فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

رگ خواب محسن یگانه را یافتند!


نابغه تمام نشدنی موسیقی ایران! این شاید بهترین و کوتاه‌ترین جمله‌ای است که می‌توان برای معرفی محسن یگانه به کار برد، پسر مهربان و کار بلدی که از ابتدا روی پای خودش ایستاده و با زحمت زیاد توانسته بعد از یک دوره که به عنوان خواننده زیر زمینی مطرح بود، امروز نام خود را به عنوان یکی از بهترین خوانندگان بعد از انقلاب معرفی کند.

نابغه تمام نشدنی موسیقی ایران! این شاید بهترین و کوتاه‌ترین جمله‌ای است که می‌توان برای معرفی محسن یگانه به کار برد، پسر مهربان و کار بلدی که از ابتدا روی پای خودش ایستاده و با زحمت زیاد توانسته بعد از یک دوره که به عنوان خواننده زیر زمینی مطرح بود، امروز نام خود را به عنوان یکی از بهترین خوانندگان بعد از انقلاب معرفی کند.

محسن زیاد گفت‌و‌گو نمی‌کند اما شاید این از خوش اقبالی من است که هر بار از او خواسته‌ام باهم گفت‌و‌گو کنیم پذیرفته است و دقایقی را با هم به گفت‌و‌گو نشسته‌ایم. محسن یگانه آنقدر سوژه خوبی هست که مصاحبه با او بهانه لازم ندارد اما اگر دنبال بهانه این گفت‌و‌گو هستید، انتشار سری جدید سریال قلب یخی با صدای او فکر می‌کنم کافی است. این گفت‌و‌گو شاید یکی از کامل‌ترین مصاحبه‌های خالق «سکوت» است که در آن از همه جا برایمان گفته است، از قلب یخی بگیرید تا حباب و...

از قلب یخی برایمان بگو، کِی آقای لطیفی و طباطبایی را دیدی و چه شد که پذیرفتی برای قلب یخی بخوانی؟
 متاسفانه هنوز سعادت دیدار آقای لطیفی را نداشته‌ام اما با آقای طباطبایی از سال ۸۶ آشنایی دارم. چند وقت پیش بود که آقای طباطبایی در مورد قلب یخی با من صحبت کردند، واقعیتش را بخواهی وقتی پیشنهاد قلب یخی به دستم رسید در ابتدا دوست نداشتم این کار را انجام دهم و قرار بر این بود که خواننده‌های جوانی را که حس می‌کنم توانایی خواندن تیتراژ این مجموعه را دارند معرفی کنم و برایشان آهنگ کار بسازم که متاسفانه مورد تایید قرار نگرفت.

در ‌‌نهایت تصمیم گرفتم این کار را بخوانم تا به نوعی ساختار شکنی هم در کار‌هایم انجام دهم. همانطور که می‌دانی خیلی از کارهایی که تا الان اجرا کرده‌ام مثبت نبوده، ولی ترانه‌های قلب یخی کارهای مثبتی هستند و این برایم تجربه جدیدی محسوب می‌شود.




ویدیو مرتبط :
رگ خواب محسن یگانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"رگ خواب" محسن یگانه، جریانی در موسیقی پاپ/ "یه هفته به عید"، 27 سال بغضی که به ترانه تبدیل شد



آلبوم "رگ خواب" محسن یگانه پس از انتشار در سال 1389 به عنوان جریان در موسیقی پاپ ایران مطرح شد.

رگ خواب محسن یگانه جریانی در موسیقی پاپ

 

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران،‌"محسن یگانه" در بیست و سومین روز از اردیبهشت 1364 در گنبد کاووس متولد شد.

این خواننده پرانرژی عرصه موسیقی پاپ،‌ دانشجوی رشته مهندسی صنایع با گرایش تولید صنعتی بود اما پس از گذراندن 6 ترم،‌ به علت مشغولیت زیاد در دنیای موسیقی، از ادامه تحصیل انصراف داد.

او از کودکی علاقمند به بازیگری و مطرح شدن در دنیای سینما بود و در ابتدا هیچ گونه علاقه ای به موسیقی نداشت و فقط به صورت تفریحی به آن نگاه می کرد.

"محسن یگانه" به جرأت می توان گفت امروز حجم بالایی از طرفداران موسیقی پاپ را به خود اختصاص داده، برحسب استعداد ذاتی و خدادادی در رشته موسیقی،‌ ذوق و سلیقه خاصی داشت و میل به موسیقی یک شنونده خوب بودن را بر حسب اتفاق با شنیدن یک قطعه بی کلام به دست آورد که براساس آن، حس عجیبی نسبت به موسیقی روز "پاپ" پیدا کرد و این حس،‌ زمینه ایجاد علاقه به فراگیری ساز گیتار را فراهم کرد.

