فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

روزهای سختِ ستاره‌ها در رالی ایرانی



تماشای حركات محیرالعقول ستاره‌های سینما، تلویزیون و موسیقی روی راپل، كایت، آویزان شدنشان از درخت، غواصی یا درگیر شدنشان با حیوانات وحشی، آن هم در شرایطی كاملا واقعی، چند برابر تماشای نقش‌هایشان داخل یك فیلم یا سریال جذابیت دارد.

تماشای حركات محیرالعقول ستاره‌های سینما، تلویزیون و موسیقی روی راپل، كایت، آویزان شدنشان از درخت، غواصی یا درگیر شدنشان با حیوانات وحشی، آن هم در شرایطی كاملا واقعی، چند برابر تماشای نقش‌هایشان داخل یك فیلم یا سریال جذابیت دارد.

سعید ابوطالب كه مسابقه «سرزمین دانایی» را برای شبكه تهران تولید می‌كند، این بار در فیلم مسابقه« رالی ایرانی» به كارگردانی آرش معیریان، دست روی ستاره‌های مختلف گذاشته و آنها را وارد رقابتی نفس‌گیر كرده است. در اولین قسمت از مجموعه «رالی ایرانی» كه قرار است چند روز آینده به بازار بیاید، از میان 10 چهره مختلف سینمایی، تلویزیونی، ورزشی، موسیقی، از طریق قرعه‌كشی، سه گروه دو نفره متشكل از محمدرضا فروتن و سیروان خسروی، الناز شاكردوست و بهنوش بختیاری و زوج سحر ولدبیگی و نیما فلاح برای مسابقه انتخاب شده‌اند تا در شرایطی كاملا هیجان‌انگیز و در عین حال خطرناك، مقابل هم قرار بگیرند و با یكدیگر رقابت كنند.

مسابقه رالی ایرانی, ستاره‌های سینما

مسابقه از چندین مرحله سخت با اتفاق‌هایی كاملا غیرمنتظره تشكیل شده. هركدام از این گروه‌ها برحسب اتفاق، صندوقی انتخاب می‌كنند و براساس دستورالعملی كه داخل آن نوشته شده، حركت‌شان را شروع می‌كنند. فرزاد حسنی به عنوان داور و همچنین راهنما، تمام طول مسیر آنها را هدایت می‌كند. سعید ابوطالب، تهیه‌كننده و نویسنده این مجموعه، درباره ابعاد مختلف آن توضیحات مفصلی به هفت صبح می‌دهد

یك كُری خوانی جذاب  میان سیروان و الناز شاكردوست
 «رالی ایرانی»‌ اوایل هفته آینده به بازار می‌آید. در این فصل، سه گروه دو نفری، متشكل  از سیروان - فروتن، شاكر‌دوست - بختیاری و ولدبیگی - فلاح به داوری فرزاد حسنی، رقابت می‌كنند. سعید ابوطالب، نویسنده و تهیه‌كننده این مجموعه درباره ابعاد مختلف آن به هفت صبح توضیح می‌دهد

روز دوشنبه 9 اردیبهشت، قسمت‌های اول و چهارم فیلم مسابقه «رالی ایرانی»، برای جمع كوچكی از هنرمندان و اهالی رسانه نمایش داده شد. تماشای این قسمت‌ها با اینكه یك جورهایی تمام شك و شبهه‌هایی را  كه درباره غیرواقعی و ساختگی بودن موقعیت‌ها وجود داشت برطرف كرد اما چند سوال در ذهن همه به وجود آورد؛ سوالاتی كه قطعا از چند روز آینده با تماشای اولین سری این مجموعه برای شما هم به وجود می‌آید.

مسابقه رالی ایرانی, ستاره‌های سینما

مسائلی از قبیل اینكه از میان تمام بازیگران و چهره‌های مختلف سینمایی، تلویزیونی، موسیقی و ورزشی، این افراد بر چه مبنایی انتخاب شده‌اند؟ یا مثلا قبل از شروع مسابقه، چقدر تمرین‌های مقدماتی آمادگی جسمانی روی آنها انجام شده تا بتوانند انقدر راحت روی راپل قرار بگیرند یا مثلا غواصی كنند؟ یا مثلا حضور زنان بازیگر در این مسابقه، با توجه به خط قرمزهای مختلف، مجاز شمرده می‌شود‌؟ و‌... این مسائل را با سعید ابوطالب، نویسنده و تهیه‌كننده این فیلم-مسابقه در میان می‌گذاریم. او علاوه بر پاسخگویی به این سوالات، اطلاعات جالب دیگری درباره این مجموعه هم در اختیارمان می‌گذارد.

