فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

دیدار سینماگران با لاریجانی درباره پرونده جعفر پناهی



 

 دیدار سینماگران با لاریجانی درباره پرونده جعفر پناهی

 

 فرهاد توحیدی رئیس هیئت مدیره و سخنگوی خانه سینما در گفت وگو با خبر آنلاین از دیدار جمعی از اعضای خانه سینما با دکتر محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه خبرداد.

 

به گفته توحیدی در این دیدار که عصر سه شنبه برگزار شد، سینماگران با ابراز نگرانی از احکام صادره برای جعفر پناهی و محمد رسول اف دوسینماگرایرانی ضمن اشاره به تأثیرات منفی و سوء استفاده ضدانقلاب از احکام صادرشده و با توجه به اینکه پرونده آنان در مرحله تجدید نظر است، خواستار مساعدت مسوولان قوه قضاییه برای حل و فصل این پرونده شدند.

توحیدی در این گفت و گو افزود: «سینماگران بر این نکته تأکید کردند که شأن هنر بالاتر از آن است که به دام بازی های سیاسی درافتد و از این رو از قوه قضائیه درخواست کردند که در بررسی چنین پرونده هایی از نظرات کارشناسان سینمانیز استفاده شود.»

به گفته توحیدی، دکتر محمدجواد لاریجانی نیز با تحلیل شرایط کشور و اقداماتی که در ستاد حقوق بشر قوه قضائیه برای حل و فصل پرونده های حساس انجام شده، ضمن تاکید بر اصل استقلال قضات، برای پیگیری پرونده این دو سینماگر قول مساعدت داد.

لازم به ذکر است در دادگاه بدوی، پناهی به شش سال حبس تعزیری و بیست سال محرومیت از فعالیت های سینمایی و حقوق اجتماعی و رسول اف به شش سال حبس تعزیری محکوم شده اند.

در این دیدار رخشان بنی اعتماد، محمد مهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، کمال تبریزی، پرویز پرستویی و سیدرضا میرکریمی حضور داشتند.

توحیدی همچنین از نامه ای با امضای ۱۲ سینماگر به رییس قوه قضاییه خبر داد که در آن از ایشان تجدیدنظر در احکام دو سینماگر ایرانی درخواست شده است.

رخشان بنی اعتماد، ناصرتقوایی، عزت الله انتظامی، داود رشیدی، منوچهر محمدی، مجید مجیدی، کمال تبریزی، پرویز پرستویی، امین تارخ، رضا میرکریمی، کیومرث پوراحمد، مهدی فخیم زاده این نامه را امضا کرده اند.... /خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
آکاردیون -جعفر پناهی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایندگان پارلمان اروپا با نسرین ستوده و جعفر پناهی دیدار می‌کنند



اخبار,نسرین ستوده,جعفر پناهیب


اخبار سیاسی - سفر هیات پارلمان اروپا به ایران برای دیدار با مقامات ایرانی و مخالفان و منتقدان

به گفته ایزابل دیوران، یک عضو این هیات، دیدار با نسرین ستوده، وکیل مدافع و جعفر پناهی، سینماگر ایران بخشی از برنامه های این هیات در ایران را تشکیل میدهد.

یک هیات متشکل از نمایندگان پارلمان اروپا روز جمعه آینده به ایران سفر می کند تا درباره از سرگیری روابط پارلمان اروپا با مجلس ایران و مسایل مربوط به حقوق بشر در این کشور، با مقام های ایرانی گفت وگو کند.

به گزارش «انتخاب»، فرانس پرس مدعی شد: هیات از ١٣ تا ١٧ دسامبر در ایران اقامت خواهد کرد و در این جریان علاوه از دیدار با نمایندگان مجلس و مقام های ایرانی، بگونه غیر رسمی با مخالفان دولت و فعالان حقوق بشر ایرانی نیز ملاقات خواهد کرد.

به گفته ایزابل دیوران، یک عضو این هیات، دیدار با نسرین ستوده، وکیل مدافع و جعفر پناهی، سینماگر ایران بخشی از برنامه های این هیات در ایران را تشکیل میدهد.

خانم دیوران به خبرگزاری فرانسه گفت هیات در این دیدار از« پیشرفتهای دولت ایران استقبال خواهد کرد اما در همین حال مسایل مورد اختلاف را نیز مطرح خواهد کرد.»

خبرگزاری فرانسه می نویسد در ترکیب این هیات نمایندگانی از گروه اکولوژیست های فنلاند، چپ آلمان، سوسیالیست های اتریش و یک نماینده لیبرال هلند شامل هستند.

در اواخر اکتبر گذشته، سه تن از نمایندگان سوسیالست پارلمان اروپا نیز طی یک سفر خصوصی به ایران رفته بودند.

اخبار سیاسی - انتخاب