فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

رقابت احسان علیخانی و رامبد جوان در ماه مبارک رمضان/ «ماه عسل» یا «خندوانه»، برنده کدام است؟



اخبار,اخبار فرهنگی ,برنامه ماه عسل

شبکه‌های مختلف صداوسیما برنامه‌های مناسبتی مختلفی را برای پخش در ماه مبارک رمضان تدارک دیده‌اند.

 چند سالی‌ست که با فرا رسیدن ماه رمضان تماشاگران تلویزیون عادت کرده‌اند قبل از افطار به تماشای برنامه‌های مناسبتی بنشینند؛ برنامه‌هایی که با موضوع این ماه و همچنین با حضور مهمانان و محوریت مجری روی آنتن می‌رود.

امسال همانند سال‌های اخیر احسان علیخانی «ماه عسل» را روی آنتن خواهد داشت و رامبد جوان با «خندوانه» مهمان تازه ماه رمضان 94 است. جواد رضویان ویژه برنامه افطار شبکه یک را اجرا خواهد کرد و همچنین برنامه «امشب» علی ضیا نیز دو شب در هفته و البته با حال و هوای ماه رمضان روی آنتن خواهد رفت. سیدجواد هاشمی نیز برنامه «نوسفران» را برای پخش بامدادی از شبکه یک در دست دارد.

به نظر می‌رسد رقابت اصلی برنامه‌های امسال بین فضای شاد «خندوانه» و حال و هوای توام به غم برنامه «ماه عسل» باشد.

ماه عسل
شبکه سه سیما از سال 1391 در ماه مبارک رمضان میزبان ماه عسل است؛ برنامه‌ای با اجرای احسان علیخانی.

موضوع این برنامه در قالبی اجتماعی است و مهمانان ماه عسل از قشرهای مختلف جامعه از جمله مستمند، معلول، هنرمند، کهنسال هستند. امسال نیز دست‌اندرکاران این برنامه، فرصت اجرا پیش از ساعات افطار را دارا هستند.

یکی از ویژگی‌های این برنامه در تمامی این سال‌ها تکیه علیخانی به رویدادهای غم‌انگیز و واقعی زندگی افراد بوده است. اما براساس گفته مدیر شبکه سه سیما گویا امسال گرایش این برنامه به سمت فضای نسبتا شادتری است. غلامرضا میرحسینی مدیر شبکه سه سیما در این زمینه گفت: «ماه عسل سال ۹۴ با فضایی شادتر به روی آنتن خواهد رفت. در برخی برنامه ‌هایی که ماه عسل در سال های گذشته داشته، فضای حزن و اندوه غالب شده است، در سال ۹۴ تلاش خواهیم کرد که این برنامه در لحظات منتهی به افطار غمگین نباشد و قطعا ماه عسل ۹۴ شادتر می‌‌شود.»

صدای مرتضی پاشایی روی تیتراژ این برنامه یکی از ویژگی‌های آن بوده که امسال نیز صحبت‌هایی در این مورد صورت گرفته است. علیخانی چندی پیش در این زمینه گفت: «مرتضی پاشایی لیاقت آن را دارد که در تیتراژ ماه عسل ۹۴ هم از صدایش استفاده کنیم. وی ضمن یادی که از این خواننده جوان و پر طرفدار کرد ابراز داشت که طی چند ماه گذشته از صدای مرتضی پاشایی برای برنامه های مختلفش استفاده کرده و استفاده از صدای مرتضی پاشایی کوچک ترین قدمی است که برای مرتضی و خانواده‌اش می‌تواند انجام دهد.»

برنامه افطار شبکه سه قرار است در ۳۰ قسمت ۷۵ دقیقه‌ای از ۲۷ خرداد ماه هر روز پیش از افطار از به روی آنتن برود. پیمان قانع طراحی دکور ماه عسل ۹۴ را بر عهده دارد. مریم نوابی‌ نژاد و محمد پیوندی سوژه‌‌های ماه عسل ۹۴ را پیگیری می‌کنند. مسعود رجبیان مدیر تولید و حامد میرفتاحی تدوین‌‌گر «ماه عسل» هستند. برنامه ماه عسل امسال موضوع «بخشش» را محوریت قرار داده است.

خندوانه
رامبد جوان با برنامه «خندوانه» به وضوح گوی رقابت را از دست بسیاری از رقیبان خود که برنامه‌های زنده شبانگاهی اجرا می‌کنند ربوده است. این برنامه که از شبکه نسیم پخش می‌شود با وجود چندان شناخته شده نبودن شبکه توانسته محبوبیت بالایی به دست آورد.

همین موفقیت برنامه جوان موجب شده، زمان پخش آن در روزهای ماه رمضان تغییر کرده و این برنامه به پیش از افطار روی آنتن برود. جوان «خندوانه» را در ماه رمضان با همان حال و هوای طنز و البته رنگی از این ماه اجرا خواهد کرد.