انتخاب براساس توانایی جسمانی
سعید ابوطالب، درباره اینكه چطور شده كه از میان چهره‌های مختلف عرصه‌های بازیگری، موسیقی، ورزشی و ... این 6 نفر را انتخاب كرده‌اند توضیح می‌دهد: «قبل از شروع به كار، با حدود 70 بازیگر و چهره‌های سرشناس سایر رشته‌ها صحبت كردیم. از این میان با 35 نفر وارد مذاكره شدیم. برای هر كدام از آنها توضیح می‌دادیم كه مسابقه مراحل سختی دارد و از بدل هم خبری نیست.

مسابقه رالی ایرانی, ستاره‌های سینما

هركس وارد آن می‌شود باید توانایی ماشین‌سواری میان جنگل، سوار‌شدن به هواپیماهای تك‌نفره، رفتن روی راپل، كایت‌سواری، غواصی و‌... را داشته باشد و هیچ كدام نباید از ارتفاع بترسند. با این شرایط، از میان 35 نفر، 10 نفر باقی ماندند كه نهایتا همانطور كه در قسمت اول شاهد آن هستیم، از میان 10 نفر، برحسب قرعه‌كشی، به این شش نفر رسیدیم.» به گفته او انتخاب‌ها در مرحله آخر كاملا براساس قرعه‌كشی انجام شده است.

آموزش نیم ساعته غواصی
با اینكه به گفته ابوطالب، چهره‌هایی وارد مسابقه شده‌اند كه از نظر توانایی جسمانی، خودشان را قوی ارزیابی كرده بودند اما خب ورود به چنین مسابقه‌ای، طبیعتا نیاز به تمرین‌های زیادی هم دارد. آنطور كه به نظر می‌رسد قبل از هر مرحله، باید یك سری آموزش به هركدام از آنها داده شده باشد.

مسابقه رالی ایرانی, ستاره‌های سینما

ابوطالب در این باره می‌گوید: «برای بعضی از آیتم‌ها مثل ‌ غواصی، آموزش نیم‌ساعته داشتیم. در سایر مراحل هم تكنسین‌های مخصوص، همراه آنها بودند تا اگر زمانی مشكلی به وجود بیاید، كمك‌شان كنند. ضمن اینكه برخی از مراحل، مثل ماهیگیری را به دلیل اینكه هیچ كدام از شركت‌كننده‌ها نتوانستند از پس آنها بر بیایند، كاملا حذف كردیم.» اما با این حال به گفته این تهیه‌كننده، باز هم در مسیر مسابقه برخی از آنها از جمله الناز شاكردوست دچار حادثه شدند.

اتفاقی بودن مراحل مسابقه
مراحل مختلف «رالی ایرانی»، برای هركدام از گروه‌ها نسبت به دیگران، یك مقدار تفاوت‌ دارد و به گفته خود ابوطالب مثل مراحل مختلف گیم است: «ابتدای كار، سه جعبه با قرعه‌كشی، به دست هر كدام از گروه‌ها می‌افتد و مسیر مسابقه را به آنها نشان می‌دهد. اینكه كدام مسیر به كدام یك از گروه‌ها بیفتد، كاملا اتفاقی است و اصلا به اینكه اعضای گروه، خانمند یا آقا ربطی ندارد. مثلا یك جایی طبق دستورالعمل حتی یكی از گروه‌ها مسیرش از دیگران جدا می‌شود و حتی میان راه در جنگل گم می‌شود.» به گفته او نكته قابل توجه در این مسابقه، فقط سرعت است و اینكه كدام یك از آنها می‌توانند در مدت 72 ساعت، یعنی سه روز، مسیر مسابقه را طی كنند.

