فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

دوست دارم مجری «ماه عسل» باشم


فرشید فهیم مجری رادیو و تلویزیون از ویژگی‌های مجری موفق و علاقه‌اش به اجرای «ماه عسل» گفت.

وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان:  فرشید فهیم مجری تلویزیون در 14 شهریور ماه سال 1347 متولد شد. وی تاکنون در برنامه‌های مختلفی به اجرا پرداخته است که «سلامت باشید» از شاخص‌ترین آنهاست. در ادامه گفت‌وگو ما را با این مجری رادیو و تلویزیون می‌خوانید:

 دوست دارم مجری «ماه عسل» باشم/ من عاشق حرفه ام هستم

 یک بیوگرافی مختصر از خودتان بگویید؟

 من فرشید فهیم متولد 14 شهریور سال 1347 در گیلان و بزرگ شده لاهیجان هستم. دو برادر و دو خواهر دارم و فرزند اول خانواده هستم.
 
 بازی و تفریح شما در کودکی؟

 دوچرخه سواری که البته اول سه چرخه بود و بعد شد دوچرخه با دو تا چرخ کوچک عقب کمکی که وقتی خوب دوچرخه‌سواری یاد گرفتم پدرم یکی از آنها را برداشت. برای آنکه خانواده‌ام برای من دوچرخه‌‌ بخرند 4 ساعت جلو دوچرخه فروشی نشسته بودم و مدام به آن نگاه می‌کردم و در فکر کجاها که با دوچرخه نرفتم.
 
 کارتون مورد علاقه شما در کودکی؟

 عاشق سندباد بودم و گالیور  

چطور به عرصه اجرا علاقه‌مند شدید؟

 در کودکی خیلی حرف می‌زدم، فکر کنم از همان موقع بود که به اجرا علاقه‌مند شدم.

چه سبک موسیقی را می‌پسندید؟

 موسیقی پاپ را دوست دارم ولی معنای ترانه برایم خیلی اهمیت دارد.
 
 بهترین کتابی که خواندید چه بود؟

در دوران کودکی «ماجراهای تن تن و میلو» و بعدها رمان «بامداد خمار» را پسندیدم.

دوست دارم مجری «ماه عسل» باشم/ من عاشق حرفه ام هستم

علاوه بر اجرا در زمینه‌های دیگر فعالیت می‌کنید؟

 بله مسئول روابط عمومی معاونت ترویج کشاورزی هستم و در عرصه هنر گامی در بازیگری سرک می‌کشم. یازده سال است که عضو تیم ملی فوتبال هنرمندان هستم، در دوران بعد از دبیرستان و دانشجویی بطور جدی فوتبال بازی می‌کردم.
 
 تیم فوتبال مورد علاقه شما چیست؟

 شیفته تیم استقلال هستم، همسر و دخترم که دانشجو سال دوم مهندسی شهرسازی است نیز طرفدار استقلال هستند. ضمن اینکه برای تیم و طرفداران پرسپولیس هم احترام قائلم.

 نظرتان در مورد فضای مجازی؟

 فضای مجازی خوب است اگر درست و بجا و به اندازه از آن استفاده کنیم و معتاد این فضا نشویم، در ضمن هر چیزی را در این فضا باور نکنیم.  

 از اینکه در عرصه اجرا فعالیت می‌کنید راضی هستید؟

 اجرا را با همه‌ی گرفتاری‌ها و اضطراب‌هایش را خیلی دوست دارم. در اجرا باید خیلی از جوانب را در نظر بگیری، اما من عاشق این حرفه هستم.
 
 اهل سفر هستید؟

خیلی سفر را دوست دارم. اگر وقتم آزاد باشد به همراه خانواده به شمال می رویم اما جاهای دیگر را هم دوست دارم که تجربه کنم، سفرهای کاری در داخل و خارج از کشور داشته‌ام.

 دوست دارید چه برنامه‌ای را که تابحال اجرا نکردید، اجرا کنید؟

جیم: دوست دارم «ماه عسل» را اجرا کنم چون حس می‌کنم با این برنامه راحت می‌شود حرف‌های ناگفته‌ات را در اجرا مطرح کنی، حتی با نگاه کردن و بازی بدن بعد از صحبت‌های مهمان برنامه می‌توانی حرف دلت را به مردم بزنی اجرای «ماه عسل» هم خیلی راحت و هم خیلی سخت است چون با اجرای آن می‌توانی کاری کنی که برای همیشه در دل مردم جا باز کنی و بالعکس اجرای آن خطرناک و سخت است چون با اجرای آن ممکن است برای همیشه از جلو چشم مردم خودت را بندازی و همین خطرش خیلی دوست داشتنی است.  

دوست دارم مجری «ماه عسل» باشم/ من عاشق حرفه ام هستم

 به نظر شما راز ماندگاری مجریان چیست؟

 فراموش نکردن گذشته خود و نفروختن فخر به مردم.
 
 قهرمان شما در زندگی‌تان کیست؟
 
 پدر و مادرم چون خیلی سختی کشیدند تا ما به خودمان بیاییم.

 بهترین خاطره شما در دوران کاریتان چه بود؟

 اولین سالی که برای شبکه سه سیما (سال 1383) تست اجرا می‌گرفتند از بین همه‌ی شرکت‌کننده‌ها فقط سه نفر را انتخاب کردند که من هم در میان آنها بودم. یک سال بعد از اجرا برای تشرف به خانه خدا نماینده شبکه سه بودم. 

