فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

دوئل 2 کارگردان مشهور در ماه رمضان



دوئل 2 کارگردان مشهور در ماه رمضان

برخلاف هر سال که سریال‌های مناسبتی ماه رمضان از برنامه‌ریزی‌ها عقب می‌ماندند، امسال شبکه یک، 2 گزینه برای پخش دارد. «بچه‌های نسبتا بد» به کارگردانی سیروس مقدم و «دودکش» به کارگردانی محمدحسین لطیفی.

 

 

به این ترتیب 2 تا از بهترین کارگردان ها با کارنامه‌ای محبوب برای مخاطبان تلویزیون، در شبکه یک به دوئلی بزرگ دست می‌زنند. هنگام نوشتن این گزارش، هنوز معلوم نیست کدام یک از این 2 گزینه روی آنتن این شبکه جا خوش کند. برای همین روزه شک‌دار نگرفتیم و هر 2 را به شما معرفی می‌کنیم.

 

دوئل 2 کارگردان مشهور در ماه رمضان

 

سریال اول دودکش

 

شناسنامه «دودکش»

«دودکش» سریالی است 26 قسمتی که هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، امیرحسین رستمی، سیما تیرانداز، نگار عابدی، الناز حبیبی، جواد عزتی و محمدرضا شیرخانلو در آن بازی می‌کنند. نویسنده آن برزو نیک نژاد است و زینب تقوایی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد. این سریال قرار بود خردادماه روی آنتن شبکه 3 برود که پخش آن به ماه رمضان موکول شد و این روزها آنونس آن از شبکه یک پخش می‌شود.

 

در «دودکش» چه می گذرد

سریال «دودکش»، حال و هوای طنزی دارد و مشکلات 2 خانوده را به تصویر می‌کشد، خانواده‌ای که زندگی ساده‌ای دارند و یک قالیشویی را اداره می‌کنند. آنها علاقه‌ای به درست کردن مشکلات برای خودشان ندارند، اما خب هربار ماجراهایی برای آنها اتفاق می‌افتد که ناچار آنها را به دردسر می‌اندازد. فکرش را بکنید 2 خانواده با هم در یک قالیشویی کار می‌کنند و زندگی‌شان را ادامه می‌دهند، طبیعی است که برای خانواده‌ها هر روز مشکلات تازه‌ای ایجاد شود.

 

هومن برق نورد، نقش اصلی «دودکش» را بر عهده دارد:

 

فیروز، شبیه خودمان است

هومن برق‌نورد در این سریال نقش اول یا همان فیروز را بازی می‌کند. پدری که 2فرزند کوچک دارد و سعی دارد زندگی‌اش را سر و سامان دهد. او در مورد حال و هوای این سریال می‌گوید: «داستان دودکش قصه رئالیستی دارد و زندگی در آن خیلی جریان دارد. بازی کردن در آن راحت است و قصه آن را بارها و بارها به شیوه‌های مختلف شنیده‌ایم و شبیه خودمان است. فکر می‌کنم سریال، چنین فضای واقعی را مدیون برزو نیک‌نژاد به عنوان نویسنده است. » او در ادامه از نقشش می‌گوید: «در داستان دودکش من نقش فیروز را بازی می‌کنم که به همراه خانواده (سیما تیرانداز و 2 کودک 6 و7 ساله) در یک قالیشویی زندگی می‌کنیم. برادر من که امیرحسین رستمی نقش آن را بازی می‌کند و الناز حبیبی که دخترعموی زن من (سیما تیرانداز) و دانشجوست هم همراه ما زندگی می‌کنند. ما یک همسایه هم داریم که بهنام تشکر، نگار عابدی و فرزند 8 ماهه‌شان هستند. تیرانداز در این سریال خواهر بهنام تشکر و نگار عابدی خواهر من است.

 

دوئل 2 کارگردان مشهور در ماه رمضان

 

بهنام تشکر از نقش منفی‌اش در «دودکش» می‌گوید:

 

من نصرتم همه کاره و هیچ کاره!