مسابقه رالی ایرانی, ستاره‌های سینما

فیلمبرداری با 10 دوربین
همانطور كه مسابقه، بخش‌هایی سخت و نفسگیر دارد و شركت‌كنندگان را مجبور می‌كند از راه‌های صعب‌العبور حركت كنند، فیلمبرداری هم در این شرایط خیلی سخت می‌شود. مخصوصا اینكه در تمام مراحل از غواصی گرفته تا ماشین‌سواری، راپل و‌... از تمام جهات، تصویر داریم و مشخص است كه كار با تعداد زیادی دوربین گرفته شده. ابوطالب در این باره می‌گوید: «حدود 10 تا دوربین داشتیم. مثلا موقع غواصی، راپل و‌... یكی از دوربین‌ها به كلاه بازیگر وصل بود و اصلا دیده نمی‌شد.» به گفته او تیم فیلمبرداری «رالی ایرانی»، همان گروهی بوده‌اند كه پیش از این در «سرزمین دانایی» با او همكاری كرده‌اند و از این جهت، به كار در جنگل و مناطق سخت عادت دارند.

مسابقه خانم‌ها با رعایت خط قرمزها
 با اینكه معمولا خط قرمزهای شبكه نمایش خانگی، به نسبت تلویزیون كمتر است اما تا به حال در هیچ مسابقه‌ای، زنان همپای مردان، كایت‌سوار نشده و روی راپل نرفته‌اند و می‌شود گفت این مجموعه از این نظر خط‌شكنی كرده. با اینكه خانم‌های این مجموعه از نظر پوشش، كاملا خط قرمزهای تلویزیون را در نظر گرفته‌اند اما باز هم این ابهام به وجود می‌آید كه آیا ممكن است بعد از پخش، با بازخوردهای متفاوتی از این جهت مواجه شوند یا نه!

مسابقه رالی ایرانی, ستاره‌های سینما

ابوطالب می‌گوید: «هم من هم آرش معیریان، هر دو استانداردهای تلویزیون و شبكه نمایش خانگی را می‌شناختیم. ضمن اینكه گروه خانم‌ها از آقایان كاملا مجزاست. اگر دقت كنید، ما حتی روی صورت خانم‌ها گریم هم انجام ندادیم. همه چیز از لباس‌ها گرفته تا حجاب خانم‌ها   براساس عرف جامعه است.»

مسابقه رالی ایرانی, ستاره‌های سینما

توزیع سه سری در یك ماه
با اینكه رالی ایرانی از مدتها قبل ساخته شد اما مراحل آماده سازی و گرفتن مجوز آن، خیلی زمان برد و نهایتا قرار است از چند روز آینده، اولین سری آن یعنی قسمت‌های اول و دوم مجموعه به بازار بیاید. ابوطالب درباره دلایل این تاخیر می‌گوید: «قبل از اینكه بخواهیم برای گرفتن مجوز از ارشاد اقدام كنیم، علاوه بر آماده‌سازی قسمت‌های مختلف این فیلم-مسابقه، حتی آنونس‌ها و پوسترهای‌مان را هم آماده كردیم. قصدمان این بود كه مثل خیلی از مجموعه‌های چند وقت اخیر، قسمت‌های بعدی گرفتار مجوز نشود و در توزیع آن تاخیر به وجود نیاید.» به گفته او الان مجوز تمام قسمت‌ها آماده است و هر سه سری، طی سه هفته تا یك ماه به بازار می‌آید.»
منبع:bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
فیلم ایرانی رالی ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رقابت نمایشی ستاره های ایرانی در رالی


فصل اول فیلم – مسابقه رالی ایرانی که توزیع آن هفته گذشته به پایان رسید توانست نظری بسیاری از مخاطبان را جلب کند. آرش معیریان کارگردان این مجموعه از نقاط ضعف و قوت و فصل اول و ویژگی ها و تغییرات فصل دو مجموعه می گوید

روزنامه هفت صبح: فصل اول فیلم – مسابقه رالی ایرانی که توزیع آن هفته گذشته به پایان رسید توانست نظری بسیاری از مخاطبان را جلب کند. آرش معیریان کارگردان این مجموعه در گفتگو با هفت صبح از نقاط ضعف و قوت و فصل اول و ویژگی ها و تغییرات فصل دو مجموعه می گوید

پرونده فصل اول مجموعه «رالی ایرانی»، هفته گذشته بسته شد و مخاطبان، برندگان نهایی این فصل را شناختند.

