فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

دو نقاشی مسعود عابدی در گالری «آگورا» نیویورك



 

دو نقاشی مسعود عابدی در گالری «آگورا» نیویورك

دو نقاشی از «مسعود عابدی» ـ نقاش ایرانی ـ در نمایشگاه «احساس ناب» گالری «آگورا» در شهر نیویورك به نمایش گذاشته می شود.

گالری آگورا فعالیت خود را سال ۱۹۸۴ در نیویورک آغاز کرد و شهرتش در چلسی را مدیون نمایشگاه های دوره ای،رقابت های بین قاره ای و معرفی هنرمندان غیر آمریکایی است.

دوازدهم اسفند سال جاری آثار هنرمندان اروپا،آمریکا و آسیایی در نمایشگاهی با عنوان «احساس ناب» در این مجموعه به نمایش درمی آید.

آنجلا دی بیلوو ـ برپاكننده این نمایشگاه درباره محور مفهومی این مجموعه گفت:«این آثار بیان دشواری است از یک غلیان ناگهانی و معطوف به احساساتی که غالبا پنهان می شوند و هنرمندان حاضر در این مجموعه عموما فاقد چنین محافظه کاری هایی بوده اند.»

در این نمایشگاه قرار است، دو نقاشی از هنرمند ایرانی «مسعود عابدی» در کنار آثار سوزانا گریفین، جرج برلاتو و جنی مدود به نمایش گذاشته شود.

کرین مارانی (Karin Maraney) در بخشی از یادداشت خود درباره نقاشی های عابدی نوشته است: « نقاشی عابدی به عکس های خصوصی شبیه هستند.اما آنها در همین عادی بودن، تظاهرات تلخ فرهنگی را القا می کند. رنگ های قرمز و سبز عمیق و ظاهر هندسی وار از مشخصه های بارز کار اوست و او با همین ساختار هندسی، خود و دیگری را در مرز بیرون و درون، خودی و غیر خودی قرار می دهد.»

عابدی پس از این نمایش در نیویورك برای فروردین ماه سال ۹۰ نیز بخشی از آثار متاخر خود را که شامل دو پرده خواهد بود،در گالری هما به نمایش خواهد گذاشت...../ خبرگزارى ایسنا 


ویدیو مرتبط :
گالری نقاشی - مینو رضاخانی - تیزر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقاشی‌های بهمن محمدی در گالری هما



 

sobbekheir.com

 

 

مجموعه نقاشی‌های «بهمن محمدی» این روزها در گالری هما نمایش داده می‌شود. بهمن محمدی رخدادهایی را به ما نشان می‌دهد كه در جهان واقعی قابل اتفاق هستند و نیستند. او كاراكترهایی را می‌كشد كه در عین شباهت به انسان ، عروسك‌ها را تداعی می‌كنند. تن‌پوش نقاشی او هم امروزی‌اند و هم نیستند.


او با اشاره‌های نمادین حرف می‌زند،استعاراتی كه گاه به فانتزی شباهت دارند و ندارند و از دل این واقعیات و خیالات ، زبان نقاشانه بهمن محمدی پدید می‌آید.

 

«آیدین آغداشلو» در بخشی از مقدمه كاتالوگ نمایش اخیرش می‌نویسد: در كارهای تازه‌تر او، فضای رویاگونه همچنان باقی‌مانده و گسترش یافته است و كابوس اما ، در جای دورتر و مخفی مانده تری همچنان - و گیرم كم رنگ‌تر- حضور دارد و كمین كرده است.

 

رمزگشایی این جهان نشانه‌ای و كنایی كه با استادی زودرس او فراهم آمده، باید مشغله‌ی اصلی بیننده‌هایی باشد كه به چیزی بیشتر از اداگرایی و فرمالیسم و تكرار مكررات رایج این روزهای نقاشی ، دل بسته باشند.»

 

گفتنی است: نقاشی‌های بهمن محمدی‌ تا ششم بهمن ماه در گالری هما از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نشانی خیابان ولیعصر،بالاتر از نیایش، كوچه رحیمی، پلاك ۵۰ نمایش داده می‌شود.