فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

رضا کیانیان: فیلمسازان اصلی را حذف کردند



اخبار فرهنگی,اخبار هنرمندان,رضا کیانیان

درده سال گذشته فیلمسازان اصلی سینما را حذف کردند و اجازه فیلمسازی به آن‌ها ندادند.

رضاکیانیان بازیگر سینما،تئاتر و تلویزیون با انتقاد از حذف تدریجی فیلمسازان اصلی و حرفه‌ای سینما گفت: «با حذف و ممانعت از فیلمسازی این فیلمسازان، جوانان را آوردند که اسم و رسم و شرایطی نداشتند اما اینها نمی‌دانند که از میان این فیلمسازان جوان هم چند کارگردان درست و حسابی پیدا می‌شود که رشد کند و دوباره نسل فیلمساز خوب بوجود می‌آید.»

کیانیان در ادامه اظهار داشت: «به جشنواره سال‌های گذشته که دقت کنید می‌بینید کم رونق بود اما امسال اتفاقاتی افتاده که هیجان و رقابت‌ها بیشتر شده و بالا گرفته است. پس از سال‌ها شاهد صف کشیدن مردم برای تماشای فیلم در سینماها هستیم و یکسری برند در سینما ایجاد شده که آدم دلش می‌خواهد آثار آن‌ها را تماشا کند و ببیند که در اثر جدید چکار کرده‌اند.»

این بازیگر با سابقه سینما در خصوص ایفای نقش منفی در سینما گفت: «نقش‌های منفی قدرت بیشتری برای بازیگری دارند و چالش بیشتری را می‌طلبند. نقش مثبت تخت است و از اول تا پایان یک روند یکسان دارد.

 

اما اگر بتوانی نقش منفی را خاکستری کنی موفق شده‌ای که خوشبختانه من تا امروز توانسته‌ام این کار را انجام دهم. من هم نقش مثبت و هم منفی را شبیه آدم می‌کنم یعنی نه مطلقا مثبت نه کاملا منفی. در فیلم «کفشهایم کو؟» هم نقشی تلخی داشتم که کمی شیرینش کردم که فشار زیادی بر مخاطب نیاورد.»

کیانیان در خصوص پیش بینی‌اش از دریافت سیمرغ گفت: «من که بدم نمی‌آید سیمرغ بگیرم ولی باید دید تصمیم داوران چیست.»

اخبار فرهنگی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
مشکلات اصلی سینما از زبان "رضا کیانیان"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا چهره تهران بی هویت شد؟/ رضا کیانیان: چهره اصلی شهر را باید حفظ کرد



اخبار,اخبار فرهنگی ,تصاویر رضا کیانیان

رضا کیانیان معتقد است هرگونه تغییری در شهر با هدف زیباسازی آن باید به حفظ چهره اصلی شهر کمک کند و باعث بی هویت شدن تهران نشود.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، رضا کیانیان هنرمند با اشاره به اقدامات متعدد شهرداری برای زیباسازی تهران در آستانه بهار گفت: بازسازی خانه ها و گل و گیاه هایی که در میادین و بزرگراه ها اضافه شده است از جمله فعالیت های قابل توجه شهرداری است.

 

کیانیان با بیان اینکه یک وجه از فعالیت ها نگهداری میراث فرهنگی است، تصریح کرد: وجه دیگر آن است که مناظر شهر و خانه ها زیبا باشد و به همین واسطه حال شهروندان خوب شود. وی افزود: روزگاری در و دیوار شهر به مردم شهر فشار وارد می کرد که این فشار اغلب از نوع ایدئولوژیک بود، اما امروزه تصویر کردن خوبی ها و زیبایی ها در شهر باعث می شود حال شهر و شهروند هر روز باید بهتر شود.

 

کیانیان پیشنهاد ویژه اش برای زیباتر کردن شهر تهران را حفظ چهره اصلی شهر دانست و افزود: این مهم تنها شامل تهران نیست بلکه برای تمام شهرهای کشور وجود دارد . وی افزود: چهره اصلی تهران ساختمان های قدیمی است؛ ساختمان هایی که در دوره قاجار و رضا شاه به وجود آمده ولی از زمان محمدرضا شاه تخریب آنها آغاز شد و بی هویتی در شهر درست شده است.

 

کیانیان هویت و شناسنامه شهر را ساختمان های آن دوره عنوان و خاطرنشان کرد: شهرهای بزرگ و کوچک در جهان در حفظ هویت خود از طریق حفظ بناهای قدیمی کوشا هستند؛ ظاهر خیابان ها همانی است که در قدیم بوده ؛امکانات رفاهی ایجاد می شود اما کوی و برزن و خیابان ها همانی است که از قدیم بوده ساختمان ها و امکانات جدید خارج از این محدوده اضافه می شود و اصل شهر دست نخورده باقی می ماند.

 

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین