فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ساخت سریال «ستایش2» در فروردین 91



 

ساخت سریال «ستایش2» در فروردین 91

 

سریال "ستایش 2 " در فروردین 91 کلید خواهد خورد.

سعید سلطانی ـ كارگردان این مجموعه گفت:‌ با كامل شدن فیلمنامه، امیدوارم بتوانیم در ابتدای سال 91 ـ فروردین ماه ـ «ستایش» را كلید بزنیم.

این كارگردان ادامه داد: ‌فعلا متن‌ها در حال آماده شدن هستند و تغییراتی كه مد نظرمان بوده، اعمال می‌شود. تصمیم داریم با متن پیش برویم و زمانی كه اطلاعات بیشتری به دست آوردیم، كار را ادامه دهیم.

وی یادآور شد: ‌سعید مطلبی در حال كار كردن روی فیلمنامه و مشغول تقسیم‌بندی قسمت‌ها و حوادث است.

كارگردان «ستایش»‌ درباره‌ی انتخاب بازیگران سری دوم این سریال نیز گفت: با مریلا زارعی صحبت‌های مقدماتی شده و منتظریم با پیش رفتن فیلمنامه، حضور او، قطعی‌تر و روشن‌تر شود.

سطانی افزود: در سری دوم، قطعا یك سری بازیگر جوان اضافه می‌شوند و چند بازیگر از فصل اول نیز حضور خواهند داشت.

این كارگردان تلویزیون خاطرنشان كرد:‌ مراحل پیش تولید ما، بیشتر به متن مربوط است كه هنوز به پایان نرسیده؛ قصد ما این است كه سریالی حداقل 30 قسمتی بسازیم. تعداد دقیق، وقتی مشخص می‌شود كه بیشتر پیش برویم و ببینیم ظرفیت قصه تا چند قسمت جا دارد.

سلطانی در پایان، درباره‌ی باكس جمعه‌ شب‌های شبكه سه سیما،‌ گفت:‌ این باكس، باكس جذاب و دیدنی‌ای شده است و امیدوارم شبكه سه یك سریال خوبی را به جای «ستایش»‌ پخش كند.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
صحنه جالب سریال ستایش2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت سریال امام علی (ع) برای دومین بار



 

ساخت سریال امام علی (ع) برای دومین بار

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: "حكومت خورشید" قصد دارد قطره ای از دریای بی كران حكمت و معرفت امیرمؤمنان علی (ع) را به تصویر بكشد. عدالتی كه گرچه كوتاه نمایان شد، اما تمام گیتی را به بهشتی بی كران تبدیل كرده بود.

برای دومین بار و پس از ساخت سریال امام علی (ع) توسط داود میرباقری مجموعه تلویزیونی دیگری درباره امیرالمؤمنین (ع) ساخته می شود.

امیرحسین عنایتی كارگردان "حكومت خورشید" درباره این پروژه به خبرنگار تلویزیون برنا گفت: پس از سریال تاریخی به یادماندنی "امام علی (ع)"، "حكومت خورشید" دومین سریالی است كه درباره امیرالمؤمنین (ع) ساخته می شود. اكنون باگذشت ۲ سال تحقیقات كار رو به پایان است و گروه نویسندگان برای نوشتن فیلمنامه آغاز به كار كرده اند و با تكمیل فیلمنامه سریال بعد از نوروز ۹۰ كلید می خورد.

وی افزود: ساخت دكورهای مجموعه نیز به شكل همزمان آغاز شده است و لوكیشن ها در مورچه خورت، كاشان و اطراف اصفهان كه اكثر سریال های تاریخی در این مناطق ساخته می شود، به تأیید رسیده اند.

عنایتی اظهار كرد: بنا بر روایات، امام علی (ع) بیشتر در دارالحكومه، مسجد كوفه و بازار حضور داشته اند. این سه مكان سه لوكیشن اصلی كار است كه عوامل در حال طراحی آن هستند.

این كارگردان درباره انتخاب بازیگران گفت: بازیگران مجموعه تا ۱۵ فروردین تكمیل می شود و پس از آن دورخوانی ها آغاز می شود. از آنجایی كه این كار پروژه سنگینی است با انتخاب بازیگران به تمرین سناریوها خواهیم پرداخت. تا انتهای اسفند نیز عوامل پشت صحنه مان را تكمیل خواهیم كرد.

وی افزود: برآورد ما برای مدت زمان فیلمبرداری نیز هشت ماه تا یك سال است. برای اولین بار در ایران قرار است تصویربرداری را با S۲۷۰I با فرمت HD كار كنیم.

عنایتی در پاسخ به این سؤال كه آیا همچون سریال امام رضا(ع)، اندام و صدای حضرت در كار وجود خواهد داشت یا خیر؟ گفت: امیرالمؤمنین را همچون شخصیت امام در سریال امام رضا(ع) نمایش خواهیم داد و به دنبال بازیگری هستیم كه اندام مورد نظر را دارا باشد. تاكنون نیز شخصیت های بسیاری را دیده ایم، اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: "حكومت خورشید" قصد دارد قطره ای از دریای بی كران حكمت و معرفت امیرمؤمنان علی (ع) را به تصویر بكشد. عدالتی كه گرچه كوتاه نمایان شد، اما تمام گیتی را به بهشتی بی كران تبدیل كرده بود.

عوامل این مجموعه كه در قالب ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه ای ساخته می شوند، عبارتند از مجری طرح: مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اسلامی علوی، تهیه كننده: حسین مدحت، نویسنده و كارگردان: امیر حسین عنایتی، مدیر تولید: مجید و حمید مطهرزاده، طراح صحنه و لباس: هاشم شمس.

"اس ام اس دقیقه نود"، "ناخواسته"، "تاوان"، "بازگشت" و حرمت" از جمله فیلم های تلویزیونی است كه در كارنامه كاری عنایتی وجود دارد.

خبرگزارى مهر (www.mehrnews.com)