بهنام تشکر و هومن برق‌نورد، زوجی هستند که قبل‌تر همکاری آنها را در سریال «ساختمان پزشکان» به کارگردانی سروش صحت دیده بودیم و به نظر می‌رسد که تکرار این همکاری، تجربه خوشی را به دنبال داشته باشد. با این تفاوت که بهنام تشکر برخلاف تمام نقش‌هایش این بار یک نقش تقریبا منفی دارد. او در مورد حال و هوای این سریال به ایده آل می‌گوید: « در حال حاضر که با هم صحبت می‌کنیم، کار 2 یا 3 قسمت از این سریال مانده است و هنوز تمام نشده است. محمد حسین لطیفی کارگردانی است که من قبلا هم در سریال «ساخت ایران» با او همکاری کرده بودم و در این سریال هم از همکاری با او لذت بردم. نکته ویژه این سریال، این است که این داستان به شدت به زندگی واقعی نزدیک است. اتفا‌ق‌هایی که ممکن است برای هر کسی بیفتد.» او در ادامه توضیح می‌دهد: «نکته مثبت دیگر این سریال، حضور برزو نیک‌نژاد به عنوان نویسنده است. ضمن اینکه در کنار بهترین دوستم هومن برق‌نورد هم بازی می‌کنم. در این سریال من نقش نصرت را دارم، این شخصیت را به صورت تیپ بازی کردم و بر خلاف تمام نقش‌هایی که تا به حال بازی کرده‌ام، نقش مثبتی نیست؛ یعنی تمام تلاشش را می‌کند که مثبت باشد. اما در کار برای او مشکلاتی پیش می‌آید که این اتفاق نمی‌افتد و در داستان به عنوان شخصیتی منفی تعریف شده است. نصرت علاقه دارد که در زندگی به همه چیز برسد، اما آن‌طور که باید و شاید به نتیجه نمی‌رسد. در حقیقت او دراین سریال همه کاره و هیچ کاره است.» بهنام تشکر نقطه جمله‌اش را همین جا می‌گذارد و می‌گوید: «دیگر در مورد این نقش و سریال حرفی نمی‌زنم، چرا که داستان لو می‌رود. داستان این سریال قصه 2 خانواده است که دچار مشکلات و مسائلی می‌شوند و به دنبال راه‌حلی برای این مشکلات می‌گردند. این روزها همه مشکل دارند و همه به دنبال یک راه‌حل می‌گردند.»

 

سریال دوم بچه‌های نسبتا بد

اواسط ماه گذشته بود که خبر تولید سریال جدید سیروس مقدم برای ماه رمضان رسید.آن موقع سیروس مقدم در مرحله نگارش فیلم سینمایی‌اش به قلم محسن تنابنده بود و کسی فکر نمی‌کرد که او تسلیم وسوسه ساخت سریال شود، اما خب کار به نویسندگی پیمان عباسی کلید خورد. اولین نکته حضور یک تهیه کننده به غیر از الهام غفاری، همسر مقدم (که همیشه تهیه‌کنندگی کارهای همسرش را بر عهده دارد) است؛ سید کمال طباطبایی در این سریال به عنوان تهیه کننده حضور دارد. اشکان خطیبی، حمید گودرزی، میلاد کی‌مرام، یوسف تیموری، علی طباطبایی، رضا فیاضی، اکرم محمدی، مهرانه مهین‌ترابی، پرویز پورحسینی، شهرزاد کمال‌زاده و نیکی مظفری بازیگران این سریال هستند.

 

دوئل 2 کارگردان مشهور در ماه رمضان

 

در «بچه های نسبتا بد» چه می‌گذرد...

 

یک دزدی جـــذاب

داستان یک خطی این سریال، قصه 4 جوان است که یک ماشین و گاوصندوقش را به سرقت می‌برند. صندوقی که متعلق به یک موسسه خیریه است و برای اهدا به زوج‌های نیازمند تهیه شده و قرار است که روز عید فطر به آنها هدیه داده شود. این دزدی تمام زحمت‌های موسسه را به باد می‌دهد و باید دید که قصه چه‌طور جمع می‌شود. هیچ کدام از بازیگران و فیلمنامه‌نویس، حاضر نشدند جزییات بیشتری از داستان این سریال در اختیار ما بگذارند و دلیلش را هم غافلگیر کردن مخاطبان اعلام کردند.

