فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

رقابت ستاره‌ها در اکران دوم پاییز


مهتاب کرامتی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن و مصطفی زمانی هرکدام دو فیلم در اکران پاییزی دارند.

روزنامه صبا: مهتاب کرامتی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن و مصطفی زمانی هرکدام دو فیلم در اکران پاییزی دارند

اکران پاییزی امسال کمی دیرتر از معمول موتور خود را روشن می‌کند و دلیل آن تقارن با ایام سوگواری سالار شهیدان است. به گزارش صبا، فیلم‌های دور دوم اکران پاییزی از ششم آبان راهی سینماها می‌شوند.

رقابت ستاره‌ها در اکران دوم پاییز

 هفت فیلم سینمایی «پدر آن دیگری» به کارگردانی یداله صمدی، «ماهی سیاه کوچولو» به کارگردانی مجید اسماعیلی، «ارغوان» به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علی‌محمدی، «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» به کارگردانی شهرام مسلخی، «شیفت شب» به کارگردانی نیکی کریمی، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» به کارگردانی وحید جلیلوند و «جامه‌دران» به کارگردانی حمیدرضا قطبی فیلم‌هایی هستند که چهارشنبه آینده و بعد از ایام عزاداری اکران می‌شوند.

پدر آن دیگری


کارگردان: یداله صمدی

بازیگران: حسین یاری، هنگامه قاضیانی، فریده سپاه‌منصور، مریم سعادت، شمسی فضل‌الهی و اکبر عبدی

داستان: شهاب برای مقابله با بی‌توجهی خانواده و سرکوفت‌های پدرش مبنی بر این که خنگ است، تصمیم می‌گیرد صحبت نکند. همه فکر می‌کنند او قادر به تکلم نیست تا اینکه روزی مادربزرگ پی به راز شهاب می‌برد.

رقابت ستاره‌ها در اکران دوم پاییز

نکته: آخرین ساخته یداله صمدی در بخش خارج از مسابقه سی و سومین جشنواره فیلم فجر پذیرفته شد و همین موضوع دلخوری این کارگردان پیشکسوت را به‌دنبال داشت تا جایی که گفت: دبیر جشنواره در پاسخ به اعتراض من نسبت به عدم انتخاب فیلمم در بخش مسابقه به‌من می‌گوید بهتر است در این دوره از جشنواره جا را برای جوانان باز بگذاریم.

این حرف چه معنی جز چشم‌پوشی روی فیلمسازان پیشکسوت سینما دارد؟ وقتی ما در سینما کار می‌کردیم این آقایان کجا بودند؟



چهارشنبه 19 اردیبهشت

کارگردان: وحید جلیلوند

بازیگران: نیکی کریمی، امیر آقایی، شاهرخ فروتنیان، برزو ارجمند، وحید جلیلوند و آفرین عبیسی

رقابت ستاره‌ها در اکران دوم پاییز

داستان: یک آگهی غیر متعارف در بخش نیازمندی‌های روزنامه همشهری جمعیت کثیری را در روز مشخصی به خیابان می‌کشد.

نکته: وحید جلیلوند که در مراسم رونمایی از فیلمش گفته بود: با هیچ توهمی هرگز وارد جشنواره نشدم و در فیلمم دروغ نگفتم، توانست علاوه بر جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از بخش نگاه نو سی و سومین جشنواره فیلم فجر،‌ جایزه ویژه منتقدان جشنواره ونیز را نیز دریافت کند.



ارغوان


کارگردان: امید بنکدار و کیوان علی‌محمدی

بازیگران: مهتاب کرامتی، مهدی احمدی، شقایق فراهانی، آزاده صمدی، الهام کردا، یاسمین پازوکی، مرتضی اسماعیل کاشی، نسیم ادبی، رابعه مدنی و مریم بوبانی

رقابت ستاره‌ها در اکران دوم پاییز

داستان: زن و مردی در شب مرگ یک موزیسین معروف، با هم برخوردی اتفاقی دارند که روی گذشته و آینده زندگی‌شان تاثیر می‌گذارد.

نکته: کارگردانان فیلم تصمیم گرفتند دقایقی از فیلم را نسبت به نسخه‌ای که در جشنواره سال گذشته به نمایش درآمد کم کنند. آنها معتقدند این حذف باعث شده تا فیلم ریتمی تندتر پیدا کند و روان‌تر شود.



