فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

زنـــان بـا کلاس، مردان بـا وقار


حامد بهداد و باران کوثری دو همکار و دوست دیرینه اند که این بار هم در جشن خانه سینما در کنار هم به روی سن آمده و یکی از جوایز شب به یاد ماندنی سینما را اهدا کردند.جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن که به دوست دیگر این دو نگار جواهریان رسید.





ویدیو مرتبط :
فرصت های بـا هم بـودن را بیشتر کنیم...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون وزیر مسكن و شهرسازی خبر داد:تـغـیـیـر الـگـوی سـاخـت بـا هـدفـمـنـدسـازی یـارانـه‌هـا



 

 

 

وزیرمسکن

 

 

 

معاون وزیر مسكن و شهرسازی با اشاره به این‌كه پیش‌بینی شده با اجرای این قانون قیمت مسكن تغییر نكند، تصریح كرد: انتظار داریم با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها استفاده از مصالح استاندارد و با دوام رونق بگیرد و شاهد تحول در بخش مسكن و تغییر الگوی ساخت باشیم.

دكتر محمود فاطمی‌عقدا – رییس مركز تحقیقات ساختمان و مسكن – در گفت‌وگو با خبرنگار مسكن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌كه در بخش مسكن شاهد تحول عظیم در ساخت و ساز هستیم، تصریح كرد: حجم انبوهی از واحدهای مسكونی با استفاده از فن‌آوری‌های نوین و سیستم‌های جدید ساختمانی در سطح كشور در حال ساخت است.

معاون وزیر مسكن و شهرسازی در ادامه با اشاره به این‌كه با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها استفاده از فن‌آوری‌های نوین مقرون به صرفه می‌شود، تصریح كرد: در تولید انبوه استفاده از مصالح و فن‌آوری‌های نوین مفیدتر بوده، هدر رفت نداشته و سرعت ساخت را افزایش می‌دهد

رییس مركز تحقیقات ساختمان و مسكن در ادامه افزود: از آنجایی‌كه روند تولید صنعتی ساختمان در شرایط ویژه و تحت كنترل و مدیریت فنی و مهندسی قرار دارد، لذا كیفیت محصول تولیدی قابل اطمینان بوده و در نهایت با كاهش هزینه‌های سربار و استفاده بهینه از مصالح ساختمانی، كاهش هزینه اجرای ساختمان را می‌توان انتظار داشت.

معاون وزیر مسكن و شهرسازی گفت: بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه مانند زلزله، خود به تنهایی ضرورت صنعتی شدن در احداث مسكن را آشكار می‌كند به عبارت دیگر با به‌كار گیری روش‌های نوین ساختمانی است كه می‌توان برای همیشه از نگرانی تخریب‌ سازه‌ها بر اثر زلزله رهایی یافت.

رییس مركز تحقیقات ساختمان و مسكن اظهار كرد: بالا بودن هزینه‌های ساخت و هزینه‌های نگهداری مسكن نیز به خاطر ناكافی بودن كیفیت مصالح و همچنین عمر كوتاه ساختمان‌ها از دایلی است كه ضرورت گسترش صنعتی‌سازی را آشكار می كند.

وی با بیان این‌كه مباحث مقررات ملی به تدریج و بنا به ضرورت تجدیدنظر می شوند، تصریح كرد: تاكنون بیش از 85 فن‌آوری نوین به مركز معرفی و موفق به اخذ تاییدیه شده‌اند.

فاطمی‌عقدا در ادامه با اشاره به این‌كه هر هفته حدود چهار فن‌آوری جدید مورد تایید قرار می‌گیرد، تصریح كرد: ‌با توجه به دستور وزیر مسكن و شهرسازی كلیه طرح‌ها در صورتی كه مدارك لازم را داشته باشند در كمتر از یك هفته مورد بررسی قرار می‌گیرند...../تحلیل:ایسنا


با سرمایه بازنشستگان كشوری چه می كنیم؟!
پایگاه خبری تحلیلی وطن - براساس قانون، صندوق بازنشستگی كشوری به عنوان متولی پرداخت مستمری بازنشستگان كشوری شناخته می شود. منابع درآمد این صندوق عمدتا از طریق اخذ كسورات بازنشستگی كارمندان دولت، سود حاصل از سرمایه گذاریها و همچنین كمكهای دولت تامین می شود. دو شركت بزرگ اقتصادی با عنوانهای "شركت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی كشور" و "شركت آتیه صبا" فعالیتهای اقتصادی صندوق بازنشستگی كشوری را مدیریت می نمایند.
 
این دو بنگاه اقتصادی بزرگ با سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی ازجمله نفت و پتروشیمی، صنایع معدنی (فلزی و غیرفلزی)، معدن، حمل و نقل، سیمان، دارو و ... مسئولیت مدیریت سرمایه و درآمدزائی صندوق بازنشستگی كشوری را برعهده دارند.
 
شركتهای بزرگی همچون: شركت هواپیمائی آسمان (100 درصد سهام)، شركت صنایع شیر ایران (51 درصد سهام)، شركت ایرانگردی و جهانگردی (50 درصد سهام)، شركت پتروشیمی جم ( 25 درصد سهام)، شركت كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (33 درصد سهام)، شركت ملی نفتكش (25 درصد سهام)، آزادراه امیركبیر (100 درصد سهام)، شركت نفت ایرانول (44 درصد سهام)، شركت نفت پاسارگاد (47 درصد سهام)، شركت آپادان سرام (49 درصد سهام)، شركت سیمان ساوه (24 درصد سهام)، شركت سیمان یاسوج (48 درصد سهام)، شركت لوله سازی اهواز ، فولاد اكسین خوزستان، صبا فولاد خلیج فارس، پتروشمی خارك، پتروشیمی آبادان، و ... تنها جزئی از شركتهایی است كه صندوق بازنشستگی كشوری از طریق دو بنگاه اقتصادی خود یا بر آنها مدیریت می نماید و یا سهام عمده ای از آنان را در اختیار دارد.

ارزش مجموعه سرمایه های شركتهای وابسته به صندوق بازنشستگی كشوری بالغ بر 70 هزار میلیارد ریال برآورد می گردد.

درخصوص فعالیتهای اقتصادی صندوق بازنشستگی كشوری ذكر چند نكته ضروری است:
1. باوجود حجم عظیم سرمایه گذاریها و ارزش مجموعه سرمایه صندوق بازنشستگی كشوری، متاسفانه چند ماهی است كه پس از عزل معاون اقتصادی سابق این صندوق، هنوز فرد خاصی جایگزین وی نگردیده است و این موضوع باعث بروز مشكلات فراوانی شده و موضوع هماهنگی و نظارت بر شركتهای تابعه از سوی سازمان مركزی را دچار اختلال نموده است.

2. بسیاری از اعضاء هیات مدیره شركتهای تابعه دارای سابقه فعالیت اقتصادی و تخصص لازم در ارتباط با موضوع فعالیت شركتها نبوده و تنها با سفارش دیگران به این پست ها گمارده شده اند. این موضوع فعالیت و مدیریت شركتهای مذكور را با چالش جدی روبرو كرده است.

3. هیچگونه برنامه مدونی ازجمله برنامه استراتژیك و برنامه عملیاتی جهت مدیریت كارآمد این بنگاههای اقتصادی وجود نداشتند و همچنان بصورت سنتی (دكان داری) مدیریت می شوند. این موضوع باعث گردیده است تا از سرمایه های كلان موجود بهره برداری قابل قبولی صورت نپذیرد.

4. هیچگونه برنامه نظارتی و یا مكانیسم خاصی جهت رسیدگی به انحرافات از بودجه شركتها وجود نداشتند و همین امر سبب بروز نابسامانیهایی در صندوق و شركت شده است و موضوع سرمایه گذاریهای جدید را نیز با مشكل مواجه نموده است.

5. مجموعه عوامل و علل بالا، باعث شده است تا از سرمایه كلان هفتاد هزارمیلیارد ریالی، سالانه مورد قابل انتظار محقق نشده و تنها سودی برابر با حدود 50 درصد سود سپرده های یك ساله بانكی (حدود 8 درصد) محقق شود. این سود تنها می تواند مستمری حدود یك ماه بازنشستگان كشوری را تامین نماید. این وضعیت نابسامان با مدیریت جدید صندوق به دلیل عدم تخصص و عدم تسلط رئیس آن بر امورات اقتصادی، بیشتر از پیش تشدید شده است و معلوم نیست به كجا ختم خواهد شد.