 استقبال فراوان مخاطبان در این مدت نشان داد که واقعا جای چنین کارهایی در رسانه ما خالی بوده و طبیعتا مخاطبان خیلی بیشتر از آنچه انتظار می رفت به تماشای چنین رقابت هایی با حضور ستارگان علاقمندند با وجود تمام جذابیت ها و نوآوری هایی که در سه سری اول این مجموعه وجود داشت اما بخش هایی از کار، ابهامات زیادی در ذهن مخاطبان ایجاد کرد.

وقتی رقابت ستاره ها نمایشی می شود

ابهاماتی نظیر اینکه مراسم افتتاحیه و قرعه کشی برای انتخاب شرکت کنندگان نهایی. چندان هم باورپذیر نبود و برای کل مسابقه، ساختار رقابتی قابل قبول و شیوه امتیازدهی مناسبی در نظر گرفته نشده بود. برای رفع این ابهامات و قرار گرفتن در جریان فضای رقابتی فصل های بعد، سوالاتمان را با آرش معیریان، کارگردان این مجموعه در میان می گذاریم.

یکی از اصلی ترین ابهامات موجود در سری اول «رالی ایرانی»، درست از همان نقطه شروع مسابقه و در مراسم افتتاحیه، در ذهن مخاطبان ایجاد می شود. در قسمت افتتاحیه، 10 میهمان وارد میهمانی می شوند تا در مراسم قرعه کشی شرکت کرده و از بین آنها رقابت کنندگان اصلی مشخص شوند. از طرف دیگر از همان اول به دلیل حضور شاکردوست و محمدرضا فروتن می شود یقین داشت که این دو نفر قطعا در مسابقه حضور پیدا می کنند اگر نه مگر می شود فروتن براساس قرعه کشی کنار گذاشته شود و مثلا امیر رضا خادم، به جای او انتخاب شود! در واقع یک جورهایی این قرعه کشی، غیرواقعی به نظر می رسد. چرا تصمیم گرفتید میان این ستاره ها با یکسری از بازیگران و چهره های دیگر، قرعه کشی کنید؟ چه اشکالی داشت از همان اول می آمدید می گفتید این شش نفر در مسابقه حضور دارند و اصلا اسم بقیه را هم نمی آوردید.


- پیش از شروع مسابقه، با تعداد کثیری از بازیگران صحبت و توافق شده بود و حضورشان قطعی بود اما ما همواره یک نکته را در مذاکرات اولیه و به هنگام توافق مطرح کرده بودیم و آن این بود که درست است 50 درصد قضیه حضور آنها در مسابقه، از پیش تعیین شده و قطعی است اما باید برای 50 درصد دوم، به ما حق بدهند که طبق قرعه کشی و رندوم، گروه ها را انتخاب کنیم. از طرف دیگر این امکان و اختیار را به شرکت کنندگان داده بودیم که در هر مقطعی و هر لحظه ای که بخواهند، امکان انصراف برایشان وجود داشته باشد. بنابراین هیچ بعید نبود که در همان افتتاحیه بعد از شنیدن شرایط سخت مسابقه، یک تعدادی از دوستان، نظرشان برگردد و انصراف دهند یا حتی به دلایلی ترجیح دهند به جای پارتنر اختیاری خودشان، در همان لحظه بنا به توصیفاتی که داور یا مجری از شکل مسابقه می کند بخواهند همراه دیگری انتخاب کنند.

مگر شرایط مسابقه از قبل برایشان توصیف نشده بود؟


- قطعا توضیح داده بودیم. قبل از اینکه تصویربرداری برنامه شروع شود، برای اینکه دوستان در جریان کم و کیف ماجرا و شرایط مسابقه قرار بگیرند، اول توافقات مالی و دستمزدی با آنها صورت گرفت و بعد شرایط مسابقه برایشان توضیح داده شد. این جزو شرایط مسابقه بود که ما مختار هستیم بنابر شرایط موجود، ترکیب حضور بازیگران و شرکت کنندگان را تغییر دهیم و خودشان هم این اختیار را داشته باشند که در هر لحظه بنا بر آنچه که فکر می کنند به نفعشان است ترکیب خودشان را به هم بزنند و یا انصراف دهند. این چیزی بود که جزو شرایط ما بود.