 

آیا خاطره «خط قرمز» تکرار می شود؟

 

به امید یه هوای تازه تر...

سال 80، قاسم جعفری با ساخت سریال «خط قرمز» فضای جدیدی در سریال سازی ایجاد کرد. سریالی که مثل آهنگ معروفش «یه هوای تازه‌تر» داشت. او در این سریال تابوهای زیادی را شکست و همین نکته، این سریال را تبدیل به یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌های آن زمان کرد. «خط قرمز» داستان چند پسر جوان با دردسرها و مشکلات خاص خودشان بود که دل به دریا زدند و قصد سفر به مقصدی نامعلوم را گرفتند. سروش گودرزی، شهرام حقیقت‌دوست، ایمان اشراقی، پویا امینی، شهرام عبدلی، مهسا کرامتی و زنده یاد ساناز کیهان از بازیگران این سریال بودند. حالا بعد از 12 سال، سریال «بچه های نسبتا بد» همان خاطره را برای‌مان زنده می‌کند. چند جوان پردردسر که دست به یک دزدی می‌زنند و با همین دزدی یک دنیا دردسر برای عده زیادی درست می‌کنند.

 

دوئل 2 کارگردان مشهور در ماه رمضان

 

پیش‌بینی میلاد کی مرام، از «بچه های نسبتا بد» چیست؟

 

خیابان های شهر خلوت می‌شوند!

میلاد کی‌مرام یکی از بازیگران «بچه‌های نسبتا بد» است. هرچند که او در مورد نقش و سریال حرفی نزد، اما ما حدس می‌زنیم که او نقش یکی از همان 4 جوان دزد را ایفا می‌کند. او در مورد سریال می‌گوید: «من 2 سال است که در تلویزیون کار نکردم، دلیل بازگشتم هم فیلمنامه کار بود. چند پیشنهاد بازی سینمایی را به خاطر این سریال رد کردم، چرا که عقیده دارم این سریال خیلی خوب است و سیروس مقدم بهترین کارگردان تلویزیونی، به عنوان کارگردان دراین سریال حضور دارد. در مورد سریال و نقشم هیچ حرفی نمی‌توانم بزنم، تنها چیزی که می‌توان بگویم این است که این سریال به شدت خیابان‌های شهر را خلوت می‌کند! زیرا یک سریال متفاوت و عجیب است. همه چیز در این سریال خوب است و اتفاق‌های عجیب کار را جلو می‌برد. هر زمانی که من از متفاوت بودن صحبت کردم، این اتفاق افتاده است. درست مانند فیلم «ملکه» در تمام گفت‌و‌گو‌هایم گفتم «ملکه» یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌ها در ژانر دفاع مقدس است و این اتفاق هم افتاد، در مورد این سریال هم همین را می‌گویم. شخصیت‌ها،‌ داستان، همه نکات، این سریال را بسیار متفاوت کرده است و به نظرم بهترین سریال ماه رمضان خواهد شد.»

منبع:bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
ماه مبارک رمضان و اسراف کردن عرب ها در ماه رمضان خودتون ببینین بهتره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهارشنبه اول ماه رمضان است/در رویت هلال ماه در غروب سه‌شنبه هیچ تردیدی نیست



رمضان 92,ماه رمضان92,ماه مبارک رمضان92

چهارشنبه اول ماه رمضان است/در رویت هلال ماه در غروب سه‌شنبه هیچ تردیدی نیست

رمضان 92 - یک عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: امسال در آغاز ماه مبارک رمضان در کشور هیچگونه تردیدی نیست که غروب روز سه‌شنبه در کل کشور هلال ماه با دوربین‌های معمولی قابل رویت خواهد بود و روز چهارشنبه اول ماه مبارک رمضان 1434 خواهد بود.

علیرضا بوژمهرانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت هلال ماه رمضان و مختصات آن اظهار کرد: مقارنه ماه و خورشید برای هلال ماه رمضان 1434 در روز 29 شعبان که مصادف با دوشنبه 17 تیر در ساعت 11:44 دقیقه پیش از ظهر به وقت رسمی ایران روی می‌دهد. بر این اساس اولین غروب خورشید بعد از مقارنه همان روز دوشنبه 29 شعبان است.