عاشق‌ها ایستاده می‌میرند

کارگردان: شهرام مسلخی

بازیگران: روش صحت، پوریا پورسرخ و لعیلا زنگنه

رقابت ستاره‌ها در اکران دوم پاییز

داستان: رضا یک خبرنگار آزاد است که به‌طور اتفاقی سرنخ‌هایی از هیوا سرباز عراقی پیدا می‌کند که سال‌ها پیش رضا را در شرایط سخت جنگی نجات داده است.

نکته: این فیلم قرار بود اسفند سال گذشته اکران شود اما به صلاحدید سازندگانش به زمان دیگری موکول شد.

کارگردان درباره این تاخیر گفته بود: حدود ۲۴ فیلم به‌طور همزمان در سینماهای کشور در حال نمایش است. ضمن اینکه ماه اسفند نیز به هیچ وجه زمان خوبی برای نمایش فیلم نبود زیرا اغلب مردم درگیر خرید عید هستند و کسی به سینما نمی‌رود.



ماهی سیاه کوچولو


کارگردان: مجید اسماعیلی

بازیگران: مریلا زارعی، مصطفی زمانی، همایون ارشادی، جمشید گرگین و با معرفی یاسمن معاوی

داستان: ماجرای پشت پرده واقعه حمله مسلحانه به شهر آمل در بهمن 1360

رقابت ستاره‌ها در اکران دوم پاییز

نکته: این فیلم پس از پایان جشنواره فجر، جزو نخستین گمانه‌های اکران عمومی برای اکران نوروز بود. این فیلم نزدیک به یکسال منتظر ماند تا سرانجام پس از دهه اول محرم روی پرده سینماها برود.

 محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده فیلم در مراسم رونمایی این فیلم در جشنواره فیلم فجر به مخاطبان گفته بود: ‌ زمانی‌که «ماهی سیاه کوچولو» را می‌بینید عجله نکنید، ممکن است اتفاقات عجیبی در این فیلم رخ دهد.



شیفت شب

کارگردان: نیکی کریمی

بازیگران: نیکی کریمی، سحر قریشی، لیلا زارع و محمدرضا فروتن

داستان: زنی در خیابان‌های تهران به‌دنبال همسرش می‌گردد تا راز زندگی‌شان را کشف کند.

رقابت ستاره‌ها در اکران دوم پاییز

نکته: پخش کننده این فیلم یک ماه پیش از اکران عمومی تصمیم گرفت برای جذب مخاطب بیشتر به کسانی که بلیت فیلم را پیش‌خرید کنند هر هفته به پنج نفر البته به قید قرعه، گوشی آیفون 6 هدیه بدهد.



جامه‌دران

کارگردان: حمیدرضا قطبی

بازیگران: مهتاب کرامتی، مصطفی زمانی، باران کوثری، ‌پگاه آهنگرانی، ‌افسر اسدی، ‌محمود بهروزیان، ‌فرزانه نشاط‌خواه و الهام نامی

داستان: شیرین در مراسم ختم پدرش به روابط جدیدی در زندگی او پی می‌برد و حقایقی تازه را کشف می‌کند.

رقابت ستاره‌ها در اکران دوم پاییز

نکته: کارگردان فیلم درخصوص عدم مجوز ساخت این فیلم از دولت قبل گفته: یکی از دلایل مخالفت دولت قبل با ساخت فیلم این بود که اعتقاد داشتند این فیلم علیه امنیت ملی است. این درحالی است که «جامه‌دران» یک داستان خانوادگی است که در دوران طاغوت می‌گذرد.



پرکارترین‌های پاییز


در میان بازیگران زن که آثارشان در فصل پاییز اکران می‌شود، مهتاب کرامتی با فیلم‌های «ارغوان» و «جامه‌دران»، نیکی کریمی با فیلم‌های «شیفت شب» و «چهارشنبه 19 اردیبهشت»، میترا حجار با فیلم‌های «360 درجه» و «دلتنگی‌های عاشقانه» سهم بیشتری در اکران دارند.

