فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

درباره غیرت رضا عطاران روی جسد همسرش



درباره غیرت رضا عطاران روی جسد همسرش

پیمان قاسم خانی که بعد از «مارمولک» پس از سال‌ها، دومین همکاری با کمال تبریزی را در مقام نویسنده با «طبقه حساس» تجربه می‌کند با ذکر این نکته که سیروس همتی ایده جذاب این اثر را مطرح کرده است راجع به نگارش فیلمنامه «طبقه حساس» و همکاری دوباره با تبریزی توضیحاتی داده است

پیمان قاسم خانی که بعد از «مارمولک» پس از سال‌ها، دومین همکاری با کمال تبریزی را در مقام نویسنده با «طبقه حساس» تجربه می‌کند در گفت‌وگویی با «اعتماد» با ذکر این نکته که سیروس همتی ایده جذاب این اثر را مطرح کرده است راجع به نگارش فیلمنامه «طبقه حساس» و همکاری دوباره با تبریزی توضیحاتی داده است که بخش‌های برگزیده را در ادامه می‌خوانید:

درباره غیرت رضا عطاران روی جسد همسرش

همیشه توی فیلمنامه هایم نکات ظریف دارم که تبریزی خوب می‌گیرد
همیشه همه چیز با کمال تبریزی خوب است. آقای تبریزی، آدم بااستعداد، باانعطاف و خوب وحشتناکی است. این همیشه چیزی است که من درباره آقای تبریزی می دانم و الان هم او همین است و من هم همان تنبلی هستم که همیشه هستم.

 مثلاالان بعد یک ماه آمده ام پشت صحنه. ما نقش همدیگر را خوب می فهمیم و این نکته یی است که برای همکاری لازم است. مثلاهمیشه توی فیلمنامه هایم یکسری نکات خاص و ظریف مخصوص دارم که هر کارگردانی آن را نمی بیند، اما می بینم که تبریزی آن نکته را خیلی خوب گرفته و می فهمد و این حال آدم را خوب می کند.

ایده «طبقه حساس» برای سیروس همتی بود
آقای تبریزی و نوروزبیگی تماس گرفتند و گفتند ایده یی هست برای آقای سیروس همتی. توی این سال ها هم همیشه صحبت کار دوباره با آقای تبریزی شده بود، اما هیچ کدام از ایده ها هیچ وقت به اندازه این ایده برایم جذاب نبود، برای همین وقتی ایده را شنیدم، فکر کردم که هرطور شده باید این فیلمنامه را بنویسم.

درباره غیرت رضا عطاران روی جسد همسرش

غیرت مرد روی جسد همسرش هرچیزی که می خواستم را داشت
همین که مردی همسرش فوت می کند و اشتباهی دفن می شود و حالامرد روی جسد غیرت دارد. خیلی ایده راه درستی بود، هرچیزی که می خواستم را داشت.

شوخی با بعضی از سنت های من درآوردی برایم جذاب بود
هم می توانستم یک فضای طنز سیاه از آن دربیاورم و هم کمدی ایتالیایی دهه پنجاه و شصت، که کمدی مورد علاقه خودم است. از نظر نگاه اجتماعی هم، این شوخی با بعضی از سنت های من درآوردی که به اشتباه ارزش خوانده می شوند، خیلی برایم جذاب بود.

با سلیقه من حسابی جور درمی آید
واقعیتش این است که من سعی می کنم درباره فیلم ها پیش بینی نکنم تا اگر خلافش درآمد، حالم گرفته نشود. اما در این مورد خاص، ذوق زده و هیجان زده هستم. فقط می توانم این را با اطمینان بگویم که فیلم از آن دسته از فیلم هایی است که با سلیقه من حسابی جور درمی آید و از آن لذت می برم.

منبع:شبکه ایران

 


ویدیو مرتبط :
استراحت مطلق؛ فیلمی که رضا عطاران و همسرش همبازی شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عكس/ رضا عطاران، نیوشا ضیغمی و همسرش در مشهد



اخبار فرهنگی - عكس/ رضا عطاران، نیوشا ضیغمی و همسرش در مشهد

تصویری از نیوشا ضیغمی، همسرش آرش پولادخان و رضا عطاران كه اخیراً در جشن شادی مشهد شركت داشتند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,رضا عطاران

 اخبار فرهنگی - سینماخبر