 

وی خاطرنشان کرد: به خاطر عرض دایرةالبروجی ماه و فاصله زمانی نسبتا کم بین غروب خورشید تا مقارنه هلال ماه در موقعیتی قرار می‌گیرد که در کل کشور غروب هلال قبل از غروب خورشید خواهد بود و تحت هیچ شرایطی هلال نه با چشم مسلح و نه با چشم غیرمسلح، چه قبل از غروب خورشید و چه بعد از آن قابل رویت نخواهد بود.

 

این عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به این‌که «همین وضعیت برای تمامی کشورهای اسلامی نیز حاکم است» گفت: در شبه جزیره عربستان، کل قاره آفریقا و اروپا رویت هلال در این روز مقدور نخواهد بود، اما اولین نقاط جهان که بر مبنای بعضی از معیارها امکان رویت هلال را در غروب دوشنبه دارند در قاره آمریکای جنوبی است که احتمال دارد هلال در آن مناطق با ابزار رویت شود، البته در این مناطق نیز رویت هلال حتی با استفاده از ابزار کار راحتی نخواهد بود.

 

بوژمهرانی تصریح کرد: به یقین می‌توان گفت که هیچ کدام از کشورهای اسلامی چون امکان رویت هلال را در غروب دوشنبه ندارند، بنابراین روز سه‌شنبه 18 تیرماه مصادف با آخرین روز شعبان خواهد بود که در ایران 30 روزه خواهد شد.

 

وی با اشاره به وضعیت برخی از کشورهای اسلامی در این ارتباط، گفت: عملکرد برخی از کشورهای اسلامی بر مبنای محاسبه است نه رویت هلال. به عنوان مثال در کشور عربستان در روز دوشنبه 29 شعبان به وقت ایران وقتی خورشید در مکه مکرمه غروب می‌کند چیزی حدود هشت ساعت و 53 دقیقه از مقارنه ماه نو سپری شده است، ضمن اینکه در افق مکه مکرمه در غروب دوشنبه هلال ماه 52 ثانیه بعد ازغروب خورشید غروب می‌کند و همین دو پارامتر باعث شده در تقویم ام‌القراء سه‌شنبه 18 تیرماه در عربستان روز اول ماه مبارک رمضان نوشته شود.

 

این عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد: این محاسبه به معنای آن نیست که دوشنبه هلال ماه در عربستان قابل رویت است بنابراین هرگونه گزارشی دال بر رویت هلال از عربستان بیاید قطعا این گزارش باطل خواهد شد مگر اینکه مبنایشان محاسبه باشد.

 

بوژمهرانی با تاکید بر این‌که «بر مبنای رویت هلال در کل کشورهای اسلامی وضعیت به گونه‌ای است که چهارشنبه باید روز اول ماه رمضان باشد» اظهار کرد: در ایران نیز با این‌که روز سه‌شنبه 30 شعبان است، اما در غروب روز سه‌شنبه هم هلال ماه در موقعیتی نیست که بگوییم خیلی راحت و در ارتفاع بالا دیده می‌شود بلکه هلال ماه به گونه‌ای خواهد بود که در غروب سه‌شنبه 18 تیر در کل کشور هلال با ابزار و دوربین‌های معمولی قابل رویت خواهد بود.

 

وی ادامه داد: در غروب روز سه‌شنبه احتمال رویت هلال در نیمه شمالی کشور با چشم عادی نیست، اما در نیمه جنوبی کشور به شرط وجود شرایط مناسب جوی و برخورداری رصدگر از یک افق مناسب احتمال رویت با چشم در غروب سه‌شنبه هم وجود دارد.

 

این عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: امسال در آغاز ماه مبارک رمضان در کشور هیچگونه تردیدی نیست که غروب روز سه‌شنبه در کل کشور هلال ماه با دوربین‌های معمولی قابل رویت خواهد بود و روز چهارشنبه اول ماه مبارک رمضان 1434 خواهد بود./ایسنا

 

خواندنیهای ماه مبارک رمضان