فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

زوج هنری "شکیبایی" در بهار 92، 55 ساله می شود



به بهانه زاد روز تولد "بیتا فرهی"؛

زوج هنری "شکیبایی" در بهار 92، 55 ساله می شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هنرمندانی هستند که سعادت بهاره بودن را داشتند و در فصل بهار و در اولین روز ماه متولد شدند از جمله‌ی آنها "بیتا فرهی" بازیگر سینما و تلویزیون است که در اولین ماه سال به دنیا آمده است.

او با فارغ‌التحصیلی در رشته هنر از مدرسه هنر"جان پاورس" آمریکا در سال 59 بازیگری خود را در سال 68 با بازی در فیلم"هامون" به کارگردانی "داریوش مهرجویی" آغاز کرد و در سال‌های بعد فعالیت خود را با کارگردانی بزرگی چون احمدرضا درویش و مسعود کیمیایی ادامه داد.فرهی به همراه "خسرو شکیبایی" یکی از مشهورترین زوج های هنری دهه 70 را تشکیل دادند و تسلط خوبی به زبان انگلیسی و فرانسه دارد.

 

بیتا فرهی,عکس بیتا فرهی

او درمورد زوج هنری خود(خسرو شکیبایی) مطرح کرد که بهترین خاطرات سینمایی‌اش بازی با شکیبایی بوده است.فرهی بعد از فیلم هامون در بانو حضور پیدا کرد و یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های سینمایی‌اش را ارائه داد.

با وجود اینکه طی 19 سال فعالیت سینمیی گزیده کار بوده است اما او در فیلم خون‌بازی بار دیگر خاطره سال های هامون و بانو را زنده کرد همچنین وی در یکی از غم‌انگیزترین نقش آفرینی‌هایش در فیلم"پارک وی" بازی کرد که در جاهایی ناخواسته بازی اش باعث خنده تماشاگر شد.

او در طول فعالیت هنری‌اش در 4 نوبت نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر در فیلم‌های"کیمیا" "خانه‌ای روی آب" "خون بازی" و"در انتظار معجزه" بوده است و همچنین دو بار برنده جایزه بهترین نقش اول برای فیلم‌های"خون بازی" در جشنواره بین‌المللی"پیونگ یانگ" و"کراچی" شده است.

 

بیتا فرهی,عکس بیتا فرهی

همچنین برای فیلم"طلسم‌شدگان" توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول سریال تلویزیونی را از جشنواره‌ی دنیای تصویر دریافت کرد.

بعد از وقفه‌ی سه ساله در سال 89 دوباره با بازی در فیلم در انتظار معجزه به سینما بازگشت و در فیلم‌هایی چون"خاطره آن شب بارانی" "شیش و بش" خراش" و"بشارت" به یک شهروند هزار سوم نیز ایفای نقش کرد.بازی فرهی را می‌توان در دو جنبه اجرایی و بیان بررسی کرد جنبه‌ای که در موفقیت او بسیار موثر بوده است.

اجراهای او به همراه چهره‌ی خاصی که در شکل‌گیری نقش‌ها به وجود می‌آمد نوعی من بازیگری است که او از طریق لحن بیان خود برای همذات پنداری مخاطب استفاده می‌کرد زمانی که بازی او را در فیلم هامون به یاد می‌آوریم که نقش آفرینی زنی که برای دست یابی به شهرت بازیگری با همسر خود درگیر می شد لحظات نابی را همراه با خسرو شکیبایی خلق کردند و همین طور نقش آفرینی فرهی در بهتر شدن فیلم کمک بسیاری بود.

همچنین در فیلم"کیمیا" موضوعی که به اتفاقات بعد از جنگ می‌پرداخت و دکتری که در زمان جنگ فرزند مردی رزمنده را به سرپرستی پذیرفت و بازگشت پدر آن دختر برای پیدا کردن گمشده خود ترس از دست دادن تنها عزیز خود غمناک‌ترین داستان را دربرمی‌گرفت و فرهی برای نمایش این ترس و اضطراب از تجربه‌ی خود بهره برد و تقابلی که با شکیبایی زوج هنری خود داشت توانست بازی لذت بخشی را به مخاطب به نمایش بگذارد.

بازی در نقش مادر برای بیتا فرهی بارها تکرار شده است و او در فیلم خون بازی یک بار دیگر آن را تجربه کرد مادری که نگران فرزند معتاد شده خود است و دلسوزی برای اوباعث شد که تلاش بسیاری برای ترک دادن او انجام دهد نمایش مادری دلسوز آن قدر توسط بازی خوب فرهی جلوه‌گر شد که حتی نامزد دریافت جایزه برای این فیلم در دوره‌ی بیست و پنجم شد.

 

بعد از خون بازی در فیلم"پارک وی" نیز به عنوان مادر فرزندی مبتلا به بیمار روانی نقش آفرینی کرد اما نقش او در این نیز با اینکه همخوان با فیلم"خون‌بازی" بود اما نقش‌های این مادر در اجرا نقش را متفاوت کرده بود او تجربه بازی در یک فیلم کمدی(شیش و بش) را نیز کسب کرد بازی زن ثروتمند که به خاطر وضعیت بد جامعه، همانند زنی شجاع و باهوش بود که برای دست‌یابی به ثروتی بسیار از دو فرد ساده‌لوح بهره برد با اینکه این فیلم کمدی ساخته شده بود اما بازی فرهی در این فیلم کمدی نبود و به عنوان نقشی عادی در آن بازی کرد.

آخرین بازی فیلم سینمایی او نیز در فیلم"بشارت به یک شهروند هزاره سوم" بود نقش کوتاه که ترکیبی از بازی ؟ قبلی او شکل گرفته است.در بررسی مجموعه‌های تلویزیونی نیز سریال"ولایت عشق" و"طلسم‌شدگان" از موفق‌ترین بازی‌های فرهی بوده است به طوری که در سریال"طلسم‌شدن" بازی او به حدی عالی بود که در جشن دنیای تصویر برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد./باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت یک زوج جوان چینی به جرم زنده به گور کردن یک پیرزن 68 ساله !



بازداشت یک زوج جوان چینی به جرم زنده به گور کردن یک پیرزن 68 ساله !به گزارش پرداد به نقل مگ فور: پلیس چین یک زوج جوان را به جرم زنده به گور کردن یک پیرزن 68 ساله دستگیر کرد.

 

زنده به گور کردن یک پیرزن

 

این زوج چینی نیمه شب با این پیرزن تصادف میکنند و چون تصور میکنند وی مرده است او را کنار جاده دفن میکنند.

 

یک شاهد میگوید: ابتدا صدای گریه شنیده است و سپس پیرزن را دیده است که کنار ماشین افتاده است و سپس این زن و مرد بدن پیر زن را سوار ماشین کرده اند و داخل حاشیه کنار جاده شده اند. این شاهد با دین این ماجرا سریعا با پلیس تماس گرفت.

 

آنها از ترس اینکه به خاطر رانندگی در حال مستی دستگیر شوند بعد از تصادف بدن زن را که تصور میکردند مرده است کنار جاده برده و دفن کرده اند.

 

هنگامیکه پلیس این زن را پیدا کرد وی هنوز زنده بود اما با رساندن وی به بیمارستان او جان باخت./ گروه خبری پرداد