به یاد دارم در آن موقع پایم در تمرین فوتبال شکست و وقتی در ماشین نشسته بودم و حرص می‌خوردم، آقای شریعت پناهی با من تماس گرفتند و گفتند قرار است تو را به سفر حج بفرستم. وقتی این خبر را شنیدم درد پایم را فراموش کردم و بعد از 20 روز گچ پایم را باز کردم و با عصا به مکه رفتم. اولین سفر به مکه دنیای دیگری دارد و خیلی احساس خوبی داشتم.  
 
 در خصوص برنامه «سلامت باشید» بگویید؟

 «سلامت باشید» برنامه‌ای بود که در عرصه پزشکی ماندگار شد و مخاطبان خاص خود را داشت. کاش این برنامه تعطیل نمی‌شد و با تغییراتی ساختاری ادامه پیدا می‌کرد چون این برنامه در میان برنامه‌های پزشکی به یک برند برای شبکه سه سیما تبدیل شده بود.  «سلامت باشید» یک برنامه ریشه دار بود و به همین دلیل 13 سال دوام داشت.

 نظرتان در مورد مجریان جوان چیست؟

مجریان جوان دوست دارند زود معروف شوند و نمی‌خواهند برای دیده شدن زحمت بکشند. من بعد از 15 سال اجرای زنده هنوز هم در کلاس‌های فن بیان و گویندگی شرکت می‌کنم اما مجریان جوان کمتر اهل مطالعه هستند و قبول ندارند که همزمان با اجرا نیاز به آموزش هم دارند، به سرعت متوجه می‌شوند که سطحی نگر شده‌اند و سطح سلیقه‌ها هم خیلی افول کرده است.  این روزها همه می‌خواهند هر آنچه که می‌آموزند از فضای مجازی باشد که اینطور نیست و فضای مجازی ما را از مطالعه دور کرده است.
 
به نظر شما ویژگی‌های یک مجری موفق چیست؟

اهل مطالعه و به روز بودن، روابط عمومی خوب و شناخت مخاطب، جسور و باهوش بودن، خوش صدا و خوش برخورد، کم گو و گزیده گو و آماده برای هر اتفاقی در آنتن زنده و خونسرد بودن از ویژگی‌های مجری موفق است.


دوست دارم مجری «ماه عسل» باشم/ من عاشق حرفه ام هستم

 توصیه شما به علاقه‌مندان اجرا؟

 اگر کاری را که عاشق آن هستند، انجام دهند اما نه صرفا برای دیده شدن و معروف شدن. من چندین سال است که اجرا می‌کنم اما شاید تنها 30 درصد مردم مرا بشناسند.

 بنابراین اگر کسی برای معروف شدن قصد ورود به اجرا را دارد اشتباه است و پشیمان می‌شود. علاقه‌مندان به اجرا باید صبور باشند تا به جایگاه خوبی در اجرا برسند.  
 
 کلام پایانی شما؟
 
 آرزوی روزهای بهتر از این را برای مردم دارم چون می‌دانم زندگی زیر پوست این شهر و دیار خیلی سخت شده است. امیدوارم روزی برسد که هیچکس دغدغه چه کنم چه کنم نداشته باشد و همواره لطف خداوند مهربان شامل حال همه‌ی ما شود چون بدون لطف و کرم خدا یک لحظه هم نمی‌توانیم زندگی کنیم.


ویدیو مرتبط :
محمد اینانلو - دوست دارم کنارت باشم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسنایدر: به جای مرد سال جهان شدن دوست دارم با اینتر موفق باشم



 

اسنایدر: به جای مرد سال جهان شدن دوست دارم با اینتر موفق باشم

 

بازیکن هلندی میانه‌میدان اینترمیلان کسب موفقیت به همراه تیم باشگاهی را به دریافت جایزه بهترین بازیکن جهان ترجیح می‌دهد.

وسلی‌اسنایدر گفت: تمام کسانی که مرا از نزدیک می‌شناسند، خوب می‌‌دانند بازیکنی دنبال موفقیت‌های صرفا فردی نیستم. بلکه به آنچه تیم کسب کند، اهمیت می‌دهم. دوست دارم بیش از آن که خود به تنهایی موفقیتی کسب کنم، در کنار تک‌تک نفرات تیم شاهد دستاوردی تازه باشم.

این بازیکن 26 ساله که به همراه تیم ملی هلند در رقابت‌های جام‌جهانی 2010 به مقام نایب قهرمانی رسید، اواخر تابستان با اینترمیلان مقام قهرمانی قاره سبز را بدست آورد. کسب این دو موفقیت درخور توجه سبب شد تا برخی از کارشناسان احتمال دهند وی درپایان سال میلادی جاری به عنوان بازیکن برتر جهان از دیدگاه فیفا خواهد رسید.

وی افزود: فکر می‌کنم با 26 سال سن هنوز برای کسب چنین موفقیتی وقت دارم. با این حال حتی اگر به عنوان بازیکن برتر سال برگزیده شوم، ملاک‌هایم تغییری نخواهد کرد. چون کماکان موفقیت گروهی را پیگیری می‌کنم.