فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

درگذشت گوینده شاهنامه و دوبلور تلویزیون + عکس



اخبار,اخبار فرهنگی ,افشین قادرپناه

 

اخبار فرهنگی - درگذشت گوینده شاهنامه و دوبلور تلویزیون

اسماعیل قادرپناه - گوینده کتاب صوتی شاهنامه فردوسی - درگذشت.

اسماعیل قادرپناه که بیشتر صدای دلنشینش در برنامه «ندای وحی» (ترجمه سوره‌های قرآن) تلویزیون شنیده می‌شد،‌ دوشنبه (هشتم اردیبهشت ماه) درگذشت.

افشین قادرپناه، پسر مرحوم قادرپناه (مدیر دوبلاژ تلویزیون و گوینده رادیو) خاطرنشان کرد: پدرم صبح روز دوشنبه در سن 73 سالگی به دلیل بیماری‌های کلیوی، قلب و ریه درگذشت.

وی با اشاره به مراسم تشییع مرحوم قادرپناه گفت: به دلیل عدم حضور برادرانمان و همچنین مادرم در ایران، قرار است تا روز شنبه صبر کنیم و سپس به احتمال قوی مراسم تدفین در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

پسر مرحوم قادرپناه با اشاره به مهمترین فعالیت‌های پدرش در عرصه‌ی گویندگی یادآور شد: گویندگی شاهنامه فردوسی ، دیوان حافظ‌، مولانا‌، آیه‌های قرآنی‌ و همچنین بخش‌های از مستند حیات وحش و مستندهای تاریخی تلویزیون از جمله فعالیت‌های پدر طی سال‌هایی که در عرصه گویندگی فعالیت داشتند بوده است.

او در عین حال ادامه داد: پدرم از سال 1340 در عرصه گویندگی فعالیت دارد و از رادیو سنندج به دوبله وارد شد.

اسماعیل قادرپناه متولد 1320 است. او عضو انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم بود. 

اخبار فرهنگی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
برگی از درخت هنر - بیوگرافی اشکان صادقی گوینده و دوبلور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازیگر معروف سینما و تلویزیون درگذشت + عکس



 

بازیگر معروف سینما و تلویزیون درگذشت

 

عباس امیری ساعتی قبل كه رشت به طرف فومن در حركت بود در اثر واژگونی خودروی پیكان حامل وی و برخورد این خودرو با یك درخت جان خود را از دست داد.

این بازیگر توانمند گیلانی در حال بازدید در تله فیلمی در فومن بود كه از 10 روز گذشته استارت آن زده شد و در این مدت همواره در مسیر مذكور در تردد بود.

از آنجا كه مادر امیری در رشت زندگی می‌كرد وی برای دیدن مادرش شب گذشته به رشت رفت و صبح امروز در مسیر بازگشت به فومن در منطقه جمعه‌بازار در اثر سانحه رانندگی به دیار باقی شتافت.... / تحلیل عصر ایران