از کودکی تا پایان عمر در قالب داستان یک فیلم سینمایی معرفی و ارائه شود.

هدف ما از ساخت این فیلم این است تا جوان‌های کشورمان هم با مرتضی پاشایی بیشتر آشنا شوند و هم نشان دهیم جوانان ما چه استعدادهایی دارند و می‌توانند با کشف این استعدادهای واقعی خود را رشد دهند و پتانسیل واقعی خود را بالفعل کنند. این فیلم قرار است تلنگری باشد به خود واقعی جوانان تا بدانند فرصت دارند تبدیل به یک پدیده مهم شوند.»

بر اساس این گزارش، در ماه‌های گذشته بارها و بارها تاریخ انتشار آخرین آلبوم «مرتضی پاشایی» و مستندهایی که برای این خواننده ساخته شده به تعویق افتاده است و در حال حاضر نیز با توجه به شکایت حقوقی تهیه‌کننده آثار این خواننده و برخی همکاران پاشایی از خانواده پاشایی، انتشار آخرین آلبوم او و مستند زندگی و وفات این خواننده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 

اخبار فرهنگی - موسیقی ما

 


ویدیو مرتبط :
ساخت فیلم بدرقه -مرتضی پاشایی توسظ سایت هنر هفتم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تقدیم اولین اکران فیلم به مرتضی پاشایی در جشنواره ژنو /آرزوی مهدی پاکدل برای خواننده بیمار کشورمان



اخبار,اخبار فرهنگی , مرتضی پاشایی

 

اخبار فرهنگی - تقدیم اولین اکران فیلم به مرتضی پاشایی در جشنواره ژنو /آرزوی مهدی پاکدل برای خواننده بیمار کشورمان

نخستین اکران فیلم «فردا» به کارگردانی مشترک مهدی پاکدل و ایمان افشاریان در جشنواره فیلم ژنو به مرتضی پاشایی، خواننده موسیقی پاپ تقدیم شد.

فیلم سینمایی «فردا» به کارگردانی مشترک مهدی پاکدل و ایمان افشاریان به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بیستمین جشنواره فیلم ژنو حضور پیدا کرد.

پیش از نمایش فیلم «فردا» در جشنواره و بنا بر تصمیم احسان دلاویز تهیه کننده، مهدی پاکدل و ایمان افشاریان کارگردانان این اثر سینمایی، نخستین اکران این فیلم در جشنواره ژنو به مرتضی پاشایی، خواننده موسیقی پاپ کشورمان که این روزها در بستر بیماری به سر می برد، تقدیم شد که این اقدام مورد توجه ایرانی های مقیم کشور سوئد و حاضران در سالن نمایش فیلم قرار گرفت.


مهدی پاکدل و ایمان افشاریان آرزو کردند که بار دیگر شاهد هنرنمایی پاشایی در عرصه موسیقی باشند.
پس از نمایش فیلم، جلسه نشست پرسش و پاسخ فیلم با حضور منتقدان خارجی و خبرنگاران شبکه های تلویزیونی مختلف برگزار شد و کارگردانان فیلم پاسخگوی آن ها بودند. در این جلسه منتقدان از این فیلم به عنوان یک تجربه نو در سینما یاد کردند.


عباس باقرپور سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو در این مراسم حضور داشت و با تجلیل از عوامل این فیلم همراه با سایر مخاطبان به تماشای اثر نشست.


فیلم «فردا» روز پنج شنبه 22 آبان ماه سال جاری یک نمایش دیگر در جشنواره فیلم ژنو خواهد داشت. این رویداد فرهنگی در گذشته به نام های «سینما توت اکران» و «سینما توس اکران» مشهور بوده و بیستمین دوره آن از 15 آبان ماه سال جاری در کشور سوییس در حال برگزاری است.


علیرضا شجاع نوری، ستاره اسکندری، صادق صفایی و سوده شرحی بازیگران این فیلم هستند.


فیلم سینمایی «فردا» داستان دختری است که علاقه به عکاسی دارد و همراه با مادرش راهی سفر عکاسی می‌شود که در این سفر اتفاقاتی برای او پیش می‌آید. فیلم «فردا» برداشتی آزاد از سه حکایت مولانا است.


این فیلم در سی و دومین جشنواره فیلم فجر در بخش مسابقه نگاه نو حضور داشت و قرار است اواخر پاییز امسال در سینماهای کشور اکران شود.

اخبار فرهنگی - مهر