وقتی رقابت ستاره ها نمایشی می شود

اما به لحاظ جذابیتی که ستاره هایی مثل فروتن با شاکردوست برای مخاطبان دارند، قطعا از ابتدا جزو گزینه های اصلی شما برای مسابقه بوده اند. یعنی می خواهید بگویید اگر در قرعه کشی اسمشان هم در نمی آمد باز هم شما حاضر می شدید آنها را کنار بگذارید و دوتا گزینه به نسبت معمولی وارد کار کنید؟

- ما با حدود 100 نفر از دوستان صحبت کردیم. تقریبا 76 نفر به ما جواب مثبت دادند. از بین این تعداد بنا بر پارامترهایی که به بالا رفتن جذابیت کار و استقبال تماشاگر کمک می کردند و با ذائقه و سلیقه آنها، بیشتر همخوانی داشتند، به یک ترکیب اولیه رسیدیم. در کنار آن، یک ترکیب دیگری هم در نظر گرفتیم. در واقع تلفیقی از این دو ترکیب شد، آن ترکیبی که در افتتاحیه مراسم ما شاهدش بودیم. حالا با توجه به اینکه از قبل، شرط کرده بودیم امکان تغییر وجود دارد و همچنین امکان این وجود دارد که خود آنها هم پارتنرهای شان را تغییر دهند و ترکیبشان را عوض کنند، تقریبا با یک توافق دوطرفه ما کار را در افتتاحیه شروع کردیم.

قطعا این را قبول دارید که بخش قابل توجهی از مخاطبان، این فیلم – مسابقه را صرفا به خاطر حضور فروتن، شاکردوست و سیروان خریدند و طبیعتا شما هم از همان ابتدا خوب می دانستید که همین دو ستاره، می توانند فروش کار را به میزان بالایی تضمین کنند. بنابراین طبیعی است که این دو نفر را کنار نگذارید و سراغ گزینه های دیگری از همان جمع افتتاحیه نروید.


- بالاخره سرمایه گذار کار یک سقفی را برای هزینه در نظر گرفته بود و ما با توجه به برآوردی که برای کستینگ در نظر داشتیم. به این ترکیب رسیدیم. از آنجایی که امکان این وجود داشت در هزینه و سرمایه ای که سرمایه گذار می گذارد یک 10 درصدی اضافه یا کم شود. این 10 درصد زیاد یا کم را گذاشتیم برای تغییر بازیگران و انتخاب 50 درصدی خودمان.

خب بگذریم. مسئله دیگری که درباره «رالی ایرانی» وجود دارد، شیوه اجرای مسابقه است. روز اول این سه گروه با سه وسیله مختلف راهی مسیر مسابقه می شوند و این انتظار به وجود می آید که در کل این سه روز، سه مسیر جداگانه را پی می گیرند و نهایتا در پایان این سه روز، هر کدام زودتر به مقصد نهایی برسند برنده اند اما این اتفاق نیفتاد و این گروه ها مدام در طول مسیر با هم برخورد پیدا می کردند و حتی بخش هایی از راه را با هم طی می کردند. مسئله دوم اینجاست که هیچ کدام از مراحل، هیچ امتیازی نصیب شرکت کنندگان نمی کنند و اصلا مشخص نمی شود کدام گروه، از هر مرحله چه امتیازی آورده. نهایتا گروهی برنده می شود که مرحله آخر را به خوبی طی کرده باشند نه تمام مسیر مسابقه را! به نظر شما به عنوان یک مسابقه، کار ایراد نداشت؟


- باید توجه داشته باشید که ما تصمیمان این نبود که یک مسابقه جدی صرف بین این گروه برگزار کنیم. همانطور که در شعار یا عنوان تبلیغاتی این مجموعه مطرح کردیم، می خواستیم یک «فیلم – مسابقه» داشته باشیم. «فیلم – مسابقه» یعنی اینکه 50 درصد جذابیت یک مسابقه را داشته باشیم و در 50 درصد دوم، به جذابیت هایی که حضور خود این ستاره ها در کنار هم ایجاد می کنند توجه نشان دهیم؛ جذابیت هایی که حتی خارج از مسابقه و صرفا با کنار هم قرار گرفتن آنها، صحبت کردن، خاطره گفتن، موسیقی نواختن توسط سیروان و ... به وجود می آید.