 

رگ خواب محسن یگانه جریانی در موسیقی پاپ

 

این خواننده جوان، نواختن را با تکیه بر خود و بدون استاد شروع کرد اما در همان ابتدای کار با مشکلات عدیده ای رو به رو شد.

مخالفت خانواده برحسب شرایط خانوادگی، باعث شده بود این هنرمند کشورمان فرصتی برای آموزش ساز گیتار زیر نظر اساتید مختلف پیدا نکند اما این موضوع مانع کار او نشد و محسن یگانه با ذوق، علاقه و پشتکار عجیب خود به نواختن گیتار ادامه داد تا جایی که در نوازندگی به حدی رسید که بتواند خود این ساز را آموزش دهد.

این خواننده عرصه پاپ در این میان تنها به گیتار اکتفا نکرد و به سمت پیانو و کیبورد و همچنین فراگیری مهارتهای فنی و موسیقی الکترونیک نیز روی آورد که به گفته خودش، به موفقیتهای وی پس از عرصه خوانندگی، نوازندگی و ترانه سرایی می توان اضافه کرد. او با این وجود، شناخت بسیار خوبی از موسیقی الکترونیک به دست آورد اما با توجه به اینکه در این مورد، آنچنان با فضای موسیقایی قطعه هایی که محسن یگانه به بازار عرضه کرده و مردم از او توقع دارند، مطابقت ندارد و به همین دلیل تنها برای دل خودش به این موسیقی می پردازد و از آن کمتر در قطعاتش استفاده می کند.

محسن یگانه تاکنون آلبومهای "رگ خواب"، "نقش های بی هدف" و "حباب" را منتشر کرده است.

 

رگ خواب محسن یگانه جریانی در موسیقی پاپ

 

*"نفس های بی هدف"

"نفس های بی هدف" نام نخستین آلبوم محسن یگانه است که در تیرماه سال 1378 منتشر شد.

قطعه های این آلبوم را "نفس های بی هدف"، "آخه دل من"، "نخواستم،‌گناهی ندارم"، "اینجا جای تو نیست"، "چشمای خیس من"، "سرتو بالا بگیر"، "نشکن دلمو"،‌ "هیچکی نمیتونه بفهمه" و "بنویس از سرخط" را تشکیل می دهند.

 

رگ خواب محسن یگانه جریانی در موسیقی پاپ

 

*"رگ خواب"

آلبوم "رگ خواب" به عنوان دومین آلبوم رسمی محسن یگانه، در مرداد سال 1389 روانه بازار شد.

در این اثر نیز همانند آلبوم "نفس های بی هدف" همه ترانه ها و ملودی ها (به جز یک قطعه) از محسن یگانه است.

در این آلبوم،‌ در میان تنظیم کننده ها، علاوه بر "شهاب اکبری" و خود یگانه، نام "علی ثابت" هم به چشم می خورد.

"رگ خواب" اتفاقی جریان ساز در موسیقی ایران بود تا حدی که قطعه ماندگار "سکوت" از نظر مخاطبان و اهالی موسیقی به عنوان بهترین موسیقی سال 1389 انتخاب شد.

قطعه های این آلبوم را "سکوت"، "دوراهی"، "آدمها"، "من تو را کم دارم"، "ضربان معکوس"، "نباشی"، "عذاب"،و "حافظه ضعیف" تشکیل می دهند.

 

رگ خواب محسن یگانه جریانی در موسیقی پاپ

 

*و اینک ... "حباب" محسن یگانه!

آلبوم موسیقی "حباب" 30 مهر سال 1391 متشکل از 11 قطعه موسیقی روانه بازار موسیقی شد.

قطعه های "حباب" را "باورکنم"، "نمیشه"، "یادته"، "تو حتی"، "نمیزارم خسته شی"، "دوست دارم"، "بیت آخر"، "نرو"، "هوایی شدی"، "حباب"، " کی جای من اومد"، "بخند"، "تنهایی" و "تو که میدونی" تشکیل می دهند.

محسن یگانه پس از انتشار آلبوم جدیدش، در آبان سال 91 در 12 سانس در برج میلاد تهران روی صحنه رفت که هر بار با استقبال بی نظیر هوادارانش روبرو شد.

ترانه سرا و آهنگساز تمامی قطعه های "حباب" محسن یگانه است.

محسن یگانه در کنسرت خود در اسفند ماه سال 91، قطعه ای را به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد شهادت پدرش با عنوان "یه هفته به عید" اجرا کرد که به گفته خودش این اثر حاصل 27 سال بغضی بود که این بغض به ترانه تبدیل شد.

هم اکنون "علی ثابت" رهبری ارکستر محسن یگانه را بر عهده دارد.

منبع:yjc.ir