رقابت ستاره‌ها در اکران دوم پاییز

در میان بازیگران مرد نیز محمدرضا فروتن با فیلم‌های «دلتنگی‌های عاشقانه» و «شیفت شب»، امیر آقایی با فیلم‌های «چهارشنبه 19 اردیبهشت» و «360 درجه»، مصطفی زمانی با فیلم‌های «جامه‌دران» و «ماهی سیاه کوچولو» هرکدام دو فیلم در اکران پاییزی دارند.


ویدیو مرتبط :
‫زیباترین پُرتره های ستاره های سینمای ایران اکران می شود‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سال نو با «عشق» آغاز می‌شود / رقابت ۷ فیلم در اکران نوروزی



اکران نوروزی,سریال های نوروزی,فیلم های نوروزی

سینما - دو فیلم «عشق» ساخته میشائل هانکه و «آقای الف» علی عطشانی به پنج فیلم اکران نوروز 1392 اضافه شدند.
الهام نداف: در جلسه شورای صنفی نام هفت فیلم به عنوان فیلم‌های اکران نوروز 92 مشخص و به صورت قطعی اعلام شد.
 در این میان پنج فیلم «رسوایی»، «تهران 1500»، «قاعده تصادف»، «رژیم طلایی» و «حوض نقاشی» که از قبل مشخص شده بودند در سینماهای تهران و شهرستان روی پرده می‌روند.
به گفته حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش، فیلم سینمایی «آقای الف» به دلیل سه بعدی بودن امکان نمایش در همه سینماها را ندارد. این فیلم در تمام سئانس‌های تالار ایوان شمس و سئانس‌های فوق‌العاده سینما آزادی و فرهنگ نمایش داده می‌شود.
 کاوش همچنین عنوان کرد «اکران فیلم «عشق» ساخته میشائل هانکه که اخیرا برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد، منوط به بستن قرارداد پخش‌کننده این فیلم با سینماهای مورد نظر خود است. در صورت بستن قرارداد این فیلم به عنوان اکران ویژه نوروز در سئانس‌های ویژه سالن‌های سینمایی اکران می‌شود.

نام فیلم کارگردان بازیگران خلاصه داستان گروه سینمایی
حوض نقاشی مازیار میری شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی، سیامک احصایی زندگی یک زوج کم‌توان ذهنی که یک پسربچه دارند، به دلایلی با چالش روبه‌رو می‌شود. آزادی
تهران 1500 بهرام عظیمی مهران مدیری، بهرام رادان، حبیب رضایی، هدیه تهرانی پیرمردی به نام اکبر با بازی مهران مدیری که 160 سال سن دارد، در آستانه مرگ از نوه‌اش با بازی هدیه تهرانی که در کره ماه درس می‌خواند می‌خواهد به زمین برگردد. استقلال
قاعده تصادف بهنام بهزادی امیر جعفری، اشکان خطیبی، مهرداد صدیقیان، امید روحانی روایتی از زندگی یک گروه تئاتری است که درگیر آماده کردن این نمایش و رساندن آن به اجرا هستند. عصر جدید
رسوایی مسعود ده‌نمکی اکبر عبدی، الناز شاکردوست، محمدرضا شریفی‌نیا،کامران تفتی افسانه دختر بدنام محل که مورد توجه همسایه‌ای است به علت بدهی‌های خود و پدرش تحت فشار و در آستانه فروپاشی کامل اخلاقی است. آفریقا
رژیم طلایی رضا سبحانی مهدی هاشمی، امین حیایی، مریلا زارعی مهریه یک زن معادل وزن او و شوهرش است. همین امر اتفاق های عجیبی را بوجود می آورد. قدس
آقای الف علی عطشانی پوریا پورسرخ، لیلا اوتادی، مهران رجبی «آقای الف» ناگهان متوجه می شود که تنها چند روز به پایان زندگی وی باقی مانده است. ایوان شمس و سئانس‌های فوق‌العاده سینما آزادی و فرهنگ
عشق میشائل هانکه  ژان-لویی ترنتینیان، امانوئل ریوا و ایزابل هوپر  داستان زن و شوهری سالخورده که وقتی زن سکته مغزی می‌کند، رابطه غنی و توام با عشق‌شان مورد آزمون قرار می‌گیرد. سئانس‌های فوق‌العاده سینماها

 

 منبع:khabaronline.ir