وقتی رقابت ستاره ها نمایشی می شود

پس چرا در شروع مسابقه، آنها را با سه وسیله مختلف به مسیر مسابقه فرستادید و چنین تعریفی به مخاطب دادید اما یک مرتبه در ادامه روش تغییر کرد؟

- بله. این تعمدی و جزو طراحی ما بود که کار بیش از اندازه به یک مسابقه نزدیک نشود و صرفا هم شکل نمایشی یا قصه وار پیدا نکند. به همین دلیل عنوان فیلم – مسابقه را برایش گذاشتیم که تلفیقی از دو نوع باشد و به جذابیت کار اضافه کند.

اما خب به هر حال در تمام طول مسیر، این گروه ها با هم مسابقه می دهند و همانطور که می بینیم واقعا از جان مایه می گذارند و واقعا هم برایشان مهم است که کدامشان برنده شوند. بنابراین طبیعتا مخاطبان هم انتظار دارند یک جورهایی این رقابت را یک مقدار جدی تر ببینند و حداقل در تمام طول مسابقه بر اساس میزانه امتیازها متوجه شوند که کدام گروه جلوترند. الان عملا زوج سحر ولدبیگی و نیما فلاح، فقط برای این اول شدند که آخرین مرحله را بهتر از سایرین طی کردند نه اینکه در کل مسابقه بهتر از سایرین باشند!


- همانطور که گفتم این دقیقا به همان تعریف ما از فیلم مسابقه برمی گردد. ما نخواستیم که یک مسابقه صرف، تحویل تماشاچی دهیم. اگر بنا بر این بود که فقط مسابقه باشد شرایط دقیق و کامل یک مسابقه و یک داوری کاملا بیطرفانه را لحاظ می کردیم. از آنجایی که اصلا بنا نبود که یک مسابقه صرف باشد و قرار بود اثری ترکیبی و تلفیقی باشد،تعمدا بخشی از آن را مسابقه وار اجرا کردیم بخشی را به صورت کاملا نمایشی که برای طیف مخاطبان با سلایق متنوع، جذابیت خودش را حفظ کند.

وقتی رقابت ستاره ها نمایشی می شود

شما به عنوان کارگردان این مجموعه، از ابتدای کار فیلمنامه ای در نظر گرفته بودید اما طبیعتا با توجه به واکنش هایی که رقابت کنندگان نشان می دادند یا مثلا اتفاق هایی که در طول کار می افتاد، این فیلمنامه شما هم دستخوش تغییراتی می شد و همه چیز مطابق خواست شما پیش نمی رفت. مثلا ورود آمبولانس و تصیربرداری بخشی از کار داخل اتاقک این اتومبیل، چیزی نبود که از قبل برایش برنامه ریزی کرده باشید و قطعا خودتان هم کاملا سورپرایز شدید. چقدر از کار، براساس فیلمنامه از پیش تعیین شده شما و طبق مسیری که از ابتدا در نظر داشتید پیش رفت؟ کلا چه درصدی طبق نظر و پیش بینی شما جلو رفت؟ چقدر براساس شرایط اضافه شد؟

- تقریبا می توانم بگویم همان 50-50 ما محل تقاطع و مسیر رخدادها را از پیش تعریف کرده بودیم. مسائلی مثل اینکه مثلا گروه از نقطه «الف»، به «ب» برسند، از نقطه «ب» به «ج» و ... در واقع ما فقط می توانستیم تعیین کنیم که آنها چه مراحلی را طی کنند اما اینکه چگونه دوستان این مراحل را طی می کنند و با چه مشقت و ترفندی می توانند از هر بخش به سلامت و موفق بیرون بیایند را دیگر خودشان تعریف و تعیین می کردند و کاملا بر مبنای اتفاق و حادثه بود. بنابراین به همان نسبت که می توانست برای بعضی ها حادثه به وجود بیاید می توانست برای بعضی ها هم بدون هیچ مسئله و مشکلی، مراحل سپری شود. آن اتفاق های ناخواسته به هیچ وجه در طراحی اولیه ما نبوده. جزو ویژگی های طراحی ما این بوده که هر لحظه هم رقابت کننده ها و هم تیم سازنده را با یکجور غافلگیری مواجه کند.

