فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

راهکار مفرح «خندوانه» برای جلوگیری از غیبت و نزدیک‌تر شدن آدم‌ها



اخبارفرهنگی,اخبار بازیگران,خندوانه

«خندوانه» شب قبل به جای حرف‌های معمول با مسابقه و بازی گاه‌گاهی خنده را روی لب‌ها می‌نشاند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مردهایی که برای آسایش خانواده‌شان خیلی سخت کار می‌کنند، طوری که انگار این سختی تمامی ندارد، ولی بازهم کوتاه نمی‌آیند و ادامه می‌دهند، شب گذشته شادی و انرژی «خندوانه» را از آن خود کردند.

بعد از تقدیم این شادی، جوان از بازی‌های گروهی و فواید آن گفت. تاثیراتی مثل نزدیک‌تر شدن روابط آدم‌ها به هم و جلوگیری از غیبت و حرف‌های بیهوده در مهمانی‌ها و ... .

 

اخبارفرهنگی,اخبار بازیگران,خندوانه

 

این حرف‌ها نیز بهانه‌ای شدند تا در ادامه  آزاده زارعی، حدیث فولادوند، پرستو صالحی و فرشته کریمی (فوتسالیست تیم ملی بانوان)، برای اجرای بازی و مسابقات دورهمی وارد صحنه شوند و این گونه بود که «خندوانه» شب قبل به جای گپ و گفت‌های معمول تنها به مسابقه و بازی بین این افراد اختصاص داده شد.

در آغاز پس از حضور افراد مذکور، صالحی و زارعی در یک گروه و حدیث فولادوند هم با فرشته کریمی گروه دیگری را طبق قرعه تشکیل دادند.

 

اخبارفرهنگی,اخبار بازیگران,خندوانه

 

بعد از این گروه‌بندی و پخش بخش ایرانگردی بهروز بقایی، مسابقات با سوالات معلومات عمومی شروع شد و در مرحله بعد به راندن سریع‌تر ماشین کنترلی به مقصد معینش رسید. لب‌خوانی ، بیست سوالی و دابسمش هم از موارد دیگری بودند که در حین برنامه اجرا شدند.

در بیست سوالی اسامی هنرمندانی چون علی نصیریان، سهراب سپهری، خسرو شکیبایی و علی دایی در معرض پرسش گذاشته شدند و در قسمت دابسمش هم از صدای «زبل خان» بود تا گزارشگری «جواد خیابانی» و ... . ولی با این وجود درنهایت تقریبا همه امتیازها برابر شدند و مسابقات برنده مشخصی پیدا نکردند.

 

اخبارفرهنگی,اخبار بازیگران,خندوانه

 

در آخر هم هر یک از این چهار نفر از «خندوانه» بابت شادی که به مردم می‌بخشد و گاه آن را یادآوری می‌کند، تشکر کردند و جوان با آرزوی سلامتی برای همه مردم ایران برگی دیگر از دفتر «خندوانه» را ورق زد.

 

شاد باشید.

اخبار فرهنگی و هنری - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
مبحث غیبت، گام ششم(ریشه های غیبت) از منظر قرآن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امان از وقتی که ریتم آدم‌ها وارد کارشان می‌شود / تولدی برای آقای خواننده در «خندوانه» + فیلم



اخبارفرهنگی,اخبار بازیگران,خندوانه

حضور امین‌الله رشیدی و شکل‌گیری گفتگویی صادقانه و با انرژی بین جوان و او، بخشی از «خندوانه» شب گذشته بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،سالروز راه‌اندازی رادیو در ایران بهانه‌ای شد تا شب گذشته شادی «خندوانه» به خانواده بزرگ رادیو از ابتدا تا الان تقدیم شود.

درست در چهارم اردیبهشت 1319 این رسانه با جمله «اینجا تهران است، رادیو ایران» کار خود را آغاز کرد و تا امروز توانسته با برنامه‌های خود مخاطبان زیادی را جذب کند. رامبد جوان هم در ابتدای «خندوانه» دیشب، خود را از مخاطبان رادیو معرفی کرد.

پس از این صحبت‌ها، خنده سی‌ثانیه‌ای، خواندن شعر و پخش ایرانگردی، علی اوجی به دعوت رامبد روی صحنه آمد.

او در استندآپ خود از تاثیر ورود ریتم هر فردی به کارش گفت و در همین راستا خاطره‌ای از پروازی که در آن کاپیتانش با ریتم تندی که داشت، حرکات خاصی را با هواپیما انجام می داد، تعریف کرد. سفری که در آن شخصی با چهره «خمسه»‌مانند و صدایی شبیه به «دانیال حکیمی»، از ترس به او و کیسه مخصوص تهوع چنگ انداخته بود.

همچنین پیرمردی که با پیکانش اوجی را با سرعت یکنواخت و آهسته سوار کرده و رسانده بود، هم بخش دیگری از استندآپ را به خود اختصاص داد.

در ادامه نوبت به مهمان برنامه رسید و امین‌الله رشیدی خواننده پیشکسوت کشورمان وارد شد. رشیدی همان ابتدای ورود به برنامه قطعه‌ای را اجرا کرد. بعد هم گفتگوی کوتاه، صمیمی و صادقانه‌ای  با همسر و دختر وی که در استودیو حاضر بودند، توسط جوان صورت گرفت.

رشیدی که جزو اولین خوانندگانی است که به تئوری موسیقی مسلط شده بود، در بخشی از این گپ و گفت از اولین اجرایش در رادیو که در سال 1328 بود، یاد کرد. پس از آن هم با آوردن کیکی به مناسبت تولد این هنرمند که اتفاقاً چهارم اردیبهشت‌ماه است، با حضو حاضران جشنی گرفته شد.

نکته دیگری که در این معاشرت مطرح شد، تسلط رشیدی به طراحی نقش قالی ایرانی بود. همچنین وی که در سرودن شعر طنز نیز از قدیم‌الایام فعالیت داشته، به همین بهانه در بخش دیگری چند بیت از سروده‌های خود را برای مخاطبان خواند.

در همین بین صحبت از مو و آراستگی این هنرمند شد و رشیدی بیان کرد که زمانی تصمیم به رنگ کردن موهایش و بلوند کردن آن‌ها داشته اما به علت مخالفت همسر و فرزندانش منصرف شده.



اما در پایان پس از لبخند 5 ثانیه‌ای این خواننده و یک رفت و برگشت، برگ دیگری از «خندوانه» با دعای خیر برای همه مردم ایران ورق خورد.

شاد باشید.