فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ده نمکی: اخراجی ها قصه آدم های انتخابات ۸۸ نیست!



 

 ده نمکی: اخراجی ها قصه آدم های انتخابات ۸۸ نیست!

 

مسعود ده نمکی، کارگردان و نویسنده تریلوژی اخراجی ها، در یادداشتی نسبت به برداشت هایی که از قسمت سوم این مجموعه شده است، انتقاد و فیلمش را فراجناحی توصیف کرد.

واحد خبر آفتاب، گروه فرهنگی: چند روز پیش با انتشار تصاویری از صحنه های فیلمبرداری فیلم اخراجی ها۳، مطالبی در برخی از سایت ها منتشر شد و چنین ادعا شد که مسعود ده نمکی، قصد تمسخر جریان موسوم به «سبز» را دارد. در مطالبی که در این مورد نوشته شدند، ادعا شد که در سناریوی قسمت سوم اخراجی ها، رضا رویگری به ایفای نقشی مانند میرحسین موسوی خواهد پرداخت و بهنوش بختیاری نیز در نقش «زهرا رهنورد» بازی خواهد کرد.

مسعود ده نمکی با انتشار یادداشتی در وبلاگ خود، تمامی این شایعات را رد کرده و به ذکر خاطره ای از فیلم فقر و فحشا می پردازد. او از سید محمد خاتمی رییس جمهور وقت یاد می کند و می گوید: «در کنار حمله های این بادمجان دور قاب چین ها واکنش آقای خاتمی جالب توجه بود که او اصلا فیلم را جناحی ارزیابی نکرده و در نامه ای به وزیر ارشاد وقت آن را دلسوزانه دانسته بود...»

متن کامل یادداشت ده نمکی، با عنوان «بازی شروع شد»، بدین شرح است:

وقتی اخراجی ها کلید خورد در مصاحبه ای گفتم: امید وارم سیاستمداران جنبه شوخی را داشته باشند.همین جمله باعث شد تا در هر برخوردی و تماس تصادفی که با سیاستمداران پیش می آید این سوال طرح شود که با من در کجا ی فیلم شوخی شده؟و من او را در پاسخ به خود فیلم ارجاع می دهم .

وقتی در زمان اصلاحات فقر و فحشا را ساختم رسانه های وابسته به جریان حاکم به فیلم حمله می کردند و آن را در مسر تخریب دولت معرفی می کردند.این در حالی بود که خود آنها زمانی تیتر حراج انسان در فجیره را میزدند!! اما در کنار حمله های این بادمجان دور قاب چین ها واکنش آقای خاتمی جالب توجه بود که او اصلا فیلم را جناحی ارزیابی نکرده و در نامه ای به وزیر ارشاد وقت آن را دلسوزانه دانسته بود...

حالا هم جالب است همین بادمجان دورقاب چین ها هنوز فیلم ساخته نشده برای شخصیت های آن مصداق یابی و مشابه سازی می کنند و شروع به آتش تهیه کرده اند .این در حالی است که به اسم طنز در آثار رفقای خود زمین و زمان را به هجو می کشند. این هم آزادی بیانی است که فقط باید در اختیار آنها باشد و اگر کس دیگری از هنر در مسیر ایدئولوژی اش بهره برد، باید مورد حمله قرار داد...

نخیر اخراجی ها قصه آدم های انتخابات ۸۸ نیست قصه خود ماست. شخصیت ها چنان در هم آمیخته شده اند که مفاهیمی فراتر از اسم ها در نظر بیاید.

اگر این تحلیل برخی سایت ها مبنای عقلانی داشته باشد پس حتما اسم سید مرتضی هاشمی در فیلم نیز باید جانبداری از جناب هاشمی باشد!

با تمام این حرف ها خود را برای تیرهای زهر آگین قلم هایشان آماده کرده ام و اعتقاد دارم اگر روزی به من یا کارم فحش ندهند من هم شده ام یکی مثل دیگران. هنر پرسشگر همین است باید بدانی برایت فرش قرمز پهن نمی کنند ..

چند وقت پیش نویسنده روزنامه شرق کلید این جنگ تمام عیار را فشرد و فیلم ساخته نشده را نقد کرد. همان کسی که که در فرهنگسرای انقلاب گفته بود به هر قیمتی نباید گذشت اتفاق اخراجی ها تکرار شود و این عنوان داری را باید شکست، حتی با ساخت فیلم های عوام پسندانه توسط روشنفکران!!!!... / پرتال آفتاب


ویدیو مرتبط :
ده نمکی از اخراجی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واسطه گفت وگوی میرحسین موسوی با آیت الله مهدوی کنی پس از انتخابات ۸۸ چه کسی بود؟



 

حوادث سال 88 , فتنه , میر حسین موسوی

 

عضو جبهه متحد اصولگرایان می گوید در خصوص میانجیگری در مورد حوادث سال 88 گروه های مختلفی با آیت الله مهدوی کنی دیدار کردند.

ابراهیم انصاریان که در کافه خبر حضور یافته بود در پاسخ به این پرسش که چرا تلاش های میانجی گرایانه آیت الله مهدوی کنی در حوادث بعد از انتخابات سال 88 به نتیجه نرسید، با بیان اینکه سال 88 هم ایشان به موضوع حوادث بعد از انتخابات ورود پیدا کردند گفت: طیف های مختلفی با ایشان دیدار کردند. از طیف گروه مقابل آقای آقازاده رابط این کار بودند و از طرف آقای موسوی پیگیری می کردند و بیشتر هم از آن طیف می آمدند. چون طیف های اصولگرا این مساله برایشان روشن بود که این حوادث فتنه است.

وی درباره اینکه پاسخ آیت الله مهدوی کنی به آقایان چه بود؟، اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی دو روش در این زمینه داشتند که یکی این بود که در این موضوع از رهبری تبعیت کردند و مسیری را طی کردند که مقام معظم رهبری داشتند. بحث دومی هم که ایشان با این آقایان مطرح کردند این بود که آقایان نسبت به قانون پذیرش داشته باشند و بپذیرند که انتخابات سالم انجام شده و فرد دیگری از سوی مردم انتخاب شده است و با توجه به اینکه شورای نگهبان بررسی های خود را داشته است، موضوع را بپذیرند و خود را از نظام جدا نکنند. لذا ورود آیت الله مهدوی کنی به حوادث بعد از انتخابات سال 88 این بود که آنها مواضع قانونی را بپذیرند.

داماد آیت الله مهدوی کنی درباره اینکه آیا از طیف اصولگرا کسی به ایشان رجوع نکرد تا برای میانجیگری وارد عرصه شوند، تصریح کرد: بنده یادم نمی آید. البته شاید عده ای می خواستند خدمت ایشان برسند منتها آیت الله مهدوی کنی پیغام دادند که موضع بنده، موضع رهبری است..../خبرآنلاین