این اتفاق های غیرقابل پیش بینی مثل تصادف الناز شاکردوست، یا مثلا وجود مراحلی که هیچ کدام از اعضا نتوانستند در آن موفق شوند مثل مرحله ماهیگیری و ... باعث می شودب رای دفعات بعدی یکسری از مراحل را حذف کنید یا مثلا یک مقدار مسیر را کم خطرتر و راحت تر طراحی کنید؟


- نه، اتفاقا با فیدبکی که گرفتیم، تصمیم داریم که در سری های بعدی، مراحل را هم به نسبت سری اول، سخت تر کنیم و هم تعداد گره ها و چالش های هر بخش را هم بیشتر کنیم. به همین دلیل مطمئنا فصول بعدی هم جذابتر هم متنوع تر و هم هیجان انگیزتر خواهد بود چون به هر حال این کار یک تجربه اول تلقی می شد و به نسبت یک تجربه آن هم برای کار اول، ما نمی دانستیم که چقدر می توانیم شرایط را مهیج تر و ملتهب کنیم اما بعد از اینکه فیلمبرداری تمام شد دیدیم که خب امکان اینکه حتی مراحل را بیشتر و جذابتر کنیم یا تعلیق ها را افزایش دهیم وجود دارد برای همین هم برای فصول بعدی داریم روی نکاتی دست می گذاریم که بیشتر این حس هیجان و غافلگیری و تعلیق را منتقل کند.

وقتی رقابت ستاره ها نمایشی می شود

با گذشت یک هفته از توزیع آخرین قسمت از سری اول، تا الان توانسته اید به بازخوردهای واقعی مخاطبان دست پیدا کنید؟ با توجه به میزان فروش و بازخوردهایی که از مخاطبان دریافت کرده اید، به نظرتان این شیوه توانسته میان آنها جذابیت خاصی داشته باشد؟

- تا این لحظه من هیچگونه نظر منفی نشنیدم. در نظرسنجی هایی هم که در بخش های مختلف انجام دادیم، به جرات می توانم بگویم 99 درصد از آنهایی که کار را دیده اند راضی بودند و آن یک درصد هم خب بالاخره حق مسلمشان است که از کار خوششان نیاید.

از میزان فروشش در تهران و شهرستان ها هم خبر دارید؟


- نه، متاسفانه اطلاعی ندارم.

برای سری بعدی «رالی ایرانی» چه فکری کرده اید؟ الان چه بخشی از کار جلو رفته؟

- تا الان فیلمنامه نوشته شده، طراحی های اولیه را انجام داده ایم ولی به دلیل جنس کار، باید به مناطق در نظر گرفته شده برای اجرای مسابقه برویم و این فکرها و تدابیر را در لوکیشن اصلی و منطقه بازبینی کنیم. بعد از این مرحله تازه می توانیم به مرحله اجرایی وارد شویم و به ترکیب قطعی بازیگران برسیم.

مشخص شده که چه کسانی قرار است در مسابقه دوم با هم رقابت داشته باشند؟ می توانید اسمشان را بگویید؟


- نه، ترکیب حضور تیم های رقابت کننده را الان نمی توانیم بگوییم.

وقتی رقابت ستاره ها نمایشی می شود

با توجه به اینکه در سری اول دست روی دو سوپراستار گذاشتید آیا سری دوم هم انتخاب هایتان طوری هست که توی ذوق مخاطبان نخورد و این انتظارها برآورده شود و کار یک مرتبه افت نکند؟

- قطعا در سری های بعدی نه تنها از ستاره های حوزه سینما و تلویزیون بلکه از استارها در حوزه های ورزشی، علمی، فرهنگی و حتی سیاسی هم استفاده خواهیم کرد. در واقع می توانم از الان بگویم که ترکیب سری های بعدی خیلی متنوع تر و جالب تر از چیزی است که دیدید. فقط قرار نیست شرکت کنندگان ما از میان بازیگران مطرح انتخاب شوند. قرار است از میان محبوب ترین ها و مشهورترین ها هر شاخه، دست روی بهترین ها بگذاریم. در واقع نخبگان هر رشته، جزو ترکیب فصول بعدی ما خواهند بود.

زمان آماده سازی و نهایتا توزیع سری دوم هنوز مشخص نیست؟


- برنامه مان این است که به امید خدا ظرف سه ماه آینده، بعد از اینکه فکرهایمان را روی مناطقی که مشخص کرده ایم به لحاظ اجرایی پیاده کردیم و بررسی کردیم، قطعا در سه ماه آینده فصل بعدی را استارت بزنیم.