فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

زندگی‌نامه نخست‌وزیران کتاب می شود!



 

 

 

 

سعید قانعی، زندگی‌نامه نخست‌وزیران حكومت پهلوی، از دوران محمد مصدق تا پیروزی انقلاب اسلامی را تدوین خواهد كرد. وی اكنون مشغول تحقیق و پژوهش دراین‌باره است.



سعید قانعی،اظهار داشت: زندگی سیاسی و بیوگرافی كامل هر یك از نخست‌وزیران، با استفاده از منابع موثق، تدوین و بازگو خواهد شد.

 


نویسنده كتاب "اردش‍ی‍ر زاه‍دی‌ و رازه‍ای‌ ن‍اگ‍ف‍ت‍ه‌ س‍ل‍س‍ل‍ه‌ پ‍ه‍ل‍وی‌"، ادامه داد: اسناد موجود در كتابخانه ملی و سایت‌های اینترنتی معتبر، از جمله منابع تدوین زندگی‌نامه نخست‌وزیران حكومت پهلوی‌اند. البته مركز اسناد انقلاب اسلامی، اسناد و مدارك متنوعی دراین‌باره در اختیار دارد كه قصد دارم، به آن‌ها نیز رجوع كنم.



قانعی، با تاكید بر لزوم شرح وقایع تاریخ برای نسل جوان، گفت: قشر جوان باید خائنان و خدمت‌گذاران را بشناسند و این كار، تنها با تدوین كتاب‌های معتبر صورت می‌گیرد.



وی در پایان یادآور شد: كتاب زندگی‌نامه نخست‌وزیران حكومت پهلوی، در ۴۰۰ صفحه تدوین خواهد شد و ناشر این اثر، هنوز مشخص نیست.


سعید قانعی، متولد سال ۱۳۳۵ در شهر تهران و مدیر مسوول انتشارات چلچله است.



از جمله آثار منتشر شده وی می‌توان به؛ "فوزیه در دربار دو پهلوی"، "از تنهایی تا غربت" و "خاطرات ثریا (ناگفته‌ها و ناشنوده‌هایی از تاریخ معاصر و بی بندوباری خاندان پهلوی)" اشاره كرد.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
پویش کتاب خوانی کتاب و زندگی با محوریت کتاب دخیل عشق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زندگی‌نامه «مرتضی پاشایی» کتاب می‌شود



اخبار,اخبار فرهنگی,مرتضی پاشایی,زندگینامه مرتضی پاشایی

یک نویسنده‌ی رمان قصد دارد، زندگی زنده‌یاد مرتضی پاشایی را به رشته‌ی تحریر درآورد.

 شهناز محلوجیان، نویسنده‌ی کتاب‌های «آژیر سفید»، «سحر»، «عشق تا ابد» و ...قصد دارد تا زندگی‌نامه‌ی زنده‌یاد پاشایی را در قالب یک رمان بنویسد.

محلوجیان در یادداشتی نظرات خود را درباره‌ی مرتضی پاشایی نوشته که در بخشی از آن درباره‌ی انگیزه‌اش از نگارش این کتاب آورده است: «حدود هشت ماه است که مرتضی فوت کرده، من ازگذشته‌ی او، نوع فعالیت‌ها و ترانه‌هایش هیچ شناختی نداشتم. یکی از دوستان گفت که شخصی خواننده به نام مرتضی پاشایی با مشکل بیماری و با یک روحیه‌ی قوی کنسرت‌های پی‌درپی اجرا می کند. نمی‌خواهم حاشیه بروم ... چگونگی آشنایی من و این‌که چه چیز باعث شد که من تصمیم گرفتم داستان مرتضی را بنویسم، در پیش‌گفتار کتاب آورده‌ام. بگذریم. من فقط سوال دارم و تا کنون موفق نشده‌ام جواب این سوال را بگیرم. چرا یک عده عاشق حاشیه هستند ...»

زنده‌یاد مرتضی پاشایی که مدت‌ها با سرطان معده دست و پنجه نرم می‌کرد، 23 آبان‌ماه سال 93 در بیمارستان بهمن از دنیا رفت.

در روزهای آینده، آلبومی با عنوان «اسمش عشقه» نیز با صدای این هنرمند فقید منتشر خواهد شد.

 

اخبار فرهنگی - ایسنا