فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

زنی با موبایل در فیلم چارلی چاپلین


یک کارگردان ایرلندی اخیرا فیلمی را در اینترنت منتشر کرده است که به اعتقاد او می تواند امکان سفر در زمان را اثبات می کند. جرج کلارک می گوید بیش از یک سال است که تلاش می کند به راز صحنه ای از یک فیلم پی ببرد که در آن زنی در حال قدم زدن و صحبت با موبایل به چشم می خورد.

یک کارگردان ایرلندی اخیرا فیلمی را در اینترنت منتشر کرده است که به اعتقاد او می تواند امکان سفر در زمان را اثبات می کند. جرج کلارک می گوید بیش از یک سال است که تلاش می کند به راز صحنه ای از یک فیلم پی ببرد که در آن زنی در حال قدم زدن و صحبت با موبایل به چشم می خورد.



نکته غیرعادی این است که صحنه مزبور، بخشی از یکی از فیلم های چارلی چاپلین است که در سال 1928، یعنی بسیار پیش از اختراع موبایل فیلمبرداری شده است. هشت روز پس از آنکه آقای کلارک این صحنه از فیلم را در سایت کلیک یوتیوب قرار داد، بیش از یک میلیون و پانصدهزار نفر از آن بازدید کردند. این کارگردان ایرلندی می گوید این صحنه را در تبلیغ فیلم "سیرک"، ساخته چارلی چاپلین در سال 1928 دیده است.

او در این مورد می گوید: "30 ثانیه از آغاز فیلم نگذشته بود که متوجه حضور زنی شدم که دستش را کنار گوشش گرفته و در حال قدم زدن است. صحنه ای که در جامعه مدرن امروز بسیار عادی به نظر می رسد. فیلم را کمی به عقب برگرداندم و دوباره تماشا کردم. تصویر را کمی نزدیک تر آوردم و با دور کند دوباره تماشا کردم و از دیگران هم خواستم این صحنه را ببینند".

جرج کلارک می گوید دیگران هم با دیدن این صحنه واکنش یکسانی داشتند و تصور کردند این زن مشغول صحبت با موبایل است. از آن زمان تا امروز کلارک این فیلم را به افراد زیادی از جمله عده ای از تماشاچیان جشنواره فیلم بلفاست نشان داده است. او می گوید تا به حال هیچکس توضیحی قانع کننده در مورد این صحنه ارائه نداده است. کاربران سایت یوتیوب حدود ده هزار نظر را در مورد این ویدیو منتشر کرده اند.

كلارك می گوید: "به نظر من معماهایی از این نوع، هیچ وقت قابل توضیح نخواهند بود". البته  کلارک می گوید با توجه به اینکه موبایل ها در زمان ساخت این فیلم اختراع نشده بودند، او برای توضیح این صحنه به سراغ تئوریهای علمی- تخیلی در مورد سفر افراد در زمان رفت. او می گوید دیدن این صحنه این تصور را به وجود می آورد که گویی این زن موفق شده در زمان سفر کند.

منبع : جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
موبایل مسافر زمان چارلی چاپلین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: زنی که در موبایل خود غرق شد!


زنی میانسال که بیش از حد "غرق" در گوشی تلفن همراه خود شده بود، نزدیک بود در استخر یک نمایشگاه خودرو غرق شود. ببینید!

العالم: زنی میانسال که بیش از حد "غرق" در گوشی تلفن همراه خود شده بود، نزدیک بود در استخر یک نمایشگاه خودرو غرق شود. ببینید!