دعوت

برنامه «دعوت» با اجرای جواد رضویان به عنوان وی‍ژه برنامه افطار شبکه یک به روی آنتن سیما می‌رود.

اجرای جواد رضویان یکی از مهمترین ویژگی‌های این برنامه که به دور از حال و هوای طنز نخواهد بود، است. چندی پیش لیلا رضاسلطانی تهیه‌کننده این برنامه و انتخاب جواد رضویان به عنوان مجری به «باشگاه خبرنگاران جوان» گفت: «گزینه‌های زیادی برای اجرای ویژه برنامه شبکه یک در نظر داشتیم اما با توجه به فضا و ماهیت برنامه تصمیم گرفتیم سیدجواد رضویان را به عنوان مجری «دعوت» انتخاب کنیم و ایشان نیز پذیرفتند و به امید خدا «دعوت» با اجرای رضویان در ماه مبارک رمضان به روی آنتن خواهد رفت.»

او ویژگی‌‌های این برنامه را چنین توضیح داد: ««دعوت» یک برنامه شاد و جذاب است و پیش‌بینی می‌شود به سرعت جای خود را در میان مخاطبان باز کند و به برند سال‌های آینده ماه مبارک رمضان تبدیل شود.»

امشب
برنامه «امشب» علی ضیا نیز یکی دیگر از برنامه‌های مناسبتی ماه رمضان است. این برنامه که پیش از این نیز روی آنتن می‌رفت،‌ در ایام ماه مبارک رمضان حال و هوایی مرتبط با این ماه خواهد داشت و پخش آن نیز به دور روز در هفته محدود خواهد شد.

به این ترتیب ضیا که پیش از این سابقه اجرای برنامه «ماه عسل» را داشت، حالا فقط هفته‌ای دو شب در ماه رمضان فرصت اجرای برنامه در شبکه اول سینما خواهد داشت.

نوسفران
«نو سفران» ویژه برنامه سحرگاهی 60 دقیقه ای به صورت زنده به تهیه کنندگی  مهدی ابهری و اجرای سیدجواد هاشمی است که سحرهای ماه مبارك رمضان از ساعت 3 تا 4 با مداد روی آنتن می رود.

این برنامه که كاری از گروه كودك و نوجوان است با هدف توجه ویژه به نوجوانان در کلیت خانواده و انتقال باورهای دینی از نسل های پیشین  به نسل های جدید، همراهی بزرگسالان با نوجوانان و کودکان در لحظه های معنوی سحر و احیای آیین های مذهبی و دینی تولید می‌شود.

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
رقابت «ماه عسل» و «خندوانه» در جذب مخاطب در ماه رمضان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماه عسل" ماه رمضان امسال بدون احسان علیخانی خواهد بود چون مجری مرد با مهمان زن نمی‌تواند حرف بزند!؟



ماه عسل,ماه عسل رمضان 91,اخبار هنری

 

"ماه عسل" ماه رمضان امسال بدون احسان علیخانی خواهد بود چون مجری مرد با مهمان زن نمی‌تواند حرف بزند!؟

 

 نظر مردم تا حالا) برنامه پرمخاطب «ماه عسل» كه از چند سال پیش پای ثابت برنامه‌های ماه مبارك رمضان شبكه سوم سیما است و افرادی چون فرزاد حسنی، محسن افشانی و حسن جوهرچی اجرای آن را برعهده داشته‌اند، پس از پا گرفتن با حضور حسنی، دومین بار زمان اجرای احسان علیخانی بود كه گل كرد و اسم آن روی زبان‌ها افتاد.

 

به گزارش کافه سینما به نقل از جوان آنلاین، پس از آن با كنار گذاشته شدن این مجری، سال ۸۹ اجرای این برنامه به گروه تازه‌ای با اجرای حسن جوهرچی واگذار شد؛ اتفاقی كه افت بسیار و از بین رفتن اكثریت مخاطبان برنامه را به همراه داشت اما در سال ۹۰ علیخانی مجدداً اجرا و همزمان تهیه‌كنندگی برنامه را بر عهده گرفت و ماه عسلی روانه آنتن كرد كه پختگی او در طراحی برنامه و اجرا، آن را جزو موفق‌ترین آثار رمضانی تلویزیون در سال گذشته قرار داد.

 

با این حال بخشنامه اخیر سیما مبنی بر جدایی مجری زن و مرد در برنامه‌ها و الزام گفت‌وگوی مهمانان و مجریان هم جنس با هم عملاً وجود برنامه‌ای چون «ماه عسل» را نقض می‌كند و براین اساس از منابع آگاهی شنیده شده امسال شاهد پخش برنامه ویژه افطار شبكه سوم با حضور احسان علیخانی نخواهیم بود.

 

منبع:bebinin.com